Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

BMW M3 (Tour De Corse 89) F.Chatriot / M.Perin

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 23 Cze 2021, Śro 15:30    Temat postu: BMW M3 (Tour De Corse 89) F.Chatriot / M.Perin

Witam

Chciałbym zaprezentować czym będę się zajmował kolejnych kilka miesięcy...
BMW M3 E30 w wersji rajdowej załogi François Chatriot / Michel Perin która zajęła drugie miejsce w rajdzie Korsyki w 1989 roku.

[link widoczny dla zalogowanych]

Do budowy modelu posłuży zestaw firmy Beemax / Aoshima:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Cały czerwony kolor na modelu to kalka, prezentuje się to tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

Model jest oczywiście ocenzurowany ale Beemax w dosyć sprytny sposób omija ten dylemat. Do modelu dokupiłem zestaw blaszek i dodatkowych kalek uzupełniających:

[link widoczny dla zalogowanych]

Mimo że naklejki wyglądają jakościowo świetnie, ja zdecydowałem się jednak malować czerwone pola na samochodzie. Co za tym idzie musiałem dokupić jeszcze jeden zestaw kalek by móc w taki sposób zrealizować ten projekt. Kalki Renaissance mają tą przewagę ze nie trzeba nakładać tylu warstw decali na siebie co będzie sprzyjać w malowaniu i polerowaniu modelu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Kilka zdjęć modelu i ramek z częściami które moim zdaniem są bardzo dobrej jakości:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Felgi modelu będą wzbogacone o śruby i wentyle produkcji scalecars.online ;

[link widoczny dla zalogowanych]

Opony zyskają znaczniki firmy Decalcas:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tylna cześć foteli oklejona będzie kewlarem produkcji Scale Motorsport:

[link widoczny dla zalogowanych]

Producenci modelu nie dodali niestety do zestawu gaśnic ręcznych oraz wewnętrznej gaśnicy. Dźwignia hamulca ręcznego jest jedynie w dokupionym dodatku i jest wykonana z blaszek. Niepewny wyglądu finalnego tej części na wszelki wypadek przygotowałem dźwignie hamulca ręcznego z subaru imprezy, czy jej użyję czas pokaże:

[link widoczny dla zalogowanych]

Kolory których użyje do malowania modelu :

[link widoczny dla zalogowanych]

Po wstępnych oględzinach i przygotowaniach jestem pełen optymizmu jeśli chodzi o ten model... Odlewki części są bardzo dobre, kalki jakościowo wyglądają świetnie, sprawdzeniem spasowania części zajmę się już niebawem. Nie oszukując nikogo po modelu czuć że jest to przepakowane z wersji wyścigowej na rajdową BMW. Pomimo kilku zmienionych ramek trzeba włożyć trochę pracy aby dostosować M3 do specyfikacji rajdowej. Jak wiadomo życie to sztuka kompromisu i wydaje mi się ze Beemax ten kompromis osiągnęło, przy czym jako model wersja wyścigowa jest lepiej przygotowana...
Jeśli ktoś decyduje się na budowę tego modelu polecam od razu dokupienie dodatkowych blaszek z kalkami oferowanymi od Beemaxa, w przeciwnym razie robiąc model ''prosto z pudła'' uzyskacie ocenzurowaną miniaturę bez hamulca ręcznego, tylnych chlapaczy i z jedną wycieraczka którą instrukcyjnie producent zaleca założyć na odwrót (bo to kolejny detal z wersji wyścigowej) co wygląda kuriozalnie...:

[link widoczny dla zalogowanych]

To tyle słowem wstępu.

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lepszy




Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 23 Cze 2021, Śro 16:41    Temat postu:

A po co ręczny w wyczynowym samochodzie z napędem na tył ???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 23 Cze 2021, Śro 18:12    Temat postu:

Lepszy Napisal:

Cytat:
A po co ręczny w wyczynowym samochodzie z napędem na tył ???


Żartujesz, prawda ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lepszy




Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 23 Cze 2021, Śro 20:56    Temat postu:

Tak. Jest to żart, chociaż patrząc na niektórych użytkowników aut RWD to tył lata bez ręcznego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 25 Cze 2021, Pią 18:21    Temat postu:

Lepszy Napisał;

Cytat:
chociaż patrząc na niektórych użytkowników aut RWD to tył lata bez ręcznego


A to tak...

Dobra, prace czas zacząć!
Pierwsze prace nad modelem to sprawdzenie spasowania części i testy spasowania zawieszenia. Model poskładany na sucho:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Jak na razie jest dobrze.
Pierwszy krok aby upodobnić model do swojego oryginału i dostosować do specyfikacji samochodu rajdowego to modyfikacja maski. Auto rajdowe ma śruby mocujące stelaż halogenów jak również końcówki przewodów spryskiwacza na szybę. Zauważyłem te detale na zdjęciach siostrzanego BMW które zrobiłem w muzeum Donington Park w 2014 roku:

[link widoczny dla zalogowanych]

Oczywiście te detale są również widoczne na aucie z epoki, tylko trudniej je dostrzec przez wzgląd na jakość dostępnych zdjęć...
Maska przed rozwiercaniem:

[link widoczny dla zalogowanych]

Maska po rozwiercaniu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Następne prace to usuniecie nadlewek z grilla i przymiarki lamp, charakterystycznego dla każdego BMW ''B'' i rozwiercenie zderzaka:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Prace nad tyłem z którego należało usunąć zapinki tylnej klapy jak również rozwiercić ściankę miedzy lampami pod wlew paliwa:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Na koniec dzisiejszej aktualizacji przymiarki luster tylnych lamp, spojlera i zderzaka. Dodatkowo usunąłem zamki w drzwiach by zastąpić je nitami jak również rozwierciłem dach pod antenę i kabinowe wloty powierza:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Na dziś to tyle.

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 27 Lip 2021, Wto 13:59    Temat postu:

Witam

W dzisiejszej aktualizacji prace nad felgami i oponami modelu.
Jak już wspomniałem oryginalne śruby zostaną usunięte i zastąpione produktem scalecars.online:

[link widoczny dla zalogowanych]

Przed rozwiercaniem usunąłem wewnętrze ranty felg by te wyglądały naturalnie:

[link widoczny dla zalogowanych]

Porównanie zwężonej i niezwężonej felgi:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Usuwanie śrub i rozwiercanie felg pod wentyle:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Felgi pomalowane podkładem i TS - 21 :

[link widoczny dla zalogowanych]

Felgi z nowymi śrubami i wentylami. Kolor śrub to TS - 42, kolor wentyli to humbrol 33:

[link widoczny dla zalogowanych]

Opony założone i oklejane, bieżnik przetarty papierem ciernym dla dodania realizmu.
Naklejki Pirlli; Beemax
Naklejki P.zero; Tamyia
Znaczniki opon; Decalcas
Znaczniki przednich felg (czerwone kropki); Tamyia

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adifoto




Dołączył: 30 Sie 2016
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra / Dublin

PostWysłany: 30 Lip 2021, Pią 15:49    Temat postu:

Już nie raz pisałem, że jesteś specem na spece w modelarstwie i Twoje prace i gotowe egzemplarze aż chce się oglądać. Czekam na postępy Wesoly aaa i szacun Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 13 Wrz 2021, Pon 15:30    Temat postu:

Witam

Czas wrócić do pracy po wakacyjnej przerwie...
Przed Wami efekty dwóch tygodni pracy nad Prodrivowym BMW.
Na początek szpachlowanie klapki wlewu paliwa której to braku dopatrzyłem się na prawdziwym samochodzie:

[link widoczny dla zalogowanych]

Następnie należało dopieścić karoserie, usunąć szwy i nierówności... Model został pomalowany podkładem i bazowym białym TS-26.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejny etap prac to maskowanie modelu. 5 godzin oklejania:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Malowanie TS-49.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Po ściągnięciu taśm maskujących musiałem dokonać kilku poprawek ale generalnie jestem zadowolony z efektu prac:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 21 Wrz 2021, Wto 17:44    Temat postu:

Witam

Rozpoczął się kolejny etap prac nad Bmw - nakładanie kalek.
Dzień pierwszy.
Pierwsze kalki na modelu...
Białe i złote paski wycięte z oryginalnych kalkomanii i nakładane pojedynczo... W sumie 13 naklejek... jakieś 4 godziny pracy:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Dzień drugi.
Pierwsze naklejki Bastos i Motul na samochodzie! Na masce modelu użyłem kalkomanii Renaissaince. Herb Bastos na bokach modelu to również Renaissaince ponieważ złoty kolor prezentował się lepiej niż kalkomanie z Beemaxa. Kalkomanie Bastos po bokach modelu to Beemax, każda kalka została pocięta na 5 części i nałożona pojedynczo...
dzisiejsza praca zajęła mi 6 godzin...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mars




Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 22 Wrz 2021, Śro 10:17    Temat postu:

Z czystej ciekawości. Po co każda kalka była cięta na 5 kawałków?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 22 Wrz 2021, Śro 15:36    Temat postu:

Mars napisał:
Z czystej ciekawości. Po co każda kalka była cięta na 5 kawałków?
Po to żeby nie widać było filmu między literami, a druga sprawa że mniejsze kalki przecież się łatwiej układa - ja ostatnio robiłem podobny manewr kładąc kalki na fabryczną Imprezę WRC 98 i moim zdaniem zdaje to egzamin.

Piękna robota jak zwykle, czekam na dalsze postępy prac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mars




Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 23 Wrz 2021, Czw 21:31    Temat postu:

Człowiek uczy się całe życie Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 28 Wrz 2021, Wto 18:35    Temat postu:

Witam


Madmax Napisał:


Cytat:
Po to żeby nie widać było filmu między literami, a druga sprawa że mniejsze kalki przecież się łatwiej układa



Dokładnie tak, ja dodam jeszcze od siebie że kalki nachodziły na klamki dlatego lepiej było je porozcinać by lepiej je ułożyć...

W dzisiejszej aktualizacji dzień trzeci i czwarty nakładania kalek.
Dzień trzeci to 21 naklejek i 7 godzin pracy...
Dzień czwarty to 15 naklejek i 5 godzin pracy... 
A oto efekty:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz karoseria czeka na doczyszczenie po płynach do kalek i drobinach jakie zostają po patyczkach higienicznych a następny etap to malowanie clearem.


Pozdrawiam
Krzysztof 


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 29 Wrz 2021, Śro 9:45    Temat postu:

szpaku86 napisał:
Teraz karoseria czeka na doczyszczenie po płynach do kalek i drobinach jakie zostają po patyczkach higienicznych a następny etap to malowanie clearem.
W jaki sposób czyścisz ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 13 Paź 2021, Śro 19:03    Temat postu:

MAdmax Napisal:

Cytat:
W jaki sposób czyścisz ??


Wilgotna szmatka zazwycaj zdaje egzamin...

Model został pomalowany TS-13. A oto pierwsze efekty polerowania:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Równolegle z polerowaniem prace skupiły się nad wykończeniem przedniego zderzaka. Klosze kierunkowskazów pomalowane zostały TS-73. Zaślepki halogenów zyskały czarne oblamówki żeby zbliżyć wizualnie model do oryginalnego pierwowzoru. Haki służące do podnoszenia samochodu w strefie serwisowej pochodzą z modelu a nie z dodatkowego zestawu blaszek. Powodem jest to że blaszki były by za cienkie w stosunku do prawdziwych haków i ponadto nie dało by się na nie nakleić żółtych znaczników. Siatka wlotu powietrza została pomalowana na czarno, w instrukcji modelu detal ma być pomalowany na biało co jest błędem. Generalnie zderzak modelu pochodzi z wersji wyścigowej i ma dwa wloty powietrza. Popełniłem błąd i nie zaślepiłem górnego wlotu będąc przekonany że cały zostanie zakryty tablica rejestracyjną. Tak jednak nie jest i jeśli ktoś się nie zorientuje i zrobi model instrukcyjnie ma nieprawidłowo wykonany przedni zderzak. Ja zaślepiłem dziury białą taśmą maskującą gdyż zderzak na tym etapie prac był już pomalowany, oklejony i wypolerowany. Nie jest to idealne rozwiązanie ale myślę że wybrnąłem z tej sytuacji... 

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 15 Paź 2021, Pią 20:11    Temat postu:

szpaku86 napisał:
Madmax
Cytat:
W jaki sposób czyścisz ??
Wilgotna szmatka zazwycaj zdaje egzamin...
Myślałem ze to jakieś kolejne czarymary a tym czasem normalna procedura

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 23 Paź 2021, Sob 10:20    Temat postu:

Witam

Drobne detale mogą zmienić cały wygląd modelu... I tak się właśnie stało, kiedy założyłem klosze przednich lamp. W końcu model zaczyna wyglądać odpowiednio. Na grillu umieściłem emblemat M3. Beemax dodał odpowiednią naklejkę, ale zapomniał dodać część, na którą należy nałożyć emblemat. Na masce samochodu umieściłem śruby mocujące halogeny. Wykonałem również linie podziału i doszło kilka kalek.
Chłodnica również jest już gotowa.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szpaku86 dnia 23 Paź 2021, Sob 10:23, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 30 Lis 2021, Wto 9:19    Temat postu:

Witam

Prace nad tyłem modelu.


Odbłyśniki w zestawie modelu pokryte są chromem. Pomaga to modelarzom, szczególnie w przypadku lamp przednich, ale nie zawsze zdaje egzamin w przypadku lamp tylnych. W modelu BMW chromowane odbłyśniki tylnych świateł w połączeniu z kloszami wyglądały bardzo nienaturalnie, dlatego pomalowałem odbłyśniki matowym lakierem.
Tylne światła BMW są podzielone na sekcje - kierunkowskaz, światła cofania itp. Jedna z sekcji jest odblaskiem, który znajduje się w kloszu, więc w lampie nie ma wizualnej głębi. Zrobiłem ten szczegół za pomocą srebrnego papieru z paczki papierosów. 
instrukcja modelu nieprawidłowo i bardzo niewyraźnie opisuje sposób malowania światła cofania, przez co przeźroczysta powierzchnia była zbyt mała. Udało mi się uniknąć tego błędu.
Kolejnym błędem w instrukcji modelu jest kolor wlewu paliwa. Powinien być czarny, a nie srebrny.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Początek prac nad wnętrzem.

[link widoczny dla zalogowanych]

Na początek przeróbka klatki bezpieczeństwa.
Beemax w instrukcji zaleca usunięcie dwóch elementów klatki bezpieczeństwa, ale to nie wystarczy aby model był zgodny ze specyfikacją wersji samochodu rajdowego.
Zaznaczyłem wszystkie elementy które należy usunąć aby było poprawnie.

[link widoczny dla zalogowanych]

klatka przed modyfikacjami:

[link widoczny dla zalogowanych]

klatka po modyfikacjach:

[link widoczny dla zalogowanych]

Przymiarki klatki i płyta podłogowa modelu ze znacznikami miejsc do rozwiercenia:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Jedną z rzeczy, którą warto dopracować w modelu beemaxa jest tylna półka. W specyfikacji rajdowej posiada dodatkowe wzmocnienia...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Wnętrze zostało pomalowane na biało. Teraz wyraźnie widać 54 wywiercone w nim otwory.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Przymiarki spasowania części:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 15 Gru 2021, Śro 9:18    Temat postu:

Witam

Kolejne prace nad szczegółami wnętrza...
Pokrywa / zaślepka płyty podłogowej pomalowana na czarno.
Przewody elektryczne na miejscu.
Tylna półka wzbogacona nitami.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Przewody paliwowe i gaśnicze.
Zbiornik gaśniczy pochodzi z subaru, ale został zmodyfikowany i dostosowany do tego modelu. Ponadto dorobiłem naklejki homologacyjne. Przewody paliwowe to Top Studio 0,6 mm, złącza węży są produktem scalecars.online .

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Konsola sterowania.
Kolejna z rzeczy, których nie znajdziecie w instrukcji tego modelu... Co jest dziwne, ponieważ zestaw zawiera tę część. W każdym razie konsola musi być umieszczone przed drążkiem zmiany biegów. Ponadto zrobiłem do niej przewody.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Dźwignia hamulca ręcznego
Jak już wspomniałem na początku tego projektu, zestaw beemax nie zawiera hamulca ręcznego. Znajduje się w dodatkowym zestawie części i kalkomanii dedykowanych temu modelowi, które należy zakupić osobno. Dodatkowo instrukcja zawiera błąd w opisie malowania ramy, która powinna być czarna, a nie srebrna... Kolejnym błędem jest brak połączenia węża z przewodem, co sprawia, że hamulec ręczny jest niekompletny. Zrobiłem ten detal za pomocą części scalecars.onlie. Dodatkowo zrobiłem też przewód.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Uchwyt na kaski
Kolejną częścią, która nie wchodzi w skład zestawu Beemax jest uchwyt na kaski... Mój jest z Subaru Impreza 2001 z Tamiya, w końcu oba samochody były produkowane przez Prodrive. Część została pomalowana szarym podkładem, a następnie zrobiłem wash, aby uzyskać efekt gąbki. Niestety część tamiya jest niekompletna, ponieważ jest to tylko gąbka bez ramy. Więc zrobiłem też ramę ...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Podstopnica pilota
Muszę się powtórzyć: "Kolejną częścią, która nie jest zawarta w zestawie Beemax, jest" - podstopnica... Mója jest z Subaru Impreza 2001, przerobiłem ją tak aby pasowała do BMW. Dodatkowo wykonałem mocowanie/podporę, aby wyglądała jak w prawdziwym samochodzie.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

A teraz prace na podłogą od strony kierowcy. Podstopnica kierowcy zrobiona. Beemax nieprawidłowo umieścił  pedał przepustnicy/gazu... Powinien być w podłodze więc naprawiłem ten błąd i dodatkowo zrobiłem cięgno.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Gaśnica to kolejna część, która nie wchodzi w skład zestawu Beemax...

[link widoczny dla zalogowanych]

Gąbki na klatce bezpieczeństwa zrobione... Kolejna próba dopasowania klatki.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 11 Sty 2022, Wto 18:44    Temat postu:

Witam

Prace nad fotelami.
Rozwiercone fotele zostały pomalowane Humbrolem 33 czarny mat.  Następnie nałożyłem naklejki kevlaru. Następnym krokiem jest wash powierzchni kevlarowej i malowanie Tamyia ts-80. Kolejnym krokiem są szare wstawki w fotelach wycięte do odpowiedniego rozmiaru z papieru ściernego, pomalowałam je Humborlem 106 + wash. Następnie naklejka Recaro i całe siedzenia pomalowane TS - 80. Nie byłem do końca zadowolony z rezultatu więc pomalowałem siedzenia ponownie, ale tym razem Humbrolem varnih matt.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Prace nad pasami bezpieczeństwa
Pierwszy fotel na miejscu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Fotel kierowcy na miejscu:


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Przymiarka klatki bezpieczeństwa:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 17 Lut 2022, Czw 15:16    Temat postu:

Witam

Tapicerka drzwi BMW nie jest jednolicie szara, jak pokazuje instrukcja modelu. Ma wzór, więc postanowiłem spróbować zrobić coś, aby wyglądała bardziej jak w prawdziwym samochodzie. Na zdjęciach widać przebieg pracy.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Deska rozdzielcza została pomalowana farbą TS-29, a później TS-80. Wszystko po to, aby uzyskać odpowiednią strukturę poszycia, co się udało. Zegary i detale na centralnym panelu to kalkomanie od Renaissance. Musiałem ich użyć, bo kalkomanie od Beemaxa są przeznaczone na samochód wyścigowy, a nie rajdowy. Przełączniki ON/OFF od strony kierowcy to produkt firmy scalecars.online (SCO-R001). Pedały sprzęgła i hamulca zyskały antypoślizgowe maty z papieru ściernego. Dopracowałem szczegóły i kolorystykę zegara od strony pilota, posiada on również panel montażowy z Kevlaru. Drążek zmiany biegów pochodzi od Subaru Impreza '99 - ma odpowiedni kształt, długość, a przede wszystkim posiada ogranicznik zabezpieczenia biegu wstecznego.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Wnętrze jest już prawie gotowe. Wykonałem także kable interkomu oraz oświetlenia na nocne odcinki specjalne dla pilota.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Prace nad płytą podłogową, układem napędowym, układem wydechowym, zawieszeniem i hamulcami. 

[link widoczny dla zalogowanych]

Na początek płyta podłogowa którą należało przerobić pod specyfikacje samochodu rajdowego. 

[link widoczny dla zalogowanych]

Z płyty podłogowej usunąłem hydrauliczne podnośniki samochodu przeznaczone do pit stopów oraz zbiornik z płynem gaśniczym montowany do spodu w samochodach wyścigowych. Powody są dwa; zbiornik z płynem gaśniczym jest już we wnętrzu modelu, drugi ważniejszy powód to taki że w miejscu zbiornika powinien znajdować się katalizator układu wydechowego. Cały oryginalny układ wydechowy przewidziany na ten model przez Beemaxa jest generalnie rzecz biorąc nieprawidłowy... wiec usunąłem z płyty przednia cześć rur wydechowych. Usunąłem również oryginalna chłodnice oleju skrzyni biegów i osłonę zbiornika paliwa która w samochodzie rajdowym dobijała by do podłoża... W przestrzeń po usuniętych elementach wstawiłem docięte na wymiar i zaszpachlowane plastry styrenu. W tylnej części płyty podłogowej zaślepiłem wyżłobienie na katalizator. 

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Podwozie zostało pomalowane białym podkładem Tamiya a następnie TS- 26. Silnik i skrzynia biegów zostały zamaskowane by nie zalewać detali za durzą ilością farby...

[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejny etap prac to maskowanie płyty podłogowej by z kolei pomalować silnik, skrzynie biegów oraz wał  napędowy. urzet kolory to Humbrol 11, TS-13, TS-79. Dodatkowo silnik i skrzynia przeszły wash przy użyciu zestawów Tamyia - zestaw B i C

[link widoczny dla zalogowanych]

Po ściągnięciu maskowania płyta podłogowa również przeszła delikatny wash. Tamyia - zestaw B i C

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Prace nad dyfrem, półosiami i wałem napędowym to malowanie kolorami: humbrol 11, humbrol 33, TS-29, TS-79, TS-13, Tamiya wash zestaw B and C.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Kolejny etap prac to wstawienie dyferencjału na miejsce. Model zyskał nowa chłodnicę oleju skrzyni biegów którą wziąłem z modelu BMW M3 produkcji Fujimi. Przewody biegnące od skrzyni do chłodnicy to Top Studio 0.6 mm. Końcówki przewodów to produkt scalecars.onlie (SCO-R006)

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Jak już wspomniałem układ wydechowy modelu Beemax jest całkowicie nieodpowiedni, po jego usunięciu zrobiłem własny od podstaw używając rurek ze styrenu wyginając je pod odpowiedni kształt. Katalizator podobnie jak chłodnica oleju skrzyni biegów pochodzi z modelu BMW M3 produkcji Fujimi. 

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Wydech został pomalowany humbrolem 11, katalizator i końcówki wydechu to TS-42. Kolejny krok to wash Tamyia zestaw D, malowanie całości TS-79 i kolejny wash zestawem C w celu zbalansowania kolorów. 



[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Wydech wpasowany na swoje miejsce:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Osłona silnika
Jednym z detali, którego nie znajdziecie w zestawie Beemax jest osłona silnika... Moją dopasowałem z zestawu foto trawionych części wykonanych przez Hobby Design dedykowanych do Subaru Imprezy WRC 98.
Wycięta do odpowiedniego rozmiaru osłona została potraktowana papierem ściernym, następnie pomalowana na mat TS-80 i ponownie papier ścierny...

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Hamulce
Aby tarcze hamulcowe wyglądały na zużyte, użyłem wskazówek od Adama Łokuciejewskiego, więc umieściłem tarcze hamulcowe na Dremelu i przeszlifowałem papierem ściernym...

[link widoczny dla zalogowanych]

Szyby
Uszczelki i obramowania szyb zostały pomalowane i szyby trafiły na swoje miejsce.
Mała wskazówka dla modelarzy którzy robią lub będą robić ten model: czerwone paski za bocznymi oknami, naklejki nr 25 i 23 powinny znajdować się na ramie szyby, a nie na słupku C. Piszę o tym, bo wszystkie modele które widziałem do tej pory miały ten sam błąd...
Wycieraczki pochodzą z BMW M3 produkcji Fujimi.
Ponadto na podszybiu dorobiłem awaryjne odcięcie paliwa i elektryki.
Na drzwiach modelu umieściłem kolejną warstwę kalkomanii z numerami startowymi. Chciałem zmniejszyć przebicie czerwonego koloru, co zakończyło się sukcesem!
Chciałbym podziękować Robertowi Rileyowi za przysłanie mi dodatkowego zestawu kalkomanii i dzięki jego pomocy mogłem poprawić mój model!

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Zmontowane zawieszenie i hamulce.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Osłona silnika i kola na miejscu.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Pierwszy rzut oka na BMW stojące na kołach.... 
zawieszenie modelu zostało podniesione o 1 mm, aby M3 wyglądał jak samochód rajdowy, a nie wyścigowy. Wciąż brakuje kilku szczegółów, ale prace nad modelem dobiegają końca...

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin