Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Citroen Xsara WRC'05 Heller 1/43

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Messer




Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osiecznica

PostWysłany: 03 Cze 2009, Śro 19:40    Temat postu: Citroen Xsara WRC'05 Heller 1/43

Witam.
Z racji tego że subaru leży w pudełku ( czeka na wenę), zabieram się za kolejny projekt. Cytrynka budowana jest w ramach projektu grupowego "Barwy forum II" na innym forum. Z tego względu malowanie będzie wyimaginowane bo tamto forum jest w różnych odcieniach brązu i piaskowego.
Model hellera to nie tamiya - mały koszmarek, ale postaram się z niego wycisnąć ile się tylko da...
Na początek, jak to wygląda po wyjęciu z pudła ( kilka części wyciętych do spasowania)



No i w ruch poszedł papier ścierny i skalpel. Pierwsze co zostało poddane obróbce to wloty na masce - wyciąłem je pod siatki. Od razu zlikwidowałem też paskudne imitacje zapinek.



Po przeglądnięciu paru relacji z budowy tej bryki w 1/24 postanowiłem zrobić od podstaw podwozie. Polistyren 0.5mm kilka profili, blaszka po browarku i wyszło takie coś:








Porównanie z tym co daje producent:




Oraz złączone podwozie z nadwoziem:





Pozdrawiam
Messer


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mulczas
forum designer



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: 03 Cze 2009, Śro 22:03    Temat postu:

Ktoś w końcu zabrał się za te maleństwa w 1:43. Jak na początek to widzę, że super sobie radzisz, z resztą nie mam obaw co do Twoich zdolności Mruga Sam mam ochotę zbudować kiedyś coś w 1:43, ale rozgrzebane inne projekty póki co mnie hamują, więc z chęcią podpatrzę co tam wymodzisz, powodzenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Messer




Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osiecznica

PostWysłany: 09 Cze 2009, Wto 14:15    Temat postu:

Witam.
Sesja się zaczęła i czasu na dłubanie jest niewiele...
Udało się stworzyć przednie i tylne amorki. Zrobione z pręcików polistyrenowych, drutu i blaszki alu. Wiem że jak na tą skale są trochę przeskalowane - ale by bryka mogła "stać" na kołach muszą takie być Wesoly .
Tylne amory:



Przednie amory:



Zrobiłem też płytę pod silnik, która jest jednocześnie dolnym mocowaniem amortyzatorów. Wyszło jak wyszło - robię to pierwszy raz i widać mój brak doświadczenia - niestety Confused



Amory grupowo:


Przepraszam za fotki - kombinuje by wykrzesać ile się da z mojego aparatu, ale niestety nie zawsze wychodzi Embarassed

Pozdrawiam
Messer


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JB_Virtual




Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 09 Cze 2009, Wto 15:10    Temat postu:

No ty tu nie narzekaj na brak doswiadczenia bo prezentuje sie naprawde przyzwoicie jak na ta skale Wesoly Tylko tak dalej trzymaj! Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Messer




Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osiecznica

PostWysłany: 10 Cze 2009, Śro 20:14    Temat postu:

Witam
Dziękuje za miłe słowa.
Przednie zawieszenie zrobione. Amorki dostały górne mocowania, sprężyny zostały docięte do odpowiedniej wysokości, płyta dostała kompletne wahacze, powstał mechanizm synchronizacji kół - czyli ... drucik łączący oba mocowania kół i umożliwiający ich zsynchronizowane skręcanie ( bo koła się skręcają Wesoly ).







Została też zrobiona jedna z 3 płyt ochronnych z tyłu. Tylna płyta została wyposażona w wahacze.



Pozdrawiam
Messer


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Messer




Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osiecznica

PostWysłany: 11 Cze 2009, Czw 14:21    Temat postu:

Witam,
Kolejny "UP"...
Zrobione coś, co ma przypominać most z tyłu. Od mostu dochodzą półośki zakończone imitacją karbowanej, lejkowatej gumy ochronnej ( odpowiednio nawinięty cieniutki drucik), został też zrobiony wał z kardanem - jedna cześć wału jest już zamocowana w moście ( wraz z połówką kardana).
Niestety skorzystałem dzisiaj z innego oświetlenia i fotki wyszły tragicznie...
Niedługo postaram się zrobić lepsze foty Wesoly
Kilka fotek z poprzedniego up'a, dla porównania z paczką zapałek.




No i te z wczorajszej nocy:








Pozdrawiam
Messer


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Messer




Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osiecznica

PostWysłany: 12 Cze 2009, Pią 11:45    Temat postu:

Witam.
Zauważyłem dziwną zależność - im bliżej egzaminu, tym bardziej chce się kleić/ robić model - wy też tak macie ?
Ale wracając do postępówWesoly
Wczorajszy wieczór upłynął pod znakiem układu wydechowego. Zrobiłem tłumik końcowy oraz tłumik przelotowy ( chyba tak to się nazywa ), doszły rury ukł. wydechowego i końcówka wydechu ( muszę ją przerobić,bo straszcie cienka wyszła - a jest z 1mm profilu ).
Potem zabrałem się za dokończenie układu przeniesienia napędu - doszedł wał z połówkami kardanów oraz kawałek imitacji skrzyni biegów ( ten fragment jest widoczny spod osłony).
Podpatrując jak ludzie radzili sobie z cytryną w 1/24 postanowiłem zrobić komplet tylnych osłon. I tak : doszła osłona tłumika ( biały trapez) i osłony wahaczy oraz osłona końca tunelu ( nie wiem jak to nazwać ale to ma chronić przed zahaczeniem i wyrwaniem głównej tylnej osłony - tej z wahaczami) - te osłony powstały z wyżarzanej blaszki alu ( stąd złotawy kolorek).
Potem złączyłem wszystkie elementy na maskol do przymiarki (ta żółta plama w tunelu przy skrzyni biegów to waśnie maskol - skapło mi za dużo Wsciekly ).











Wszystko jest na maskol, dlatego krzywo...

Pozdrawiam
Messer


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mulczas
forum designer



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: 12 Cze 2009, Pią 18:21    Temat postu:

Po prostu mistrzostwo! Najlepiej i najdokładniej wykonany model w skali 1:43.
Czy model budujesz z dokumentacją? Jeśli tak to może wstawiaj fotki oryginału i modelu, wtedy można będzie na bieżąco porównywać Twoje postępy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Messer




Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osiecznica

PostWysłany: 12 Cze 2009, Pią 19:16    Temat postu:

mulczas wstyd się przyznać ale głównie wzoruję się na relacji z budowy tego modelu w skali 1/24 Embarassed
[link widoczny dla zalogowanych]
oraz na fotkach znalezionych w sieci ( ale te pokazują brykę głównie z zewnątrz, kilka od środka) - przy następnym postępie wrzucę wszystko co mam na temat xsary Wesoly
EDIT :
To jest dla mnie mistrzostwo - pugi w 1/43
[link widoczny dla zalogowanych]
Fotka ze zbiorów kolegi z innego forum.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Messer dnia 12 Cze 2009, Pią 19:34, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Messer




Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osiecznica

PostWysłany: 26 Cze 2009, Pią 12:19    Temat postu:

Witam,
Trochę mnie nie było, cóż - sesja...
Przeszedłem do wnętrza xsary. Na pierwszy ogień poszła deska, odcięte zegary, wstawiona dokładka, nadająca desce właściwy kształt.
Doszły też pierwsze zaczątki elektryki ( w tej skali to masochizm, ale czego się nie robi aby urealnić model Jezyk ), część skrzynek jest wyimaginowana.
Doszły fotele - zabrałem je z puga 307, nadawały się idealnie Wesoly , jak widać są w trakcie szpachlowania.
Z blaszki alu zrobiłem podnóżek pilota.
Do wnętrza dojdzie jeszcze sporo "pierdółek" oraz to co najgorsze - klatka Wsciekly .
Na początek - fotka na której się wzorowałem:

A tak to wygląda w modelu ( jest to uproszczone, ale jest Laughing ):






Nie wiem czy to widać, ale po stronie pasażera doszła taka mała dźwignia ( widoczna na fotce) - zrobiona z resztek fototrawionek oraz kuleczki wziętej z filtra do wody Wesoly

Pozdrawiam
Messer


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miodzio20




Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 09 Lip 2009, Czw 19:38    Temat postu:

Świetne ci powiem ,takei detale na tak daremnym w wykonaniu i małym modelu helelra:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin