Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skoda Fabia S2000 - BELKITS 1:24 - Rajd Niemiec 2010
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 29 Kwi 2014, Wto 13:28    Temat postu: Skoda Fabia S2000 - BELKITS 1:24 - Rajd Niemiec 2010

Witam serdecznie kolegów.

Z racji, że jestem w trakcie opracowywania kilku elementów do Subaru Imprezy postanowiłem w ramach odpoczynku od mozolnego dłubania zacząć kolejny warsztat.
Model ten potraktuje prosto z pudła...prosto nie dosłownie, gdyż będzie oklejony kalkami, które opracowałem przy współpracy z kolegą Barkiem (MF-ZONE) oraz znając życie i podejście do modelarstwa dodam za pewne coś jeszcze.

Model powstanie na bazie modelu BELKITS Skody Fabii S2000 EVO



a będzie przypominać auto rajdowe Michała Kościuszki z Rajdu Niemiec 2010



[size=85]zdjęcia z internetu[/size]

Model po wyjęciu z pudełka trochę rozczarowuję biorąc pod uwagę jak ktoś się przyzwyczaił do jakości Tamiyi czy Aoshimy, ale nie jest z kolei tak tragicznie jak przy innych firmach. Kasta wymagała dość dobrego pogłębienia linii podziału oraz przeszlifowania.





Następnie kasta dostała podkład szary - kontrolny...c.d.n.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 29 Kwi 2014, Wto 13:53    Temat postu:

Choć (jak wiadomo) jestem ortodoksyjnym fanem samochodów fabrycznych, to szczerze mówiąc to malowanie bardzo do mnie przemawia i powoduje dreszczyk emocji. Bardzo dobrze, że Paweł wystartowałeś z tym projektem, ponieważ będzie to zapewne znakomita instrukcja dla innych kolegów planujących wykonanie Fabii S2000. Powodzenia w pracach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 29 Kwi 2014, Wto 19:28    Temat postu:

Dzięki Piotrek.

Tak więc ciąg dalszy zmagań. Kasta po szarym podkładzie kontrolnym została wyszlifowania i pryśnięta tym razem białym podkładem.
Potem ponownie było szlifowanie.







Następnie kasta została polakierowana białym lakierem.




Następnie nadszedł czas by na kastę został położony czarny lakier, a przed lakierowaniem było mozolne i dokładne maskowanie lementów do malowania.





Lakierowanie.




I po zdjęciu taśm maskujących...jest - było kilka miejsc do retuszu ale ogólnie bardzo mało. Jedynie przed przystąpieniem kładzenia kalkomanii odcięcie kolorów było delikatnie przeszlifowane na mokro.


]


Następny etap prac - kładzenie kalek niebawem.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 29 Kwi 2014, Wto 20:05    Temat postu:

Zadziorna ta skoda !
Słyszałem różne opinie na temat modelu belkitsa ale z tego co widzę udało Ci się świetnie ''obrobić'' karoserie. Malowanie fajnie wygląda, teraz pozostaje czekać na to jak obkleisz karoserie. Rozumiem ze będzie to świetna . kalek wiec się postaraj !! Ostatnio miałem już nawet kupic sobie taka skodawke ale za ta cene wybrałem legendarne quattro z tamiyi...

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 30 Kwi 2014, Śro 9:37    Temat postu:

Dzięki Krzychu a o to kolejna dawka "emocji" związana z oklejaniem kasty kalkami.
Pierwsze kroki a potem z górki....sami oceńcie.








Po kilku dniach przymusowego odpoczynku przyszła kolej na dokończenie oklejania kasty.












Kalki bardzo dobrze współpracują z płynami MICRO Sol i Set ale ja osobiście pod większe kalki kładłem płyn (woda +płyn do mycia naczyń - dwie kropelki na szklankę letniej wody) bardzo dobrze się to sprawdzało. Kalki jak widać dobrze się kładą na rożnego rodzaju przetłoczeniach i na liniach podziału.
Ja osobiście wykorzystałem dodatkowy arkusz z białymi podkładami pod docelowe kalki efekt jest lepszy aczkolwiek jak widać na pierwszych fotkach oklejania i jedna warstwa jest OK. Kalki bardzo dobrze kryją.

Na dzień dzisiejszy kasta i elementy oklejone kalkami (wlot na dach i tylny spojler) są pryśnięte lakierem bezbarwnym 2k.
Test wyszedł pomyślnie i bez żadnych kłopotów. Kalki bardzo dobrze znoszą taki lakier. Lakier był kładziony w trzech warstwach. Pierwsza t.z. chmurka by przykryć kalki aby dobrze siadły a przede wszystkim sprawdzić czy nie zachodzi jakaś reakcja. Na drugi dzień w odstępie 30 minutowej były kładzione dwie warstwy trochę bardziej mokre. Kasta dosycha i wówczas zeszlifowanie na prawdę bardzo delikatnego schodka przy kalkach oraz położenie kolejnych dwóch warstw lakieru 2k.

Fotki niebawem po polerce....

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 30 Kwi 2014, Śro 9:45    Temat postu:

Jedno z ładniejszych "Polskich" malowań jakie ostatnio mieliśmy okazję oglądać - Kajta na Imprezie również znakomicie wygląda - i uważam że na Skodzie prezentowało się najlepiej.
Wykonanie kalek i ich położenie "profiirobota"
Rozumiem że kalka na bocznych przednich drzwiach zaczyna się na początku drzwi ??

Czekam na kolejne efekty pracy bo również korci mnie ten model


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 30 Kwi 2014, Śro 9:59    Temat postu:

madmax napisał:
Jedno z ładniejszych "Polskich" malowań jakie ostatnio mieliśmy okazję oglądać - Kajta na Imprezie również znakomicie wygląda - i uważam że na Skodzie prezentowało się najlepiej.
Wykonanie kalek i ich położenie "profiirobota"
Rozumiem że kalka na bocznych przednich drzwiach zaczyna się na początku drzwi ??

Czekam na kolejne efekty pracy bo również korci mnie ten model


Dzięki ...kalka na drzwiach zaczyna się od początku drzwi...na arkuszu powinno być widać ten kawałek kalki.

A swoją drogą to Subaru Kajty też mi chodzi pogłowie ale może nie do końca w czarno białych barwach tylko złoto niebieskich z wcześniejszych lat.
Mam w planach opracowanie tych kaleczek ale to odległe czasy.... Wesoly

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 30 Kwi 2014, Śro 10:40    Temat postu:

powerpablo napisał:
Dzięki ...kalka na drzwiach zaczyna się od początku drzwi...na arkuszu powinno być widać ten kawałek kalki.

Na fotce jest to widoczne ale wolałem się upewnić.

powerpablo napisał:
A swoją drogą to Subaru Kajty też mi chodzi pogłowie ale może nie do końca w czarno białych barwach tylko złoto niebieskich z wcześniejszych lat.
Mam w planach opracowanie tych kaleczek ale to odległe czasy.... Wesoly

Malowania sprzed Dynamicznej ery mi się osobiście nie podobały, bardzo ładnie wyglądało też pierwsze jednorazowe Dynamiczne oklejenie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 30 Kwi 2014, Śro 11:50    Temat postu:

Malowanie tej Subarynki jest dosyć ciekawe nawiązujące do tej co teraz oklejam Skodę, tylko odwrotnie czerwone wypełnienie a czarne cienie....ciekawe.
Problem to taki, żeby zbudować Subarynkę N-grupową trzeba się nieźle nagimnastykować.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 30 Kwi 2014, Śro 16:27    Temat postu:

Bez dwóch zdań okalkowana kasta prezentuje się znakomicie , a i samo lakierowanie wypadło bardzo dobrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 30 Kwi 2014, Śro 22:23    Temat postu:

Podzielam zdanie Piotrka - znakomita robota !! Na dodatkowa pochwale zasługują zdjęcia na białym tle które podkreślają czysto i świetnie wykonane malowanie i oklejanie. Wielkie brawa Pawle!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 03 Maj 2014, Sob 8:54    Temat postu:

Oczywiście profi robota, ale to w Twoim przypadku oczywista oczywistość . Ja najbardziej jestem zaskoczony jak kryje biała kalka na czarnym lakierze. Powiedz mi czy napisy DYNAMIC na przednich błotnikach czy też napis PIRELLI na przednim zderzaku kładłeś podwójnie ?? Bo jeżeli jest to jedna kalka to po prostu kryją rewelacyjnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 04 Maj 2014, Nie 10:57    Temat postu:

Na tych fotkach napis DYNAMIC oraz logo KRAKÓW jest naklejone w jednej warstwie i jak widać kryje znakomicie. Natomiast na reszcie fotek są już naklejane podwójnie.
Jest to efekt testów...jakie przeprowadziłem, mając do dyspozycji dodatkowy arkusz należało się go wykorzystać. Podobnie rzecz miała się plastronów z nr. startowym rajdu na drzwiach tam też poszły podkłady...






Jak są jeszcze jakieś pytania a nie opisałem tego w wątku proszę pisać.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 02 Sty 2015, Pią 15:15    Temat postu:

Witam.

Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku 2015...udanych projektów i więcej czasu na modelowanie Laughing

A teraz mała aktualizacja. Jakiś czas temu kasta była polakierowana lakierem 2k. Potem przeszlifowana i po raz kolejny była pryśnięta lakierem bezbarwnym.







Jak widać na w/w fotkach efekt był zadowalający jak dla mnie. W między czasie pomalowałem chromem ALC-102 odbłyśniki lamp przednich i tylnych, oraz przednią atrapę...którą muszę poprawić Jezyk
Po kilku tygodniach jak tylko złapałem dwa dni wolnego czasu postanowiłem wypolerować karoserię. Zacząłem szlifować kastę papierkami wodnymi odpowiednio o gradacji 1500, 2500, 3200, 4000 następnie polerka mechaniczna z pastami Tamiya (corse, fine, finish)
I uzyskałem taki o to efekt:







Dużo tego nie ma ale życzę sobie i Wam drodzy koledzy więcej czasu na modelowanie w Nowym Roku.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 02 Sty 2015, Pią 18:27    Temat postu:

No Paweł, jakość wypolerowanej powierzchni powala na kolana Wesoly
Lusterko naprawdę wygląda extra. Powodzenia w dalszych pracach.

A możesz coś więcej napisać o tym lakierze bezbarwnym ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 02 Sty 2015, Pią 20:53    Temat postu:

STI22B napisał:
No Paweł, jakość wypolerowanej powierzchni powala na kolana Wesoly
Lusterko naprawdę wygląda extra. Powodzenia w dalszych pracach.

A możesz coś więcej napisać o tym lakierze bezbarwnym ???


Dziękuję Piotrze.

Lakier to tak jak wspomniałem dwuskładnikowy z mieszalni lakierów samochodowych. Lakier bezbarwny + utwardzacz + rozcieńczalnik (mieszany w stosunku:2:1:1) idealnie rozcieńczony nadaje się do aero.
W takiej proporcji kładę 2- 3 warstwy na kalki czekam ok. 1-2 tygodni...nie śpiesząc się szlifuję kastę dla zniwelowania schodka po kalkach i kładę wówczas kolejne 2 warstwy a na koniec finalnie kładę 3 bardziej rozcieńczoną i po kolejnych 2-3 tygodniach polerka.
Lakier jak kupuję to zazwyczaj biorę po 100 ml x 3 i tak na prawdę starcza mi tak no ok. 6-7 modeli a koszt to tak po koleżeńsku jak mnie tam traktują to 30 zł za taki zestaw czyli bardzo się opłaca. I jak widać jest łagodny dla kalek....gorąco polecam.
Jak dobrze pamiętam lakier jest firmy STANDOX

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez powerpablo dnia 02 Sty 2015, Pią 20:56, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 07 Sty 2015, Śro 11:00    Temat postu:

Z tym lustrem to żeś poszedł po bandzie... z jednej strony wygląda to bardzo ładnie z drugiej jest dość nienaturalne... i weź tu znajdź złoty środek... dobra robota. Czekam na więcej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 08 Sty 2015, Czw 0:01    Temat postu:

Hej...

Maćku jest to jakiś kompromis, z którym nie tylko ja czy Ty się borykamy.
Autko odpicowane na błysk czy okurzone w piachu czy uwalone w błocie....jak kto lubi.

Wracam do wątku i aktualizacji.
Tym razem na biurko trafiło oszklenie...czyli wszystko co przezroczyste i nie tylko.




Tutaj folie do oklejenia a raczej przyciemnienia szyb...jedyny taki niedoróbek z mojej strony to nie oklejone przednie szyby u kierowcy i pilota, gdyż przetłoczenia na szybie nie pozwoliły na dokładnie przyklejenie folii.



Tu pryśnięte elementy na czarny mat....oraz przymiarki oszklenia






A tutaj już po oklejane i folią i kalkami...










Model jak to przy warsztacie upaćkany paluchami....a i jak widać, retusz jest potrzebny i gdzie nie gdzie będą poprawki...

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 08 Sty 2015, Czw 10:26    Temat postu:

powerpablo napisał:
Maćku jest to jakiś kompromis, z którym nie tylko ja czy Ty się borykamy.
Autko odpicowane na błysk czy okurzone w piachu czy uwalone w błocie....jak kto lubi.
Chodziło mi bardziej o to że tak "błyszczące" nie występują w przyrodzie, ja osobiście podchodzę do tego tak że lakier bezbarwny jest właściwie traktowany jako zabezpieczenie kalek przed ich uszkodzeniem i żeby na starość nie odchodziły. Nie zmienia to faktu że chciałbym aby mi wychodziło to tak jak Tobie oraz kilku innym kolegom z forum.

Bardzo fajnie wyszło to oklejenie szyb, szczególnie tylnej a wiem jakie to trudne bo w Focusie robię to już po raz chyba 10 i dalej nie wygląda to za dobrze. Jakieś patenty przy kładzeniu tej foli ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 08 Sty 2015, Czw 17:56    Temat postu:

Madmax Napisał;

Cytat:
Chodziło mi bardziej o to że tak "błyszczące" nie występują w przyrodzie,


Ja nie wiem... Temat błyszczenia powraca jak bumerang za każdym razem jak ktoś rewelacyjnie wypoleruje lakier jak Kolega Paweł...
Wiec może powtórzę mój wywód na ten temat na wypadek jak by kto nie czytał wątku mojej ostatniej delty...:

Każdy fan rajdów lub wyścigów samochodowych wie ze to co oglądamy w telewizji czy w gazetach zobaczone na żywo i z bliska prezentuje się nieco inaczej... Okazuje się bowiem ze auta nie wyglądają już tak idealnie...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

O ile z bliska można dostrzec te wszystkie niedoskonałości to samochodom nie można zarzucić ze lakier im się nie lśni gdy są umyty, napastowane i gotowe do zmagań...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Ktoś złośliwy i przekorny może oczywiście powiedzieć - Ale przecież to Skoda a Skoda nie może się tak błyszczeć... No wiec na to tez mam odpowiedz:

[link widoczny dla zalogowanych]

Na powyższym zdjęciu widać pięknie odbijające się światło do wypucowanego i nawoskowanego lakieru...

Paweł, jak na razie odwaliles kawal znakomitej roboty za co naleza Ci się słowa uznania ! Oby tak dalej !

PS.
Nie wiem jak bardzo zaawansowane są Twoje prace związane z wnętrzem modelu ale szukając zdjęcia powiążesz Skodawki okazało się ze cyklem nawet fote jej wnętrza, wiec może Ci się do czegoś jeszcze przyda:

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 08 Sty 2015, Czw 18:32    Temat postu:

Widzę że jak zwykle moja wypowiedź została odebrana jako atak, że błędy i w ogóle... tylko jak sam pokazałeś "większość" samochodów nie jest lakierowane bezbarwnym lakierem (śmiem twierdzić że rajdówki są lakierowane tylko głównym kolorem i to jest polerowane bo lakierowanie bezbarwny to powiedziałbym wyrzucanie kasy w błoto) - o ile kolor bazowy karoserii można jeszcze tak zrobić o tyle w większości przypadków oklejenie jest zrobione foliami (o czym oczywiście wszyscy wiemy a co pokazują Twoje zdjęcia) i nikt albo prawie nikt nie kładzie na to oklejenie bezbarwnego lakieru, a już na pewno nie robi się tego na aucie które za chwile wyjedzie na odcinki.
Oczywiście pięknie lśni Audi Blomqa ale to egzemplarz rzekłbym muzealny, dodatkowo czerwona Toyka pokazuje dobitnie to o czym napisałem wcześniej - karoseria piękna ale naklejka z bliższej odległości już tak ładnie nie wygląda.
Czysto teoretycznie w "naszym małym świecie" powinniśmy położyć lakier bezbarwny tylko na kastę a później położyć tylko kalki i koniec... ale robimy to inaczej ze względu na to żeby chronić kalki (przynajmniej to jest mój główny cel) i jest to świadomy błąd.
Po raz kolejny podkreślam że nie zmienia to faktu że chciałbym również dojść do takiej wprawy jak Paweł i np. Ty Krzyśku, ale raczej nie zdecydował bym się na wykonanie kasty w taki sposób ponieważ uważam że jest to nienaturalne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 08 Sty 2015, Czw 18:32, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 08 Sty 2015, Czw 20:27    Temat postu:

Chłopaki każdy z nas modelarzy ma inne podejście do budowy modeli a to jakie komentarze wypisujemy to tylko nasza prywatna opinia.
W tym przypadku np. "ja" przyjąłem technikę na wysoki połysk, gdyż brudzenie auta wychodzi mi beznadziejnie i tym samym nie zbyt naturalnie - dlatego wole auto czyste.

Krzychu....fotka wnętrza to auto fabryczne czy może egzemplarz M. Kościuszki.? Bo fotek wnętrza to za bardzo nie było w necie...(chodzi o ayto Kościuszki). Fotka jak najbardziej się przyda.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 08 Sty 2015, Czw 22:30    Temat postu:

Niestety Pawle, ale auta od Kościuszki na żywo nie widziałem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 08 Sty 2015, Czw 23:53    Temat postu:

To ja ze swojej strony podrzucę coś takiego

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 09 Sty 2015, Pią 0:17    Temat postu:

Dzięki Maćku za pomoc.
Mam rozwiane dwa problemy.
1. Wnętrze jest w kolorze srebrnym, a nie białym (bo na takie dwa zdjęcia się w sieci natknąłem)
2. Gril przedni ma pełną obwódkę w chromie. ( na wiekuistości zdjęć na , których się opierałem przy projekcie kalek, gril nie miał tego czegoś)

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 09 Sty 2015, Pią 10:35    Temat postu:

Skoro się przydały to wrzucam jeszcze dwie sztuki:

[link widoczny dla zalogowanych]

a tu zdjęcie z serwisu przed odcinkiem testowym
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 09 Sty 2015, Pią 12:04, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 09 Sty 2015, Pią 13:25    Temat postu:

powerpablo napisał:

2. Gril przedni ma pełną obwódkę w chromie. ( na wiekuistości zdjęć na , których się opierałem przy projekcie kalek, gril nie miał tego czegoś)


Paweł, tamte zdjęcia niekoniecznie są złe. Moim zdaniem Kościuszko na tym rajdzie używał co najmniej 2 zderzaków.
Pamiętajmy, iż już pierwszego dnia, na 4 oesie zwiedzał "plener". A później przygody były jeszcze drugiego dnia (14os)

I tak, na tych fotkach atrapa nie ma chromowanej ramki. Ale za to widać na aucie ślady po przygodzie. Ma również napis [link widoczny dla zalogowanych] i małe "Pirelli" :





Na fotkach od Madmaxa, atrapa jest w chromie, brak krakow.pl i napisy Pirelli są zdecydowanie większe:



Nie wiem, który zderzak kiedy był założony, ale myślę, że były co najmniej dwa. Biorąc pod uwagę ,że Twoje kalki mają mniejszy napis Pirelli i jest już krakow.pl, to wersja z czarną ramką bedzie jak najbardziej właściwa.
Oczywiście jest to tylko moje zdanie Wesoly

Pozdrawiam
Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekg dnia 09 Sty 2015, Pią 13:38, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 09 Sty 2015, Pią 13:34    Temat postu:

Myślę że jest sporo prawdy w twierdzeniu Krzyśka bo za dużo z tego zderzaka nie zostało.



Jeszcze jedna rzecz przyszła mi do głowy - Paweł rozumiem że przednich bocznych szyb nie ruszałeś świadomie, ze względu na problem z ich wymianą/zrobieniem.

I ostatnia mała uwaga którą zauważyłem to że na niektórych zdjęciach są obydwa inne lusterka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 09 Sty 2015, Pią 13:39, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 09 Sty 2015, Pią 19:46    Temat postu:

Maćku próby były robione z oklejeniem przednich szyb ale skończyło się tym, że usunąłem folię i szorowałem szybę z kleju, gdyż przetłoczenia związane z uchylaną szybką nie pozwoliły na dokładną aplikację folii. Odpuściłem sobie kolejne próby.
A lusterka...tak owszem wiem, że są dwa rodzaje, ale ja po prostu zostanę przy fabrycznych.

Krzychu...z atrapą tak czy siak muszę powalczyć. Jak sam na żywca widziałeś chrom uległ przetarciom i poprawię ją tym razem będzie bez obwódki, chociaż tak wygląda ciekawie. Ni powiem.

Dzięki chłopaki za pomoc.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 10 Sty 2015, Sob 11:44    Temat postu:

powerpablo napisał:
Maćku próby były robione z oklejeniem przednich szyb ale skończyło się tym, że usunąłem folię i szorowałem szybę z kleju,
Znam ten ból i współczuje

powerpablo napisał:
gdyż przetłoczenia związane z uchylaną szybką ł
Chodziło mi o to że tych przetłoczeń nie powinno by c w modelu przez ciebie budowanym, ale zdaje sobie sprawę że wyeliminowanie tego było by bardzo dużym problemem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mulczas
forum designer



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: 12 Sty 2015, Pon 22:49    Temat postu:

powerpablo napisał:
gdyż przetłoczenia związane z uchylaną szybką ł

madmax napisał:
Chodziło mi o to że tych przetłoczeń nie powinno by c w modelu przez ciebie budowanym, ale zdaje sobie sprawę że wyeliminowanie tego było by bardzo dużym problemem.


Aż takiego dużego problemu nie widzę, wystarczy, że wytniesz przednie boczne szyby i wstawisz w to miejsce przeźroczystą folię, np. z okładki teczki. O tyle fajnie, że szyby Skody nie są bardzo pogięte, a znacznie poprawi to poprawność merytoryczną modelu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 15 Cze 2015, Pon 21:50    Temat postu:

Witam panowie.

Wiele się nie dzieje na brak czasu na modelowanie......
w wolnej chwili tyle ile miałem czasu postanowiłem zabrać się za felgi....

Tu z wielką pomocą przyszedł nasz forumowy kolega Tomek (MesserDesign) z odlewem felg.
Odlewy były bardzo dobrej jakości jak na domowe odlewanie jak to sie mówi to i za duzo roboty nie było....
Felgi wyglądały tak:




Po wstępnej obróbce i małej przymiarce opon (również odlewy)




A tak wyglądają co prawda nie dopieszczone ale prawie felgi po :
podkładzie, szlifowaniu, podkładzie, baza srebrna i dwie warstwy czarnego semi gloss...



Kółeczka by wykończyć trzeba pomalować, śrubeczki, zeszlifować oponki by pozbyć się szwów na środku bieżnika oraz okleić opony kalkami, itp...

Raz jeszcze wielkie dzięki Tomek za odlewy......good job! - polecam...

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 16 Cze 2015, Wto 9:29    Temat postu:

Świetna robota zarówno z odlaniem felg jak i ich pierwszą obróbka
Dobra robota Panowie !!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 16 Cze 2015, Wto 10:36    Temat postu:

Super felgi, pięknie odlane i podziwiam trud włożony w całą tą pracę, krótko mówiąc piękna robota !
Tylko sorry, że to napiszę, ale cała Twoja praca związana z samymi oponami jest do wyrzucenia do kosza Smutny Michał w rajdzie Niemiec w 2010 roku jechał na oponach Pirelli, zresztą widać to na fotkach, które sam zapodałeś + są też napisy włoskiego producenta np. na zderzaku. Nie jestem pewien, ale z tego co pamiętam to w 2010 Pirelli było oficjalnym i jedynym dostawcą opon dla zawodników WRC, PWRC i SWRC. Tak więc niestety wzór opon Michelina tutaj nie pasuje. Druga sprawa, to przecież chyba w 2010 funkcjonował w MŚ już nowy wzór opon, tzn. nie taki "klasyczny" slick, ale coś takiego jak tutaj widać u Pettera: [link widoczny dla zalogowanych]
Zdaję sobie sprawę, że jest niemal niemożliwym dorwać oponę o prawidłowej szerokości i bieżniku, bo chyba najbliżej do tego co być powinno miały opony z Focusa produkcji Simil'R, ale zawsze mam nadzieję, że ktoś się pokusi o zrobienie takich opon, bo przydałyby się do kilku nowszych aut Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez woocasch dnia 16 Cze 2015, Wto 10:43, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 16 Cze 2015, Wto 11:41    Temat postu:

Hej...

WOOCASH takich oponek to u mnie jak na razie pod dostatkiem z odpowiednim bieżnikiem.
jedyny problem jest taki, ze delikatnie rozmiarem są za duże jest luz miedzy oponą a felga, ale idzie to rozwiązać i to żaden problem tak myślę....mam nawet kilka pomysłów ale to niebawem.

Fotki na dokumentacje....




A jak wiadomo, gumki się przydadzą jak nie na ten to na inny model.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 16 Cze 2015, Wto 12:01    Temat postu:

No i taki bieżnik to ja rozumiem Wesoly
Daj znać jak rozwiążesz ten problem, bo ja obecnie zastanawiam się jak rozwiązać problem opon w Celice Hołka, ale o tym jak wreszcie przysiądę do robienia relacji z warsztatu Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 17 Cze 2015, Śro 15:42    Temat postu:

hej
napisz do bujona on ma w odpowiednim rozmiarze felgi pod oponki te. Są to identyczne felgi jak te tylko w odpowiednim rozmiarze tamiyowym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 19 Cze 2015, Pią 10:59    Temat postu:

Może i felga wygląda identycznie ale w tym wypadku są jeszcze dwa problemy:
1) odsadzenie które w każdej firmie jest inne
2) u Belkitsa w feldze jest walec z otworem w środku a nie tak jak w większości trzpień


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 24 Cze 2015, Śro 17:04    Temat postu:

Paweł fajnie, że powoli, ale jednak do przodu.
Ja podobnie jak inni koledzy praktycznie nie mam czasu na modele, wiec fajnie jest zobaczyć jakiś update na forum.

Opony po obróbce bardzo mi się podobają. I mimo, iż jak napisał woocash to nie jest ten bieżnik, to skoro pasują idealnie - chyba bym je zostawił.
I jeszcze to co sam mi podpowiedziałeś kiedyś - kolor felg:




Chyba nie są czarne Cool

pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 27 Cze 2015, Sob 16:18    Temat postu:

Powoli powoli, za bardzo to i ja nie mam czasu.
Swoją drogą felgi już się moczą w płynie hamulcowym, potem będą odpowiednio przerabiane do profilu odpowiedniej już tym razem opony.
Kolor felg też będzie zmieniony na a'la GUN METAL, lub coś w tym stylu.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 01 Sie 2015, Sob 11:08    Temat postu:

Witam panowie.
Z pomocą do grona kolegów....potrzebuje jakiegoś zdjęcia, które ukazuje podłogę Skody Michała, bo jak kolor wnętrza klatka podłoga itp. jest srebrna to od spodu już takiej pewności nie mam.
Na fotkach w/w w przednich nadkolach wydaje mi się, że jest biała.....pomocy koledzy.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 03 Sie 2015, Pon 10:52    Temat postu:

Ja w swoim archiwum aż tak dokładnych zdjęć nie posiadam a w miarę możliwości i nadążających się okazji cały czas je poszerzam.
Ja bym pomalował (i na pewno pomaluje robiąc swój model - graty już czekają) podłogę na taki sam kolor jak wnętrze czyli srebrny - moim zdaniem (i kiedyś już była rozmowa na ten temat) podłoga będzie takiego samego koloru ponieważ większość fabryk/stajni budując swoje samochody maluje je na ten sam kolor i przykładów myślę że można by mnożyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 03 Sie 2015, Pon 17:30    Temat postu:

Dzięki Maćku za pomoc.
Tak tez zrobię i pomaluję na srebrny kolor. Zmyliło mnie ta fotka z białym wnętrzem nadkola, ale ja chyba chlapnę wszystko.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 04 Sie 2015, Wto 10:10    Temat postu:

Jeszcze jedna rzecz przyszła mi do głowy
Na zdjęciach które są umieszczone w tym temacie widać wnętrze komory silnika które też jest koloru srebrnego - wątpię więc tym bardziej żeby podczas budowy rajdówki wnętrze samochodu oraz komora silnika była malowana jednym kolorem a podwozie innym - oczywiście może też być taka sytuacja że podwozie będzie zakryte jakimiś osłonami innego koloru

Tu masz jeszcze jedno zdjęcie (co prawda rajd inny i auto inne ale jak by potwierdza to o czym napisałem) widać na nim że zakola są pomalowane na srebrno, ale przed przednim zderzakiem jest jakaś osłona (??) która jest koloru białego (tak mi się przynajmniej wydaje)
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 08 Sie 2015, Sob 6:19    Temat postu:

Witam ....

kolejny update...kolejna porcja związana z budową Skody.
Tym razem etapem budowy było podwozie.
Ale pokażę jak wyglądają felgi po wyjęciu z płynu hamulcowego......



Efekt nieziemski....sami przyznajcie, że jak bym chciał to i tak bym tak nie zrobił. Felga wygląda jak by była wyłowiona z głębin oceanu tylko ją dobrze odpowiednie w glony pomalować i byłoby........ Twisted Evil
Czekam cierpliwie jak nasz forumowy kolega odleję kolejny kpl. felg i wówczas od nowa podziałam z felgami.

teraz ta milsza część aktualizacji.....tak jak wspomniałem wcześniej etap podwozie:
Tu bez większych zmian...prawie wg instrukcji, prawie gdyż muszę zmienić to i owo.
I tak jak Maciek wspomniał płyta w całości pomalowana na srebrny kolor.








Muszę zmienić kolor zacisków hamulcowych, gdyż w oryginale jest inny, upaćkać jeszcze końcówkę wydechu w środku na czarno itp......
A swoją drogą to jakość wyprasek nie jest rewelacyjna. Bardzo dużo czyszczenia i usuwania szwów łączenia form, i nadlewek. Jak spojrzałem na wypraski z częściami od wnętrza kabiny to sporo mnie pracy czeka......
Kolejny etap wnętrze i finish koledzy......


pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 09 Sie 2015, Nie 13:31    Temat postu:

Części podwozia tyle co wszystkiego w C4
ładnie wygląda to wszystko razem do kupy złożone
szkoda tylko że nie pomalowałeś tych dziwnych fragmentów płyt na biało - mi się robota podoba - czekam na pierwsze aktualizacje dotyczące wnętrza


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 10 Sie 2015, Pon 9:30, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 11 Sie 2015, Wto 21:31    Temat postu:

Maćku chodzi Ci o te białe miejsce w przednich nadkolach?
Jest to do poprawki, gdyż wszystko zostało złożone na sucho.
Myślałem to miejsce okleić folią białą lub pomalować, tylko zobaczymy jak biały będzie krył.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 12 Sie 2015, Śro 10:58    Temat postu:

Dokładnie tak, zgodnie z ostatnim zdjęciem które wrzuciłem
Tylko w tym momencie raczej bym tego nie malował bo może być problem żeby biały ładnie pokrył czarny i ja bym się zastanawiał czy by nie wykonać tego z jakiegoś materiału, np. z przezroczystej okładki zeszytu na dokumenty (tak jak Mulczas proponował zrobić szyby) to jest cienkie, ładnie można z tego wyciąć zbliżony kształt (nawet kwadrat), malowanie też nie problem i dokleić to do przedniej płyty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 06 Mar 2016, Nie 13:24    Temat postu:

Witam Panowie.
Skorzystałem z czasu wolnego i rzetelnie go wykorzystałem a mianowicie podłubałem przy skodzie......
Jakość odlewów jest........szkoda gadać bardzo dużo nadlewek szwów łączenia form itp....bardzo dużo obróbki.......

Macku udało mi się poprawić część nadkola i wypełniłem to nie malując a jedynie wykorzystałem do tego kawałek foli białej ploterowej matowej. Wyciąłem odpowiedni kawałek i nakleiłem. Poprawiłem również zaciski hamulcowe jak się okazało Kościuszko w swojej skodzie miał inny kolor a nie zloty jak fabryczna.......



A tak wyglądają części składowe wnętrza.......jest sporo tych elementów i troszeczkę jeszcze muszę podretuszować.



Złożone na sucho....i walka z siedzeniami a dokładnie z pasami (drugi raz cosik takiego robię......wstyd się przyznać ale taka prawda.)






No i jak by nie było klatka do poprawy po malowaniu i usunięciu kilku szwów, bo zapomniałem usunąć lub po prostu przeoczyłem i można wnętrze składać do kupy i na sam koniec została walka z kołami.
Jak się okazało muszę przerobić felgi...dokładnie zwęszyć. Wcześniej przymierzałem na tylną oś i było okej ale na przedniej już tak kolorowo nie było i czas przeróbki.......



Nie wiem kiedy kolejna aktualizacja...czas pokaże.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CHAOS




Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Duisburg/ Kluczbork

PostWysłany: 06 Mar 2016, Nie 14:00    Temat postu:

ja chciałem zapytać o kaste -czyli powrócić do początku prac nad tym modelem -po białym podkładzie czy poprawiałeś linie podziału "pogłębiałeś je jakoś" czy jest to panel line od tami? oraz jaka folia na szyby idzie taka chromowana?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin