Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kalka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Porady i podpowiedzi warsztatowe - radził nie radził
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
syachin




Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: bielsko-biala

PostWysłany: 17 Gru 2009, Czw 11:26    Temat postu: Kalka

Witam szanownych kolegow. jestem tu nowy i, oczywiscie, przywitam sie i napisze o sobie w innym dzialie. A teraz mam pytanie, a wlasciwie to rozpaczliwa prosbe o pomoc. Chodzi mi o kalke. Skleilem kilka modeli i wszystko szlo kolorowo do momentu naklejenia kalki na karoserie. Wolam o pomoc, pomozcie, napiszcie, poradzcie jak Wy to robicie. Nie chcial bym rezygnowac z klejenia raidowek. Pomozcie, prosze.
P.S. nie mam polskich znakow w kompie Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 17 Gru 2009, Czw 13:53    Temat postu:

Co rozumiesz pod określeniem "problem z naklejeniem kalki" ??

Przed rozpoczęciem nakładania kalek najlepiej zaopatrzyć się w płyny do zmiękczania i nakładania kalek, Ja używam najbardziej popularnego firmy Microscale czyli Micro SET (pozawala na lepsze przyklejenie się kalki) i Micro SOL (zmiękcza kalkę)- do nakładania używam zwykłego pędzelka, a do zdejmowania nadmiaru wacików higienicznych.
Kolejność jest prosta. Praktycznie wszystkie kalki są wodne tzn. trzeba ją wyciąć z arkusza i położyć np. na spodek z nalaną letnią wodą, w celu odmięknięcia. Następnie na karoserię w miejscu gdzie ma być położona kalka, nakładam SET'a, kładę kalkę i ją dopasowuję do odpowiedniego położenia, patyczkiem zbieram nadmiar płynu, po chwili nakładam SOL'a w celu lepszego dopasowania kalki do załamań na karoserii. I tu bardzo ważna uwaga - po nałożeni SOL'a po chwili kalka zacznie się marszczyć (pierwszy raz jest zawsze najbardziej przerażający) i nie jest to nic czego należało by się obawiać, natomiast pod żadnym pozorem nie należy wtedy kalki dotykać bo bardzo łatwo ją wtedy przerwać - po kilkunastu minutach kalka zacznie wracać to prawidłowego wyglądu.

Mam nadzieję że wytłumaczyłem to dość obrazowo i że mój opis się przyda. Jeśli o czymś zapomniałem koledzy na pewno dopowiedzą.

A tak w ogóle to moja przygoda z kalkami wyglądała podobnie a o płynach dowiedziałem się właśnie na forum.

Pozdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 17 Gru 2009, Czw 13:58, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
syachin




Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: bielsko-biala

PostWysłany: 17 Gru 2009, Czw 18:56    Temat postu:

Hej Madmax. Wlasnie o to mi chodzilo. O podrobna instrukcje;-) Slyszalem o plynach do kalki,ale nie wiedzialem jak i jakich dokladnie uzywac. Slyszalem o firmie Gunzo ale moze sprobuje tych co polecasz. Teraz mam duzo czasu( noga w gipsie:-) )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 17 Gru 2009, Czw 20:41    Temat postu:

Cieszę się ze trafiłem z odpowiedzią
Co od płynów to nie tyle co je polecam co poprostu ich używam i się do nich przyzwyczaiłem, wiem że koledzy z forum używają innych produktów i tez sobie je chwalą, najlepiej jak by się wypowiedział ktoś kto używał różnych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BuJoN
MoD



Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielawa

PostWysłany: 17 Gru 2009, Czw 22:51    Temat postu:

No to ja się wypowiem. Używałem Micro SOL i SET, płynów Gunza a także płynu Tamiya Mark Fit. Po niewielkich doświadczeniach stwierdziłem że jak dla początkującej osoby to najlepszy będzie płyn Tamiya. Stosuje sie go tylko na kalkę do jej zmiękczenia a układać ją można na wodę a nie tak jak to z płynami innych producentów gdzie zalecane są do stosowania oba specyfiki pod i na kalkę. Co do płynów Microscale to powiem jedno według mnie są do bani, na niektóre kalki wcale nie działają, na inne reagują z zawrotna prędkością. Dla w miarę doświadczonego modelarza najlepsze płyny "według mnie" to Gunze Mr. Softer i Setter. Zmiękczą praktycznie każdą kalkę - nową czy starą. Ale potrafią je też zniszczyć jeśli nałoży się go zbyt wiele. Osobiście polecam płyny Gunza i Tamiya. Jeśli chcesz już kupować oba specyfiki do stosowania pod i na kalkę to zakup sobie Gunza, praktycznie ta sama cena to za Microscale a efekt lepszy. Jeśli chcesz mieć dobry płyn za małą kasę to pozostaje Tamiya.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BuJoN dnia 17 Gru 2009, Czw 22:52, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
syachin




Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: bielsko-biala

PostWysłany: 17 Gru 2009, Czw 23:10    Temat postu:

No, Panowie ja juz mam problem;-) na allegro moge kupic ten plyn tamiya, a gdzie kupic Gunze? Ja jestem troche ograniczony w ruchu( chodze o kulach po wypadku na motorze i jeszcze troche pochodze) moze cos znajde w necie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dins




Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 155
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: 18 Gru 2009, Pią 0:06    Temat postu:

Gunze Softer i Setter stosuje na i pod kalkę (Microscale ma dwa specyfiki od tego), ale nie jest konieczne kupowanie obu, rożnią się tym że Setter jest mocniejszy w działaniu, ze swojego doświadczenia lepiej jest kupić Mr Setter bo jeśli się boisz, że kalka nie wytrzyma można go osłabić zwykłą wodą destylowaną, zdaje mi się że jest go więcej niż płynów Microscale, a cena znacznie niższa. Wystrzegaj się płynów Humbrola i Model Mastera, albo nie łapią, albo ordynarnie żrą kalkę.
Chemię od Gunze kupisz w m-zone.pl, a zalecany przez mnie płyn dokładnie tu: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 18 Gru 2009, Pią 12:35    Temat postu:

tak wogóle to syachin powinieneś wiedziec że głóównym zaopatrzeniowcem na naszym forum jest BuJoN i do niego najlepiej kierowac pytania o zakup chemi i innych specyfików

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MattRallyFAN




Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03 Sty 2010, Nie 18:40    Temat postu:

Jak zwykle mam pytanko Wesoly. Czy okarbonowane elementy lakierujecie np. elektrownie, lusterka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mulczas
forum designer



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: 03 Sty 2010, Nie 23:48    Temat postu:

Oczywiście, że tak, w końcu to normalna kalka jak każda inna i przydało by się ją też zabezpieczyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MattRallyFAN




Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04 Sty 2010, Pon 0:02    Temat postu:

Dzięki Mulczas Mruga.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 04 Sty 2010, Pon 15:16    Temat postu:

Ja osobiście nie tyle lakieruję bezbarwnym co przyciemniam "smokem" kalka ma wtedy bardziej naturalny odcień a dodatkowo jest zabezpieczona

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MattRallyFAN




Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04 Sty 2010, Pon 20:21    Temat postu:

Smokem?


Mam kolejny problem Smutny. Jest to mój drugi model, no i już z ogromnymi babolami. Wszystkie kaleczki kładą się idealnie, ale mam problem z tymi po bokach(Subaru Impreza WRC 2001). Gdy nałożyłem kalkę pojawiły się dziwne przebicia . Coś da się z tym zrobić Smutny?

P.S Używam zmiękczacza do kalek Mr.Mark Softer.

Tu foto: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MattRallyFAN dnia 04 Sty 2010, Pon 20:51, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mulczas
forum designer



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: 04 Sty 2010, Pon 20:42    Temat postu:

Smoke to farba z palety Tamiya, bodajże numer x-19, po nałożeniu działa jak lakier bezbarwny, z tym że dodatkowo przyciemnia powierzchnie malowaną. Osobiście nie stosuję, bo kalki, które używam mają idealny odcień.
Co do kalek na boku to wydaje mi się, że po nałożeniu nie wygłaskałeś jej patyczkiem do uszu lub chusteczką w celu wyciśnięcia tych bąbli poza kalkę, domyślam się, że są to bąbelki powietrza, ew. resztki płynu lub wody od kalki, jeśli nakładałeś ją niedawno. Teraz to już trochę "musztarda po obiedzie", bo kalka przylega do kasty, ale możesz spróbować delikatnie ją po naciskać w miejscach, gdzie porobiły się pęcherzyki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MattRallyFAN




Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04 Sty 2010, Pon 20:45    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź Mulczas. Co do kalki, to nie są pęcherzyki powietrza, lecz w tych ciemniejszych miejscach jakby kalka mocniej się przykleiła tak, że przebiła farba. No cóż mówi się trudno Neutral.


P.S Przepraszam adminów za tak duże zdjęcie, zaraz poprawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24



Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 04 Sty 2010, Pon 21:07    Temat postu:

MBielecki napisał:
No cóż mówi się trudno Neutral


Mówi się też "proście, a będzie Wam dane".

Wszystko już sobie wyjaśniliśmy prawda?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MattRallyFAN




Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04 Sty 2010, Pon 23:38    Temat postu:

Chciałbym oficjalnie podziękować Krisowi, który w czynie dobroci i pomocy ofiaruje mi kalki do tego modelu! Dzięki Wielkie Kris!!!

Błędem chyba było to iż nie polakierowałem kasty przed nałożeniem kalek. Przekonamy się czy tak było jak położę kalki drugi raz, mam nadzieję że dobrze bo inaczej Kris mi.... Wesoly.

JESZCZE RAZ DZIĘKI KRIS!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24



Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 05 Sty 2010, Wto 10:48    Temat postu:

No problem. Twoje motto w podpisie mówi samo za siebie, a chłopaki by Ci nie darowali

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MattRallyFAN




Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22 Mar 2010, Pon 18:21    Temat postu:

Już wiem co było przyczyną takiego stanu kalek jak na mojej Imprezie.

Po 1: Brak lakieru na kaście przed położeniem kalek.
Po 2: Płyn zmiękczający który używałem jest firmy Mr Hobby a nie Gunze, nie wiem czy jest to jakaś różnica. Już zaopatrzyłem się w seta i sola.
Po 3: Nałożyłem zbyt dużą ilość lakieru i kalki się zmarszczyły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24



Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 22 Mar 2010, Pon 19:23    Temat postu:

Mam nadzieję że drugi zestaw kalek nie dostarczy Ci niespodzianek, bo tym razem damy Ci popalić Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Porady i podpowiedzi warsztatowe - radził nie radził Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin