Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Porsche 934 RSR Turbo ''Jagermeister'' R. Stenzel

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - galeria
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 06 Maj 2016, Pią 3:00    Temat postu: Porsche 934 RSR Turbo ''Jagermeister'' R. Stenzel

Witam!

Czas przedstawić efekt finalny kilku miesięcy prac. Na początek tradycyjnie wstęp.

934

Lata siedemdziesiąte to dość zwariowany okres XX wieku. Rock'n'roll, narkotyki, hipisi, narodziny niezadowolonych stanem rzeczy punków, kryzys paliwowy, przegrana przez amerykanów wojna w Wietnamie, Europa dalej podzielona murem berlińskim...
W motor sporcie było równie ciekawie, w rajdach pojawiły się lancie stratos, w formule jeden można było podziwiać zaciekły pojedynek Jamesa Hunta i Niki Laudy. Jak w te lata wpisuje się Porsche?
Po sukcesach modelu 917 w Le Mans i Carrery RSR w wyścigach klasy GT, Porsche zdecydowało się wprowadzić nowy samochód wyścigowy na bazie cywilnego 930. Tak wiec w 1976 roku wprowadzono model 934 i jak nazwa wskazuje samochód przeznaczony był do wyścigów w grupie czwartej.

[link widoczny dla zalogowanych]

Samochód wyposażono w większe hamulce pochodzące z modelu 917 oraz 120 litrowy zbiornik paliwa zamontowany z przodu auta, wraz z akumulatorem i zbiornikiem oleju. Z plującej ogniem turbodoładowanej 3 litrowej płaskiej 6stki udało się wyciągnąć 485km.
Drzwi, maska i nadkola auta wykonane były z włókna szklanego w polaczeniu z aluminiową klatką bezpieczeństwa auto warzyło zaledwie 1,090 kg co daje lepszy stosunek mocy do masy nawet od dzisiejszych samochodów klasy WRC, pragnę tylko przypomnieć ze w tym roku model 934 świętuje swoje 40 urodziny i nie potrzebował cholera wie jak wiele elektroniki żeby rozpędzać się w 3.9 do setki...
Na sukces nie trzeba było długo czekać bowiem model 934 wygrał Europejskie wyścigi GT, niemiecką serie wyścigów GT oraz serie Trans Am za oceanem.
Jak brzmi i zieje ogniem ta bestia - przekonajcie się Sami:

https://www.youtube.com/watch?v=gWsW7xbKmjY



#930 670 0167

Łącznie zbudowano 31 egzemplarzy tego samochodu, numer widniejący powyżej to numer seryjny modelu którego miniaturę próbowałem jak najdokładniej odtworzyć.
Samochód prowadzony przez Reinhardt Stenzel brał udział w wyścigu 200 Meilen von Nürnberg zaliczanej do niemieckich mistrzostw DRM. Startujący z 7 pozycji Reinhardt zdołał ukończyć wyścig na 2 pozycji. Wygrało oczywiście inne RSR 934... Wracając do pomarańczowego Jagermeistra.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Model wykonany na bazie Tamiyi, Ci z panów którzy śledzili warsztat wiedza co i jak w modelu zostało przerobione , tym zaś kolegom którzy widza model po raz pierwszy polecam warsztat:

http://www.modelowanie.fora.pl/auta-sportowe-na-warsztacie,8/porsche-934-rsr-turbo-jagermeister-reinhardt-stenzel,2620.html

Ostatnie rzecz o której chciałbym wspomnieć przed prezentacja to to ze generalnie bardzo cieszy mnie fakt ze model nie ma widocznych śladów przygód jakie go spotkały podczas procesu produkcji, mam na myśli oczywiście upadek z wysokości co spowodowało odpryśnięcie farby itd...

dobra, koniec pisania...
Nie pozostaje mi nic innego jak pokazać efekt końcowy:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof Szpakowski


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JB_Virtual




Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 06 Maj 2016, Pią 6:30    Temat postu:

coz mowic sledzilem warsztat jak junkie... takiej sterylki to na internetach jeszcze nie widzialem chociaz nigdy nie wiadomo. TOP!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 09 Maj 2016, Pon 19:23    Temat postu:

Krzychu powala mnie czystość i detaling wykonania Twoich modeli. Czysto sterylnie...cud, miód itp.
Może auta wyścigowe to nie moja bajka, ale lubię oglądać tak dokładnie wykonane modele w galeriach.

Jeśli przystąpisz do konkursu a liczę na to bardzo to myślę, iż będziesz jednym z faworytów do wygrania konkursu.....

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 10 Maj 2016, Wto 2:22    Temat postu:

Tradycyjnie perfekcyjne wykonanie.
Mam pytanie odnośnie klatki. W warsztacie napisałeś, że ma być srebrna nie czarna. Tymczasem na filmie, który podrzuciłeś jak i na fotkach jest właśnie czarna. Nie znam się na wyścigowych Porsche stąd pytanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 10 Maj 2016, Wto 9:47    Temat postu:

powerpablo napisał:
Krzychu powala mnie czystość i detaling wykonania Twoich modeli.
Przyłączam się do tej opinii - chyba nigdy nie uda mi się dojść do takie poziomu.
Auto w realu przepiękne tak samo jak model
Model kozak, tak samo kozak zdjęcia na ciemnym tle.
Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 10 Maj 2016, Wto 12:17    Temat postu:

Galeria, sam model, prowadzenie warsztatu - wszystko to prezentuje genialny poziom! Sam chciałbym kiedyś dojść do takich rezultatów i cieszę się, że jest na kim się wzorować Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CHAOS




Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Duisburg/ Kluczbork

PostWysłany: 10 Maj 2016, Wto 19:51    Temat postu:

to ze model jest igła to było mi wiadomo zanim skończył Wesoly ..ale ta galeria --mmm miodzio-
chce takiego szkolenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 11 Maj 2016, Śro 18:33    Temat postu:

Dziękuje za opinie i słowa uznania !

krzysiekg napisał:

Cytat:
Mam pytanie odnośnie klatki. W warsztacie napisałeś, że ma być srebrna nie czarna. Tymczasem na filmie, który podrzuciłeś jak i na fotkach jest właśnie czarna. Nie znam się na wyścigowych Porsche stąd pytanie.


A wiec tak:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nie wiem jak Ty to widzisz ale mi klataka wygląda na srebrną... Podobnie jak w przypadku modelu 934 z numerem startowym 24:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

I jeszcze inne Porschaki tym razem ze środka:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Generalnie zbierając dokumentacje natrafiłem może na dwa, trzy samochody z czarna klatka, reszta czyli jakieś 10 - 12 aut miało srebrna.

Jeszcze raz dziękuje za komentarze,

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EsKeL




Dołączył: 09 Cze 2016
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: 11 Cze 2016, Sob 0:33    Temat postu:

Piękna praca. Chciałem robić takiego ale teraz chyba wstyd będzie pokazać swojego gniota.

Jedno pytanie bo bardzo dokładnie przestudiowałem warsztat i nie pisałeś o tym jakimi kolorami, farbami malowałeś felgi. Mógłbyś podać o ile pamiętasz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 12 Cze 2016, Nie 18:06    Temat postu:

EsKeL napisał:

Cytat:
Jedno pytanie bo bardzo dokładnie przestudiowałem warsztat i nie pisałeś o tym jakimi kolorami, farbami malowałeś felgi. Mógłbyś podać o ile pamiętasz?


Witam nowego Kolegę !
Bardzo dziękuję za komentarz, jeśli chodzi o felgi to niklowe ranty felg były oryginalnie pomalowane w zestawie, natomiast złote środki to TS 21.

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 20 Cze 2016, Pon 9:38    Temat postu:

EsKeL napisał:
Piękna praca. Chciałem robić takiego ale teraz chyba wstyd będzie pokazać swojego gniota.
Nie ma czego się wstydzić, z pokazywania starszych modeli też można wyciągnąć wnioski a czeto też koledzy podpowiadają jak pewne rzeczy wykonać inaczej - poza tym przy poziomie prac Krzyśka większości trochę wstyd pokazywać swoje prace Wink grunt to się przełamać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 07 Sty 2017, Sob 17:09    Temat postu:

Witam

Chciałbym zaprezentować kilka alternatywnych i eksperymentalnych fotek 934-ki które mam nadzieje przypadną Wam do gustu...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 09 Sty 2017, Pon 13:46    Temat postu:

Zdjęcia bardzo fajne i mi przypadły do gustu, na pewno będą świetnym uzupełnieniem galerii.
Zamiast kombinować ze zdjęciami pokombinował byś coś przy modelach Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CHAOS




Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Duisburg/ Kluczbork

PostWysłany: 09 Sty 2017, Pon 20:54    Temat postu:

fajne tło Super

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CHAOS dnia 09 Sty 2017, Pon 20:55, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - galeria Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin