Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SUBARU IMPREZA WRC 2001 MONTE CARLO /TAMIYA/

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snail




Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 10 Paź 2007, Śro 21:22    Temat postu: SUBARU IMPREZA WRC 2001 MONTE CARLO /TAMIYA/

Zaczynam od subarki 2001 jest to mój pierwszy model auta ( kiedyś bawiłem się w samoloty i takie tam ale to daaawno było i nieprawda ) pierwszy model chcę zrobić prosto z pudła (denerwują mnie tylko pasy którę muszę kupić/wykonać? z czegoś normalniejszego niż kalkomania). Wydaję mi się, że przy budowie będę miał z milion pytań.

pierwsze za co się wziąłem do opony które mnie bardzo denerwowały (wiadomo o co chodzi)
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
ponadto zastanawiam się czy nie zeszlifować tej nadlewki? na rancie opony fabrycznie też jest coś takiego ale niewiem jak lepiej by to w skali wyglądało??
podszlifowałem karoserie psikłem raz podkładem żeby wyszło to czego nie widać a jest do poprawy
wypróbowałem też aero i farbki pactra i powietrze z kół zapasowych których w domu mam mnóstwo (sprężarka z agregatu sie narazie robi)


założyłem temat po to by krytykować i poprawiać, radzić a przede wszystkim pogonić mnie z budową! sory za zdjęcia, na których nie za dużo widać będę sie starał robić takie na których wyjdą błędy, ale to tylko przy dobrym świetle dziennym musze działać


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez snail dnia 10 Paź 2007, Śro 22:22, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kazik




Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 10 Paź 2007, Śro 21:48    Temat postu:

Hej witaj
jakie masz aero, bo jeśli coś na poziomie pIwaty to odradzam farby Pactry bo są mocno zanieczyszczone i często zapychaja dysze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snail




Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 10 Paź 2007, Śro 22:00    Temat postu:

tak p-iwata, czytałem o tym zobacze jaka jest różnica bo już w pactry nie "inwestuje", niewiedziałem, że mam pod ręką w sklepie też te małe tamiye dlatego ostatnie 2 farbki już z tamki zakupiłem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snail




Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 15 Paź 2007, Pon 14:24    Temat postu:



podwozie po pomalowaniu buda dostanie jeszcze jedną warstwę i tu pytanie zanim zacznę macać/maskować/polerować elementy ile powinno upłynąć czasu?
aha i czym przyklejacie elementy przezroczyste światła itp.?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
modelman




Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 15 Paź 2007, Pon 14:45    Temat postu:

światła to wikolem najlepiej Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kazik




Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 15 Paź 2007, Pon 15:48    Temat postu:

Wikol lub coś wikolowate tj ja używam Micro Kristal Klear z Microscale, polecam!
Maacać nie ściskając za mocno po TS'ie to możesz już na drugi dzień a co do polerowania to tutaj pytanie co chcesz polerować TS'a MicaBlue? bo na fotce z Twoimi lakierami nie widziałem nic bezbarwnego?! jeśli nie kładziesz bezbarwnego to polerowanie MicaBlue odpada!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24



Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 15 Paź 2007, Pon 16:18    Temat postu:

Tak Kazik ma rację Micro Kristal z Microscale jest najlepszy do przezroczystych. Nie paruje i po wyschnięciu jest przezroczysty, a tym samym nie niszczy powłoki lakieru i można zmyć wodą. Ja zawsze na TS daje jakiś lakier clear np. x-22, oczywiście jak nie masz żadnych baboli. Jak się clear utwardzi (x-22 minimum 2 tgodnie, a gunze ok. 2-3 dni), to możesz sobie macac Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snail




Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 15 Paź 2007, Pon 16:38    Temat postu:

a co z kalkomanią? kiedy nakładać ? po pomalowaniu kolorem/clearem bo potem i tak clear i polerka. jakby w punktach ktoś wypisał jak to wygląda w rękach profesjonalistów wykonanie karoserii dla normalnych lakierów i metalicznych (którym rozumiem się nie poleruje)
p.s. x22 (butelka) to jest to samo co ts-13 (spray)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
modelman




Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 15 Paź 2007, Pon 16:45    Temat postu:

1 podkład
2 kolor bazowy
3 klar lekka mgiełka tak żeby pokryć
4 kalki
5 klar nakładany mgiełkami co jakiś czas ( co kilka minut?)

a x-22 to to samo co ts13 , obydwa cleary
ja osobiście używam klar i podkład z motipa i efekt taki sam
( puszka 500ml 15zł)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24



Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 15 Paź 2007, Pon 16:51    Temat postu:

modelman napisał:
a x-22 to to samo co ts13 , obydwa cleary


A kto Ci powiedział, że x-22 i TS-13 to to samo? Jedynie co mają wspólnego to że są clear. Jak takiś mądry to daj ostro z TS-13 po kalkach to zobaczymy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kazik




Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 15 Paź 2007, Pon 22:27    Temat postu:

Cytat:
Jak takiś mądry to daj ostro z TS-13 po kalkach to zobaczymy

Spokojnie Panowie! Wesoly
Cytat:
...klar nakładany mgiełkami co jakiś czas ( co kilka minut?)

Można nawet rzadziej Smile , jak się coś przyklei przypadkiem to można sobie przepolerować między warstwami. Na kolorach nie metalicznych polecam tez przepolerować pomiędzy warstwami wtedy jest mniej tak przez nas nie lubianej skórki pomarańczowej. Na bezbarwnym to mniej widać aczkolwiek czasem się pojawia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 15 Paź 2007, Pon 23:04    Temat postu:

Cytat:
jeśli nie kładziesz bezbarwnego to polerowanie MicaBlue odpada!!!


możesz rozwinąć myśl co do polerowania ts-50?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kazik




Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 15 Paź 2007, Pon 23:14    Temat postu:

No o ile dobrze pamiętam to MicaBlue to jest coś lekko metalikowego i jak tylko potraktujesz go pastą lub jakimś papierem to robi się mniej ładny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 16 Paź 2007, Wto 9:10    Temat postu:

to jest mój Mica blue - jakieś 3-4 warstwy bez żadnego werniksu, polerowany pastą tamiya:



moim zdaniem nic złego mu się nie stałoWesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kazik




Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 16 Paź 2007, Wto 9:19    Temat postu:

No możliwe, w sumie pasty mają gradację rzędu 6000 więc może i tak. Smile
Całkiem ładnie to wygląda jak na sam TS bez bezbarwnego!
A przy polerowaniu kalek nie uszkodziłeś... no tak kładłeś kalki po polerce Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 16 Paź 2007, Wto 9:43    Temat postu:

Kalki uszkodziłem swoją drogą - postrzępiłem ją podczas wycinania każdego paska osobno.
Wracając do tematu - moim zdaniem polerować ts-a da się - trzeba tylko pamiętać o stosunkowo grubej warstwie lakieru. I tu można łatwo przesadzić, "zalewając" model. Natomiast zbyt cienka warstwa, grozi przetarciami podczas polerki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kazik




Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 16 Paź 2007, Wto 10:15    Temat postu:

Wg mnie wniosek z tego taki że werniks konieczny jest!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24



Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 16 Paź 2007, Wto 16:33    Temat postu:

Oczywista oczywistość, że clear trzeba dać, jak dobrze "się ułoży" to model cieszy oko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snail




Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 21 Paź 2007, Nie 20:19    Temat postu:

krzysiekg - którą pastą polerowałeś tylko tą finish bezpośrednio po pomalowaniu ts-em?
budowa posuwa się powolutku naprzód męczę się z podwoziem tj silnikiem pomalowanie go dobrze to dla mnie chyba najtrudniejsza sprawa, różne kolory obok siebie małe powierzchnie i trudnodostępne, malujecie to wszystko aero mozolnie maskując? (tylko taśmą)
aha i jaki jest sens psiknięcia przed kalkami clearem? i jakie płyny polecacie do nakładania kalek?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24



Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 21 Paź 2007, Nie 20:28    Temat postu:

Ja silnik maluje aero, tzn. wszystko aero. Z maskowaniem jest zabawy, ale efekt jest zadowalający. Jeśłi chodzi o clear pod kalki, to przede wszystkim powierzchnia nie jest szorstka i kalkę łatwiej rozmieścić no i oczywiście jak dasz clear to pod kalkami nie widac tego przezroczystego filmu wokół wzoru.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snail




Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 26 Mar 2008, Śro 17:54    Temat postu:





udało mi sie go skończyć nie jestem zadowolony, ale ciesze sie że skończyłem. sporo się namęczyłem/nauczyłem pewne rzeczy i tak zepsułem. nie polerowałem go też bo stwierdziłem, że budżet został kilka razy przekroczony - pierwszy model a jak zobaczyłem koniec prac to sie zabardzo pospieszyłem. ogólnie model niewygląda tragicznie ale np. jest "krzywy" tj. po założeniu karoserii jedno koło w górze (już widziałem takie przypadki) z czego to wynika? źle spasowana klatka opiera się na niej? na co konkretnie zwrócić uwagę przy następnym?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin