Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SUBARU IMPREZA555 CATALUNYA'95 Sainz & SAN REMO'96 McRae

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - galeria
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 15 Lut 2013, Pią 18:23    Temat postu: SUBARU IMPREZA555 CATALUNYA'95 Sainz & SAN REMO'96 McRae

BROTHERS In ARMS

Witam wszystkich Kolegów, dziś chciałbym zaprezentować w jednej galerii dwa prawie identyczne modele, a jak wiadomo "prawie" robi dużą różnicę Wesoly

Pierwszy z nich to SUBARU IMPREZA WRX 555 prowadzona przez Carlosa Sainza w Rajdzie Katalonii w sezonie 1995, rajdzie, który po "team order" wygrał przed Colinem McRae.
Prezentowana rajdówka została wykonana w wersji przygotowanej na nocny odcinek specjalny, stąd w zderzaku oraz na masce potężna bateria dodatkowych reflektorów.

Drugi model to samochód Colina McRae, którym zwyciężył w Rajdzie San Remo w sezonie 1996. Samochód od wersji z poprzedniego sezonu różni się przed wszystkim lekko "okrojonymi" reklamami sponsorów, ponieważ firma REPSOL odeszła do fabrycznego zespołu FORD-a razem z Carlosem Sanzem po zakończeniu sezonu 1995 oraz chlapaczami. Jak wiadomo Rajd San Remo'96 odbywał się na nawierzchniach mieszanych, pierwsze 2 dni zmagań odbywały się na nawierzchni szutrowej, a ostatni na asfaltowej, stąd asfaltowe zawieszenie i koła zamontowane w modelu.

Poniżej kilka zdjęć zbudowanych przeze mnie modeli. Zapraszam wszystkich do oglądania i komentowania. Pozdrawiam

































Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 15 Lut 2013, Pią 20:00, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
modelman




Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 15 Lut 2013, Pią 19:19    Temat postu:

Narzekałeś coś na brak czasu na modele ? a tempo galerii mnie przeraża Wesoly Spostrzegłem wiele rzeczy do których muszę się czepić. Nie dają mi one żyć po prostu ... Czemu to tak ładnie wszystko wygląda ? boje się że stajesz się robotem który nie popełnia błędów Wesoly teraz tylko czekać na zdjęcia plenerowe i zobaczymy jak wygląda prawdziwa impreza w akcji Wesoly GRATULUJĘ Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 15 Lut 2013, Pią 19:36    Temat postu:

Prawdziwa impreza w akcji wygladala tak (haha):



Ale jak zrobisz zdjecia w plenerze to Twoja Piotrku bedzie wygladac identycznie, tyle ze bedzie czysciutka !
Po raz kolejny gratuluje dwoch przepieknie wykonanych modeli ktore niesamowicie sie razem prezentuja !

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 15 Lut 2013, Pią 21:09    Temat postu:

Piękne wykonanie pięknej rajdówki. Szczególnie podoba mi się elektrownia na masce Imprezy Sainza - to żywica od Reanissance'u? Obraz całości jednak psuje mi kilka detali: kolor kierownicy i samej deski, malowany na szaro tył foteli (pokazałeś już przy spojlerze xsary, że karbonowanie ładnie Ci wychodzi). Dziwnie (nienaturalnie) wygląda również rura wydechowa, chodzi mi o jej długość.

Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vvitek




Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bestwinka k.Bielska-B.

PostWysłany: 15 Lut 2013, Pią 21:14    Temat postu:

Super "Bliźniaczki". Zwłaszcza podoba mi się ta o której już wspomniał kolega wyżej, z elektrownią na masce. Co powiedzieć o modelach... Jak zwykle u Ciebie najwyższy poziom wykonania, aż miło popatrzeć. Tylko teraz aż się prosi o rajdowe Legacy do kompletu Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 15 Lut 2013, Pią 22:51    Temat postu:

krzysiekg napisał:
Piękne wykonanie pięknej rajdówki. Szczególnie podoba mi się elektrownia na masce Imprezy Sainza - to żywica od Reanissance'u? Obraz całości jednak psuje mi kilka detali: kolor kierownicy i samej deski, malowany na szaro tył foteli (pokazałeś już przy spojlerze xsary, że karbonowanie ładnie Ci wychodzi). Dziwnie (nienaturalnie) wygląda również rura wydechowa, chodzi mi o jej długość.

Krzysiek


Deska rozdzielcza była w kolorze szarym jeśli chodzi o model Imprezy z Rajdu Katalonii'95, więc nie wiem o co Ci chodzi. Wersja z San Remo powinna mieć już czarną deskę, ale cóż pierwotnie rajdówka miała być z Monte Carlo '95 ale niestety przydarzył się wypadek z agresywnym lakierem, a wnętrze było już poskładane i obawiałem się jego zniszczenia.
Co do foteli, to niepotrzebnie zasugerowałem się instrukcją (zauważyłeś, że fotele nie mają carbonu z tyłu, a to akurat dobrze bo powinie być kevlar Wesoly , ale najważniejszego nie zauważyłeś, a mianowicie, ze fotele są produkcji Tamiya a nie są to foteliki dla dzieci z Hasegawy Wesoly )
Rura został już skrócona. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 15 Lut 2013, Pią 23:38    Temat postu:

STI22B napisał:


Deska rozdzielcza była w kolorze szarym jeśli chodzi o model Imprezy z Rajdu Katalonii'95, więc nie wiem o co Ci chodzi.


O to mi chodzi:
2m05sek - http://www.youtube.com/watch?v=ZSrpYBt4A0Q

Szary ma wiele odcieni, a ten w oryginale był po prostu ciemniejszy. Kierownica też jest widoczna.


STI22B napisał:

Co do foteli, to niepotrzebnie zasugerowałem się instrukcją


wg instrukcji:
[link widoczny dla zalogowanych]

to jest Gunze Sangyo H71, czyli beżowy:
[link widoczny dla zalogowanych]


STI22B napisał:

zauważyłeś, że fotele nie mają carbonu z tyłu, a to akurat dobrze bo powinie być kevlar Wesoly


karbon, kewlar - chodziło mi o oklejenie ich kalką, a wzorek możesz sobie wybrać


STI22B napisał:
ale najważniejszego nie zauważyłeś, a mianowicie, ze fotele są produkcji Tamiya a nie są to foteliki dla dzieci z Hasegawy Wesoly )

Nie, nie zauważyłem bo nie pokazałeś fotki wnętrza, a wbrew pozorom nie szukałem na siłę dziury w całym, tylko wymieniłem elementy, które na pierwszy rzut oka mniej mi się podobają. Jeżeli pokazuję model publicznie, to oprócz ochów i achów spodziewam się również krytyki. Nie musisz skracać rury czy poprawiać czegokolwiek bo to jest Twój model i Tobie ma się on podobać. A jeżeli drażni Cię krytyka to będzie bez:

Piękny, czysto sklejony model(e), jednego z najsłynniejszych aut rajdowych. Bardzo ładnie położone kalki, lakier też pierwsza klasa. Bardzo ładnie poradziłeś sobie z modyfikacją specyfikacji szutrowej na asfaltową. Czekam na kolejne galerie.

Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekg dnia 15 Lut 2013, Pią 23:52, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 16 Lut 2013, Sob 10:04    Temat postu:

krzysiekg napisał:
STI22B napisał:


Deska rozdzielcza była w kolorze szarym jeśli chodzi o model Imprezy z Rajdu Katalonii'95, więc nie wiem o co Ci chodzi.


O to mi chodzi:
2m05sek - http://www.youtube.com/watch?v=ZSrpYBt4A0Q

Szary ma wiele odcieni, a ten w oryginale był po prostu ciemniejszy. Kierownica też jest widoczna.


STI22B napisał:

Co do foteli, to niepotrzebnie zasugerowałem się instrukcją


wg instrukcji:
[link widoczny dla zalogowanych]

to jest Gunze Sangyo H71, czyli beżowy:
[link widoczny dla zalogowanych]


STI22B napisał:

zauważyłeś, że fotele nie mają carbonu z tyłu, a to akurat dobrze bo powinie być kevlar Wesoly


karbon, kewlar - chodziło mi o oklejenie ich kalką, a wzorek możesz sobie wybrać


STI22B napisał:
ale najważniejszego nie zauważyłeś, a mianowicie, ze fotele są produkcji Tamiya a nie są to foteliki dla dzieci z Hasegawy Wesoly )

Nie, nie zauważyłem bo nie pokazałeś fotki wnętrza, a wbrew pozorom nie szukałem na siłę dziury w całym, tylko wymieniłem elementy, które na pierwszy rzut oka mniej mi się podobają. Jeżeli pokazuję model publicznie, to oprócz ochów i achów spodziewam się również krytyki. Nie musisz skracać rury czy poprawiać czegokolwiek bo to jest Twój model i Tobie ma się on podobać. A jeżeli drażni Cię krytyka to będzie bez:

Piękny, czysto sklejony model(e), jednego z najsłynniejszych aut rajdowych. Bardzo ładnie położone kalki, lakier też pierwsza klasa. Bardzo ładnie poradziłeś sobie z modyfikacją specyfikacji szutrowej na asfaltową. Czekam na kolejne galerie.

Krzysiek


Nie, nie drażni mnie krytyka. Zgadzam się z tym, że tył foteli to nie ten kolor, że deska była o ton ciemniejsza, rura wydechowa zbyt długa - to wszystko prawda. Ze swojej strony dodam, że carbon na lusterkach jest jaśniejszy niż w orginale (zwrócił mi na to uwagę kolega szpaku86 i na długość rury wydechowej też)
Co do fotek wnętrza to dodałem zdjęcie w warsztacie Focusa w odpowiedzi na pytanie nad czym jeszcze pracuje.

Co do oklejania tyłów foteli, to pozwolę się nie zgodzić z tym, że "wzorek" sam sobie mogę wybrać, bo idąc tym tropem mogłem okleić fotele kalką w gwiazdki, kangurki, dinozaury lub jeszcze coś innego, jeśli mamy być dokładni to bądźmy, bo jeśli chodzi o mnie to znam "subtelną" różnicę pomiędzy wyżej wymienionymi kompozytami.

Tak jak już pisałem, wczoraj rury wydechowe zostały skrócone, a reszta w postaci za jasnej deski i koloru tyłu foteli niestety pozostanie takie jakie są.

Na koniec zastanowiła mnie jedna sprawa: dlaczego Kolego nie wypowiedziałeś się w galerii z innymi moimi modelami ??? np. z wspomnianą przez Ciebie Xsarą ???
Pozdrawiam Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 16 Lut 2013, Sob 10:26, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 16 Lut 2013, Sob 11:50    Temat postu:

Skoro przechodzimy na "Kolego" to chyba chyba naprawdę nie lubisz krytyki. Teraz jestem ten zły bo osmielilem sie napisać coś krytycznego zamiast tylko słodzic i chwalić. Ban od moda jak nic mi się należy.
Swoją uwagę na temat xsary napisałem na pwm, Ty odpisales i gra.
Powodzenia przy kolejnych projektach, więcej dystansu, luzu i miłego weekendu.

Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 16 Lut 2013, Sob 12:21    Temat postu:

krzysiekg napisał:
Skoro przechodzimy na "Kolego" to chyba chyba naprawdę nie lubisz krytyki. Teraz jestem ten zły bo osmielilem sie napisać coś krytycznego zamiast tylko słodzic i chwalić. Ban od moda jak nic mi się należy.
Swoją uwagę na temat xsary napisałem na pwm, Ty odpisales i gra.
Powodzenia przy kolejnych projektach, więcej dystansu, luzu i miłego weekendu.

Krzysiek


Oj Krzysiu, daj już spokój, widzę, ze Ty wszystko bierzesz do siebie Wesoly
Ja zgadzam się z Twoimi racjami i postaram się poprawić przy następnym projekcie. A nie wiedziałem , że określenie "Kolego" jest dla Ciebie obraźliwe Wesoly , więc przepraszam. Jeszcze raz dzięki za komentarz i zainteresowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 16 Lut 2013, Sob 13:05    Temat postu:

Widze Chlopaki (zeby nie napisac koledzy) ze cisnienie podskoczylo...
Owszem, korespondowalem z Piotrkiem i widzialem subarki za nim trafily one na forum i powiedzialem o drobnych nieorginalnosciach bo wielkimi bledami bym tego nie nazwal. Wiec na forum nie bylo sensu po raz kolejny z mojej strony wskazywac na te detale skoro juz o nich wiedzial. Skupilem sie za to na caloksztalcie ktory po raz kolejny jak to w przypadku Piotrak jest ponadprzecietny !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
subaroman




Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ustron, Cork EIRE

PostWysłany: 17 Lut 2013, Nie 17:09    Temat postu:

Powital:)
Przedstawione prace powalaja. Dwa wrecz wzorowo wykonane modele przepieknych rajdowych bestii. Dbalosc o detale, jakosc powloki lakierniczej i czystosc wykonania sa najwyzszej proby. Wielkie gratulacje. Co do brakow lub pomylek, to chyba wszystko juz powiedziano. Swietna robota!!!!

Tak sobie mysle, ze moze powinienem zajac sie czyms innym, niz modelarstwo... Chyba zaczynam dobrze odstawac z poziomem:)

Pozdrawiam!!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 18 Lut 2013, Pon 11:29    Temat postu:

Tradycyjnie temat Subaru, tradycyjnie gorący temat... ściśnieniowli się chopacy...

Jak zwykle zaskoczeniem jest wybór modelu bo w Twoim przypadku to bardzo często nie tuzinkowe malowania i za to jak zwykle należy się duży PLUS, choć w sumie jeśli już robiłeś dwa podobne malowania to może warto było by jednak zrobić je w wersji asfalt + szuter - ale to już indywidualne preferencje modelarza (ja też wole asfaltowe rajdówki). Odnośnie samych modeli to w zasadzie nie mam co się powtarzać, dla mnie modele zrobione idealnie, czysto, z dbałością o detale. Błędów osobiście nie stwierdziłem a już na pewno nie takich widocznych gołym okiem, a na siłę nie będę szukał bo to nie w moim stylu - zresztą w większości przypadków wyłapuję je tylko gdy z daną rajdówką miałem do czynienia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 18 Lut 2013, Pon 11:30, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 24 Lut 2013, Nie 20:19    Temat postu:

No to facet teraz jestem mega zazdrosny o te modele Wesoly . Najpiekniejsze subarynki 555, świetnie wykonane i jak zwykle powalają, rewelacja! Powiedz mi z czego zaaplikowałeś tarcze hamulcowe, bo wydaje mi się że to nie są oryginały hase Wesoly .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - galeria Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin