Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Le Cap'92 NIKON&CITIZEN&R

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 22 Cze 2013, Sob 13:06    Temat postu: MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Le Cap'92 NIKON&CITIZEN&R

MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN & ROTHMANS

czyli samochody, które zajęły pierwsze i trzecie miejsce w Rajdzie Paryż-Sitre-Le Cap w roku 1992.

Rajd Paryż-Sirte-Le Cap to 14 edycja Rajdu Dakar, który tym razem nie kończył się w stolicy Senegalu tylko w Le Cap w Republice Południowej Afryki. Całkowity dystans rajdu to 12 427 km z czego 6 701 km to odcinki specjalne.
Rajd składał się z 22 etapów i prowadził przez 10 krajów i był najdłuższym z dotychczas rozegranych edycji.



Po 5 latach hegemonii zespołów Peugeot i Citroena (koncern PSA), które w latach 1987-1991 nie miały sobie równych w najtrudniejszym rajdzie świata:
Ari Vatanen zwyciężał w latach:
- 1987 - Peugoet 205 Turbo 16 Grand Raid;
- 1989 - Peugeot 405 Turbo 16 Grand Raid;
- 1990 - Peugeot 405 Turbo 16 Grand Raid;
- 1991 - Citroen ZX Rally Raid
Juha Kankkunen zwyciężył w roku:
- 1988 - Peugeot 205 Turbo 16 Grand Raid
zespół Mitsubishi przygotował samochód, którym chciał przerwać pasmo sukcesów francuskich ekip. Samochodem tym było MITSUBISHI PAJERO T3



Japoński koncern wystawił do walki w rajdzie, aż 3 zespoły fabryczne:

1. TEAM MITSUBISHI NIKON SONAUTO RALLIART (samochody numer: 210 i 211)
2. TEAM MITSUBISHI CITIZEN SONAUTO RALLIART (samochody numer: 212 i 213)
3. TEAM ROTHMANS MITSUBISHI SONAUTO RALLIART (samochód numer: 209)




Tak duża inwestycja i wysiłek całego zespołu opłaciły się, ponieważ samochody zespołów MITSUBISHI zajęły całe podium na mecie rajdu:

1 miejsce: H. Auriol/P. Monet - TEAM MITSUBISHI NIKON SONAUTO RALLIART samochód numer: 211
2 miejsce: E. Weber/M. Himer - TEAM MITSUBISHI NIKON SONAUTO RALLIART samochód numer: 210
3 miejsce: K. Shinozuka/H. Magne - TEAM MITSUBISHI CITIZEN SONAUTO RALLIART samochód numer: 213

Największy rywal Mitsubishi czyli zespół Citroena, który wystawił do walki model ZX Rally Raid zajął miejsca od 4 do 6.

Warto jeszcze wspomnieć, że zwycięzca rajdu: Hubert Auriol został pierwszym kierowcą, który odniósł zwycięstwo zarówno w kategorii motocykli (tryumf w roku 1981 i 1983 za kierownicą motocykla BMW) jak i samochodów.



Tyle tytułem historycznego wstępu do relacji z budowy modeli. Modeli ponieważ postanowiłem zbudować jednocześnie 2 modele tj.:

samochód Huberta Auriola, który zwyciężył w rajdzie oraz Shinozuki zdobywcy 3 miejsca, czyli samochody o numerach startowych: 211 i 213.

Jedną z inspiracji do tego projektu była ta relacja:

http://www.youtube.com/watch?v=TULvnpSNg9k

W kolejnej aktualizacji dodam zdjęcia niezbędnych do zbudowania miniatur podzespołów...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 13 Lip 2013, Sob 17:18, w całości zmieniany 13 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 06 Lip 2013, Sob 13:56    Temat postu:

Witam, pomimo zerowego zainteresowania projektem PAJERO Wesoly i tak na przekór przeciwnością losu będą go kontynuował Wesoly
Po chwili oczekiwania dotarły do mnie elementy niezbędne do budowy "Dakarówek"
Najważniejsze są modele firmy TAMIYA numer katalogowy 24121. Jedna sztuka dotarła z Belgii, a druga z ojczyzny Mitsubishi i rzecz jasna firmy Tamiya czyli z Japonii. Modele są w stanie idealnym, wszystkie części znajdują się w nieotwieranych woreczkach, a i sama kalkomania dość dzielnie zniosła próbę czasu, tylko lekko pożółkły białe elementy. Ta wada nie stanowi problemu, ponieważ zaopatrzyłem się w odpowiednie zestawy kalek firmy Shunko Models.

W tym miejscu chciałbym bardzo podziękować Koledze VVitkowi za nieocenioną pomoc przede wszystkim w zdobyciu tak unikatowego modelu i to jeszcze w 2 egzemplarzach oraz sprowadzenie dedykowanych kalek.

Jeśli ktoś kiedykolwiek będzie potrzebował dowolnych części modelarskich to niech zwróci się do Kolegi VVitka, który z całą pewnością pomoże.

A teraz kilka zdjęć podzespołów:















Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maxim30




Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: 06 Lip 2013, Sob 15:07    Temat postu:

Zainteresowanie nie jest zerowe, ja z przyjemością tu zaglądam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 08 Lip 2013, Pon 9:33    Temat postu:

A czego się spodziewałeś pisząc wstępniak ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 08 Lip 2013, Pon 22:08    Temat postu:

madmax napisał:
A czego się spodziewałeś pisząc wstępniak ??


Bez Komentarza

No comment

Kein Kommentar


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aras




Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz

PostWysłany: 08 Lip 2013, Pon 23:34    Temat postu:

Piter, dawaj naprzód! Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Challenger




Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 09 Lip 2013, Wto 11:26    Temat postu:

Ja tam jestem zainteresowany, nawet jeśli nic nie piszę w danym temacie Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 09 Lip 2013, Wto 12:11    Temat postu:

Challenger napisał:
Ja tam jestem zainteresowany, nawet jeśli nic nie piszę w danym temacie Wesoly

No chyba proste i logiczne że większość z nas zagląda (300 odsłon nie wzięło się z przypadku) co to nowego Piotrek tworzy ale puki co nie za bardzo jest co komentować stąd moje wcześniejsze stwierdzenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 09 Lip 2013, Wto 21:57    Temat postu:

madmax napisał:

Cytat:
A czego się spodziewałeś pisząc wstępniak ??



Ja tez nie wiem czego sie spodziwales pokazujac prolog tak rzadkiego i wyjatkowego samochodu... Przeciez to nie Subaru z Polskich os-ow wiec dyskusja na temat tego rajdu jest zbedna Wesoly bo to przeciez impreza o ktorej wiekszosc milosnikow mlodego pokolenia mysli ze zaczela sie od mometu kiedy zaczal wystepowac w niej Adam Malysz ! No i przeciez Dakar odbywa sie w Ameryce Poludniowej a nie w Afryce !!

A tak powaznie rzecz biorac zycze powodzenia z kolejna Dakarowka Piotrze !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 13 Lip 2013, Sob 17:14    Temat postu: MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITI

Dziękuję Koledzy za kilka budujących odpowiedzi.

MITSUBISHI PAJERO T3 Paris-Sirte-Le Cap '92 NIKON & CITIZEN & ROTHMANS

Nastąpiła mała modyfikacja mojego projektu, a mianowicie zdecydowałem, że nie będę budował dwóch modeli PAJERO z Rajdu Paryż-Sirte-Le Cap '92... lecz trzy Wesoly

Do opisanego już wcześniej grona dołączy model "Dakarówki" z numerem startowym 209. Samochód ten zajął w generalce rajdu 27 miejsce. Za pewne koledzy dziwią się dlaczego jeszcze buduję samochód kierowcy, który zajął tak odległe miejsce.

Zdecydowałem się na zbudowanie tego PAJERO z dwóch powodów:
- po pierwsze, samochód ten był prowadzony przez Bruno Saby-ego, który wygrał jeden z etapów, a co ważniejsze został zwycięzcą 15 edycji Rajdu w roku 1993 a start w 1992 był jego pierwszym występem w tej imprezie,
- po drugie, bardzo chciałem mieć w kolekcji "Dakarówkę" w barwach firmy ROTHMANS, ponieważ są to jedne z najpiękniejszych tytoniowych barw w rajdowej i wyścigowej historii motoryzacji i prawdę mówiąc PAJERO w tych właśnie barwach podoba mi się najbardziej
i myślę, że będzie wspaniałym uzupełnieniem projektu i dzięki temu skompletuje wszystkie zespoły wystawione w rajdzie przez MITSUBISHI.



Do zbudowania modelu niezbędne są odpowiednie kalki i tu właśnie pojawia się problem, ponieważ na rynku brak odpowiedniego zestawu. Dlatego po kilku dniach przeglądania dokumentacji, zasobów sklepów modelarskich oraz pomocy kolegów udało się skompletować odpowiednie zestawy kalek, które pozwolą na zbudowanie wyżej przedstawionego modelu. Na początek kalki z logotypem firmy ROTHMANS.

Białe napisy z tego zestawu posłużą do oklejenia boków nadwozia:



Pozostałe logotypy, białe i niebieskie napisy ROTHMANS zostaną wykorzystane z poniżej przedstawionego kompletu:



Plastrony i tabliczki z rajdu oraz pozostałe loga sponsorów będą pochodzić z kalkomanii na wersję NIKON:





Złote i czerwone paski nad i pod niebieskim pasem z napisem ROTHMANS będą pochodzić z tego zestawu:



Brakujące niebieskie napisy MITSUBISHI, znajdujące się na masce oraz pokrywie przedziału technicznego zostały zaprojektowane i wykonane przez Kolegę powerpablo, któremu jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc Wesoly

Przy poszukiwaniu i kompletowaniu wyżej wymienionych kalkomanii, pomógł Kolega VVitek, któremu też chciałbym kolejny już raz podziękować za poświęcony czas i cierpliwość Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 14 Lip 2013, Nie 21:51, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 15 Lip 2013, Pon 12:19    Temat postu:

No teraz to filia RallyArt'u na całego. Po raz kolejny ambitny projekt, nie dość że fajkowy to jeszcze "rzeźbiony" z kilku kalek jestem ciekaw efektu końcowego bo o pierwsze dwa malowania jestem raczej spokojny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 20 Lip 2013, Sob 15:44    Temat postu:

Bardzo mnie cieszy fakt ze bedziesz robil PAJERO w barwach ROTHMANSA, mi osobiscie ten egzemplarz podoba sie najbardziej.
Kibicuje z calych sil !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 27 Sty 2014, Pon 16:51    Temat postu:

Cześć wszystkim, w związku z ukończeniem projektu Corolli WRC powracam rozpoczętego wątku PAJERO. Wszystkie Miśki są już w komplecie:



więc powoli mogę się zabierać za budowę.
Na pierwszy ogień pójdzie samochód z numerem startowym 209 czyli (chyba) najładniejszy z 3 PAJERO czyli dakarówka w kultowych barwach koncernu tytoniowego ROTHMANS.
Do oklejenia modelu niezbędne będzie całe stado kalek. Część to produkty dedykowane do innych model np. Porsche, część to kalki ogólnego przeznaczenia, a reszta to kalki wykonane na zamówienie przez Kolegę powerpablo





Na początek zająłem się kastą pierwszego modelu. Kasta składa się z 5 części: maski, pokrywy przedziału technicznego, błotników oraz nadwozia karoserii.

Nadwozie PAJERO posiada dużo plastikowych nitów, które postanowiłem rozwiercić w celu wymienienia ich metalowymi odpowiednikami po zakończeniu lakierowania. Oto efekt moich prac:























Usunięte 4 plastikowe zapinki na masce i wykonane otwory pod metalowe odpowiedniki:



Błotniki również pozbawiłem plastikowego onitowania:



Wyłączniki bezpieczeństwa:





Na koniec 2 zdjęcia wstępnie złożonej kasty:





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 27 Sty 2014, Pon 17:14, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thombike




Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 27 Sty 2014, Pon 18:02    Temat postu:

Świetny ten wstępniak ale przydałoby się dodać, że Mitsubischi budując fabryczne auto dakarowe na bazie Pajero jednocześnie odmieniło też sposób podejścia wszystkich ekip w przyszłości, które także zaczeły budować auta bazujące na typowych terenówkach.
W pewnym sensie rozumiem francuzów, bo chcieli promować modele najpopularniejsze, ale taka 205 świetnie promowała sie poprzez zwykłe rajdy, natomiast 405...ok, można sie doszukiwac sukcesu rynkowego w promocji poprzez Dakar, choć żadne z tych aut nie miało nic wspólnego z tym co stało w salonach. Nie dało sie kupić choćby auta podobnego wizualnie (szczególnie jeśli chodzi o 405) a co dopiero technicznie, choć...pamietam, ze była 405 t16 4x4 turbo ale...no dobra marudze.
Tak czy siak japończycy wykorzystali swój sukces i Pajero niejako stało się niemal osobną marką i ikoną Dakaru. Gdy mówiło sie w latach 90-tych o prawdziwej terenówce wymieniano jednym tchem Jeep, Land Rover, Pajero...piękne czasy.
Bede śledził postepy prac i pewnie sporo sie uczył...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thombike dnia 27 Sty 2014, Pon 18:04, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 27 Sty 2014, Pon 21:50    Temat postu:

Thombike napisal:

Cytat:
W pewnym sensie rozumiem francuzów, bo chcieli promować modele najpopularniejsze, ale taka 205 świetnie promowała sie poprzez zwykłe rajdy,


Nie nazwal bym rajdow z tamtego okresu "zwyklymi" hahaha... Powod dla ktorego francuzi wystawili 205-tke w Dakarze byla proba zminimalizowania strat finasowych i wykorzystania samochodu i technologi w jaka zainwestowali by stworzyc auto do grupy b. Gdy zakazano udzialu samochodow tego typu w rajdach PSA szukala innych dyscyplin w ktorych mogli wykorzystac rewelacyjny pojazd jaki zbudowali. Z tad udzial w dakarze od 1987 i Pikes Peak. Tak ze pojawienie sie lwow na bezdrozach afryki mialo miejsce po tym jak zakazano im wystepow w rajdach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 27 Sty 2014, Pon 22:19    Temat postu:

Thombike napisał:
Świetny ten wstępniak ale przydałoby się dodać, że Mitsubischi budując fabryczne auto dakarowe na bazie Pajero jednocześnie odmieniło też sposób podejścia wszystkich ekip w przyszłości, które także zaczeły budować auta bazujące na typowych terenówkach.


W przypadku tego PAJERO (i nie tylko jego) bazą została nazwa i kształt przodu, ponieważ próżno szukać w salonie MITSUBISHI Pajero zbudowanego z kevlaru i carbonu. Musimy wszyscy pamiętać o tym, że w zdecydowanej większości topowych rajdówek jedynym wspólnym elementem z cywilnym odpowiednikiem była nazwa i ewentualnie kształt nadwozia.
A co do Peugeota to z tego co pamiętam, to nie posiadali w swojej ofercie samochodu typowo terenowego.
A należy też pamiętać o tym, że nawet zespół MITSUBISHI w 2009 roku przystąpił do Rajdu DAKAR modelem RACING LANCER, a jak wiadomo domeną Lancerów nigdy nie był piach, wydmy i skaliste bezdroża Wesoly



Jak widać, podejście jest tylko i wyłącznie zależne od chęci promowania danego modelu.

Mimo wszystko nie zmienia to faktu, że Kolega Thombike ma rację i nazwa PAJERO/MONTERO na długie lata będzie kojarzona z Rajem DAKAR i będzie rozpalać zmysły fanów terenówek, choć niestety fabryczny zespół MITSUBISHI zakończył swój program startów w rajdach terenowych w roku 2010.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 28 Sty 2014, Wto 11:01, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thombike




Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 28 Sty 2014, Wto 16:15    Temat postu:

No ale to jednak Mitsubishi diametralnie odmieniło wygląd pustynnych rajdów Wesoly
Natomiast to co pisze STI22B jest już niepotrzebnym wrzucaniem głazu do poukładanego ogródka, bo idac ta droga co z czym i gdzie ma wspólnego to możemy spokojnie powiedzieć, że obecnie, żadne auto sportowe nie jest w żaden sposób odpowiednikiem tego co widzimy w salonie. Nawet zwykłe N-grupy sa przebudowane w tak szerokim zakresie, że można mówić o kompletnie innym aucie. A nie o to chodziło w wypowiedzi. Ponadto...nie znamy w europie całej masy pojazdów z gamy japońskich producentów i...spojrzeć na ostatnich seryjnych triumfatorów, czyli VW i model Touareg...sorry ale ten Dakarowy podobny jest tylko w znaczku i nazwie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thombike dnia 28 Sty 2014, Wto 16:20, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 28 Sty 2014, Wto 19:10    Temat postu:

[quote="Natomiast to co pisze STI22B jest już niepotrzebnym wrzucaniem głazu do poukładanego ogródka, bo idac ta droga co z czym i gdzie ma wspólnego to możemy spokojnie powiedzieć, że obecnie, żadne auto sportowe nie jest w żaden sposób odpowiednikiem tego co widzimy w salonie. Nawet zwykłe N-grupy sa przebudowane w tak szerokim zakresie, że można mówić o kompletnie innym aucie. A nie o to chodziło w wypowiedzi. Ponadto...nie znamy w europie całej masy pojazdów z gamy japońskich producentów i...spojrzeć na ostatnich seryjnych triumfatorów, czyli VW i model Touareg...sorry ale ten Dakarowy podobny jest tylko w znaczku i nazwie.[/quote]

Stawiam platynę przeciwko orzechom Wesoly , że w 1992 Pajero T3 oferowane w salonach MITSUBISHI miało niewiele więcej wspólnego z wersją Dakarówą jak Volkswagen Race Tuareg z cywilnym Tuaregiem. Tak jak pisałem, samochód miał tylko podobny przód i nazwę. Poszycie było wykonane z kevlaru, którego prózno szukać w cywilnej terenówce. Jeśli chodzi o zawieszenie, ramę i nadwozie to już zupełnie inne konstrukcje. Zapewniam, że rama, na której zbudowany był cywilny Pajero T3 to zupełnie inna konstrukcja niż rama modelu Dakarowego. Silnik posiadał jedynie tą samą konstrukcję bloku, który i tak był zapewne odlewany z bardziej wytrzymałego stopu niż do wersji cywilnych. Podobnie było z Peugeotami 205, 405, Citroenami itd.

Każdy producent promował ten model, który chciał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thombike




Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 29 Sty 2014, Śro 18:52    Temat postu:

A ty dalej swoje..przecież napisałem - 90% samochodów sportowych nie ma nic wspólnego z tymi, do których teoretycznie sa podobne. nawet w przypadku takiej serii jak Porsche Carrera Cup lub Supercup niby te samochody nie posiadają modyfikacji innych niż dostosowanie do jazdy wyscigowej ale to i tak nie jest prawda. Wiele elementów jest w tych autach wymienianych na kompltnie różne od tych, które posiadaja pierwotnie i to łącznie z elementami silnika. Nawet polski sport samochodowy lub motocyklowy zna takie chistorie z klas "stock", czyli teoretycznie niemodyfikowanych, że silnik budowany i pasowany jest z 3 różnych.
Chodziło tylko o to, ze promowanie 405-tki w mojej ocenie było dziwne, bo o ile sam samochód sprzedawał sie dobrze (nie wiem czy z powodu promocji w Dakarze) o tyle nie było odpowiednika 2/3 dzrzwiowego coupe, więc tak naprawde trudno było utorzsamić model salonowy z rajdowym sukcesem. W przypadku Pajero juz tak nie było. Auto zewnętrznie prezentowało coś co klient mógł nabyć. Nie identyczny pojazd, tylko taki, który w mig był kojarzony z sukcesem. Race Touareg ma to samo brzemie co 405...w niczym poza znaczkiem producenta nie przypomina odmiany cywilnej. obecnie to samo mozna powiedzieć o motocyklach. Kiedyś modele takie jak Honda Africa Twin czy Yamaha Tenere przynajmniej próbowały udawac "dakarówki", i co ciekawe...w sumie były w tym dobre nie tylko z wyglądu. Obecnie ani Honda ani Yamaha ani KTM nie silą się już na takie podobieństwa i promują wyłacznie markę, nie konkretny model.
No..pogadaliśmy sobie, daliśmy po razie...czas aby autor wątku pokazał, co tam namodził do tej pory.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 29 Sty 2014, Śro 22:48    Temat postu:

Prowadzimy tylko dyskusję Wesoly
nikt nikomu nie wymierza razów, bo nie o to chodzi na naszym forum.

Zgadzam się z Tobą, że MITSUBISHI dzięki sukcesom w Dakarze bardzo mocno wypromowało model PAJERO, który stał się przez zwycięstwa w tym rajdzie ( i nie tylko dzięki nim) terenówką kultową.

Cytat:
Chodziło tylko o to, ze promowanie 405-tki w mojej ocenie było dziwne, bo o ile sam samochód sprzedawał sie dobrze (nie wiem czy z powodu promocji w Dakarze) o tyle nie było odpowiednika 2/3 dzrzwiowego coupe, więc tak naprawde trudno było utorzsamić model salonowy z rajdowym sukcesem.


To co innego miał promować Peugeot jeśli nie miał w swojej ofercie samochodu terenowego ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 13 Mar 2014, Czw 18:15, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 18 Mar 2014, Wto 20:03    Temat postu:

Mała aktualizacja prac na PAJERO ROTHMANS.
Dzięki temu, że kasta ma budowę modułową, pokusiłem się o pomalowanie na biało maski, oklejenie jej stosownymi kalkami oraz pierwsze warstwy TOP'a. Po tych operacjach maska wygląda następująco:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Na masce zostały wklejone nazwiska kierowcy i pilota, które specjalnie dla mnie wykonał Kolega powerpablo, któremu jeszcze raz bardzo dziękuję.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 21 Sie 2014, Czw 18:46, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 24 Mar 2014, Pon 11:12    Temat postu:

Maska wygląda zacnie !! Rozumiem ze to tylko przedsmak tego co nam pokarzesz w niedalekiej przyszłości...

Powodzenia z reszta karoseri


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin