Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Relacja z Budowy Lancia 037 Rally Evo II B-grupa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiloszKr




Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 22 Paź 2007, Pon 3:07    Temat postu: Relacja z Budowy Lancia 037 Rally Evo II B-grupa

Lancia 037 Rally to ostatnia w historii rajdówka posiadająca napęd na tylnią oś, która wywalczyła w Rally Tur De Corse 1984 poraz ostatni mistrzostwo świata w klasie producentów.
Lancia przez wielu była nazywana flondrą

Walter Rohrl określił Lancię Rally jako napiękniejsze auto jakim miał kiedykolwiek okazję się ścigac tym potoworem. I nie ma się co dziwić tej opinii. Tylnonapędowa rajdówka grupy B nawet dziś zachwyca swym futurystycznym kształtem. Do dziś w Europie jest 8 sprawnych jeżdzących egzemplarzy Lanci 037 Rally. Co roku jedną można spotkać na trasach Rajdu niemiec.. gratka dla oczu i rozkosz dla uszu. Nic dziwnego że była piekielnie szybka. Potrafiła wygrywać z Audi Quattro S1, które posiadało napęd na 4 koła.
Lancia 037 Rally poraz ostatni zaprezentowała i wygrała 28 Rally Tur De Corse 1984 Mistrzostwo Świata. Już w kolejnym sezonie została zastapiona 4 napedową Lancią HF Intrgrale S4 B-grupa.

Samochód w czasach ery samochodów B-grupowych był najmocniejszym w klasie tylnio napędowych. Moc 340 Koni przy wadze zaledwie 940 KG budził respekt. Lecz w erze wyścigu zbrojen wygrała tylko 2 sezony. Osiągi samochodu i tylni napęd przestał być mocnym atutem Lanci 037 Rally. Zespoł Martini Lancia Rally Team zastapiła model 037 Rally Lancia Hf Integrale S4. Lancia S4 była konkurencyjnym pojazdem by muc toczyć wojnę z mocnymi 4 napędowymi rajdówkami gdzie moc czasem osiągiwała 600 KM . Ostatni występ pojazdów B-grupowych zakończył się z końcem roku 87 gdzie po kilku tragicznych wypadakch rajdówek B-grupowych FISA (teraz FIA) zakazała startów B-grupowych potworów. I tak o to skończyłą sie era B-grupówek.
Przykładami Aut 4 napędowych ery B-grupowej są:
Audi Quattro S1.
Audi Quattro S2 Evo 1.
Lancia Delta HF Inteegrale S4.
Lancia Stratos.
Peugeot 205 T16 i T16 Evo 1.
Ford RS 2000.
Metro RS 3000






Fotki Via internet.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MiloszKr dnia 23 Paź 2007, Wto 0:44, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kazik




Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 22 Paź 2007, Pon 7:58    Temat postu:

Jaki piękny historyczny, wstęp Very Happy !
A model????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiloszKr




Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 22 Paź 2007, Pon 13:07    Temat postu:

A fotki czekaja na pokazanie.. i powoli zaczynam być zniecierpliwiony tym patentem na spamowanie ... Wsciekly

Tak to narazie jest tylko suchy tekst... Smutny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiloszKr




Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 23 Paź 2007, Wto 1:11    Temat postu:

Sa upragnione zdjęcia Wesoly

Klapa został odcięta od karoserii


Osprzęt silnika



Elektrownia na masce



Wneetrze wraz z klatka zostały pomalowane silver. Silnik z skrzynią i układem wydechowy zmontowany w całość i wsadzony do korpusu ramy.







Kolejne etapy prac nad Lancią posuwają się płynie i bez żadnych problemów. Co do malowania sprężyn proszę się mi tutaj nie rzucać od razu - w latach kiedy Lancia 037 Rally królowała na Oesach montowane w niej było zawieszenie oparte o dość skomplikowanej budowie ale działaniu wręcz idealnym. Elementy jak sprężyny- tłumiki drgań stabilizatory i poprzeczniki są wykonane przez firmę Blistein a same sprężyny przez Eibach.











Został zmontowany kokpit i całe jego oporządzenie. Ten element miedzy kierownicą a drążkiem kierowniczym pomalowanym na czerwony- to tak ma być to jest element nazywany odsadzeniem. Często spotykany w rajdówkach starszej generacji choć od roku 96 powrócił do łask i jest do tej pory stosowany.





Ten duży czerwony przycisk po prawej to wyłącznik prądu tzw. Hebel




Do tego momentu prace staneły.. ale już niebawem powracam do budowy po obejżeniu waszych rajdówek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dins




Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 155
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: 23 Paź 2007, Wto 19:23    Temat postu:

Przyczepię się do kilku rzeczy:
1. Kolory: zawieszenie powinno być pomalowane na czarny półmat; głowica silnika - miedź, wydech burnt iron (wg.gunze); hamulce aluminium(tarcze) stalowy(zaciski).
2.Końcówki wydechów powinny być wklejone odwrotnie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiloszKr




Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 23 Paź 2007, Wto 22:33    Temat postu:

Przyznaje się jest kilka błęndzioszków. Ale jest to myśle spowodowane tym że model dośc dawno temu zaczoł i nie miałem tak konstruktywnej dla siebie krytyki jaką mam w tym momencie. Ten Model ukończe ale nastepna rajdówką będzie jaknajbardziej modelm redukcyjnym niż samym modelem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 30 Lis 2007, Pią 1:40    Temat postu:

no jak tam idzie budowa? coś cicho na forum

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Naomi




Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: 22 Gru 2007, Sob 0:59    Temat postu:

Pytanie brzmi: Jaki to model... tzn. firma, skala itd. Wstępu sam bym się nie powstydził i jest dla mnie szokujący (tak trzymać Panowie...) - tak powinniśmy każdy temat nowej budowy zaczynać... ale troszke szczegółów z rzeczywistości modelarskiej tez by się przydało...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiloszKr




Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 23 Gru 2007, Nie 4:24    Temat postu:

Niestety modelik na razie leży w pudełku i czeka na lepsze czasy.
Ale myślę do niego powrócić ale na razie korci mnie rozpoczęcie Subarki 99 MC.

Naomi wstęp bardziej robiłem pod względem oryginału niż modelu. Model to Hasegawa Skala 1:24. Myślę że rzeczywistość modelarska nastąpi jak ruszą prace nad modelem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin