Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ESCORT WRC - MONTE CARLO `97 - SAINZ & MOYA - REPSOL

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - galeria
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 27 Sty 2013, Nie 14:43    Temat postu: ESCORT WRC - MONTE CARLO `97 - SAINZ & MOYA - REPSOL

Witam wszystkich po bardzo długiej przerwie. Chcę przedstawić Forda Escorta w barwach REPSOL, dla mnie te barwy są najładniejszymi w jakie były pomalowane fabryczne Escorty. Model tworzyłem prawie dwa lata Wesoly i w związku z tym od razu przepraszam za brak wątku warsztatowego, po prostu nie mam czasu na modelowanie a na cykanie zdjęć w trakcie to juz wogóle nie mamgłowy Wesoly .
Teraz o modeliku. Baza to oczywiście tamiya z Monte Carlo `94. Transkit na WRC pochodzi z MF ZONE a kalki przyleciały z Rallye-Miniature. Straszne miałem problemy z nałożeniem tych kalek co mnie zdziwiło bo wcześniej kładłem od nich kalki na BASTOSA i układały się super. Jak zwykle nie jest ten model super wykonany ale na większe przykładanie się nie mam po prostu czasu bo bym chyba wtedy robił jeden model 5 lat Wesoly . Miłego oglądania.












Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BuJoN
MoD



Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielawa

PostWysłany: 27 Sty 2013, Nie 15:09    Temat postu:

Jak dla mnie bomba !!! Sam chciałbym mieć ten model u siebie na półce. Gratulacje dobrej roboty. To teraz do kolekcji Escorta RS Coswort w Repsolu:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 27 Sty 2013, Nie 15:27    Temat postu:

ULALA... miodzio
Jeśli chodzi o wykonanie to nic tylko pogratulować: czysto, schludnie, dokładnie, pięknie.
Ten pomarańczowy wygląd mi trochę za bardzo na "oczojebnego" i mam wrażenie że powinien być trochę bardziej stonowany.

Druga sprawa to czy część dolna pod Repsolem nie powinna być zdecydowanie ciemniejsza ?? Bo na większości zdjęć z innych rajdów odcień jest inny bardziej podchodzący pod czerwień


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 27 Sty 2013, Nie 15:58    Temat postu:

No właśnie odnośnie kolorów to miałem dużego zgryza. Próbowałem zwykłego pomarańczowego i czerwonego w różnych odcieniach i jakoś nie wyglądało to dobrze. W końcu natrafiłem w necie na opis takiego escorta z reala ( niestety po formacie straciły mi sie zakładki a teraz za pierona nie mogę znaleźć tej strony Wesoly ) i tam pisało odnośnie kolorów fluorescent red i orange, więc takie farby kupiłem i pomalowałem. Na załączonym filmie chyba jednak wygada to jak fluorescencyjna farba Wesoly .

http://www.youtube.com/watch?v=nMrZZQi8cmA


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 27 Sty 2013, Nie 18:14    Temat postu:

hej
model super wykonanie również. Co do kolorów to nie czepiajmy się wyglądają tak jak powinny:)
Też mam taki w planach ale muszę najpierw skombinować następnego escorta bo jeden już zarezerwowany jest dla Kuliga.
jedynie do czego bym się czepił to chyba do wydechu. Gdzieś w necie widziałem relacje z budowy escorta wrc i tam przedstawiono też oryginalną dokumentacje dotyczącą wydechu i wydech w wrc był wypuszczony z tyłu auta w zderzaku.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 27 Sty 2013, Nie 21:28    Temat postu:

No nie Tomek !!!, tak to się bawić nie będziemy Wesoly ubiegłeś mnie z tym modelem, sam mam go w planach, ale nie ma tego złego...,będę miał się na kim wzorować. Co do modelu, to kolejny raz zrobiłeś coś extra, jak zwykle piękny lśniący lakier, ładnie położone kalki, a przede wszystkim model nietuzinkowy. Wielkie brawa za walkę z żywicą i opornymi kalkami, bo efekt końcowy mówi sam za siebie (domyślam się jakie przejścia miałeś z tymi kalkami i współczuje)
Co do kolorów, to wg mnie są OK, ten pomarańcz ma być "oczojebny". Z tego co czytałem, to REPSOL-e były malowane odcieniami fluorescencyjnymi (taki opis był prze Escorcie Cosworth, który dodatkowo dół maił malowany na czerwono)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 28 Sty 2013, Pon 10:15    Temat postu:

Cudo! Musi genialnie wyglądać na żywo, z tymi żywymi kolorami. Sam chciałbym osiągnąć taki poziom wykonania modeli, może kiedyś mi się uda.
Niestety ale ccsrallu ma rację i w Escorcie WRC wydech na 100% nie był skierowany w bok, zresztą widać to choćby tutaj:

Na szybko nie potrafię znaleźć dowodu na to, czy wydech wychodził w zderzaku po lewej stronie (gdzie jest otwór) czy w innym miejscu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez woocasch dnia 28 Sty 2013, Pon 10:16, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 28 Sty 2013, Pon 11:41    Temat postu:

Odnośnie wydechu to ja spotkałem się z dwoma rozwiązaniami.
W pierwszych wersjach wydech był podwójny i wychodził na boki, a w późniejszych wersjach pojedynczy i wychodził z tyłu.

Polecam ten film z pierwszych testów Escorta WRC w wykonaniu J.Kuliga - cały film jest ciekawy ale zwracam uwagę na fragment od 6:40
http://www.youtube.com/watch?v=9LJRjRSJAzI

Kiedyś nawet spotkałem się z relacją z budowy gdzie gość pokazywał taki kit z obydwoma rozwiązaniami - niestety nie zapisałem sobie linka a na szybko nie potrafię tego znaleźć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 28 Sty 2013, Pon 12:02    Temat postu:

hej
tan filmik widziałem na żywo jeszcze w telewizji. Zaciekawiło mnie dlaczego ogień idzie z dwóch stron auta a nie z jednej. Gdzieś w załaczniku J czytałem że wydech może być z tyłu wyprowadzony lub z boku ale na jedną stronę. No to nawet jeśli przyjmiemy że wydech jest z boku to u kolegi w escorcie brakuje jednego wydechu z drugiej strony Wesoly
pozdrawiam
ps ale tak i tak model zajebiaszczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 28 Sty 2013, Pon 17:47    Temat postu:

Drodzy Panowie Koledzy, niechcial bym psuc waszych dywagacji odnosnie wydechu ALE... na zdjeciu ponizej nie widac zeby wydech byl w zderzaku albo pod nim:



Nie widac aby byl tez od strony kierowcy:



Wiec smiem twierdzic ze albo go nie bylo wcale albo kolega Tomek wykonal model prawidlowo... Pamietajmy ze w samochody zmieniane byly z rajdu na rajd a foty ktore Wam pokazalem pochodza z Monte Carlo 1997. Wiec wysoce prawdopodobne ze wydech obustronny albo pociagniety do tylu wszedl dopiero pozniej, tak jak np. w lanci delcie 93 z repsola (identyczna sytuacja tyle ze najpierw wydech byl dlugi a pozniej ktotki zakonczony od strony pilota).

Teraz troche o samym modelu. Tomku, jak zobaczylem efekt Twojej pracy to gemba mi sie otwarla a slina zawalila klawiature... Kolory dobrane wysmienicie (co zreszta widac po fotach ktore dodalem), lakier lsni wzorowo, nie wiem jakie problemy miales z kalkami ale na modelu ich wogule nie widac. Linie podzialu rowniutkie, anteny cieniutkie... Od strony wykonania odwaze sie powiedziec ze jest to jedna z Twoich najleprzych prac. Swietne fotki, takie lubie najbardziej, znaczy na jednolitym tle bo wtedy nie da sie ukryc ewentulanych niedociagniec ktorych zreszta w Twoim modelu brak. Jedyne o co bede Ci zawsze zawracal glowe to zapinki na maske...

Nie pozostaje mi nic innego jak tylko pogratulowac Ci niesamowicie dobrego i zadko spotykanego modelu!

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 28 Sty 2013, Pon 22:25    Temat postu:

Panowie dziękuje bardzo za miłe słowa, czyta się te wypowiedzi bardzo miło Wesoly . Generalnie chciałem zrobić ten model najlepiej jak tylko potrafię i to wykonanie jest absolutnym szczytem moich możliwości Wesoly .
Kolejna rzecz która mnie cieszy to dyskusja która się wywiązała na tematy związane z odzwierciedleniem realnego escorta. Uwielbiam podglądać dział warsztat i czytać wasze dywagacje na różne tematy związane właśnie z tym czy dana rzecz była taka czy inna w realu, rewelacja. I właśnie dlatego tak bardzo żałuje że nie zakładam swojego wątku warsztatowego Smutny .
Odnośnie wydechu to przeglądnąłem bardzo dużo filmów i zdjęć z monte `97 i raczej wszystko wskazuje na to że był w tym WRC jeden wydech z prawej. Pamiętajmy że ten własnie rajd to był pierwszy start escorta w specyfikacji WRC i były w nim w zasadzie zmienione w stosunku do coswortha zderzak i błotniki przód, tylny spojler i konstrukcja tylnego zawieszenia z belki na wielowahaczowe ( tego jestem pewien tak na 70% Wesoly ). Cała masa udoskonaleń była wprowadzana w ciągu roku więc można się sugerować tylko zdjęciami z monte `97.
Tak czy inaczej jeszcze raz dzięki za zainteresowanie moim tematem Wesoly i powiem szczerze że korci mnie konkurs, myślę nad escortem Wesoly Pawła Przybylskiego z Rajdu Krakowskiego `95, tylko ten czas do kwietnia .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 29 Sty 2013, Wto 15:47    Temat postu:

Jak najbardziej startuj! Masz już doświadczenie z Escortem - powinno pójść bez problemu bo ewentualne problemy znasz. Zdążysz i dasz radę! A może kuligowy Escort w Marlboro?

Startuj!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 16 Mar 2013, Sob 21:10    Temat postu:

Wydech w Escorcie WRC podczas Rajdu Monte Carlo 1997 kończył się przed prawym tylnym kołem, więc ten w modelu Kolegi Tomka jest jak najbardziej zgodny z rzeczywistością. Jako dowód podaje link do filmiku, na którym około 8 minuty i 8 sekundy widać strzał z rury w samochodzie Armina Schwarz-a podczas startu do jednego z odcinków specjalnych.

http://www.youtube.com/watch?v=nMrZZQi8cmA


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - galeria Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin