Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lancia Super Delta Integrale (Monte Carlo 93) Sainz/Moya

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - galeria
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 24 Gru 2014, Śro 17:49    Temat postu: Lancia Super Delta Integrale (Monte Carlo 93) Sainz/Moya

Witam !

Jako ze jest to galeria dotycząca samochodu z numerem jeden z inauguracyjnego rajdu w sezonie 93 to na początek kilka słów wprowadzenia.

REWOLUCYJNY SEZON

Rajdowe Mistrzostwa Świata w roku 1993 przeszły największą zmianę od czasów zakazu startów grupy B. Zmieniło się wiele przepisów jak np. podniesiono wymaganą wagę minimalna samochodów, wprowadzono zwężki które teoretycznie miały ograniczać dopływ powietrza do turbosprężarek i w rezultacie auta miały dysponować mocą 300 km,
nieoficjalnie mówiło się jednak ze auta i tak dysponują mocą rzędu 400 koni...). Kolejna bardzo ważna zmiana w przepisach to limit na niektóre części oraz ograniczone strefy serwisowania rajdówek. W odróżnieniu od poprzednich lat załoga w przypadku awarii nie mogła wezwać pomocy serwisowej tylko musiała uporać się z usterką sama by doprowadzić pojazd do wyznaczonej strefy serwisowej.
Wszystkie nowinki przepisowe zdecydowanie uatrakcyjniły rywalizacje. Ale to oczywiście nie koniec zmian jakie nastąpiły w sezonie 93.
Jedną z największych rewolucji było wycofanie się fabrycznego zespołu Lancii. Od tej pory tymi samochodami rywalizowały jedynie prywatne zespoły mniej lub bardziej wpierane przez Lancie.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jolly Club

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Astra Team


Sezon 93 to również rok wielu debiutów nowych samochodów na trasach rajdowych.
Ford zastąpił Sierrę nowym modelem escort cosworth;

[link widoczny dla zalogowanych]


Mitsubishi zastąpiło wysłużonego Galanta nowym Lancerem:

[link widoczny dla zalogowanych]

Do rywalizacji w pełnym cyklu mistrzostw dołączył zespól Subaru-Prodrive sponsorowany po raz pierwszy przez 555 ze sprawdzonym i zaprawionym w bojach modelem Legacy jak również w końcowej części sezonu swój debiut miała Impreza.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Toyota pozostała przy udoskonalonym modelu Celicy ST-185.

[link widoczny dla zalogowanych]

Jednak Sezon 93 to nie tylko zmiany w regulaminie i nowe samochody, to również jeden z ostatnich sezonów kiedy rywalizowało ze sobą tak wielu znakomitych kierowców. Z jednej strony Mistrzowie Świata i bardzo doświadczeni kierowcy tacy jak Kankkunen, Biasion, Sainz, Vatanen, Alen, Auriol a z drugiej młodzi kierowcy pukający do drzwi sławy czyli McRae, Delecour, Liatti czy Makinen.
Wszystkie te czynniki stworzyły jeden z niezapomnianych i najlepszych sezonów w historii WRC.

NIEWYKORZYSTANA SZANSA

Mimo ze z perspektywy kibiców rok 1993 był wspaniały to Carlos Sainz pewnie myśli o tym sezonie w zupełnie odmienny sposób...
W nagrodę za zdobycie drugiego mistrzostwa świata dla Toyot EL Matador otrzymał wymówienie umowy z zespołem...
Wszystko za sprawa podpisania Przez TTE lukratywnej umowy z Castrolem, dla przypomnienia Sainz sponsorowany był przez Hiszpański koncern zajmujący się przetwórstwem ropy naftowej i gazu ziemnego Repsol i w rezultacie wystąpił konflikt interesów.
Carlos musiał szukać nowego teamu i w finalnie trafił do prywatnego zespołu JOLLY CLUB który w owych latach najbliżej współpracował z Lancią.
Zespól dysponował oczywiście ostatnią ewolucja delty która była niesamowicie udanym i sukcesywnym samochodem rajdowym, świadczy o tym choćby fakt ze w sezonie 92 Auriol, Kankunen i Andrea Aghini wygrali łącznie 7 rajdów ustępując jedynie 4 razy Sainzowi w Celice.
Kolejnym pozytywnym aspektem było wpompowanie w zespól sporych pieniędzy przez Repsola który to teraz stał się głównym sponsorem. Niestety Carlos niewykorzystań potencjału jakim dysponował... Początek sezonu był kiepski, a o końcówce to aż szkoda gadać...
Jeszcze Przed rajdem Monte Carlo Sainz deklarował ze potraktuje ten rajd szkoleniowo i testowo, i faktycznie zaczął od testowania wytrzymałości Lancii na dochowanie... Rajd Portugali to zacięta walka El Matadora o podium, jeden błąd i totalna kasacja auta, widać dalej testował wytrzymałość Lancii na zderzenia...
Przełom nastąpił we Francji i Grecji gdzie Carlos dojechał na kolejno 4 i 2 pozycji. Reszta sezonu to usterki samochodu i wypadki, dodam ze w Nowej Zelandii po serii usterek i problemów z ustawieniami samochodu załoga w dwóch ostatnich dniach rajdu notowała imponujące wyniki i finalnie zakończyła Rajd na 4 miejscu.

MONTE CARLO 93

Jak już wspomniałem Sainz traktował rajd ''testowo'' i na początku szło całkiem nie najgorzej. Musze wspomnieć ze moim zdaniem Lancia w barwach repsola wyglądała niesamowicie pięknie.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Później niestety stało się to...:

[link widoczny dla zalogowanych]

Mechanikom udało się jednak uporać z uszkodzeniami wiec Załoga zdołała kontynuować rajd ciągle jednak napotykając na przeszkody...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Finalnie Sainz i Moya ukończyli rajd na 14 pozycji.

Rewitalizacja

Ci z Kolegów którzy zaglądali na warsztat wiedza ze ten projekt to odnowiony model z czasów moich modelarskich początków... Przyznam ze odnawianie modelu okazało się bardziej wymagające niżeli budowanie go od podstaw dlatego tez realizacja zajęła mi o wiele więcej czasu niż początkowo zakładałem. A teraz żeby nie przeciągać oto efekt finalny odnowy Lancii :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Na koniec chciałbym życzyć wszystkim zdrowych i wesołych świat, wielu zrealizowanych projektów modelarskich w przyszłym roku, no i oczywiście czasu na modelowanie !!

Pozdrawiam
Krzysztof
Szpakowski


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 25 Gru 2014, Czw 20:24    Temat postu:

Bardzo ciekawy wstęp, myślę, że przydatny dla wszystkich wielbicieli WRC. Co do modelu, to tak jak już piasałem wielokrotnie, Repsolówka nie ustępuje Astrze nic a nic. Model prezentuje się rewelacyjnie, pięknie wypolerowany lakier, nadwozie wzbogacone o szczegóły, perfekcyjne felgi, krótko mówiąc majstersztyk. WIELKIE BRAWA.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 29 Gru 2014, Pon 10:26    Temat postu:

Wstępniak co prawda dość długi to jednak przeczytałem go z przyjemnością. Wiadomo że renowacja zbudowanego modelu jest znacznie trudniejsza niż budowa go od podstaw ale nie miałem cienia wątpliwości że poradzisz sobie z tym zadaniem znakomicie... i nie myliłem się. Model wygląda świetnie i przykuwa oko, jedyne co wygląda odrobinę dziwnie to tylne lewe koło które wyglądają jakby trochę były odchylone ale to też tylko na niektórych zdjęciach więc pewnie tu jest jakieś przekłamanie.
Osobiście mi bardziej do gustu przypadła wersja "Astry" ale to kwestia gustu
Czekam na kolejne projekty
Pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 29 Gru 2014, Pon 12:29    Temat postu:

Serdecznie dziękuję za komentarze !!

Jak już tak mówimy o Repsolówce i Astrze to proszę bardzo - kilka fotek łączonych żeby można było porównać te dwie bestie...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 30 Gru 2014, Wto 12:01    Temat postu:

Teraz się tylko utwierdziłem w przekonaniu że Astra ładniejsza... może to kwestia bardziej "agresywnej" felgi... no cóż teraz trzeba czekać na Martini 92

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 30 Gru 2014, Wto 12:06    Temat postu:

Spokojnie... Będzie !! Ale najpierw kolejny projekt z sezonu 93 czyli powrót do prac nad Celicą.

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 25 Sie 2015, Wto 10:26    Temat postu:

Witam !

Całkiem niedawno spełniło się jedno z moich marzeń jako fana i entuzjasty rajdów z lat 90-siatych i po raz pierwszy miałem okazje zobaczyć na żywo prawdziwa Lancie Delte w barwach Repsola.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

I na koniec Lancia i Ja...

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 25 Sie 2015, Wto 12:04    Temat postu:

Szkoda że w Polsce nie są organizowane takie wystawy/pokazy/zloty takich maszyn.
Gratuluje spełnienia marzeń... w sumie po to są żeby je spełniać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - galeria Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin