Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytanie: Jak przerobić wersję asfaltową na szutrową i odwrót

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Porady i podpowiedzi warsztatowe - radził nie radził
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Voycek




Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ście są?

PostWysłany: 08 Mar 2011, Wto 21:55    Temat postu: Pytanie: Jak przerobić wersję asfaltową na szutrową i odwrót

Czółko,

Chciałbym podpytać, jak "przekonwertować" Subaru '99 w wersji asfaltowej na szutrową, rocznik 2000 (Hołek - TMN Rajd Portugalii 2000). Wolałbym przerabiać bez użycia drugiego zestawu (zbyt duży koszt, ale jeżeli inaczej się nie da, to proszę o takie info również).
Drugie pytanie podobne, tylko chodzi tym razem o Focusa. Docelowo ma być Focus Kuliga z 59 Rajdu Polski 2002. Jakiej bazy użyć? Do wyboru mam dwie Hasegawy: Rajd Acropol 2000 i Rajd Catalonia 2000. Który lepszy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BuJoN
MoD



Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielawa

PostWysłany: 09 Mar 2011, Śro 12:56    Temat postu:

Odpowiedź do Focusa. Kulig w sezonie jeździł autem w specyfikacji 2001-2002 czyli:
Karoseria auta w specyfikacji 2001 natomiast z wersji 2002 auto posiadało przednie lampy. Oba modele hasegawy sa w specyfikacji 2000 wiec jest całkiem inny przedni zderzak, lampy oraz tylna lotka. Osobiście polecam Zestaw Tamiya:

Tamiya 1/24 Ford Focus RS WRC 2001 #24241
Tamiya 1/24 Ford Focus RS (blue) WRC 02 #24261

Z modeli które posiadasz możesz zrobić wersję Kuliga w malowaniu Marlboro z Rajdu Portugalii 1999 lub auto z rajdu dolnosląskiego 2001.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 09 Mar 2011, Śro 13:51    Temat postu:

Co Kuliga to BuJoN już napisał.

Odnośnie konwersji Imprezy z asfaltu na szuter to niestety wyjdzie drogo i bez drugiego zestawu się nie obejdzie bo:
- inne felgi i opony
- wyższe zawieszenie
- brak chlapaczy
- inaczej ułożone inne elementy zawieszenia np. wahacze
Generalnie Impreza WRC asfaltowa od szutrowej różni się tylko podwoziem (do wersji Safari dochodzi jeszcze wlot powietrza do maski i przedni pała ochraniający chłodnicę ale tego raczej nie użyjesz w wersji Hołka) reszta jest bez zmian

Za to mam dla Ciebie propozycję. Zacząłem składać swoją Imprezę WRC Kuzaja (Petro) na zestawie szutrowym pomimo że model jest asfaltową wersją, jeśli chcesz jestem skłonny zamienić wszystkie graty szutrowe na asfaltowe. Ewentualnie mogę też odsprzedać kalkę Studio 27 Wizja TV z rajdu Szwecji. Jeśli jesteś zainteresowany zapraszam na PW.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 09 Mar 2011, Śro 15:46, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Voycek




Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ście są?

PostWysłany: 09 Mar 2011, Śro 19:23    Temat postu:

Do tej wymiany pasowałoby zawieszenie z tej wersji?

[link widoczny dla zalogowanych]

To jest chyba dokładnie taki model Subaru, jaki Hołek miał w Portugalii w 2000 roku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Voycek dnia 09 Mar 2011, Śro 19:23, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 09 Mar 2011, Śro 19:47    Temat postu:

Będzie pasowało wszystko i pod Hołka się nada.
Tak jak pisałem wcześniej - bez względu na to jaki model weźmiesz (jeśli chodzi o Tamiya - Impreza WRC) to czy będzie to model Korsyka 99 czy Monte Carlo 98 - do każdej z tych wersji można zaadaptować szutrowe zawieszenie od wersji Safari 98 - różnice są tylko w elementach podwozia (no i w kalkomaniach oczywiście


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Porady i podpowiedzi warsztatowe - radził nie radził Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin