Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SUBARU IMPREZA WRC'04 Rajd KORSYKI 2004

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 502
Przeczytał: 73 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 04 Cze 2009, Czw 19:34    Temat postu: SUBARU IMPREZA WRC'04 Rajd KORSYKI 2004

W związku z tym, że prace nad FOCUSEM Monte-Carlo 2005 i IMPREZĄ Chiny '99 powoli zmierzają do końca, chciałbym przedstawić zapowiedz relacji z budowy nowego modelu. Tym razem będzie to SUBARU IMPREZA w nowszej specyfikacji tj z sezonu 2004. Jak za pewne wszyscy wiedzą w 2004 roku Subaru Impreza prowadzone przez aktualnego wówczas Mistrza Świata Pettera Solberga, miała na sobie magiczną cyferkę 1. Właśnie ten szczegół skłonił mnie to zbudowania modelu właśnie z tego sezonu. Moim marzeniem jest posiadanie modelu Imprezy Pettera Solberga z sezonu 2004 w wersji asfaltowej. W tym momencie pojawiły się dwa zasadnicze problemy tj:
1) Brak odpowiedniej asfaltowej kalkomanii z sezonu 2004 (plastrony startowe + tabliczki z rajdu),
2) Niezgodność i niekompletność kalkomanii modelu bazowego (SUBARU IMPREZA WRC Monte-Carlo '05) z kalkomanią z sezonu 2004 (brak napisów "Corona Extra" na spojler oraz przednie błotniki, inne reklamy na słupkach C samochodu oraz numery startowe kierowców)
Z pomocą przy rozwiązaniu problemu numer 1 przyszedł niezastąpiony kolega BUJON, który zaprojektował i wykonał kalkomanię z Rajdu KORSYKI 2004. Wybór rajdu nie był przypadkowy, ponieważ w Rajdzie KORSYKI Solberg zajął (podobnie jak w Rajdzie KATALONII) 5 miejsce, czyli najwyższe w swoich występach na asfalcie w sezonie 2004. Nawiasem mówiąc Petter wygrał poprzednią edycję Rajdu KORSYKI w roku 2003.
Problem numer 2 został rozwiązany dość drastycznie, tzn kalkomania modelu z Rajdu Monte-Carlo 2005 została zamieniona na odpowiednik z Rajdu Japonii 2004. Należy dodać, że tablice rejestracyjne samochodu Solberga z Rajdu KORSYKI 2004 pokrywają się z tablicami Sarrazina z Rajdu Monte-Carlo 2005. W ten sposób udało się rozwiązać wyżej wymienione problemy (trochę to skomplikowane i zakręcone jak sprężyna progresywna:-D, ale da się zrozumieć)
A co stanie się z kalkomanią z modelu z Rajdu Monte-Carlo 2005 oraz szutrowym modelem Subaru Imprezy z Rajdu Japonii 2004 postaram się przedstawić w niedalekiej przyszłości Wesoly (wprawne oko z pewnością już część tajemnicy odkryje)

A teraz kilka zdjęć rzeczywistego samochodu, którego model mam zamiar zbudować:













Aha, ważna sprawa: jak widać na zdjęciach powyżej samochód Solberga poruszał się już na felgach firmy BBS (Hirvonen jeździł jeszcze na OZ-Racing).

Co będzie potrzebne do zbudowania wyżej opisanego modelu:
- jako baza model SUBARU IMPREZA WRC Monte-Carlo '05 (TAMIYA 24281),



- zestaw części fototrawionych (który komplet zostanie użyty przy budowie modelu jest jeszcze tematem otwartym)





- zestaw odpowiedniej kalkomanii z Rajdu Korsyki wykonanej przez "MODEL FACTORY ZONE"





- farba TS-50 Mica Blue



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 04 Cze 2009, Czw 20:11, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24



Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1424
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 06 Cze 2009, Sob 17:29    Temat postu:

Trochę to zawiłe te zamiany i rozwiązywanie problemów technicznych, ale podoba mi się że podchodzisz do projektu z głową. Sprawdzasz co nie pasuje i co ewentualnie trzeba przerobić. O wykonanie nie muszę się chyba martwić tylko posprawdzaj jeszcze raz wszystko. Powodzenia w budowie i oczywiście przyłączam się do oglądania relacji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 502
Przeczytał: 73 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 07 Cze 2009, Nie 9:24    Temat postu:

kriskristoffers napisał:
Cytat:
Trochę to zawiłe te zamiany i rozwiązywanie problemów technicznych, ale podoba mi się że podchodzisz do projektu z głową. Sprawdzasz co nie pasuje i co ewentualnie trzeba przerobić. O wykonanie nie muszę się chyba martwić tylko posprawdzaj jeszcze raz wszystko. Powodzenia w budowie i oczywiście przyłączam się do oglądania relacji


Wszystko zostało już sprawdzone, ale lepiej zrobić to jeszcze raz, niż po skończeniu modelu miałoby się okazać, że jednak wkradł się jakiś błąd. Prawdę mówiąc planując ten projekt zrobiłem dość dokładny rekonesans, ale podczas rozmowy z KRISEM już udało nam się znaleźć niezgodność jaką był fotel pilota Phil'a Mills'a, który podczas Rajdu KORSYKI 2004 miał rozbudowany zagłówek (podobnie jak to miało miejsce podczas Rajdu Monte-Carlo 2005) co dokumentuje poniższe zdjęcie:



Co tyczy się tablic rejestracyjnych, to udało mi się odnaleźć zdjęcie samochodu Sarrazin'a z Rajdu Monte-Carlo 2005, na którym jednoznacznie widać, że miał on tą samą tablicę rejestracyjną co IMPREZA Solberga podczas Rajdu KORSYKI 2004. Kolejnym detalem, na który zwróciłem uwagę był napis nad tablicą rejestracyjną z tyłu. Jak wiadomo większość odcinków specjalnych Rajdu Monte-Carlo odbywa się w Alpach Francuskich, Rajd Korsyki to również impreza rozgrywająca się na terenie tego państwa, więc nazwa strony internetowej [link widoczny dla zalogowanych] , także pokrywa się w obu samochodach. A oto zdjęcia, kolejno:

- SUBARU IMPREZA WRC Petter'a Solberg'a z Rajdu KORSYKI 2004:



- SUBARU IMPREZA WRC Stephan'a Sarrazin'a z Rajdu Monte-Carlo 2005:



Kolejne zgodności oraz niezgodności z modelem bazowym postaram się przedstawiać na bieżąco. Chciałbym, żeby ta relacja była jak najbardziej dokładna, więc dołożę wszelki starań, żeby tak było. Wszelkie pytania, sugestie, wskazówki i rady kolegów są mile widziane Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 07 Cze 2009, Nie 9:27, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24



Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1424
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 07 Cze 2009, Nie 10:15    Temat postu:

Na pewno z wielką uwagą będziemy śledzić postępy, a wszystkie błędy i niedoiciągnięcia wytkniemy dużym paluchem Chyba że kolega szanowną komisję oglądającą przekupi dobrym piwem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2492
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 08 Cze 2009, Pon 9:04    Temat postu:

interesujący model się zapowiada no i widzę że jakiś "wurc" ze Szwecji się szykuje - a co to ciekawego będzie ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 502
Przeczytał: 73 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 01 Lip 2009, Śro 9:18    Temat postu:

Witam. Dziś kolejna aktualizacja projektu (pierwsza przedstawiająca budowany model). Po uprzednim oszlifowaniu kasty i podwozia i pozbyciu się szpecących szwów, kasta została polakierowana farbą TS-50 Mica Blue. Niestety nie obyło się bez problemów, ponieważ po pierwszej warstwie otrzymany odcień był zdecydowanie ciemniejszy niż zazwyczaj. Po konsultacja z kolegami z forum zrozumiałem, że wina leżała nie po stronie samej farby, tylko sposobu jej przygotowania. Mianowicie przed malowaniem została ona tylko wymieszana bez uprzedniego ogrzania puszki w ciepłej wodzie przez około 15 minut. Prawdę mówiąc zapomniałem o tym, bo w przypadku poprzednich modeli SUBARU zawsze tak postępowałem, cóż mój błąd. Przed nałożeniem kolejnych dwóch warstw puszka wylądowała w wiadrze z ciepłą wodą na wspomniane 15 minut, po czym została dokładnie wstrząśnięta (niezmieszana ) w celu wymieszania jej zawartości. O oto efekt jaki uzyskałem po trzykrotnym malowaniu:











Na koniec element klatki bezpieczeństwa, półka pod szybą z tyłu i spojler:



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 01 Lip 2009, Śro 10:53, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vvitek




Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 193
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bestwinka k.Bielska-B.

PostWysłany: 01 Lip 2009, Śro 11:35    Temat postu:

Bardzo ładnie wygląda po malowaniu. Cała puszka TS-a Ci poszła?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 502
Przeczytał: 73 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 01 Lip 2009, Śro 11:40    Temat postu:

vvitek napisał:
Cytat:
Bardzo ładnie wygląda po malowaniu. Cała puszka TS-a Ci poszła?

Cała Wesoly żeby tylko jedna Smutny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 502
Przeczytał: 73 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 01 Lip 2009, Śro 12:17    Temat postu:

A teraz kilka fotek kalek, które wykorzystałem, czyli:
- zestaw z Subaru Impreza WRC z Rajdu Japonii 2004:





- zestaw z Subaru Impreza WRC z Rajdu Monte-Carlo 2005:





A teraz arkusze zestawione razem:







z zestawu z Rajdu Monte-Carlo 2005 wykorzystane zostały tylko tablice rejestracyjne "RT 53 SRT" oraz napis nad tablicę rejestracyjną z tyłu samochodu "www.subaru.fr". Pozostałe kalki pochodzą z zestawu z Rajdu Japonii 2004.

A teraz zdjęcia kasty po nałożeni wspomnianych kalek oraz specjalnego zestawu z Rajdu KORSYKI 2004 pochodzącego z "MODEL FACTORY ZONE"









W dwóch miejscach pojawił się karbon, na listwie pod zderzakiem oraz na wewnętrznej krawędzi wlotu do chłodnicy:





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 01 Lip 2009, Śro 12:22, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24



Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1424
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 01 Lip 2009, Śro 12:30    Temat postu:

Jestem pod ogromnym wrażeniem. Kurcze trzeba wracać do domu kończyć sti i ruszać z kolejnym projektem. Ale twoja subarynka wygląda zacnie - szacun wielki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MattRallyFAN




Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 01 Lip 2009, Śro 14:47    Temat postu:

Najpiękniejsza Subarynka jaka wyszła! No i widzę, że model też bardzo piękny. Czekam na kolejne aktualizacje Wesoly.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 634
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 01 Lip 2009, Śro 15:20    Temat postu:

Piękny lakier, piękne kalki, całość bardzo mi się podoba i wygląda bosko. Jednak mam jedno małe "ale", otóż czy na listwie pod zderzakiem na pewno ma być carbon? Nie posiłkuję się tu żadnym zdjęciem, ale biorę to tak troszkę na logikę, przecież carbon jest lekki i twardy, a taka listwa to dość mocno obrywa np na cięciach, czy ona nie jest w prawdziwych autach rajdowych z jakiegoś tworzywa, który się odkształca i wraca do swojej pierwotnej postaci (jakaś guma lub coś innego w miarę miękkiego) ? Może ktoś bardziej biegły mi to wyklaruje Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mulczas
forum designer



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: 01 Lip 2009, Śro 16:56    Temat postu:

woocasch napisał:
(jakaś guma lub coś innego w miarę miękkiego)


Dokładnie to samo pytanie miałem zadać, też mi się wydaje, że pod zderzakiem ma być jakieś gumowate tworzywo, a już na pewno nie carbon


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
duży




Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 01 Lip 2009, Śro 18:37    Temat postu:

Raczej na pewno nie był to carbon.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24



Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1424
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 01 Lip 2009, Śro 20:41    Temat postu:

Moim zdaniem nie ma co się rozczulać z czego jest zrobione ale jak wygląda prawda? A że wyglądem przypomina karbon to ją również użyłbym takiej kalki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mulczas
forum designer



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: 01 Lip 2009, Śro 23:31    Temat postu:

kriskristoffers napisał:
Moim zdaniem nie ma co się rozczulać z czego jest zrobione ale jak wygląda prawda? A że wyglądem przypomina karbon to ją również użyłbym takiej kalki.


Bankowo nie jest to carbon, więc nie oklejał bym tej części bo wygląda nienaturalnie Poza tym mija się to z logiką, ale to tylko moje zdanie (w swoich modelach ten element maluję na czarny półmat).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jkowalski




Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 01 Lip 2009, Śro 23:51    Temat postu:

ten element jest z takiej a'la gumy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 502
Przeczytał: 73 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 02 Lip 2009, Czw 0:04    Temat postu:

Jak widać, model jest w budowie, więc ewentualne błędy merytoryczne mogą być bezproblemowo usunięte. Oklejając ten pas karbonem zasugerowałem się rysunkami na pudełku nie sprawdziwszy zdjęć. W sumie, chyba nie będę zdzierał tej kalki tylko kilka razy pomaluję ją "dymem" żeby wygubić kontrast włókien i powinno być ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin