Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 18 Kwi 2014, Pią 19:46    Temat postu: PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

Witam wszystkich Kolegów, dziś chciałbym rozpocząć relację z budowy jednego z najbardziej ekstremalnych samochodów końcówki lat 80-tych ubiegłego wieku. Samochodem tym jest PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK Był to samochód przygotowany tylko i wyłącznie do jednego celu: jak najszybszego wspięcia się na szczyt PIKES PEAK czyli wygrania Pikes Peak International Hill Climb "Wyścigu w chmury"

Szczyt Pikes Peak leżący 16 km na zachód od Colorado Springs jest miejscem, gdzie rozgrywany jest jeden z najbardziej wymagających wyścigów na świecie. Trzy różne rodzaje nawierzchni i 156 zakrętów. Ale to, co odróżnia Pikes Peak od innych wyścigów, to kilkusetmetrowe przepaści i 1438 m różnicy wysokości do pokonania – oczywiście pod górę. Pikes Peak International Hill Climb to dwadzieścia morderczych kilometrów, podczas których kierowcy zmagają się tą arcytrudną trasą. Już samo dojechanie do mety można uznać za sukces.

W 1988 roku PEUGEOT postanowił spróbować swoich sił modelem 405 Turbo 16 PIKES PEAK, prowadzonym przez Ari Vatanena, który nie dość, że wygrał "wspinaczkę" to dodatkowo ustanowił rekord przejazdu wynoszący: 10 minut 47sekund 220 tysięcznych.

A tak prezentuje się Lew w górskim wydaniu:



Fimik w przejazdu Vatanena:

http://www.youtube.com/watch?v=C01ipEiEgmQ

oraz prezentacja 405-ki PP w studio:

http://www.youtube.com/watch?v=QEkAeqyodIg

Do zbudowania miniatury posłuży model firmy Tamiya PEUGEOT 405 Turbo 16 GR Paris-Dakar Rally Winner 1989 numer katalogowy 24092:



Transkit firmy REJI Model:



Świeża kalkomania PIONEER firmy SHUNKO:





oraz zestaw części fototrawionych firmy RENAISSANCE:



Ja zdecydowałem się zbudować wersję z roku 1988, ponieważ jak już pisałem Ari Vatanen wygrał "wspinaczkę" z tego sezonu i ustanowił nowy rekord oraz samochód miał na sobie kilka dodatkowych naklejek:
- naklejka upamiętniająca zwycięstwo 405-ki w Konkursie na Samochód Roku 1988, która znajdowała się na masce;
- dodatkowa naklejka firmy Pioneer na dachu oraz kilka mniejszych reklam na dolnym bocznym pasie wyścigówki. Auto wyglądało dokładnie tak:



Na razie tylko tyle tytułem wstępu... aktualnie oczekuję jeszcze na transkit oraz "blaszki", prace nad silnikiem i wnętrzem są w trakcie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 19 Kwi 2014, Sob 11:09, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 19 Kwi 2014, Sob 10:38    Temat postu:

Jak zobaczyłem ten temat Shocked to powiedziałem bardzo brzydkie dwa słowa i oczy zapaliły mi się jak żaróweczki Nie muszę więc dodawać że bardzo długo czekałem aż ktoś się pokusi na ten model a do tego jeszcze warsztacik, zasiadam w pierwszym rzędzie, bacznie obserwuję i kibicuję.


PS.
STI22B napisał:
jeden z najbardziej wymagających wyścigów rajdowych na świecie.

Widzę że terminologia używana w "Dzień dobry TVN" "Kawa czy herbata" i temu podobnych fachowych programach zaczyna się udzielać...
Nie ma czegoś takiego jak wyścigi rajdowe tory rajdowe itp. - są albo rajdy albo wyścigi - w przypadku twojego modelu jest to dokładnie wyścig górski - Piotrek mam nadzieje że się nie obrazisz za moja uwagę ale jako kibic rajdowy nienawidzę gdy ktoś myli obydwie formy motorsportu (i nie tylko ja) oraz łączy je w dziwaczne formy - największą gafę usłyszałem w Faktach TVN gdy o Dakarze powiedzieli że to "Wyścig" - dramat normalnie

Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 19 Kwi 2014, Sob 10:41    Temat postu:

Już poprawione Wesoly , opis nie był mój, co nie zmienia faktu, że nie wyłapałem tego kardynalnego błędu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 19 Kwi 2014, Sob 17:35    Temat postu:

Witam !

Projekt zapowiada się znakomicie. Zaraz przejrzę zdjęcia i wyśle Ci wszystkie które zrobiłem tej bestii jak ostatnio ja widziałem.

Powodzenia
pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 23 Kwi 2014, Śro 18:04    Temat postu:

Cześć, dziś dotarły do mnie brakujące elementy projektu:

Dwa rodzaje nitów:

[link widoczny dla zalogowanych]
Carbon o "krzyżowej" strukturze:

[link widoczny dla zalogowanych]

oraz Transkit:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

W oczekiwaniu na wyżej wymienione elementy, popracowałem nad silnikiem, skrzynią biegów i nadkolami, które okleiłem Kevlarem:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 10 Sie 2014, Nie 11:26, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 24 Kwi 2014, Czw 9:26    Temat postu:

Silnik i nadkola wyglądają znakomicie ! A ogólnie jak oceniasz transkit z reji ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 24 Kwi 2014, Czw 13:36    Temat postu:

szpaku86 napisał:
Silnik i nadkola wyglądają znakomicie ! A ogólnie jak oceniasz transkit z reji ??


Transkit REJI moim zdaniem jakościowo jest porównywalny z produktami Renaissance ale...zawsze jest jakieś "ale"
Twardość tworzywa jest troszkę większa niż w Rene, a kolor elementów jest bardziej jednolity. Na korzyść Reji przemawia także zapach elementów nieobrabianych i podczas szlifowania, który nie przyprawia o mdłości i nie pojawiają się pytanie współdomowników: "Co tak..."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 24 Kwi 2014, Czw 13:54    Temat postu:

Dziś mała aktualizacja. Na pierwszy ogień z elementów transkitu poszedł przedni spojler. Na początek zostały wykonane linie podziału, ponieważ Reji błędnie uznała konstrukcję spojlera za monolityczną. Dodatkowo zostały wywiercone otwory pod nity. Całość prac została wykonana wg dokumentacji fotograficznej otrzymanej w dużej mierze do Krzyśka szpaku86 za co serdeczne dzięki.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Przymiarka spojlera do kasty modelu:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Po przymiarce okazało się, że szerokość "kłów" spojlera jest zbyt wąska i będę musiał poszerzyć ten element o około 0,5-0,7mm na stronę, ponieważ 405-ka Pikes Peak miała założone przednie błotniki z charakterystycznym schodkiem, który z kolei wykonam z pomocą szpachlówki.

Zdjęcie przedstawiające wspomniany "schodek"

[link widoczny dla zalogowanych]

A teraz zdjęcia elementów, których będę musiał się pozbyć z kasty:

- belka poniżej dolnego wlotu powietrza:

[link widoczny dla zalogowanych]

- klapki wlotów powietrza do kabiny oraz oba wystające wloty powietrza do silnika znajdujące się na dachu (wersja Pikes Peak jak widać na zdjęciach posiadał na dachu jeden wlot powietrza o mniej agresywnej charakterystyce aerodynamicznej):

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 10 Sie 2014, Nie 11:32, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 24 Kwi 2014, Czw 14:00    Temat postu:

Silniczek elegancji, carbonowanie też pierwsza klasa ale czy aż tak powinno się błyszczeć ?? zawsze myślałem że elementy tego typu są bardziej matowe, ale może się mylę.
Sporo cięciagięciaszpachlowanie Cię czeka, tym bardziej słowa uznania.
Czekam na więcej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 24 Kwi 2014, Czw 14:21    Temat postu:

madmax napisał:
Silniczek elegancji, carbonowanie też pierwsza klasa ale czy aż tak powinno się błyszczeć ?? zawsze myślałem że elementy tego typu są bardziej matowe, ale może się mylę.


Jak już to kevlarowanie Wesoly

Element została polakierowany bezbarwnym ogólnego stosowania (do elementów wnętrza bardzo rzadko używam lakierów modelarskich ze względu na ich wysoką cenę) Jeśli chodzi o głęboki połysk to jest on wynikiem świeżości lakieru, który było położony około 3 godzin przed wykonaniem zdjęcia, więc był jeszcze "żywy". Niestety (a w wypadku tego elementu "stety")lakiery ogólnego stosowania bardzo szybką tracą swój pierwotny połysk, więc myślę, że pod koniec prac nad modelem element ten nie będzie się odznaczał aż tak głębokim połyskiem Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 24 Kwi 2014, Czw 14:22, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 25 Kwi 2014, Pią 17:35    Temat postu:

Na początek dzisiejszej aktualizacji przedstawiam zestaw chemii:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

w jej skład wchodzą:

- podkład do elementów żywicznych;
- biały podkład do elementów plastikowych;
- biały połysk Dupli-Color do nadwozia modelu;
- TS-23 Light Blue to odcień osłony pod cały samochód;
- TS-44 Brilliant Blue to odcień niebieskich elementów na nadwoziu (kolor dobrałem na podstawie analizy zdjęć z prób)

A teraz kilka rzeczy, które udało mi się zrobić.

Zespół silnika wraz z tylnym zawieszeniem:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Elementy zawieszenia dostarczone przez Tamiye zostały przemodelowane na wzór żywicznych odpowiedników REJI, które mają niższą charakterystykę. Zdecydowałem się na przemodelowanie elementów plastikowych, ponieważ ich wytrzymałość jest większa od żywicznych odpowiedników oraz prezentują się o niebo lepiej.

[link widoczny dla zalogowanych]
popracowałem również nad układem wydechowym. Turbosprężarka oraz końcowy tłumik to produkty REJI, a zawór upustowy pochodzi z zestawu Tamiya.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

orginalny tłumik z zestawu z modelem nie nadaję się do wersji PIKES PEAK, ponieważ wychodził na zewnątrz przy prawym tylnym nadkolu. Wersja PP miała wydech wypuszczony centralnie.

Kolejna rzecz to osłona pod spód auta:

[link widoczny dla zalogowanych]

Osłona została zmodyfikowana poprzez odcięcie jej tylnej części:

[link widoczny dla zalogowanych]

część o tym kształcie była stosowana tylko w wersji Dakarowej

dodatkowo osłona została uzupełniona w zestaw nitów.

Na koniec dzisiejszej aktualizacji zdjęcia dokumentujące postępy przy kaście:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

i przymiarka spojlera oraz pokrywy w wersji PP:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 10 Sie 2014, Nie 11:52, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 28 Kwi 2014, Pon 9:53    Temat postu:

Już nie mogę się doczekać kompletnej kasty
Pomału do przodu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 29 Kwi 2014, Wto 13:33    Temat postu:

A no tak, pomalutku do przodu Wesoly
Dziś pracowałem nad poszerzeniem przedniego skrzydła. Po otrzymania niezbędnego materiału od Kolegi VVitka i dłuższej chwili szlifowania otrzymałem taki oto efekt:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 10 Sie 2014, Nie 11:54, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 29 Kwi 2014, Wto 19:57    Temat postu:

Chyle czoło Panie Piotrze... Czekam ze zniecierpliwieniem na dalszy ciąg relacji i prac na modelu !

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 30 Kwi 2014, Śro 17:34    Temat postu:

Cześć, dziś aktualizacja z prac nad kolejnymi przeróbkami w kaście 405-ki.
Przeróbce musiałem poddać wnęki wlotów powietrza znajdujących się na masce. Widok elementu przed zmianami z zaznaczonym obszarem do wycięcia:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Po wycięciu zaznaczonych powierzchni, detal został zaszpachlowany i poddany szlifowaniu. Dodatkowo musiałem usunąć dwa "garby", które występowały tylko w wersji Dakarowej. Po kilku dłuuuuższych chwilach pracy otrzymałem taki efekt:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Z detalu zniknęły "garby" oraz półokrągły "brzuszek"

Następnie przyszedł czas na wklejenie przedniego skrzydła, zaszpachlowanie połączeń oraz wykonanie charakterystycznych dla wersji PIKES PEAK "ząbków" na przednich błotnikach.
"Ząbki" zostały wykonane z dwuskładnikowej Szpachlówki Poliestrowej dostępnej w każdym sklepie z materiałami do remontów.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Efekt po pierwszych pracach szlifierskich:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Po kilku godzinach "rzeźbienia" otrzymałem to:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 10 Sie 2014, Nie 11:58, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 30 Kwi 2014, Śro 22:25    Temat postu:

Model powoli nabiera pożądanych kształtów... Gratuluje precyzyjnej pracy Piotrze !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 02 Maj 2014, Pią 14:56    Temat postu:

Hej, dziś kolejna mała aktualizacja. Elementy kast po pierwszej warstwie szarego podkładu (jest to podkład do elementów żywicznych, który można stosować również do plastiku) Pierwsza warstwa ma na celu wykrycie wszelkich porowatości, którym udało się ukryć podczas szlifowania. Po ich uzupełnieniu i oszlifowaniu kasta zostanie jeszcze raz pomalowana szarym podkładem i jeśli wszystko będzie OK części (po uprzednim przeszlifowaniu drobnym papierem ściernym) zostanie pomalowana tym razem białym podkładem, który będzie bazą dla białego lakieru.
A teraz kilka fotek elementów po pierwszym malowaniu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Następną częścią, którą się zająłem było tylne skrzydło, które zostało wstępnie przeszlifowana pod podkład. Z tym elementem było troszkę pracy, ponieważ trzeba było wyciąć i obrobić szczelinę pomiędzy płatami oraz uzupełnić wszystkie porowatości:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Na koniec dzisiejszej aktualizacji, kilka zdjęć z prac nad wnętrzem modelu. Kabina 405-ki została uzupełniona o elementy charakterystyczne tylko dla wersji PIKES PEAK, czyli dodatkowe perforowane wzmocnienia i przemodelowaną podłogę pod nieobecnym fotelem pilota:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 10 Sie 2014, Nie 12:01, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 05 Maj 2014, Pon 10:42    Temat postu:

To właśnie lubię w podkładzie najbardziej że jak coś się szpachluje/szlifuje to zawsze niedociągnięcia wychodzą - tu jest też dobry przykład gdzie jeszcze można kastę dopieścić (tylny zderzak z prawej strony)
Rozumiem że spojler będzie w carbonie - lubie to !!!
Przyglądam się dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 05 Maj 2014, Pon 20:42    Temat postu:

Cześć, co do spojlera, to aktualnie oczekuję na TS-71 Smoke w wiadomym celu Wesoly
Dziś mała aktualizacja prac nad wnętrzem, które zostało pomalowane czarnym matem oraz stopniowo uzupełniane o brakujące elementy:
takie jak:
- wał sterujący skrętem tylnych kół;
- dźwignia zmiany biegów wraz z stelażem i cięgnem;
- okablowanie

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 10 Sie 2014, Nie 12:03, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 06 Maj 2014, Wto 21:39    Temat postu:

Ah te detale i kabelki, mało kto się w nich tak lubuje jak my prawda?

Powodzenia w dalszych pracach !

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 07 Maj 2014, Śro 21:48    Temat postu:

Hej, dziś krótka aktualizacja z prac nad tylnym skrzydłem. Spojler został pomalowany dwoma warstwami podkładu, następnie dwoma warstwami czarnego mata. Po wyschnięciu farby całość została oklejona carbonem, na który poszły 2 warstwy "Dymu" TS-71 Smoke. Zdecydowałem się na dwie warstwy, które dość mocno przyciemniły strukturę włókna węglowego, ponieważ skrzydło w rzeczywistym samochodzie było wykonane z bardzo ciemnego rodzaju kompozytu. A teraz kilka zdjęć gotowego elementu, który został już oklejony stosownymi kalkami oraz polakierowanym dwoma warstwami TOPCOAT.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 10 Sie 2014, Nie 12:03, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 08 Maj 2014, Czw 9:38    Temat postu:

Bardzo fajna ta struktura carbonu no i oczywiście spojler elegancko oklejony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 09 Maj 2014, Pią 7:30    Temat postu:

Struktura kompozytu, kolor i oczywiście samo oklejenie skrzydła - rewelacja jak zawsze ! Jedyne co mi się nie zgadza to ze spojler jest na wysoki połysk a powinien być półmat, chyba ze pokazałeś foty świeżo po malowaniu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 09 Maj 2014, Pią 20:11    Temat postu:

szpaku86 napisał:
Struktura kompozytu, kolor i oczywiście samo oklejenie skrzydła - rewelacja jak zawsze ! Jedyne co mi się nie zgadza to ze spojler jest na wysoki połysk a powinien być półmat, chyba ze pokazałeś foty świeżo po malowaniu...


Ano Krzyśku, skrzydło było fotografowane jakieś 30 minut po ostatniej warstwie lakieru. Myślę, że element powinien jeszcze dojrzeć do wyglądu finalnego Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 15 Maj 2014, Czw 18:23    Temat postu:

Cześć, dziś chciałbym pokazać kilka rzeczy, które udało mi się zrobić w ostatnim czasie.
Na początek tylna osłona, którą została oszlifowana i pomalowana szarym podkładem tzw. "Szpachlówko-podkładem" 1000, który doskonale wyrównuje mniejsze niedoskonałości:

[link widoczny dla zalogowanych]

kolejna rzecz to elementy przedniego obniżonego zawieszenia, dla kontrastu na zdjęciu widoczna część z wersji dakarowej (biały element):
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

A teraz części kasty, które po warstwie szarego podkładu została ponownie wyszlifowana i pomalowana białą bazą:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Na koniec dzisiejszej aktualizacji, przednia część kasty, która została pozbawiona dakarowych zamków tylnej klapy, które zastąpiły "ząbki" wykonane wg dokumentacji fotograficznej. Wersja PIKES PEAK nie miała możliwości uchylania klapy silnika. Klapa była mocowana przy pomocy 4 sworzni blokowanych klamrami (dwie na krawędzi dachu i dwie przy głównych statecznikach pionowych tylnego skrzydła)

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 10 Sie 2014, Nie 12:08, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 18 Maj 2014, Nie 17:01    Temat postu:

Hej, dziś aktualizacja lakiernicza. Kasta została polakierowana 2 warstwami białego połysku. Po upływie 48 godzin przystąpiłem do maskowania jej elementów przed lakierowaniem kolorem Brilliant Blue. Cały proces maskowania zajął mi w sumie prawie 3 godziny:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

A tak prezentują się części kasty po zdjęciu maskowania:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]



Po upływie minimum kolejnych 48 godzin, "schodki" pomiędzy bielą a niebieskim zostaną zniwelowane przy pomocy papieru wodnego o gradacji 1500 i 2500.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 10 Sie 2014, Nie 12:23, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 19 Maj 2014, Pon 9:15    Temat postu:

Widzę że jeszcze delikatne poprawki nad światłami... świetna robota chciałbym dojść do takiej wprawy z maskowanie i malowaniem dwukolorowym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 08 Cze 2014, Nie 20:06    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

c.d.n.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 10 Sie 2014, Nie 12:55    Temat postu:

Witam po dłuższej przerwie. Dziś chciałbym pokazać zdjęcia prawie ukończonego wnętrza modelu. Wnętrze zostało wzbogacone o okablowanie i instalację wodną do intercoolera, który również został zbudowany i zamontowany przed przednią chłodnicą. W środku pojawił się fotel kierowcy oklejony kevlarem oraz perforowana deska rozdzielcza, która została wykonana na podstawie dokumentacji fotograficznej otrzymanej od Niezawodnego Kolegi Krzyśka.
O teraz kilka zdjęć:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 11 Sie 2014, Pon 9:39    Temat postu:

Kozacko to wszystko razem wygląda no i te dodatkowe detale - "bjuti" robota.
Do fotela można się trochę czepnąć że się jakby trochę błyszczy ale to pewnie kwestia zdjęć bo u mnie też często tak to na zdjęciach wygląda.
Pomału do przodu, czekam na finisz.
Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dins




Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 155
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: 11 Sie 2014, Pon 17:18    Temat postu:

Coś niesamowitego. Jestem pod wrażeniem, szkoda będzie to schować pod budą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 12 Sie 2014, Wto 17:38    Temat postu:

Cześć, dziś mała aktualizacja z budowy kasty:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 13 Sie 2014, Śro 9:47    Temat postu:

Zajebioza bez dwóch zdań

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 14 Sie 2014, Czw 12:04    Temat postu:

Wielkie dzięki Panowie za dobre słowa Wesoly , bardzo się cieszę, że u Was model też wywołuje pozytywne emocje.

Dziś kolejna aktualizacja. Na podwozie została założona przednia część kasty. Następnie przystąpiłem do budowy stelaża mocującego pokrywę "maszynowni" 405-ki PP, który został wykonany wg dostępnej fotografii (jak już wspominałem wcześniej 405-ka PP miał tylko i wyłącznie zdejmowaną tylna część nadwozia bez możliwości uchylania jak w przypadku wersji "Dakarowej") Po założeniu kasty możliwe było przykręcenie głównej osłony podwozia, przedniego dyferencjału oraz tylnego dyfuzora. Do przedniego skrzydła zostały zamontowana przy pomocy 4 nitów pionowe płaty.

A oto kilka zdjęć:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 14 Sie 2014, Czw 14:52, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 16 Sie 2014, Sob 20:06    Temat postu:

Witam. Z powodu natłoku pracy i sezonu urlopowego dawno mnie tu nie było. Ale już jestem! Piotrku to co robisz to modelarstwo przez duze "M". W zasadzie nie mam nic więcej do dodania, poza tym ze z niecierpliwoscia wyczekuje na galerie koncowa.
Pozdrawiam,
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin