Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Toyota Celica GT-FOUR (Monte Carlo 93) Auriol/Occelli

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 09 Lip 2014, Śro 16:57    Temat postu: Toyota Celica GT-FOUR (Monte Carlo 93) Auriol/Occelli

Witam !

Czas rozpocząć nowy projekt...
Postanowiłem pozostać przy Francuskich Kierowcach i z okazji 20 rocznicy zdobycia tytułu Rajdowego Mistrza Świata wykonać miniaturę samochodu Didiera Auriola pilotowanego przez Bernarda Occelli.

[link widoczny dla zalogowanych]

Model nie będzie jednak z zwycięskiego sezonu 94. Postanowiłem wykonać kultową Celice ST 185 z sezonu 93 a dokładniej z rajdu Monte Carlo w którym to załoga TTE zwyciężyła po zaciętej walce z Fordem prowadzonym przez Françoisa Delecoura.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Jako baza do modelu tym razem posłuży produkt Tamiyi :

[link widoczny dla zalogowanych]

Dodatkowo zaopatrzyłem się w zestaw blaszek produkcji Hobby Design:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Podobnie jak w przypadku mojego poprzedniego projektu nie obejdzie się bez nitów modelarskich i kalek imitujących karbon i kevlar:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Aby model lepiej oddawał prawdziwy samochód należny zmienić wlew paliwa, niestety panowie z Hobby Design zapomnieli o tym detalu...:

[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejny detal na który chciałem zwrócić uwagę to tarcze hamulcowe modelu. Tamiya wypuszczając na rynek Celice z sezonu 93 najwyraźniej poszła na łatwiznę zostawiając tarcze z modelu 92 (Rajd Safari). Panowie z Hobby Design owszem dali blaszki na tarcze (co można zobaczyć powyżej) ale tylko w rozmiarze na rajd szutrowy... Postanowiłem wiec użyć tarcz z modelu Toyoty Corolli:

[link widoczny dla zalogowanych]

Na chwile obecna to chyba tyle, niebawem pierwsze relacje z budowy.

Pozdrawiam
Krzysztof

Ps.
Mam nadzieje ze model dorówna swojemu poprzednikowi...

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 09 Lip 2014, Śro 17:22    Temat postu:

Śmiem jednak sądzić, że będzie tylko lepszy od poprzednika.
Z taką ilością drobiazgów to wyjdzie cudeńko.

pozdrawiam i czekam na częstsze aktualizacje
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 10 Lip 2014, Czw 18:55    Temat postu:

Jedną "Celinę" w Twoim wykonaniu nie dawno mogliśmy już przyjemność oglądać i szczerze to liczyłem że zaczniesz jakiś kolejny nietuzinkowy projekt, nie mniej jednak z przyjemnością obejrzę i ten warsztat i tak jak Paweł jestem zdania że ta Toyka będzie lepiej wykonana niż jej siostra... choć po tym co pokazałeś poprzednio będzie trudno o lepszy efekt.
Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 26 Sty 2015, Pon 12:43    Temat postu:

Witam !

Czas odkopać nowy/stary projekt ! Na początek tradycyjnie karoseria i kilka fotek nieobrobionej, świeżo wyciągniętej z worka kasty...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Po usunięciu szwów i nadlewek zacząłem prace nad upodobnianiem modelu do prawdziwego samochodu.

Przedni zderzak i maska

W pierwszej kolejności zdecydowałem się na usuniecie oryginalnych siatek w zderzaku modelu by zastąpić je blaszkami z zestawu. Następnie wykonałem mocowania halogenów. Ten szczegół dobrze widać choćby na pudelku modelu ale producent pominął ten detal w samym modelu. Następny etap to nawiercanie; potrzebne są dziury pod śruby mocowania halogenów w zderzaku jak również masce modelu. Nawierciłem również dziury pod mocowanie elektrowni z maski leczące się ze zderzakiem. Kolejne dziury w masce oznaczają miejsce gdzie przyjdą zapinki.

Zdjęcie przed pracami:

[link widoczny dla zalogowanych]

Efekty prac:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Fakt wycięcia dolnych siatek ze zderzaka nastręczał pewien problem. Mocowanie nadwozia z podwoziem wykonane przez tami znajduje się właśnie w tym felernym miejscu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Wiec trzeba było wykonać alternatywne mocowanie:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Dach

I tu kolejna seria nawierceń. Standardowe dziury pod daszek oraz dodatkowe dziury pod mocowanie owego daszku. Zdecydowałem się również na usuniecie podstawy anteny.

Zdjęcie z przed:

[link widoczny dla zalogowanych]

Po:

[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęcie porównujące oryginalny i przerobiony daszek:
[link widoczny dla zalogowanych]

Do wykonania tych przeróbek zainspirowała mnie praca krzysiekg z poniższego tematu :

http://www.modelowanie.fora.pl/auta-sportowe-na-warsztacie,8/konkurs-toyota-celica-turbo-4wd-holowczyc-gryczynski,2103.html

Boki modelu

Zmodyfikowałem zamki modelu - nawierciłem dziury by wstawić tam nity. Dodatkowo wyciąłem korek wlewu paliwa by wstawić bardziej odpowiedni.

Przed:

[link widoczny dla zalogowanych]

Po:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tył

Kolejna nieoryginalność jaka można napotkać jeśli robicie model celicy z Monte Carlo 93 to tył samochodu. mianowicie pomiędzy lampami producent wstawił atrapę, która rzeczywiście była stosowana przez TTE i wyglądała tak:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Przeglądając liczne zdjęcia zauważyłem ze samochód którego model wykonuje antrapy nie miał i powinien wyglądać tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

A wiec zdjęcie przed :

[link widoczny dla zalogowanych]

Po:

[link widoczny dla zalogowanych]

Dodatkowo w klapie modelu doszły dwie dziury pod mocowanie sprężyn/zaczepów widocznych powyżej.

Reasumując w karoserii modelu zrobiłem 30 nowych otworów... Na dzisiaj to tyle.

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 26 Sty 2015, Pon 13:02    Temat postu:

Zawsze spinka na forum to może trochę humoru... to tak apropo wiercenia
https://www.youtube.com/watch?v=b5FKnK7TaUc

Ogólnie zaczyna się mocno interesująco.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 26 Sty 2015, Pon 15:41    Temat postu:

szpaku86 napisał:

Do wykonania tych przeróbek zainspirowała mnie praca krzysiekg z poniższego tematu :

http://www.modelowanie.fora.pl/auta-sportowe-na-warsztacie,8/konkurs-toyota-celica-turbo-4wd-holowczyc-gryczynski,2103.html


Cieszę się, że coś z moich warsztatów może się komuś przydać. Nie ukrywam, że ja również czerpię pomysły z Twoich prac jak i innych użytkowników tego forum. Ale o to chyba chodzi.
Co do modelu to jak zwykle poszedłeś jeszcze dalej - super patent z wlotami w przednik zderzaku.
Jeżeli mogę coś doradzić, a w zasadzie ostrzec - to uważaj na kalki - choć do kalkowania jeszcze masz trochę czasu. Chodzi o kalki z reedycji, tzn wersje z białymi numerami startowymi. Tamiya coś w nich zmieniła i mimo, iż świetnie wyglądają to dziwnie się kładą i pękają.

Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 27 Sty 2015, Wto 11:31    Temat postu:

Dzięki za przestrogę... Na szczęście mam 2 komplety kalek wiec w razie wojny skorzystam z drugiego.

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 27 Sty 2015, Wto 12:26    Temat postu:

Hej
a siebie też myślałem o wycięciu wlotów w przednim zderzaku ale jako że toyota jest po przejściach ( jakiś zawodnik nie dbał o nią Wesoly ) to bałem się że zderzak nie wytrzyma.
Przy następnej ale nowej toyce też o tym pomyśle.
Swietna robota z tymi nitami. Drogie są one i gdzie można je dostać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 01 Lut 2015, Nie 23:57    Temat postu:

ccsrally napisał:

Cytat:
Swietna robota z tymi nitami. Drogie są one i gdzie można je dostać?


Wybacz za zwłokę w odpowiedzi... Nity których używam zakupiłem na Ebayu, jak dobrze pamiętam ściągałem je z Australii bo tam dostępne były najtaniej. A skoro już o cenie mowa to nie była to wygórowana kwota.

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 02 Lut 2015, Pon 19:57    Temat postu:

Witam !

Dziś mała aktualizacja prac nad modelem który obecnie został pomalowany podkładem dzięki czemu światło dzienne ujrzało kilka niedoróbek z którymi musze się teraz uporać...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejne rzecz nad która pracowałem to elektrownia:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Zauważyłem ze tylny spojler ma niepożądane zagłębienia i nierówności, wiec trzeba było szpachlować:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Na koniec przymiarka :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz musze dopieścić karoserie i wyżej prezentowane detale a następnie jeszcze raz malować podkładem i jak wszystko dobrze pójdzie bazowym białym.

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 03 Lut 2015, Wto 15:14    Temat postu:

Fajnie się to prezentuje, a powiedz mi jak wykonałeś to mocowanie pod halogeny na zderzakach? Dokleiłeś cieniutki polistyren czy może szpachla poszła w ruch?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 03 Lut 2015, Wto 16:33    Temat postu:

Hej
Właśnie miałem o to samo spytać.Krzychu zdradź tajemnicę Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 11 Lut 2015, Śro 11:36    Temat postu:

Witam !

Przepraszam za poślizg w odpowiedzi ale ostatnio czasu brakło...

A wiec długo myślałem jak wykonać mocowanie halogenów i faktycznie rozważałem użycie polistyreny lub szpachli jak pisał Woocasch ale finalnie zdecydowałem się na białą taśmę klejącą... Wszystko za sprawa właściwości owej taśmy czyli elastyczność i grubość. Dociąłem ja pod wymiar skalpelem a następnie przejechałem papierem ściernym by wszędzie miała równa grubość, następnie nawiercanie i efekt gotowy...

A na dzisiaj zdjęcia z komory lakierniczej gdzie Celica zyskała biały lakier:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 12 Lut 2015, Czw 15:01    Temat postu:

szpaku86 napisał:
finalnie zdecydowałem się na białą taśmę klejącą...

Sorry Krzysiek, ale taka odpowiedź mnie nie zadowala Very Happy A tak poważnie, to w życiu bym na to nie wpadł to raz, a dwa jaką taśmę zastosowałeś? Wiesz na rynku jest dużo różnych taśm Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 18 Lut 2015, Śro 22:09    Temat postu:

Woocasch napisał :

Cytat:
Sorry Krzysiek, ale taka odpowiedź mnie nie zadowala Very Happy A tak poważnie, to w życiu bym na to nie wpadł to raz, a dwa jaką taśmę zastosowałeś? Wiesz na rynku jest dużo różnych taśm Wesoly


A wiec Łukaszu nie wiem czy moja odpowiedz Cię zadowoli gdyż jest to najzwyklejsza taśma klejąca kupiona w sklepie popularnie nazywanym przez imigrantów ''Funciakiem''... A oto jej zdjęcie :

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 22 Lut 2015, Nie 19:45    Temat postu:

Witam !

Wreszcie uzbierało się trochę materiałów żebym mógł kontynuować relacje z budowy modelu. Dzisiaj chciałem skupić się płycie podłogowej i wnętrzu auta. To co dostajemy w zestawie Tami prezentuje się tak :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Głównym problemem modelu jest oczywiście za duży zbiornik paliwa o czym pisaliśmy już nie raz. Dodatkowy problem to boczki drzwi i gaśnice które w tym miejscu widziałem tylko na zdjęciach z rajdu Safari...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nadszedł wiec czas amputacji...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Po za bakiem, gaśnicami i podstopnica usunąłem także klamki z boczków drzwi.
Na płytę podłogową trafiło ''rusztowanie'' na którym będzie się opierać płyta zastępująca stary bak paliwa:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Następny etap to szpachlowanie:

[link widoczny dla zalogowanych]

Jak już wspominałem boczki drzwi to nieporozumienie wiec trzeba było dorobić ich fragmenty:

[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejne szpachlowanie które miało na celu dobre spasowanie boczków i usuniecie wcześniejszych niedopatrzeń, dzień spędzony na szlifowania i efekt wygląda tak :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

To tak dla porównania:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejny etap który jest dopiero przede mną to skrojenie na mirę tylnej ścianki wnętrza, przymiarki baku oraz nawiercanie płyty podłogowej pod wszystkie przewody a tych jest sporo w celice....
A na dzisiaj to tyle.

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 23 Lut 2015, Pon 12:36    Temat postu:

hej
no praca idzie jak ta lala.
powiedz mi a gdzie mają być gaśnice?
zawsze myślałem że ręczne gaśnice ma załoga pod nogami tak jak większość rajdówek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 23 Lut 2015, Pon 13:07    Temat postu:

Rozwalasz mnie z każdą kolejną aktualizacją - oczywiście w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Tak czysto prowadzony warsztat, że aż szok. Jak popatrzę jak ja się grzebię przy Celice to aż wstyd prezentować swoje dokonania, jednak jak widzę kilka rzeczy zmieniam w podobnym stylu. Szczerze to chyba będę brał Twój warsztat jako przykład i wzór.
Genialna robota !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 24 Lut 2015, Wto 11:19    Temat postu:

Wielkie dzięki za komentarze !

Ccsrally napisał;

Cytat:
powiedz mi a gdzie mają być gaśnice?


Przepraszam za niejasność w wypowiedzi - chodziło mi o to ze dwie gaśnice widziałem tylko na rajdzie safari... Zamontuje jedna gaśnice ale tylko po stronie pilota, będzie to jednak gaśnica z innego zestawu bo tak będzie łatwiej położyć karbon a całość będzie się znacznie lepiej prezentować.

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 27 Lut 2015, Pią 11:31    Temat postu:

Witam !

W minioną środę z kraju kwitnącej wiśni przybyła do mnie starsza siostra Celicy czyli ST - 165. Nie mogłem się powstrzymać przed uwiecznieniem tego na zdjęciu :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 27 Lut 2015, Pią 12:01    Temat postu:

Mam dziwne przeczucie że niedługo będzie mały wysyp ST165 na forum bo już kilka osób zakupiło tego Bemaxa - ja na swój egzemplarz również czekam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 27 Lut 2015, Pią 14:58    Temat postu:

Aż dziwne, że nie ma wysypu aut z Belkits, a wydawałoby się, że tyle ciekawych tematów związanych z nowymi rajdówkami by się znalazło Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 27 Lut 2015, Pią 20:55    Temat postu:

Tylko z nowymi Belkitsami problemem są $$$$ bo nieoszukujmy się ale koszt 170 za model to nie mało, szczególnie że za 100 u Tami masz do wyboru do koloru... a teraz jeszcze do tego Belkitsa dolicz sobie kalkę np z MF-Zone 50 (S27 czy Shunko to już koszt 80) jakieś graty koszty wysyłek i początek masz za 250-300 więc myślę że koszt jest podstawowym problem.
Z mojej strony na pewno w niedługim czasie pojawią się dwa projekty a pomysłów na kolejne też nie brakuje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 27 Lut 2015, Pią 20:59, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 02 Mar 2015, Pon 18:43    Temat postu:

Witam !

Woocasch napisał:

Cytat:
Aż dziwne, że nie ma wysypu aut z Belkits, a wydawałoby się, że tyle ciekawych tematów związanych z nowymi rajdówkami by się znalazło Wesoly


Madmax napisał:

Cytat:
Tylko z nowymi Belkitsami problemem są $$$$ bo nieoszukujmy się ale koszt 170 za model to nie mało, szczególnie że za 100 u Tami masz do wyboru do koloru... a teraz jeszcze do tego Belkitsa dolicz sobie kalkę np z MF-Zone 50 (S27 czy Shunko to już koszt 80) jakieś graty koszty wysyłek i początek masz za 250-300 więc myślę że koszt jest podstawowym problem.
Z mojej strony na pewno w niedługim czasie pojawią się dwa projekty a pomysłów na kolejne też nie brakuje.


Jeśli chodzi o mnie to dwa czynniki odgrywają tu kluczowa role; jeden to faktycznie koszty modelow Belkitsa które z tego co zauważyłem nie są adekwatne do tego co oferują... Czytałem opinie ze Heller oferuje lepszą jakość swojej DS-ki a kosztuje mniej niż 100 zł. Droga sprawa to czas. Mam w posiadaniu około 80 modeli a jeden zajmuje mi Sami wiecie jak długo... Łącząc te dwa czynniki dochodzę do wniosku ze w cenie jednego modelu belkitsa mogę mieć dwie kultowe celiki od Beemaxa, albo za cenę dwóch belkitsow mogę kupić jeden cholernie rzadki model hasegawy jak np. Subaru Legacy które wreszcie upolowałem po naprawdę długich poszukiwaniach... Dodatkowo szkoda mi czasu na robienie modeli które nie wywołują we mnie dreszczu emocji... No bo powiedzcie Sami czy Skoda Fabia lub Fiesta WRC wywołują w Was takie emocje jak Lancer, Delta, Celica czy Subaru Impreza ?

Wracając do tematu Celicy to napotkałem na nowa przeszkodę związaną z bakiem paliwa. Mianowicie bak który pochodzi z zestawu blaszek jest za mały.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Postanowiłem wiec użyć zbiornika pochodzącego z transkitu do Toyoty ST 205 firmy Racing 43:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Zbiornik trzeba było oczywiście doprowadzić do porządku :

[link widoczny dla zalogowanych]

Po zeszlifowaniu naddatków metalu i przeszlifowaniu papierem ściernym i pastami polerskimi okazało się ze zbiornika nie trzeba będzie malować bo tak bardzo dobrze się prezentuje. A to fotka dla porównania wielkości baków:

[link widoczny dla zalogowanych]

W kwestii płyty podłogowej modelu to ta zyskała tylna ściankę w bagażniku :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Dodatkowo jak już wspominałem w podłodze pojawiły się dziury pod późniejsze przewody:

[link widoczny dla zalogowanych]

Przymiarka baku :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

I na koniec porównanie jak wygląda środek modelu w koncepcji Tami i mojej:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 04 Mar 2015, Śro 11:07    Temat postu:

Idziesz do przodu, fajne postępy i kolejny raz podziwiam czystość Twojego warsztatu. A bak wygląda bardzo dobrze i dobrze, że miałeś ten transkit, bo ten z blaszek to jakaś miniaturka i drobne nieporozumienie Wesoly

Co do "naszego" off-topu związanego z wyborem modeli, to wiadomo, że nasze hobby zabiera dużo czasu i kasy niestety też. Szczególnie, gdy chce się dodać jakieś dodatki, czy zrobić przeróbki tego co dał producent. Nasze emocje też mają tu duże znaczenie, ale właśnie to mnie dziwi przy Celice ST165, bo jakoś dla mnie to auto nie ma efektu "WOW", może dlatego że ST185 była jak dla mnie "ładniejsza", wygrała więcej rajdów, mistrzostw i dodatkowo startował nią Hołek.
Poruszony przez was aspekty finansowy z jednej strony jest słuszny, z drugiej widząc, że korzystamy z transkitów, blaszek, dodatkowych kalek, nitów czy innych cudów, które kosztują niemal tyle samo nie ważne, czy są do Tamiyi, Hasegawy, Beemaxa, Belkits czy Hellera, to wydaje mi się, że to jest trochę "wymówka". Gdyby faktycznie chodziło o kasę, to nikt z nas nie miałby "zapasu" kilku modeli do zrobienia, nie kupowałby dodatków, czy nie budowałby kilku "identycznych" modeli tylko z innym malowaniem. Niby DS3 WRC Hellera jest tanie, jest dobre, a na forum chyba jeszcze się nie pojawiło, w sumie u mnie też leży na półce i czeka na swoją kolej, ale jako DS3 RRC Kubicy.
To jest chyba temat na osobną dyskusję, w sumie podobny wątek pojawił się też na Automotiveforums.com Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez woocasch dnia 04 Mar 2015, Śro 11:08, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 04 Mar 2015, Śro 11:50    Temat postu:

szpaku86 napisał:
Jeśli chodzi o mnie to dwa czynniki odgrywają tu kluczowa role; jeden to faktycznie koszty modelow Belkitsa które z tego co zauważyłem nie są adekwatne do tego co oferują... Czytałem opinie ze Heller oferuje lepszą jakość swojej DS-ki a kosztuje mniej niż 100 zł.
W tym wypadku akurat się nie zgodzę, żeby nie byc gołosłownym podrzucam linki do przykładowych inboxów:
Celica ST165
[link widoczny dla zalogowanych]
DS3 WRC
[link widoczny dla zalogowanych]
C4 WRC
[link widoczny dla zalogowanych]
Fabia S2000
[link widoczny dla zalogowanych]
207 S2000
[link widoczny dla zalogowanych]
Fiesta WRC
[link widoczny dla zalogowanych]

Ja na stanie mam DS3 C4 i Fieste (Celica w drodze) po otworzeniu C4 pomyślałem "biednie trochę", DS3 podobne wrażenie, otwieram Fieste i myślę "będzie co robić" , przejrzałem też zdjęcia Celici i jak mam być szczery to jakoś szaleństwa też nie robi. W mojej opinii jakość u Hellera podanych modeli jest dużo dużo wyższa niż stare produkcje ale uważam że pomimo to 100 za ich produkt to trochę dużo i uważam że na tle przedstawionej konkurencji Belkits wypada najlepiej (dużo daj choćby to że dają blaszki oraz dwa komplety felg z różnym ogumieniem) minusem są babole merytoryczne ale w którym modelu ich nie ma.

szpaku86 napisał:
Droga sprawa to czas. Mam w posiadaniu około 80 modeli a jeden zajmuje mi Sami wiecie jak długo... Łącząc te dwa czynniki dochodzę do wniosku ze w cenie jednego modelu belkitsa mogę mieć dwie kultowe celiki od Beemaxa, albo za cenę dwóch belkitsow mogę kupić jeden cholernie rzadki model hasegawy jak np. Subaru Legacy które wreszcie upolowałem po naprawdę długich poszukiwaniach...
No i tu też pojawia się to o czym wspominałem wcześniej bo dostępność w naszym kraju tych modeli jest w podobnej cenie i kolejny raz odnosi się do wyborów modelarza i jego preferencji. Dla Ciebie A grupa może być cudowna dla innego może nie istnieć. Z jednej strony zazdroszczę Legacy z drugiej wiem jakiej jakości się spodziewać po starej Hasegawie i ta zazdrość jest troszkę mniejsza bo będzie trzeba wsadzić w nią pewnie z trzy razy tyle pracy ile wkłada się w normalny model - i tu też pytanie kto ile chce wsadzić wysiłku w budowę model - więc to kolejny czynnik wyboru

szpaku86 napisał:
Dodatkowo szkoda mi czasu na robienie modeli które nie wywołują we mnie dreszczu emocji... No bo powiedzcie Sami czy Skoda Fabia lub Fiesta WRC wywołują w Was takie emocje jak Lancer, Delta, Celica czy Subaru Impreza ?
Co do wyboru modelu to każdy ma swoje preferencje i jeden się ślini na ST165 a inny na widok Wizji TV - jeden woli lata mocnych Agrup tak jak Ty Krzyśku a jeden wczesne WRC, a ja zawsze wolałem Polskie malowania bo są to jakby rajdówki "namacalne" (zresztą u mnie to samo tyczy się zainteresowaniem WRC a RSMP i pomimo rangi i obsady zawsze bardziej interesował mnie nasze podwórko) stąd tez wybór głównie polskich modeli co nie oznacza że nie zamierzam budować również fabryczny, jeden się buduję a pomysłów na kolejne jest sporo.

woocasch Poniekąd podzielam to co napisałeś ale weź też pod uwagę że jednak znacznie większa cześć modelarzy robi modele prosto z pudła i teraz pytanie kupić jednego Belkitsa za 170pln czy dwie Tamiye w takiej samej cenie?? dla mnie w takim wypadku odpowiedź jest prosta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 04 Mar 2015, Śro 12:39    Temat postu:

mad max zgoda co do porównania cen Belkits i Tamiya, ale zauważ, że rajdowe modele Tamiya, których cena oscyluje w granicach 80-100zł są to modele mające już kilka ładnych lat. Chyba ostatnim rajdowym wypustem Japończyków jest 307 WRC i jego cena w mojehobby.pl to już ponad 150zł czyli bardzo blisko Belkitsa, który ma w ofercie auta S2000 i WRC, które są "świeże". Do tego Belgowie zaczynają dopiero swój biznes, więc wiadomo, że to nie jest ta skala produkcji i patrząc, że kilka lat temu wydawało się, że aby mieć model auta S2000 trzeba będzie kupować żywiczny model za 400-500zł to oferta Belkitsa jest "taniochą" Wesoly
Zresztą zobacz na cywilne nowości wypuszczane przez Tamiya czy Hasegawe, ich ceny w polskich sklepach często przebijają 200zł. Celica ST165 chyba nie jest oficjalnie dostępna w PL, ale na allegro jest jedna sztuka za bodajże 150zł, czyli nie jest tak, że jest dwa razy taniej niż Belkits - a napiszę jeszcze raz - moje zdziwienie dotyczyło właśnie tego porównania, ST165 do np. Fiesty WRC. Oczywiście można szukać, kupować w Japonii, Hong Kongu czy gdzieś w EU, ale jednak nie jest to zabawa dla każdego.
Sam mam na stanie C4, DS3 i Fiestę i mam podobne odczucia, że Fiesta jest dużo bogatsza. Widać że wydana kasa poszła w większą ilość części, zestaw blaszek czy dodatkowe pudełko, w którym jest nadwozie. A licencja dla Forda też zapewne swoje kosztowała Wesoly
Wniosek mam taki, trzeba szybciej składać te nasze modele, bo jak uporam się z Celicą to startuję albo z DS3 RRC albo Fiestą WRC (oba w malowaniu RK) - ewentualnie R5 Kajto - jeżeli Bujon nie zastrzeli ceną transkitu, ale czuję, że 200zł na sam transkit + 50zł na kalki trzeba przyszykować Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 04 Mar 2015, Śro 18:22    Temat postu:

A żeście się Chłopaki rozpisali...

Madmax Napisal:

Cytat:
Co do wyboru modelu to każdy ma swoje preferencje i jeden się ślini na ST165 a inny na widok Wizji TV - jeden woli lata mocnych Agrup tak jak Ty Krzyśku a jeden wczesne WRC,


O to mi właśnie chodziło. Jeśli chodzi o moje preferencje to rajdy dla mnie straciły urok w momencie wprowadzenia tych miniaturowych plastronów z numerami startowymi a po zakazie reklam firm tytoniowych to już było tylko gorzej... Co by nie było ze jestem jakimś heretykiem to przyznaje się bez bicia ze mam na stanie C4 i Ds3 ale jakoś nie pali mi się żeby się brać za któregoś z nich... Wiec nie jestem fanatykiem jedynie A - grupowych aut aczkolwiek nie ukrywam ze były to moje ulubione samochody rajdowe, głownie za sprawa tego ze wyglądały jak samochody a nie kosmiczne banery reklamowe stworzone w laboratorium jak dzisiejsze samochody WRC. Oczywiście ktoś może powiedzieć ze auta grupy b tez wyglądały kosmicznie, to prawda ale b grupowe rajdówki dysponowały taka mocą ze aż strach się bać a widowiskowość samego sportu była nieporównywalna do dzisiejszych czasów...

Madmax napisał;

Cytat:
Z jednej strony zazdroszczę Legacy z drugiej wiem jakiej jakości się spodziewać po starej Hasegawie i ta zazdrość jest troszkę mniejsza bo będzie trzeba wsadzić w nią pewnie z trzy razy tyle pracy ile wkłada się w normalny model - i tu też pytanie kto ile chce wsadzić wysiłku w budowę model - więc to kolejny czynnik wyboru


Ogólnie nie jest złe... Model porównywalny z Impreza hasegawy. Jeśli chodzi o ilość pracy jaka wkładam w model to akurat firma produkująca model nie robi mi aż takiej różnicy. Popatrz na Celice która robię teraz, człowiek myśli - model od Tami to będzie jakość super wiec szybko i gładko pójdzie... Nic z tych rzeczy bo w tym konkretnym modelu jest tyle błędów ze aż głowa mała... Porównując to do niektórych hasegaw można dojść do wniosku ze Lancia Delta miała znacznie miej błędów merytorycznych... Jeśli chodzi o resztę dodatków (nity, karbon, kewlar czy okablowanie itp.) to ja staram się iść na całość i odwzorować model na tyle na ile jest to możliwe. Ale tak jak pisałeś jest to kwestia wyboru.

Teraz to i ja się rozpisałem... ale na koniec dodam:

woocasch napisał;

Cytat:
Wniosek mam taki, trzeba szybciej składać te nasze modele,


Zgadzam się w 100 % z tymi słowami !!

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 05 Mar 2015, Czw 12:52    Temat postu:

woocasch napisał:
mad max zgoda co do porównania cen Belkits i Tamiya, ale zauważ, że rajdowe modele Tamiya, których cena oscyluje w granicach 80-100zł są to modele mające już kilka ładnych lat. Chyba ostatnim rajdowym wypustem Japończyków jest 307 WRC i jego cena w mojehobby.pl to już ponad 150zł czyli bardzo blisko Belkitsa, który ma w ofercie auta S2000 i WRC, które są "świeże".
Oczywiście ze tak tylko na widok S2000 i nowych WueRCe nie czuje się tego miłego uczucia w żołądku jak prze starszych, szczególnie z okresu 97-05. Akurat przytoczone przez Ciebie 307 jest u Tamy najdroższe nie z powodu dostępności tylko z powodu płyty podłogowej która z niewyjaśnionych przyczyn jest metalowa i przykręcana do reszty na śruby - do tej pory nie rozumiem jaki jest cel takiej konstrukcji.

woocasch napisał:
Zresztą zobacz na cywilne nowości wypuszczane przez Tamiya czy Hasegawe, ich ceny w polskich sklepach często przebijają 200zł. Celica ST165 chyba nie jest oficjalnie dostępna w PL, ale na allegro jest jedna sztuka za bodajże 150zł, czyli nie jest tak, że jest dwa razy taniej niż Belkits - a napiszę jeszcze raz - moje zdziwienie dotyczyło właśnie tego porównania, ST165 do np. Fiesty WRC. Oczywiście można szukać, kupować w Japonii, Hong Kongu czy gdzieś w EU, ale jednak nie jest to zabawa dla każdego.
Koszty nowych modeli są rzeczywiście nie małe ale (i tu się wkradł czeski błąd w poprzedniej mojej wypowiedzi po zamiast "w tej samej cenie" powinno być "za tą samą cene") i chodziło mi o porównanie Belkits/Tamiya (wyjątkiem jest 307 które jest sporo droższe) Za jednego Bemaxa/Belkitsa można kupić (plus minus) dwa modele Tamiya przykładowo Celice (której warsztat tutaj mamy) oraz np Lancer V z Katalonii 98.
A Celika która jest na alle jest wystawiona przez naszego forumowego kolegę Krzysieq'a więc też jest sprowadzana z zagranicy.

szpaku86 napisał:
Jeśli chodzi o resztę dodatków (nity, karbon, kewlar czy okablowanie itp.) to ja staram się iść na całość i odwzorować model na tyle na ile jest to możliwe. Ale tak jak pisałeś jest to kwestia wyboru.
Każdy stara się jak może zrobić model jak najlepiej potrafi ale też zauważyłem że jeśli tak już robimy modele to też zaczynamy wymagać tego od innych i moim zdaniem to tez trochę odstrasza od naszego forum (znowu to przemyślenie wróciło), z jednej strony podoba mi się to że w swoich modelach też staram się je wzbogacać i urozmaicać z drugiej znowu zauważyłem że od kiedy to robię to jakoś budowanie modeli sprawia mi mniej frajdy i trochę nie rozumiem skąd się to bierze.

szpaku86 napisał:
woocasch napisał:
Wniosek mam taki, trzeba szybciej składać te nasze modele,
Zgadzam się w 100 % z tymi słowami !!
Z tym się akurat wszyscy zgadzamy

szpaku86 napisał:
A żeście się Chłopaki rozpisali...
Temat się nawinął do dyskusji to i każdy coś od siebie napisał, niby mały OT się zrobił ale to tylko dodaje smaczku każdemu tematowi, bez sensu było by zakładanie nowych tematów dla kilku zdań. Nie wiem jak innym al mi się tak forma podoba a dyskusja jeszcze nikomu nic złego nie zrobiła (poza tym zauważałem że jeśli taki OT przenoszony jest do oddzielnego tematu do watek dość szybko umiera.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 05 Mar 2015, Czw 13:36, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 09 Mar 2015, Pon 13:19    Temat postu:

madmax napisał:
woocasch napisał:
mad max zgoda co do porównania cen Belkits i Tamiya, ale zauważ, że rajdowe modele Tamiya, których cena oscyluje w granicach 80-100zł są to modele mające już kilka ładnych lat. Chyba ostatnim rajdowym wypustem Japończyków jest 307 WRC i jego cena w mojehobby.pl to już ponad 150zł czyli bardzo blisko Belkitsa, który ma w ofercie auta S2000 i WRC, które są "świeże".
Oczywiście ze tak tylko na widok S2000 i nowych WueRCe nie czuje się tego miłego uczucia w żołądku jak prze starszych, szczególnie z okresu 97-05. Akurat przytoczone przez Ciebie 307 jest u Tamy najdroższe nie z powodu dostępności tylko z powodu płyty podłogowej która z niewyjaśnionych przyczyn jest metalowa i przykręcana do reszty na śruby - do tej pory nie rozumiem jaki jest cel takiej konstrukcji.

Nie miałem na myśli dostępności 307, tylko chciałem podkreślić fakt, że jest to ostatni/najnowszy a jednocześnie ostatni rajdowy wypust z obozu Tamiya. Może ta metalowa podłoga to był taki ich pomysł zbliżenia modelu do die-casta - nie wiem. Ale podniosło to cenę i rajdówki z Tamiya więcej nie było. Chyba, że coś źle kojarzę Wesoly
Wiesz jak tu porównywać np. Celicę, którą robią chyba cały czas od wielu lat i jej cena jest fajna, gdy z drugiej strony nie ma szans na reedycję Escorta czy Focusa nie ma co liczyć. A pewno gdyby opłacili i załatwili wszystkie licencje to nie byłby to model za mniej niż 100zł Wesoly
W sumie to jest skala 1:20 a nie 1:24 ale zobacz na ile Tamiya wyceniła swojego RB6 - [link widoczny dla zalogowanych] - ponad 260zł Wesoly OK, Revell jest za około 100zł, ale nie wprowadzajmy kolejnego producenta do analizy Very Happy
Podsumowując, sądzę, że gdyby dziś Tamiya wzięła się za zrobienie np. i20 WRC to cena w Polsce, w oficjalnej sprzedaży, nie wynosiłaby 100zł tylko bliżej 200zł. Nowe modele Belkits są droższe od starych Tamiya, ale po prostu Japończycy olali ten rynek, więc nie ma porównania, tak jak choćby w cywilach, gdzie niekiedy można ten sam model samochodu można kupić u dwóch producentów i wybrać sobie, który model bardziej mi pasuje

A jeszcze co do uczucia w żołądku, to fakt WRC 1.6T może są nieco "grzeczniejsze", ale mimo to jak są dobrze gonione po odcinkach to dają radę. Swoje znaczenie ma też to, że młodsi nie jesteśmy, wspomnienia są zawsze lepsze niż teraźniejszość, bo lepiej pamiętamy dobre chwile. Wg. mnie jak Habaj dobrze przegoni swoje R5 po odcinku to efekt WOW jest na odpowiednio wysokim poziomie Wesoly

madmax napisał:
szpaku86 napisał:
Jeśli chodzi o resztę dodatków (nity, karbon, kewlar czy okablowanie itp.) to ja staram się iść na całość i odwzorować model na tyle na ile jest to możliwe. Ale tak jak pisałeś jest to kwestia wyboru.
Każdy stara się jak może zrobić model jak najlepiej potrafi ale też zauważyłem że jeśli tak już robimy modele to też zaczynamy wymagać tego od innych i moim zdaniem to tez trochę odstrasza od naszego forum (znowu to przemyślenie wróciło), z jednej strony podoba mi się to że w swoich modelach też staram się je wzbogacać i urozmaicać z drugiej znowu zauważyłem że od kiedy to robię to jakoś budowanie modeli sprawia mi mniej frajdy i trochę nie rozumiem skąd się to bierze.

Może to dlatego, że tylko wtajemniczone osoby wiedzą ile pracy włożyłeś w model, ale robiąc więcej przeróbek czy dodając kolejne elementy wydłużamy czas powstawania modelu i po jakimś czasie dany projekt nas nuży. Dlatego podziwiam tych, którzy potrafią robić kilka razy pod rząd różne wersje tych samych modeli. Może trzeba robić wiele różnych modeli w jednym czasie i wtedy w jednym dłubie się coś we wnętrzu, a w drugim już mamy gotową kastę. I jakoś te efekty lepiej widać. Mnie osobiście najbardziej cieszą chwile, gdy kolejne etapy pracy są już zakończone i widać już jak to wszystko się składa do kupy Wesoly

madmax napisał:
szpaku86 napisał:
A żeście się Chłopaki rozpisali...
Temat się nawinął do dyskusji to i każdy coś od siebie napisał, niby mały OT się zrobił ale to tylko dodaje smaczku każdemu tematowi, bez sensu było by zakładanie nowych tematów dla kilku zdań. Nie wiem jak innym al mi się tak forma podoba a dyskusja jeszcze nikomu nic złego nie zrobiła (poza tym zauważałem że jeśli taki OT przenoszony jest do oddzielnego tematu do watek dość szybko umiera.

Trzeba rozruszać to forum, szkoda, że kilka osób w tym np. Bujon nie udzielają się już na forum. Kiedyś swoje nowości pokazywał właśnie najpierw tu na forum, a teraz trzeba szukać ich na FB. Tak samo ciekawie by było zobaczyć jak powstawał transkit do Fiesty R5, bo takie rzeczy kiedyś wyróżniały to miejsce, a teraz hmm pozostali najwytrwalsi Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 16 Mar 2015, Pon 13:57    Temat postu:

woocasch napisał:

madmax napisał:
szpaku86 napisał:
Jeśli chodzi o resztę dodatków (nity, karbon, kewlar czy okablowanie itp.) to ja staram się iść na całość i odwzorować model na tyle na ile jest to możliwe. Ale tak jak pisałeś jest to kwestia wyboru.
Każdy stara się jak może zrobić model jak najlepiej potrafi ale też zauważyłem że jeśli tak już robimy modele to też zaczynamy wymagać tego od innych i moim zdaniem to tez trochę odstrasza od naszego forum (znowu to przemyślenie wróciło), z jednej strony podoba mi się to że w swoich modelach też staram się je wzbogacać i urozmaicać z drugiej znowu zauważyłem że od kiedy to robię to jakoś budowanie modeli sprawia mi mniej frajdy i trochę nie rozumiem skąd się to bierze.
Może to dlatego, że tylko wtajemniczone osoby wiedzą ile pracy włożyłeś w model, ale robiąc więcej przeróbek czy dodając kolejne elementy wydłużamy czas powstawania modelu i po jakimś czasie dany projekt nas nuży. Dlatego podziwiam tych, którzy potrafią robić kilka razy pod rząd różne wersje tych samych modeli. Może trzeba robić wiele różnych modeli w jednym czasie i wtedy w jednym dłubie się coś we wnętrzu, a w drugim już mamy gotową kastę. I jakoś te efekty lepiej widać. Mnie osobiście najbardziej cieszą chwile, gdy kolejne etapy pracy są już zakończone i widać już jak to wszystko się składa do kupy Wesoly
Myślę że masz dużo racji ponieważ zauważyłem to u siebie że im dłużej jakiś projekt jest rozgrzebany tym mam większy problem żeby do niego przysiąść i w nim dłubać dalej, z kolei robienie kilku warsztatów jednocześnie w moim przypadku kończy się znacznym spadkiem "jakości" wykonania (jeśli w ogóle można u mnie o tym mówić) oraz umykają pewne detale wykonania, a już wykonywanie dwóch praktycznie identycznych modeli to już w ogóle katorga, dlatego jednak postanowiłem skupiać się i robić tylko jeden model.

woocasch napisał:
madmax napisał:
szpaku86 napisał:
A żeście się Chłopaki rozpisali...
Temat się nawinął do dyskusji to i każdy coś od siebie napisał, niby mały OT się zrobił ale to tylko dodaje smaczku każdemu tematowi, bez sensu było by zakładanie nowych tematów dla kilku zdań. Nie wiem jak innym al mi się tak forma podoba a dyskusja jeszcze nikomu nic złego nie zrobiła (poza tym zauważałem że jeśli taki OT przenoszony jest do oddzielnego tematu do watek dość szybko umiera.

Trzeba rozruszać to forum, szkoda, że kilka osób w tym np. Bujon nie udzielają się już na forum. Kiedyś swoje nowości pokazywał właśnie najpierw tu na forum, a teraz trzeba szukać ich na FB. Tak samo ciekawie by było zobaczyć jak powstawał transkit do Fiesty R5, bo takie rzeczy kiedyś wyróżniały to miejsce, a teraz hmm pozostali najwytrwalsi Wesoly
Tematu BuJoNowych produkcji nie przeskoczymy bo z tego co mi jest wiadome to Bartek ma ten sam problem którzy mają wszyscy czyli brak czasu na takie zabawy i ja już mu o tym pisałem wielokrotnie i prawie zawsze odpowiedź jest ta sama choć obiecał że postara się coś pokazać - a nie ukrywajmy że pokazywanie swoich premier na forum też świadczy o jego wyjątkowości Shocked

W uzupełnieniu naszych rozważań dopiszę jeszcze słowo o Celice z Bemaxa która niedawno przyszła. Moje wrażenia są bardzo pozytywne, po otworzeniu pudełka pomyslałem "jest nieźle" a po obejrzeniu całego zestawu stwierdzam że powinna to być naprawdę fajna dłubanina. zakupiłem również do tego modelu dedykowany zestaw blach i ich największy minus to brak blach na tarcze hamulcowe, reszta prezentuje się znakomicie. Zakupiłem model w wersji Monte Carlo ale spodobał mi się na tyle że chyba skuszę sie również na szutrową Australię.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 16 Mar 2015, Pon 14:01, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 16 Mar 2015, Pon 18:16    Temat postu:

Hej
odnosnie ilości modeli to ja wolę sklejać kilka na raz.
Jeśli mi coś nie wychodzi w jednym to odstawiam go żeby nie sknocić czegoś i zabieram się za coś w innym:)
jeśli najdzie mnie już ochota na ten pozostawiony zabieram się za niego z podwojona ochotąWesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 10 Kwi 2015, Pią 11:13    Temat postu:

Witam !

Wiosenne modelowanie czas zacząć...

Maskowanie PART 1:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 23 Gru 2015, Śro 19:36    Temat postu:

Witam !

Przy okazji czyszczenia karty SD natknąłem się na nieopublikowane zdjęcia prac nad Toyota, wiec korzystając z chwili postanowiłem je dodać...

A wiec Maskowanie PART 2:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Na koniec zdjęcia wykonane wczoraj i obecny stan Celicy:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Może nie w najbliższym czasie ale na pewno ciąg dalszy nastąpi...

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 23 Gru 2015, Śro 19:55    Temat postu:

Hej
Tak właśnie wczoraj przeglądałem forum bo zbieram się do celicy z 92(oczywiście znalazłem błąd w kalkach studio27 zamiast barcelone jest sestrieres) i pomyślałem że już coś dawno nie widziałem celicy na tapecie a tu proszę jak znalazłWesoly
jak na razie prezentuję się zacnie.

Ps. Krzysiek czytasz wiadomości prywatne? Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Badam




Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 17 Paź 2019, Czw 9:50    Temat postu:

Wciąż wierząc, że będziesz kontynuował ten wątek, kupiłem taki model i przygotowuję się do budowy. Robiąc research napotkałem taką galerię (luty 2019) - LINK W KOLEJNYM POŚCIE PONIEWAŻ FORUM ZABRANIA WKLEJANIA LINKÓW JEŚLI JEST SIĘ MAŁO AKTYWNYM...
Co prawda jest to inny rajd i rok 94, ale większość rozwiązań jest tożsama.
Może się przyda Tobie i innym.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Badam




Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 17 Paź 2019, Czw 9:51    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 17 Paź 2019, Czw 10:32    Temat postu:

Witam !

Serdecznie dziękuję za dodatkowa dokumentacje ! Na pewno się przyda, bo zdjęcia wnętrza są mega dokładne ! Już wszystkie zapisałem.
Model czeka na dalsze prace, na pewno będzie kontynuowany, nie odpowiem jednak kiedy...
Na chwile obecna zajmuje się Defenderem 110 który pochłonie jeszcze sporo czasu...

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 19 Paź 2019, Sob 12:57    Temat postu:

Ja również dziękuję za link chociaż pewnie aż tak bardzo mi się nie przyda jak Krzyśkowi

Krzychu czekam na dalszy etap prac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CHAOS




Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Duisburg/ Kluczbork

PostWysłany: 21 Paź 2019, Pon 13:12    Temat postu:

zdjęcia ze znakiem wodnym photobucketa sa rozmazane

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 21 Paź 2019, Pon 13:16    Temat postu:

duża szkoda bo ja chętnie bym sobie popatrzył na nie, oraz na te z wersji 92

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 23 Paź 2019, Śro 14:52    Temat postu:

Witam,

Chłopaki, zrobię tak - w wolnych chwilach postaram się sukcesywnie odświeżać galerie końcowe dorzucając do nich zdjęcia wnętrz oraz podwozia modeli. Photobucket działa mi już po prosu na nerwy... Natomiast jeśli chodzi o warsztaty poszczególnych modeli to będzie problem, bo mimo ze mam wszystkie zdjęcia to zwyczajnie nie chce mi się wklejać ich na nowo bo jest ich zbyt dużo...
Celica jest jeszcze na stosunkowo wczesnym etapie prac wiec ten warsztat postawie na nogi edytując wszystkie foty od pierwszej do ostatniej.

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szpaku86 dnia 23 Paź 2019, Śro 14:53, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 20 Paź 2021, Śro 18:55    Temat postu:

Witam !

Projekt TTE wraca na warsztat !

[link widoczny dla zalogowanych]

Przez lata wracałem do tego projektu, powoli testując nowe części i rozwiązania techniczne...
Jednym z rozwiązań w fazie testów był Molotow Liquid Chrome użyty do malowania reflektorów lampy. Halogeny Toyoty były pierwszymi, które pomalowałem. Użyłem tej samej farby w produkcji Subaru Impreza MC 2000

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejna z testowanych części był prototyp zbiornika paliwa produkcji scalecars.online . Muszę przyznać, że jest to najlepsza alternatywa, z jaką się zetknąłem, ponieważ zbiornik jest odpowiednio przeskalowany i bogaty w najmniejsze szczegóły, porównując go do konkurencyjnych produktów od Racing 43 lub Hobby Desige. Teraz mam przyjemność pokazać finalną wersję produktu scalecars.onlie (SCO-R005), który zostanie założony do mojej ST 185.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pierwsze przymiarki baku;

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Ponadto tarnskit firmy scalcars.online (SCO-R005) zawiera rozpórkę. To dodaje poczucie realizmu wewnątrz modelu...

[link widoczny dla zalogowanych]

Ruszyły wiec prace nad wnętrzem modelu i pierwsze maskowanie:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Efekt po malowaniu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adifoto




Dołączył: 30 Sie 2016
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra / Dublin

PostWysłany: 20 Paź 2021, Śro 19:20    Temat postu:

Krzychu, Powiedz z czego zrobiłeś zaślepki na halogeny w zderzaku? zapewne znając Twój poziom i szczegółowość to nie każdemu by przyszedł pomysł taki Wesoly

Kurde, jakość powala na kolana Twoich modeli. Czekam na kolejne kroki Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 23 Paź 2021, Sob 9:48    Temat postu:

Witam

Adifoto napisał;

Cytat:
Krzychu, Powiedz z czego zrobiłeś zaślepki na halogeny w zderzaku? zapewne znając Twój poziom i szczegółowość to nie każdemu by przyszedł pomysł taki Wesoly


Dzięki za komplement !
W kwestii mocowań halogenów skopuje Ci fragment postu z 11/02/2015

szpaku86 napisał:

Cytat:
A wiec długo myślałem jak wykonać mocowanie halogenów i faktycznie rozważałem użycie polistyreny lub szpachli jak pisał Woocasch ale finalnie zdecydowałem się na białą taśmę klejącą... Wszystko za sprawa właściwości owej taśmy czyli elastyczność i grubość. Dociąłem ja pod wymiar skalpelem a następnie przejechałem papierem ściernym by wszędzie miała równa grubość, następnie nawiercanie i efekt gotowy...


W dzisiejszej aktualizacji pokaże Wam bak paliwa który zyskał już kolor i homologacje FIA:


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejny etap prac nad wnętrzem to kolejne maskowanie:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Tak wiec środek i podwozie ST 185 zostały pomalowane białym podkładem i TS - 26. Efekty malowania i przymiarki baku:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin