Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[KONKURS] Seat Cordoba WRC - Rajd Polski 2001 Sztuka Carlson
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 04 Lis 2018, Nie 12:32    Temat postu: [KONKURS] Seat Cordoba WRC - Rajd Polski 2001 Sztuka Carlson

Witam w moim wątku warsztatowo-konkursowy.
Tak jak wcześniej wspominałem wybór modelu na konkurs w moim wypadku był odrobinę utrudniony bo na mojej półce z modelami stoi już 7 rajdówek które brały udział w Rajdzie Polskim. Wybór padł na Seata Cordobę WRC którym Łukasz Sztuka i Per Carlsson wywalczyli 3 miejsce w Rajdzie Polski 2001 - wybór tego modelu też nie był od razu jednoznaczny ponieważ z tego zestawu można zrobić wersje z dwóch rajdów i dwóch kierowców, poza Sztuką można zrobić jeszcze model Janusza Kuliga z Rajdu Krakowskiego 2002 więc bardzo długo biłem się z myślami które malowanie zrobić - przeważyło moje stare marzenie modelarskie czyli żeby mieć w swojej kolekcji wielką piątkę z sezonu 2001 - Kulig też kiedyś na pewno powstanie Wink

Docelowo chciałbym aby model przypominał taką o to rajdówkę




Zestaw z którego powstanie model pochodzi od Bartka z MF-Zone i na dzień dzisiejszy będzie to dla mnie największe wyzwanie modelarskie ponieważ cały model jest żywiczny - a niestety nienawidzę żywicy więc trzeba będzie się z nią polubić no i czeka mnie szlifowania do Bożego Narodzenia


karoseria








podwozie




felgi i opony


kalkomania


zestaw zawiera również blaszki


elementy oszklenia






klatka bezpieczeństwa - cały czas mam wrażenie że brakuje w niej jakichś elementów


Całość zestawu razem


Na koniec dwa pytania do was:
1) Czy poza szlifowaniem i malowaniem podkładem w jakiś dodatkowy sposób przygotowujecie elementy żywiczne do malowania??
2) W tylnej półce jest 6 prostokątnych wcięć - czy to ma tak być, czy też te prostokąty mają być wycięte
3) jeśli ktoś miałby jakieś zdjęcia wnętrza będę bardzo wdzięczny za ich podrzucenie

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 16 Wrz 2019, Pon 22:23, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 04 Lis 2018, Nie 13:15    Temat postu:

Kolejny rarytas! Nie lada wyzwanie.
Zdjęć poszukam. Powodzenia w budowie!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo0109




Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 04 Lis 2018, Nie 14:39    Temat postu:

Hejo
Maćku w tylnej półce maja być otwory. Tez mam ten model i muszę się w końcu za niego zabrać.
P.S zerknij czy masz szablon ,,seat,, na chłodnice bo raczej go nie ma Smutny
I na tylnej klapie powinny być napisy (loga)seat cordoba
To tyle roboty z tym masakra ale też sobie kiedyś wyznaczyłem WIELKA PIĄTKĘ wiedz to realizuje😁
Powodzenia przy budowie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 04 Lis 2018, Nie 15:13    Temat postu:

No nieżle się zapowiada.....powodzenia Maćku....kibicuję.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 04 Lis 2018, Nie 15:50    Temat postu:

pablo0109 napisał:
Maćku w tylnej półce maja być otwory.
dzieki za podpowiedź
pablo0109 napisał:
P.S zerknij czy masz szablon ,,seat,, na chłodnice bo raczej go nie ma Smutny
szablonu nie ma, na zdjęciach jest wszystko co było w zestawie
pablo0109 napisał:
I na tylnej klapie powinny być napisy (loga)seat cordoba
tego rónież nie ma
pablo0109 napisał:
To tyle roboty z tym masakra
No niestety niektóre elementy mają bardzo duże nadlewki, najbardziej boję się tych przy klatce bezpieczeństwa, ostatecznie jak coś połamię trzeba będzie dosztukować we własnym zakresie.

Panowie dzięki za zainteresowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo0109




Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 04 Lis 2018, Nie 16:11    Temat postu:

Dasz radę Mruga ja dopiero sue wezmę za ten model jak wszystkie detale o których Co wspomniałem skompletuje i muszę się do tego modelu psychicznie nastawić Wesoly)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 04 Lis 2018, Nie 16:27    Temat postu:

Jeszcze jedno - czy ma ktoś pomysł jak wykonać żółtą obwódkę przy logo w przednim zderzaku ?? - generalnie skłaniam się ku temu żeby zrobić to z żółtej kalkomanii

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 04 Lis 2018, Nie 16:45, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 04 Lis 2018, Nie 18:32    Temat postu:

Maćku....dwa sposoby:
1. To wspomniana kalka na pomalowany na czerwono element.
2. To malowanie na żółto potem maskowanie taśmą elastyczną 1 mm lub 2 mm do maskowanie i malowanie na czerwono......to tak na szybkiego pomysły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 05 Lis 2018, Pon 10:49    Temat postu:

Zapowiada się zacny model, ale jak widać czeka Cię masa pracy. Jednak znając Twoje poprzednie modele wierzę i wiem, że będzie dobrze. Poszukam jakiś starych fotek, ale to muszę przeszukać analogowe archiwum Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 19 Lis 2018, Pon 15:24    Temat postu:

Fajny model, ja chciałem w konkursie zgłosić megane Janusza ale jak sobie przypomnę audi z żywicy to jakoś wena na żywiczne modele mi przechodzi .
Przede wszystkim dobrze trzeba odtłuścić przed malowaniem bo ja tego nie zrobiłem przy audi i mi podkład się złuszczył .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 19 Lis 2018, Pon 16:21    Temat postu:

RCM_T napisał:
Przede wszystkim dobrze trzeba odtłuścić przed malowaniem bo ja tego nie zrobiłem przy audi i mi podkład się złuszczył .
No to od razu pytanie jak najlepiej odtłuścić całość ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CHAOS




Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Duisburg/ Kluczbork

PostWysłany: 19 Lis 2018, Pon 16:24    Temat postu:

ja własnie celice wykąpałem w cieplej wodzie z mydłem -i suszenie kompresorem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 19 Lis 2018, Pon 17:09    Temat postu:

madmax napisał:
No to od razu pytanie jak najlepiej odtłuścić całość ??


Za drugim razem przeleciałem model benzyną ekstrakcyjną i było dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 19 Lis 2018, Pon 18:29    Temat postu:

RCM_T napisał:
madmax napisał:
No to od razu pytanie jak najlepiej odtłuścić całość ??
Za drugim razem przeleciałem model benzyną ekstrakcyjną i było dobrze.
w sensie przetarłeś elementy szmatą nasączoną benzyną - a można kąpać mniejsze elementy ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 19 Lis 2018, Pon 18:55    Temat postu:

Kaste przetarłem ściereczką a resztę części na chwilę moczyłem i nic się nie działo, w sensie nie rozpuszczało żywicy. Po za tym benzynka fajnie szybko odparowywuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 19 Lis 2018, Pon 23:34    Temat postu:

Potwierdzam słowa Tomka....żywicę odtłuszczam benzyną natomiast plastik myję w ciepłej wodzie z płynem do mycia naczyń.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 26 Lis 2018, Pon 19:55    Temat postu:

Panowie dzięki za poradę, na pewno z niej skorzystam.

Pare zdjęć z postępu prac - z góry przepraszam ale zdjęcia z "walki z materią" są zrobione telefonem, z ręki i to jeszcze podczas nocnego dłubania, ale obiecuję że gotowy efekt będzie lepiej pokazany.

na początek zwróćcie uwagę ile mięsa jest do odcięcia przy klatce


wiadomo że przy czymś takim oraz biorąc pod uwagę że żywica jest mało plastyczna bez ofiar nie mogło się obejść - o to jedna z nich


przednie zawieszenie i koła są spasowane bardzo ładnie (tarcze założone tylko do przymiarki) - choć mam wrażenie że są ciut za małe względem nadkoli - ew. nadkola za duże względem kół - zobaczymy jak to będzie wyglądać na gotowym modelu


z tylnymi niestety już tak dobrze nie jest i zawieszenie wygląda jak by było szutrowe (i to po odcięciu trzpienia mocującego od góry)


trzpień nie był potrzebny bo nie ma otworów na niego - tak że teraz pytanie czy skracać zawieszenie czy robić w tym miejscu otwór średnicy całej kolumny zawieszenia - żeby było to sztywno myślę ze jednak będę wiercił dziursko


w tylnej części płyty podłogowej jest jakiś zarys elementów podwozia który w pierwszym zamyśle chciałem wykorzystać


jednak po przymiarce zawieszenia nie za bardzo jest na to szansa, ponieważ zawias byłby ustawiony pod bardzo dużym kontem i koło nie zmieściło by się w nadkole - tak że kolejna porcja grubego szlifowania przed mną


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 26 Lis 2018, Pon 21:05    Temat postu:

No faktycznie szlifowania jest co nie miara i to łagodnie mówiąc. Mam nadzieję, że nie robisz obróbki ręcznie.
Dużo ciężkiej pracy przed Tobą, ale wiem że dasz radę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 26 Lis 2018, Pon 22:27    Temat postu:

Ciężko będzie zachować kształt rur klatki po odcięciu tej żywicy. Może pokusisz się o zrobienie nowej klatki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 26 Lis 2018, Pon 22:47    Temat postu:

krzysiekg napisał:
Ciężko będzie zachować kształt rur klatki po odcięciu tej żywicy. Może pokusisz się o zrobienie nowej klatki?
Biorę pod uwagę taką możliwość albo wymianę pewnych elementów w razie potrzeby, ale na razie po odcinaniu i szlifowaniu efekt nie wygląda źle - zobaczmy co powie farba podkładowa bo po niej zawsze najlepiej widać jak całość się przedstawia.

woocasch napisał:
Mam nadzieję, że nie robisz obróbki ręcznie.
Tu Cię zaskoczę (i parę osób pewnie też) ale napitalam wszystko ręcznie - mam jakaś tam małą mini wiertarko-szlifierkę którą kupiłem pod modele ale używając jej raz że papier idzie w hurtowych ilościach (a dokupić tak łatwo nie jest), a dwa że jednak przy ręcznym szlifowaniu masz większa kontrolę nad tym co robisz - a wolę tak niż mam później męczyć się ze szpachla i ponownym szlifowaniem. Przykładowo przy klatce bezpieczeństwa bardzo pomógł mi skriber oraz nóż i tam szlifowania aż tak dużo nie było jak się wydaje.
O to moja mała armia przygotowana do walki z tym modelem - szerokie pilniki przygotowałem sobie sam


Czas zabierać się za kastę oraz podwozie w którym muszę wykombinować jakoś nadkola. Zastanawiałem się też na jakimiś drążkiem kierowniczym oraz pół osiami ale przy konstrukcji w jaki sposób jest montowane tylne zawieszenie i koło nie ma tam jak tego elementu umieścić więc bez sensu robić tylko z przodu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 27 Gru 2018, Czw 19:46    Temat postu:

Witam po przerwie

Klatka z grubsza przygotowana - tu jeden z elementów - wygląda to nie najgorzej ale na pewno po podkładzie wyjdą miejsca do poprawy bo juz na fotce widać że trzeba jeszcze podszlifować


tak jak wspominałem wyszlifowałem tylną część podwozia - środkowa część zostaje




po przymiarkach podwozia wyszedł kolejny problem - niestety ale podłoga nie jest w jednej linii z karoserią - z przodu trzeba będzie albo trochę zeszlifować albo z drugiej strony podnieść




różnice dobrze widać przy zdjęciach progów




ostatni problem do rozwiązania to tylna półka - po jej przymiarce i nałożeniu kasty widać dość sporą kilku milimetrową przerwę, natomiast szyba jest dość cienka - na razie nie mam pomysłu jak do tego podejść




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 27 Gru 2018, Czw 21:40    Temat postu:

Ach te żywiczne cudeńka , półkę to jedynie przedłużyć, dokleić kawałek czy cosik . A co do podłogi to nie da się jej mocowania podkleić z tej zapadniętej strony ? Może tak by się to wyrównało.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 13 Lut 2019, Śro 23:00    Temat postu:

RCM_T napisał:
półkę to jedynie przedłużyć, dokleić kawałek czy cosik
Myślę że to jedyny sensowny kierunek działania

RCM_T napisał:
A co do podłogi to nie da się jej mocowania podkleić z tej zapadniętej strony ? Może tak by się to wyrównało.
Problem podłogi się częściowo wyjaśnił - bardzo dużo mierzenia, sprawdzania kątów, poziomów pionów itp.

od strony kierowcy A~3mm B~9mm
od strony pilota A~4mm B~12mm


różnice nie wydaje się to duże ale jednak na takiej wielkości modelu jest to widoczne - na szczęście podłoga od wnętrza trzyma poziom i nie trzeba z nią nic robić (tak mi się przynajmniej wydaje) - z dołem są dwie opcje: albo to zostawić w spokoju albo znowu sporo szlifowania przed mną. Skłaniam się przy drugim rozwiązaniu ale przed szlifowaniem muszę najpierw doprowadzić przednią część do porządku żeby pasowała do całości i tu się pojawia kolejny problem jak taka zmiana wpłynie na resztę podłogi bo może się okazać że przechył się jeszcze pogłębi oraz jak zachowa się spasowanie tylnej części.

Jak by ktoś miał jakieś przemyślenia, pisać śmiało


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 13 Lut 2019, Śro 23:06, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 14 Lut 2019, Czw 9:37    Temat postu:

Po pierwsze to podziwiam Twoje zaangażowanie w ten projekt, bo patrząc co się otrzymuje za ponad 450zł (cena z mojehobby.pl, nie wiem ile Ty za niego zapłaciłeś) to cisną się na usta tylko niecenzuralne słowa.
A teraz, żeby było bardziej merytorycznie. Fakt, można to tak zostawić, w sumie jak dobrze wszystko poskładasz to nie będzie to aż tak widoczne, ale z drugiej strony Ty o tym będziesz wiedział i na bank nie będziesz z tego zadowolony. Czyli opcja nr 2, szlifowanie podłogi. Ale czy wtedy nie stracisz wszystkich szczegółów? Jednak w sumie już je straciłeś w wyniku szlifowania tylnej części podwozia.
Moje przemyślenia są następujące: Obecne żywiczne podwozie wykorzystać jako dawcę i pewnego rodzaju wzór, ale faktycznie na podwozie wykorzystać inny model, np. Subaru Imprezę WRC'98 z Tamiya. Jest to dość tani model, a wymiarowo chyba też byłby dość zbliżony. Możesz zrobić pewnego rodzaju miks elementów. Wiem, że to też nie jest optymalne rozwiązanie, ale może warto je rozważyć Wesoly Jestem niemal pewien, że ktoś gdzieś prezentował takie rozwiązane, ale zapewne nie znajdę tego drugi raz w czeluściach Internetu Wesoly

Edit:
A jednak udało się znaleźć, ale pamięć mnie zawiodła, bo wykorzystane było podwozie z Lancera Evo V:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez woocasch dnia 14 Lut 2019, Czw 9:49, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 17 Lut 2019, Nie 0:20    Temat postu:

woocasch napisał:
Po pierwsze to podziwiam Twoje zaangażowanie w ten projekt, bo patrząc co się otrzymuje za ponad 450zł (cena z mojehobby.pl, nie wiem ile Ty za niego zapłaciłeś) to cisną się na usta tylko niecenzuralne słowa.
Ja kupiłem bezpośrednio od producenta, więc po starej znajomości był mały rabat Wink
Zaangażowanie jest takie a nie inne ponieważ stwierdziłem że przed wszystkim taki model bedzie bardzo dużą ozdobą kolekcji, po drugie szkoda by było wydać spore pieniądze i zrobić go tak żeby wyglądał gorzej niż stary Heller i po trzecie tak jak napisałeś jeśli bym to tak zostawił to jednak sumienie by mnie mocno gryzło - może nie robię takich modeli jak kilku kolegów na naszym forum ale staram się jak mogę żeby efekt był jak najbardziej zadowalający i przynosił satysfakcję.
woocasch napisał:
A teraz, żeby było bardziej merytorycznie. Fakt, można to tak zostawić, w sumie jak dobrze wszystko poskładasz to nie będzie to aż tak widoczne, ale z drugiej strony Ty o tym będziesz wiedział i na bank nie będziesz z tego zadowolony. Czyli opcja nr 2, szlifowanie podłogi. Ale czy wtedy nie stracisz wszystkich szczegółów? Jednak w sumie już je straciłeś w wyniku szlifowania tylnej części podwozia.
Tak jak zauważyłeś cześć podłogi już została zeszlifowana więc i środkową część też zeszlifuję.
woocasch napisał:
Moje przemyślenia są następujące: Obecne żywiczne podwozie wykorzystać jako dawcę i pewnego rodzaju wzór, ale faktycznie na podwozie wykorzystać inny model, np. Subaru Imprezę WRC'98 z Tamiya. Jest to dość tani model, a wymiarowo chyba też byłby dość zbliżony. Możesz zrobić pewnego rodzaju miks elementów. Wiem, że to też nie jest optymalne rozwiązanie, ale może warto je rozważyć Wesoly Jestem niemal pewien, że ktoś gdzieś prezentował takie rozwiązane, ale zapewne nie znajdę tego drugi raz w czeluściach Internetu Wesoly
Edit:
A jednak udało się znaleźć, ale pamięć mnie zawiodła, bo wykorzystane było podwozie z Lancera Evo V:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tylko też weź pod uwagę taki aspekt że biorąc podwozie od innego modelu pracy wcale nie jest mniej - tak jak w przykładzie z EVO V zobacz ile tam trzeba było pracy włożyć - u mnie w zasadzie jest tylko szlifowanie.
Opcję z takim przeszczepem na pewno będę chciał zrobić przy budowie EVO IV asfaltowego z Hasegawy - tam na pewno będę chciał użyć podwozia i innych gratów wnętrza z EVO V Tamiya. Kiedyś myślałem żeby robić coś takiego z Xsarą ale w tym wypadku coraz bardziej skłaniam się do zrobienia modelu z własną klatką.


Panowie pytanie do was - jakiego podkładu używacie do żywicy ?? ew. czy ktoś może polecić coś w sprayu - jeśli nic nie podpowiecie użyję pewnie tradycyjnie szarego podkładu Tamiya i wykorzystam resztkę tego co mi zostąło z MR.Hobby
dawno temu zakupiłem taki produkt (nawet jeszcze mi został) jest koloru szarego i teraz pytanie czy on rzeczywiście lepiej kryje żywicę czy to po prostu podkład tak nazwany żeby firma trochę zarobiła??


tymczasem kolejny element do zeszlifowania i poprawy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 17 Lut 2019, Nie 13:23, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 18 Lut 2019, Pon 10:27    Temat postu:

madmax napisał:
woocasch napisał:
Moje przemyślenia są następujące: Obecne żywiczne podwozie wykorzystać jako dawcę i pewnego rodzaju wzór, ale faktycznie na podwozie wykorzystać inny model, np. Subaru Imprezę WRC'98 z Tamiya. Jest to dość tani model, a wymiarowo chyba też byłby dość zbliżony. Możesz zrobić pewnego rodzaju miks elementów. Wiem, że to też nie jest optymalne rozwiązanie, ale może warto je rozważyć Wesoly Jestem niemal pewien, że ktoś gdzieś prezentował takie rozwiązane, ale zapewne nie znajdę tego drugi raz w czeluściach Internetu Wesoly
Edit:
A jednak udało się znaleźć, ale pamięć mnie zawiodła, bo wykorzystane było podwozie z Lancera Evo V:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tylko też weź pod uwagę taki aspekt że biorąc podwozie od innego modelu pracy wcale nie jest mniej - tak jak w przykładzie z EVO V zobacz ile tam trzeba było pracy włożyć - u mnie w zasadzie jest tylko szlifowanie.
Opcję z takim przeszczepem na pewno będę chciał zrobić przy budowie EVO IV asfaltowego z Hasegawy - tam na pewno będę chciał użyć podwozia i innych gratów wnętrza z EVO V Tamiya. Kiedyś myślałem żeby robić coś takiego z Xsarą ale w tym wypadku coraz bardziej skłaniam się do zrobienia modelu z własną klatką.

OK, tylko jeżeli zeszlifujesz całe podwozie to nie będzie w nim żadnych szczegółów, tylko płaska podłoga. Tak? Więc czy będziesz następnie odtwarzać przetłoczenia i zawieszenie?

A co do podkładu. To co prawda nie było to całe nadwozie tylko kilka elementów, ale użyłem standardowego podkładu (i to chyba nawet Motipa) i dwa lata już zleciały, a z modelem nic się nie dzieje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez woocasch dnia 18 Lut 2019, Pon 10:30, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 18 Lut 2019, Pon 15:19    Temat postu:

woocasch napisał:
OK, tylko jeżeli zeszlifujesz całe podwozie to nie będzie w nim żadnych szczegółów, tylko płaska podłoga. Tak?
Tak
woocasch napisał:
Więc czy będziesz następnie odtwarzać przetłoczenia i zawieszenie?
Nie, nie będę niczego odtwarzał, będzie łysa podłoga - wolę żeby było tak niż żeby ta podłoga była krzywa, pod podwozie mało kto zagląda, a poza tym podwozie w 307 od Tamiy czy C4 od Hellera jakiś mega szczegółów też nie ma.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 18 Lut 2019, Pon 15:19, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 19 Lut 2019, Wto 14:37    Temat postu:

madmax napisał:

Panowie pytanie do was - jakiego podkładu używacie do żywicy ??


Ja używam zwykłego szarego podkładu z motipa i na razie nic się nie dzieje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 19 Lut 2019, Wto 14:47    Temat postu:

RCM_T napisał:
madmax napisał:

Panowie pytanie do was - jakiego podkładu używacie do żywicy ??


Ja używam zwykłego szarego podkładu z motipa i na razie nic się nie dzieje


Maćku śmiało Tomek ma rację ja tez uzywam tego jednoskładnikowego podkładu....jak chcesz bardziej wypełniającego to również proponuję zakupić taki do elementów plastikowych typu zderzaki są bardzo dobre....ja takich uzywam z powodzeniem i nic sie dziedzieje......jak budowałem DS'a to takiego uzywałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 19 Lut 2019, Wto 18:44    Temat postu:

Zastanawiam się tez czy ciemny szary od Tamiya sprosta temu zadaniu - bo kiedyś z roztargnienia kupiłem dwie puszki i jakoś nigdy go nie użyłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 13 Mar 2019, Śro 0:32    Temat postu:

Witam po dłuższej przerwie
Walki ciąg dalszy

Poprawiłem miejsca na karoserii o których pisałem ostatnio - po zdjęciach widzę że trzeba będzie jeszcze dopieścić te miejsca




dodatkowo po szpachlowałem wszystkie nadkola ponieważ był w nich jakiś dziwny rowek którego nie mogłem zeszlifować, a głębiej tych nadkoli nie chciałem szlifować żeby nie zmienić ich kształtu bo było by to trudne do naprawienia




zgodnie z tym co zapowiadałem z podwozia zniknęło wszystko co zbędne




oraz nawierciłem otwory żeby obniżyć zawieszenie, i nie skracać go ze względu na jego sztywność


do ideału jeszcze sporo brakuje ale uważam że tak jest lepiej niż było poprzednio i tak to zostawiam żeby nie przedobrzyć






koła są już mniej więcej dobrze osadzone i wygląda to jak zawieszenie asfaltowe a nie szutrowe


ale żeby nie było za różowo to niestety odstają poza obrys karoserii - pierwotnie myślałem żeby majstrować i zeszlifować miejsce przy piaście i jej mocowaniu do amortyzatora, ale jednak trzeba będzie otwory nawiercone pod amortyzatory przerobić z okrągłych na takie przypominające kształt bieżni lekkoatletycznej - pozwoli to przesunąć całą kolumnę bliżej ściany nadkola więc i koło się chowa o te kilka milimetrów i powinno być dobrze






Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 13 Mar 2019, Śro 0:48    Temat postu:

Walczysz Maćku.....
Z zestawem żywicznym tak jest iż zawsze jest więcej pracy niż przy innych modelach plastikowych. Ale zawsze jak by nie było piękne dopełnienie kolekcji....Bardzo dobrze to zaczyna wychodzić nie mniej jednak jeszcze sporo pracy przed Tobą....powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 13 Mar 2019, Śro 9:28    Temat postu:

Widać jaki ogrom pracy włożyłeś w ten model do tej pory, ale też niestety jeszcze dużo pracy przed Tobą. Wygląda to coraz lepiej i jestem pewien, że efekt będzie cieszyć oko.
Co do zawieszenia to wygląda już bardziej jak asfaltowe, ale może obniż je jeszcze o 1mm i będzie idealnie Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 13 Mar 2019, Śro 10:19    Temat postu:

woocasch napisał:
Co do zawieszenia to wygląda już bardziej jak asfaltowe, ale może obniż je jeszcze o 1mm i będzie idealnie Wesoly
Namówiłeś mnie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 13 Mar 2019, Śro 14:31    Temat postu:

Pomimo szpachlowania nadkola wciąż wydają się za duże. Nie chcesz tam wkleić jakiegoś styrenu czy plastiku?
Model wygląda coraz lepiej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 13 Mar 2019, Śro 14:50    Temat postu:

Zastanawiałem się nad tym bardzo długo i zostawiam tak jak jest - dlatego że:
1) taka zmiana mogła by przerosnąć moje "zdolności" modelarskie
2) obejrzałem sporą ilość zdjęć Cordoby WRC (zarówno fabrycznych jak i prywatnych) i w bardzo dużej ilości przypadków tam też te nadkola są jakieś takie duże


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 09 Kwi 2019, Wto 23:02    Temat postu:

Efekt zapowiedzianej pracy

zmieniłem punkty mocowania zawiasu - do ideału sporo brakuje ale i tak tego nie bedzie widać




po przymiarce tak to teraz wygląda








Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 10 Kwi 2019, Śro 8:36    Temat postu:

Porównując to co było:

z tym co jest:

to różnica jest zasadnicza i podziwiam ogrom włożonej pracy i to, że całość doprowadziłeś do obecnego stanu. Nie wiem czy od czasu zrobienia zdjęć poszedłeś do przodu, ale chyba musisz przyspieszyć prace, bo termin zakończenia konkursu coraz bliżej Smutny
Dlatego sam też muszę włączyć drugi bieg Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 10 Kwi 2019, Śro 9:12    Temat postu:

Maćku kawał solidnej roboty odwaliłeś. Mam również ten zestaw u siebie w magazynku (raczej barwy fabryczne) i jak widzę ile mnie pracy czeka z tą żywicą to się waham i odkładam na przyszłość. Praca idzie do przodu.....i tu faktycznie termin konkursu zaraz powoli ku końcowi zbliżać się będzie a co niektórzy z ręką w no.....(piszę o sobie)....
Dawaj dawaj....czekamy na więcej...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 11 Kwi 2019, Czw 10:36    Temat postu:

woocasch napisał:
Nie wiem czy od czasu zrobienia zdjęć poszedłeś do przodu, ale chyba musisz przyspieszyć prace, bo termin zakończenia konkursu coraz bliżej Smutny
U mnie wygląda to tak że wszystkie elementy są już przygotowane do malowania podkładem i tak by było gdyby nie wychodziły kolejne kwiatki takie jak ten





do tego środkowa część klatki bezpieczeństwa jest tak spasowana i zrobiona... że jest do wywalenia (próbowałem nawet to jakoś uchwycić ale się nie udało) i zacząłem wczoraj robić ją częściowo od podstaw.

powerpablo napisał:
Mam również ten zestaw u siebie w magazynku (raczej barwy fabryczne) i jak widzę ile mnie pracy czeka z tą żywicą to się waham i odkładam na przyszłość.
A mi się to nawet zaczęło podobać Myślę ze kolejna Cordoba pójdzie znacznie szybciej.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 11 Kwi 2019, Czw 10:38, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 11 Kwi 2019, Czw 10:49    Temat postu:

Gdy tak patrzę na Twoje zdjęcia to zastanawiam się jak wyglądało tworzenie i produkcja tego modelu. Przecież tutaj niemal nic do siebie nie pasuje i nie są to milimetrowe różnice.
Jedyny pozytyw to, że dobry efekt końcowy będzie Cię cieszył jeszcze bardziej, bo tylko Ty będziesz wiedział ile pracy włożyłeś w ten model Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CHAOS




Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Duisburg/ Kluczbork

PostWysłany: 12 Kwi 2019, Pią 12:45    Temat postu:

rzeźbisz jak Michał anioł ! masakra ta żywica

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JB_Virtual




Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 12 Kwi 2019, Pią 16:15    Temat postu:

Kiedys jak mialem 8 lat to chcialem model cordoby, ale nigdzie nie mozna bylo kupic wiec zaczalem cos robic z plasteliny... Chyba powinienem byl dokonczyc projekt Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 18 Maj 2019, Sob 12:22    Temat postu:

woocasch napisał:
Gdy tak patrzę na Twoje zdjęcia to zastanawiam się jak wyglądało tworzenie i produkcja tego modelu. Przecież tutaj niemal nic do siebie nie pasuje i nie są to milimetrowe różnice
Też się nad tym zastanawiam.

cisnę dalej walcząc z materią
za tylną pułką pojawiła się listwa która zniweluje przerwę widoczną na wcześniejszych zdjęciach - co ciekawe jest to "mniej więcej" zgodne z oryginałem


klatka została bardzo mocno przebudowana ponieważ tego co dawał zestaw nie dało się w żaden sposób spasować - tu fragment który powinien iść wzdłuż przednich słupków do deski rozdzielczej


białe fragmenty są dorobione, żywiczne wzięte z oryginału - nie licząc tego co zostało przez mnie połamane to w zestawie brakuje czterech pałąków za fotelami załogi - brakuje jeszcze dwóch pałąków idących od deski rozdzielczej w kierunku dachu ale one zostaną założone już po malowaniu bo w przeciwnym razie nie wcisnął bym deski rozdzielczej - aktualnie wstawiona jest tylko i wyłącznie po to żeby można było zrobić klatkę - efekt kilku wieczorów pracy - Tamiya to to nie jest ale i tak jestem zadowolony.












na koniec jedna fotka z karoserią


Muszę teraz wszystko przemyśleć jeszcze raz dokładnie, jeśli nie znajdę nowych niespodzianek i przeciwności to postaram się zrobić lepsze zdjęcia tego co udało mi się do dnia dzisiejszego zrobić i można brać się za odtłuszczanie i malowanie podkładem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 19 Maj 2019, Nie 15:12    Temat postu:

Tak jak Maćku zauważyłeś Tamiya czy Aoshima to to nie jest....Zawsze trzeba coś przerobić, dorobić itp. znacznie więcej pracy i cierpliwości ale co się nie robi dla efektu WOW....twoje postępy bardzo ładne......najwięcej roboty jet na etapie do przygotowania do malowania.....potem z górki.

3mam kciuki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 20 Maj 2019, Pon 9:29    Temat postu:

Fajne postępy i klatka wygląda bardzo dobrze. Nie porównywałem jej z oryginałem, bo w sumie nie jest ważne, czy każda "rurka" idzie tak jak w pierwowzorze, bo dla mnie ważny jest ogólny efekt. A ten jest genialny.
Oby po podkładzie nie trzeba było robić znaczących poprawek i możesz lecieć z dalszą robotą Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 21 Maj 2019, Wto 19:36    Temat postu:

Kawal dobrej roboty, oby tak dalej !

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 25 Cze 2019, Wto 0:28    Temat postu:

powerpablo napisał:
najwięcej roboty jet na etapie do przygotowania do malowania.....potem z górki.
Liczę że Twoje słowa są prorocze bo czas nagli
woocasch napisał:
Nie porównywałem jej z oryginałem, bo w sumie nie jest ważne, czy każda "rurka" idzie tak jak w pierwowzorze, bo dla mnie ważny jest ogólny efekt. A ten jest genialny.
"Mniejwięcej" się zgadza Wink
Panowie dziękuję za dobre słowa

No to lecimy dalej

Na początek karoeseria












lusterka, wlot dachowy i spojler






podwozie i klatka bezpieczeństwa








felgi i koła - tradycyjnie w kole zapasowym nawierciłem odpowiednie otwory




płyta osłaniająca silnik oraz element mocujący przednie kolumny zawieszenia


wydech - składał się z dwóch części... zmieniłem go w jednolity element, do tego tylny tłumik trzeba było spłaszczyć od strony podłogi żeby nie odstawał za bardzo od wcięcia w tylnym zderzaku choć do ideału jeszcze troszkę będzie brakować




bak paliwa - ponawiercałem trochę otworków - niestety ten element wygląda inaczej niż w oryginale, myślałem żeby go przerobić na prawidłowy ale "w bagażniku" jest za mało miejsca




deska rozdzielcza


fotele - trochę te otwory nie wyszły jak powinny Confused


detale wnętrza i chłodnica


na koniec zawieszenie i hamulce


Myślę że etap zwany przez mnie "szlifowanko" mam już z grubsza za sobą... teraz zas na etap zwany "podkładowanie"

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 25 Cze 2019, Wto 8:29    Temat postu:

Maćku dawaj dawaj.....bo po etapie podkładowanie tak czy siak szlifowania ciąg dalszy....ale już mniej. Oby poprawek było jak najmniej. Spokojnie myślę jak dobrze rozplanujesz a wszystko do siebie ładnie pasuję to spokojnie dasz radę....3mam kciuki.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 25 Cze 2019, Wto 10:21    Temat postu:

No powiem, że wygląda to genialnie i jeżeli nie planujesz żadnych dodatkowych prac, tylko malowanie, kalki i składanie to w miesiąc powinieneś dać radę.
Model nie ma gigantycznej ilości elementów, więc po podkładzie i ewentualnych poprawkach szlifierskich, będzie już mega z górki Wesoly
Trzymam kciuki!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin