Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

El MATADOR WRC Cars CITROEN XSARA WRC San Remo 2003

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 20 Sty 2013, Nie 12:32    Temat postu: El MATADOR WRC Cars CITROEN XSARA WRC San Remo 2003

El MATADOR WRC Cars

CITROEN XSARA WRC San Remo 2003

Witam, w związku z tym, że prace nad Fordem Focusem RS WRC 02 Monte Carlo 2002 Carlosa Sainza zostały zawieszone z powodu oczekiwania na niezbędną chemię postanowiłem rozpocząć budowę samochodu, do którego słynny El Matador przesiadł się po zakończeniu współpracy z fabrycznym team'em Forda.
Rajdówka, której miniaturę chcę zbudować, to CITROEN XSARA WRC z Rajdu San Remo 2003. Zdecydowałem się na ten właśnie rajd, ponieważ udało mi się skompletować kalkomanię na ten samochód w 100%, od tabliczek z rajdu, poprzez odpowiednią grafikę na nadwozie, a na tablicach rejestracyjnych kończąc. Dodatkowo, moim zdaniem Xsary z sezonu 2003 (pierwszego pełnego sezonu fabrycznego zespołu CITROENA w WRC) wyglądały zdecydowanie najbardziej bojowo za sprawą grafiki firm Telefonica MovieStar, które zawsze mi się podobały. Zwycięzcą rajdu był Sebastien Loeb, ale ja buduję auto Carlosa Sainza, ponieważ chciałbym na początek zgromadzić wszystkie jego samochody w specyfikacji WRC tj. Ford Escort WRC, Toyota Corolla WRC, Ford Focus WRC, Citroen Xsara WRC. Poniżej kilka zdjęć rzeczywistego samochodu.







A teraz kilka fotek, kasty po lakierowaniu i oklejaniu kalkami. Na początek wyciąłem otwory na masce i wloty do chłodnicy i oszlifowałem całość pod farbę podkładową. Następnie pomalowałem dach na biało lakierem Pure White firmy Dupli-Color. Kolejna farba po uprzednim maskowaniu zderzaka, dachu i tyłu nadwozia to czerwień 1041W firmy Motip. Na koniec zderzaki oraz tył nadwozia polakierowałem farbą WORLD RALLY BLUE z palety firmy ZERO. Po wyschnięciu i oszlifowaniu "schodków" na łączeniu kolorów, kasta została oklejona stosownymi kalkami (brakuje jeszcze wlotu do kabiny na dachu i plastronu startowego w tym miejscu, ponieważ jego górna część jest naklejona w ten element. Po uzupełnieniu kalkomanii, kasta zostanie polakierowana bezbarwnym TOP COAT. Na dzień dzisiejszy kasta prezentuje się tak:



















Jak wszyscy wiem, model to produkcja firmy Heller, więc czeka mnie dużo pracy z podwoziem modelu. Postanowiłem wykorzystać podwozie Peugeota 206 WRC firmy Tamiya (podobnie jak kolega BuJoN) Trzeba będzie troszkę wydłużyć rozstaw osi i będzie pasowało idealnie do kasty Xsary. Opony również będą pochodziły z Tamki. Felgi zostaną Hellerowsie (po odpowiednich modyfikacjach pod piasty Tami), ponieważ kształt ramion i piasty mocującej jest zdecydowanie bardziej podobny do stosowanych w rzeczywistym samochodzie niż felgi od 206 WRC.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 06 Lut 2013, Śro 13:52, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 20 Sty 2013, Nie 20:46    Temat postu:

Kolorki swietne, bardzo dobra robota - trzymam kciuki bo zrobic ladna Xsare to wyzwanie.

Jedna moja uwaga - ten ludzik Michelina jakis taki "gruby" strasznie psuje wyglad Smutny Ale moze sie czepiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 20 Sty 2013, Nie 21:11    Temat postu:

Ludzik Michelina rzeczywiście troszkę otyły, ale cóż, taki był w zestawie z modelem, więc mówi się trudno. Szkoda funduszy na zakup dodatkowych kalek, z których wytnę tylko ten element. Myślę, że kasta i z tym ludzikiem wygląda zachęcająco Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 20 Sty 2013, Nie 21:31    Temat postu:

A te biało-żólte pasy na przednich błotnikach i tylnym zderzaku (i chyba na słupkach) to kalki czy to efekt maskowania (jeśli tak to idealnego i podziwiam!!)

Kasta prezentuje się wzorcowo. Jutro sprawdzę czy nie mam gdzieś michelinowych ludzików w kalkach które mam Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 21 Sty 2013, Pon 10:09    Temat postu:

Widzę ze C4'órki poszły w odstawkę, tak czy tak koleina interesujący warsztat się zaczyna. Czekam na kolejne etapy prac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 21 Sty 2013, Pon 19:07    Temat postu:

Jak juz Kolega Madmax zauwazyl faktycznie zapowiada sie bardzo interesujacy warsztat ! Doprowadzic karoserie Hellera do godnego stanu nie jest latwo, ale zrobic z nia to co zrobil Piotrek to juz mistrzostwo swiata ! Mam jednak jedno zastrzezenie: dlaczego nie pokoazales po kolei postepow prac nad ta kasta? Mysle ze przydalo by sie pokazac kolegom nieznajacym tego modelu z czym musiales sie borykac by osiagnac taki zarombisty efekt...
Tak czy inaczej licze na bardziej obszerna relacje z dalszych prac!

Pozdrawiam i zycze powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 23 Sty 2013, Śro 21:13    Temat postu:

Cześć, dziś mała aktualizacja prac nad Xsarą. Kasta jest po 3 warstwach TOPCOAT i czeka na finalną, czwartą warstwę. Już w tej chwili połysk lakieru naprawdę cieszy oczyska Wesoly
Udało mi się wydłużyć rozstaw osi pod nadwozie Xsary. Tak jak pisałem wcześniej, zaadaptowałem podwozie z Peugeota 206 WRC TAMIYA, które miało zbyt krótki rozstaw osi. Wydłużenie polegało na przesunięciu tylnych kolumn zawieszenia o jakieś 4-5mm do tyłu, przerobieniu wahaczy i lekkim obniżeniu. Kolejna rzecz, którą udało się zrobić to felgi, które postanowiłem pozostawić z Hellera, ponieważ ich wygląd bardziej odpowiada tym z prawdziwego samochodu niż felgi od 206 Tami (piasty i kształt ramion)
Przeróbka polegała na wywierceniu otworu centrującego (fi2 mm) wstawieniu w niego odpowiedniego trzpienia (fi2,15 mm) standardowego dla felg Tamiya, dzięki czemu udało się osadzić felgi na zawieszeniu Tamki. Poniżej kilka fotek:











Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 10 Lut 2013, Nie 9:22, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 23 Sty 2013, Śro 21:25    Temat postu:

Mniam mniam mniam - jak oglądam takie warsztaty to wydaje mi się że nie umiem kleić modeli Wesoly Wszyscy chyba robią lepiej ode mnie Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 24 Sty 2013, Czw 10:14    Temat postu:

To ja bym jeszcze poprosił fotki tej przeróbki bo całość prezentuje się znakomicie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 25 Sty 2013, Pią 9:40    Temat postu:

Dokładnie, poprosimy więcej zdjęć jak wygląda ta przeróbka. Nadwozie jest cudne, no tylko ten niebieski kolor, o czym już było wspominane na konkurencyjnym forum Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 25 Sty 2013, Pią 10:33    Temat postu:

Opis przeróbek płyty podłogowej: płyta podłogowa zostanie odpowiednio wydłużona w tylnej części, ponieważ jak wiadomo rozstaw osi w Xsarze WRC był większy niż 206 WRC (W 206-ce Peugeot musiał zainstalować potężne wydłużane zderzaki, żeby samochód spełniał wymóg długości minimalnej specyfikacji WRC)
Na dziś płyta podłogowa zostało ogołocona ze wszystkich elementów z 206 WRC i została wklejona płyta bagażnika z Xsary Heller z charakterystycznymi podłużnymi przetłoczeniami (z 206 Tamiya pozostaną tylko pedały sprzęgła, hamulca i gazu Wesoly ), wszystkie pozostałe elementy jak mocowanie koła zapasowego, gaśnice, okablowanie, bezpieczny zbiornik paliwa, deska rozdzielcza a przede wszystkim klatka bezpieczeństwa będą wykonane jak w Xsarze WRC, ponieważ zwłaszcza konstrukcja klatki bezpieczeństwa jest elementem odróżniającym (poza deską rozdzielczą) wnętrza samochodów WRC.
Co do koloru, to rzeczywiście niebieski na zderzakach i tyle nadwozia to zwykł akryl, ale cóż powiem szczerze, że sam świadomie pozwoliłem sobie na to odstępstwo od orginału, ponieważ bardzo podoba mi się ten odcień i chciałem go w końcu sprawdzić na modelu (mam nadzieję, ze koledzy łaskawie wybaczą mi tą małą niezgodnośćWesoly )

W najbliższym czasie postaram się dodać kilka zdjęć podwozia z wspomniana przeróbką wydłużającą płytę podłogową.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 25 Sty 2013, Pią 17:59    Temat postu:

Karoseria w polaczeniu z felgami juz teraz prezentuje sie niesamowicie a jeszcze jak obnirzysz zawieszenie to uwazam ze Koledzy powinni sie cieszyc ze xara nie jechal polak i ze model nie bieze udzialu w konkursie HAHA !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 25 Sty 2013, Pią 18:35    Temat postu:

Xsarą WRC w Rajdzie Barbórka 2010 i 2011 jechał Maciej Rzeźnik, niestety Piotrek uparcie twierdzi że woli fabryczne rajdówki dlatego nie startuje w konkursie bo na pewno by był murowanym kandydatem do zwycięstwa, tgw. Krzysiek a dlaczego Ty nie startujesz ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 25 Sty 2013, Pią 19:01    Temat postu:

Widzisz jak przeczytalem o konkursie bylem juz w trakcie prac nad celica do ktorej przygotowywalem sie juz mozna powiedziec od paru lat, to raz. Dwa to termin oddania prac konkursowych, jak dowiedzialem sie o konkursie w zeszlym roku to polowa listopada i grudzien caly mi odpadl przez swieta. Gdybym wiedzial ze termin zostanie przesuniety o miesiac to moze bym cos pomyslal ale teraz to i tak juz za pozno. Mam co prawda w planach jakies 5 polskich rajdowek ale chwile obecna nie jest mi po drodze zaczynac ktoras z nich... To za malo dokumentacji, albo mam kalki a modelu nie itp.
Ale w przyszlosci mam nadzieje zalapac sie na kolejny konkurs jesli takowy sie odbedzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 25 Sty 2013, Pią 19:23    Temat postu:

Obiecane zdjęcia wykonanych modyfikacji:
zmodyfikowane felgi i porównanie kół z oponami Hellera i Tamiya




Przesunięty punkt zaczepienia kolumn do wahaczy. Zdecydowałem się na takie rozwiązanie, ponieważ nie chciałem już ingerować w kształt nadkoli płyty podłogowej i uniknąć rozcinania całej płyty w celu jej wydłużenia. Jest to rozwiązanie najprostsze z dostępnych, ale myślę, że daje bardzo dobry efekt.



Kolejna rzecz, to odcięta i wklejona do płyty Tamki, podłoga bagażnika Xsary Hellera.





Elementy zawieszenia będą jeszcze poddane kosmetyce lakierniczej na późniejszym etapie prac. W tej chwili skupiam się nad budową klatki bezpieczeństwa oraz na poprawką kosmetycznym samej podłogi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 10 Lut 2013, Nie 9:23, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 26 Sty 2013, Sob 16:24    Temat postu:

Cześć, dziś mała aktualizacja prac nad modelem. Wczoraj wieczorem i dziś zmagałem się z płytą podłogową oraz klatką bezpieczeństwa. Zostały poszerzone nadkola z przodu i z tyłu, ponieważ nadwozie Xsary jest troszkę szersze niż 206 WRC.
Klatka bezpieczeństwa została zbudowana praktycznie od podstaw. Z zestawu Hellera zostało użyte tylko kilka cienkich "rurek", które "wspawałem" w okolicach tylnych nadkoli i podłogi. Główne elementy klatki bezpieczeństwa zbudowałem z dostępnych "rur" zebranych z starych modeli. Po kilku godzinach, przycinania, szlifowania, dopasowywania i klejenia, otrzymałem efekt, który prezentuję na poniższych zdjęciach. Klatka po sklejeniu została pomalowana dwoma warstwami podkładu, a następnie polakierowana na srebrno. Zdjęcia wykonałem praktycznie 30 minut po ostatnim lakierowaniu, więc lakier jest jeszcze lekko mokry.


Klatka bezpieczeństwa została zbudowana na podstawie dokumentacji fotograficznej. W tym miejscu chciałbym bardzo podziękować za jej dostarczenie koledze Krzyśkowi (szpaku86). Jeśli chodzi o dokumentację fotograficzną to Krzysiek jest zawsze chętny do pomocy:)
Z tego co pamiętam jest to co najmniej 3 rajdówka, do której otrzymałem dokumentację z archiwum Krzyśka. Jeszcze raz serdeczne dzięki za pomoc Krzychu:)













Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 10 Lut 2013, Nie 9:23, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 26 Sty 2013, Sob 23:17    Temat postu:

Wyszła SUPER! Muszę też zacząć tak "modelować" Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 27 Sty 2013, Nie 12:29    Temat postu:

Ciesze sie ze zdjecia sie przydaly no i ze dopatrzyles sie z nich tylu elementow !! Twoje szczescie ze mialem szczescie pocykac fotki citroena ktorego robisz! Efekt, no coz, ciezko opisac bez niecenzuralnych slow, taki fajny oczywiscie. Widac ogromny wklad Twojej pracy. Teraz raczej powinno isc juz z gorki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 27 Sty 2013, Nie 14:57    Temat postu:

Dzięki Panowie za słowa uznania Wesoly , naprawdę bardzo mnie one cieszą, zwłaszcza, że padają spod ręki kolegi Krzyśka.
Dziś popracowałem nad wnętrzem samochodu, na podstawie zdjęć starałem się odzwierciedlić wyposażenie bagażnika z czasu odcinka specjalnego. Dlatego znalazł się w nim podnośnik wsunięty pod klamry. Poza tym wstawiłem bezpieczny zbiornik paliwa wraz z układem paliwowym, kilka skrzynek, koło zapasowe, gaśnicę z całym układem oraz dźwignię hamulca ręcznego wraz z przewodami hydraulicznymi. Następnym etapem będzie deska rozdzielcza, siedzenia, lewarek zmiany biegów, konsola sterująca na tunelu oraz kilka drobnych detali.
Poniżej kilka zdjęć:





















Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 10 Lut 2013, Nie 9:24, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 27 Sty 2013, Nie 15:00    Temat postu:

Fajnie to wgląda. Ja w swojej xsarze dałem podwozie z subaru `98 i elegancko spasował rozstaw osi bez przerabiania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 27 Sty 2013, Nie 18:35    Temat postu:

Twoje tempo prac mnie zawstydza... Moge jedynie powtorzyc poprzednia wypowiedz potegujac niecenzuralne slowa ! Calosc nabiera coraz to fajniejszego ksztaltu. Wydaje mi sie jednak ze kolo zapasowe powinno byc na odwrot, przynajmniej egzemparz ktory widzialem tak mial. Wiec jesli jeszcze mozesz to je obroc, chyba ze jest dobrze i sie myle.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 28 Sty 2013, Pon 10:06    Temat postu:

Faktycznie tempo masz imponujące i wszystko wygląda bardzo dobrze, tylko czy te przewody nie są nieco za grube?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 01 Lut 2013, Pią 16:32    Temat postu:

Cześć, dziś kolejna aktualizacja. Poniżej kilka zdjęć prawie ukończonego wnętrza modelu, prawie, ponieważ za radę kolegi Krzyśka (szpaku86) postaram się dodać kilka przewodów w okolice kolumny kierowniczej.
Co do wnętrza, to powstało ono na podstawie dokumentacjo fotograficznej. Sam musiałem zrobić zbiornik paliwa i resztę skrzynek, przemodelować deskę rozdzielczą, do której dodałem kilka dodatków w postaci dźwigienek, pokręteł, wyświetlaczy na konsoli środkowej i schowku. Trzeba było dorobić carbonową klapkę zmiany biegów przy kierownicy, konsolę sterującą na tunelu, koszyk na kaski, wyświetlacz aktualnego biegu na szczycie deski rozdzielczej oraz kilka innych drobnych części. Boczki drzwiowe zostały w całości oklejone carbonem, podobnie konsola na tunelu. Po stopami pilota zamontowałem kevlarowe podstopnice. Kolejny dodatek to pasy bezpieczeństwa, przy budowie których wykorzystałem dedykowane klamerki REJI Model.















Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 10 Lut 2013, Nie 9:25, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 01 Lut 2013, Pią 18:39    Temat postu:

Patrzac na efekty Twojej pracy ciesze sie niezmiernie ze mam przynajmniej minimalny wklad w to niebanalnie i zdecydowanie trudnie przedsiewziecie. Zbudowac wnetrze modelu praktycznie od podstaw to naprawde nielada wyczyn... Juz czekan na efekt koncowy !!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 01 Lut 2013, Pią 21:56    Temat postu:

Podzielam zdanie mojego przedmówcy, całość robi bardzo dobre wrażenie. Może odrobinę można było się przyłożyć do tylnych nadkoli oraz mocowania zawieszenia, ale to zostanie zakryte kastą więc nie będzie tak widoczne - zresztą sam czasem nie przykładam się do pewnych ukrytych detali - czego oczy nie widzą tego sercu nie żal.
Podobają mi się elementy pokryte carbonem takie jak boczki, tylko zastanawiam się czy te wnętrza przy klatce bezpieczeństwa były wycinane czy pokryte kalką ??
Ostatnia kwestia to kolor foteli które zamiast matowego koloru dostały jakiś dziwny połysk, ale przypuszczam że to kwestia zdjęć bo u mnie też czasem tak wychodzą.
Czekam na galerię.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 01 Lut 2013, Pią 23:09, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 02 Lut 2013, Sob 10:25    Temat postu:

Fajnie to wygląda. Mam pytanie co do boczków drzwi: z jakiego modelu są zaadoptowane? Bo nie wygląda mi to na scratch?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 02 Lut 2013, Sob 15:57    Temat postu:

Dziś zakończyłem walkę ze spojlerem. Spojler to żywiczna wersja produkowana przez Reneissance Models. Spojler został wyszlifowany, pomalowany 2 warstwami szarego podkładu, a następnie 3 warstwami X-18 Semi Gloss Balck. Po wyschnięciu przystąpiłem do oklejania spojlera carbonem. W przypadku spojlera Xsary WRC zdecydowałem się na kalkę carbonową firmy Studio27 o numerze katalogowym: ST27-FP0019 (rozmiar S). Kalka bardzo ładnie się układała, do jej układania używałem płynów zmiękczających MR.Hobby. Oklejanie polegało na przycinaniu i dopasowywaniu szablonów z papieru, na podstawie których wycinałem odpowiedni kształt z arkusza kalki. Poniżej kilka zdjęć z prac nad spojlerem, które trwały prawie 3,5 godziny oraz efekt końcowy (spojler jest jeszcze przed lakierowaniem bezbarwnym) Spojler został oklejony w sumie 26 kawałkami carbonu oraz 2 kalkami z logo firmy Total.































Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 10 Lut 2013, Nie 9:25, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 02 Lut 2013, Sob 17:28    Temat postu:

Można napisać tylko jedno: świetna robota

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 02 Lut 2013, Sob 20:24    Temat postu:

Powiem tylko jedno - majstersztyk w każdym calu !!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 02 Lut 2013, Sob 22:57    Temat postu:

Boskie to oklejenie bez dwóch zdań... Podziwiam zawsze takie docinanie i klejenie. To wymaga cholernej cierpliwości. Muszę chyba też kupić jakąś kalkę w karbonie. Może ktoś ma jakąś propozycję? Możliwie tanio i szybko. Żeby nie zaśmiecać bardzo proszę na PW.

I bardzo fajne są te postępy oklejania widoczne na zdjęciach. To daje pogląd ile to było roboty!! A do tego dopasowywanie wzoru, zakładki itp.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Eden dnia 02 Lut 2013, Sob 22:58, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 04 Lut 2013, Pon 12:17    Temat postu:

No fajnie fajnie, ale kolego STI22B czy oprócz wrzucania fotek jest jakaś szansa na otrzymanie odpowiedzi na pytanko o boczki drzwiowe? Prowadzisz warsztat, ale jakoś nie czuję żebyś zwracał uwagę na to co się piszę w tym wątku Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 04 Lut 2013, Pon 12:32    Temat postu:

Zapomniałem odpowiedzieć na pytanie Kolegi (to nie oznacza, że je zignorowałem Wesoly )
Boczki drzwiowe są zaadaptowane z modelu Peugeota 206 WRC TAMIYA. Zostały lekko przemodelowane i oklejone carbonem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 04 Lut 2013, Pon 21:18    Temat postu:

Dzięki za info, może się kiedyś przydać Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 04 Lut 2013, Pon 23:55    Temat postu: Zapowiedz - powoli do celu

Cześć wszystkim. Dziś troszkę powalczyłem z moją Xsarą. Wstawiłem szyby, pomalowałem wnętrze na srebrno, wykonałem mocowania kasty do podwozia (jutro postaram się dołączyć zdjęcia ilustrujące jak to zrobiłem) oraz obniżyłem zawieszenie. Co do szyb, to musiałem rozciąć monolityczną szybę na 6 części. Wszystkie w miarę pasowały do otworów w kaście poza szybami do drzwi. Oszklenie to było mniejsze niż otwory do nich dedykowane, więc zdecydowałem się na założenie szyb wykonanych z błony filmowej, która otrzymałem od Kolegi VVitka (wielkie dzięki za pomoc)
Po tych wszystkich operacjach zrobiłem pierwszą przymiarkę oszklonej kasty do podwozia. Myślę, że model zaczyna naprawdę interesująco wyglądać. Do zrobienia zostały już tylko drobne detale, które dodadzą Xsarze troszkę więcej zadziorności (lusterka, zapinki, anteny, osłony silnika, dyferencjału, zawieszenia, wycieraczki, kamera i klika innych detali)
Poniżej 2 zdjęcia będące powoli zapowiedzią galerii (już nie mogłem się powstrzymać Wesoly ) Zdjęcia są zrobione na szybko dosłownie godzinę temu.





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 10 Lut 2013, Nie 9:26, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 05 Lut 2013, Wto 1:35    Temat postu:

Model wygląda zajefajnie. Aż sam mam ochotę taką zrobić, mam kalki z Monte 03 i 06. Powiedz, jako że użyłeś opon chyba Tamiyi, czy felgi oprócz przeróbki mocowania również poszerzałeś?

Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 05 Lut 2013, Wto 18:20    Temat postu:

Najpierw genialnie wykonany spojler a teraz te dwa zdjecia tylko zaostrzyly moj apetyt na widok efektu koncowego !!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 05 Lut 2013, Wto 20:55    Temat postu:

Obiecana fotka przedstawiająca dorobione mocowanie przodu kasty do podwozia:



oraz dwa zdjęcia podwozia z założonymi osłonami:





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 10 Lut 2013, Nie 9:26, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 05 Lut 2013, Wto 21:47    Temat postu:

krzysiekg napisał:
Model wygląda zajefajnie. Aż sam mam ochotę taką zrobić, mam kalki z Monte 03 i 06. Powiedz, jako że użyłeś opon chyba Tamiyi, czy felgi oprócz przeróbki mocowania również poszerzałeś?

Krzysiek


Opony to oczywiście TAMIYA wersja z bieżnikiem MICHELIN.
Co do felg, to przeróbka polegała na wstawieniu trzpieni oraz na poszerzeniu felg przy pomocy pierścieni pozyskanych ze zniszczonych felgi z modelu Lancera EVO V. Odciąłem połowę szerokości pierścienia felgi z Lancera i wstawiłem do wieńców Hellera.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysztofesn




Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 08 Kwi 2013, Pon 8:55    Temat postu:

świetnie odwzorowane detale. Piękna robota

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin