Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Citroen DS3 RRC - R.Kubica - RallyRACC Catalunya 2013

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 11 Sie 2017, Pią 9:34    Temat postu: Citroen DS3 RRC - R.Kubica - RallyRACC Catalunya 2013

Hej,

Mimo wakacyjnego przestoju na forum staram się powolutku i na spokojnie iść do przodu z kolejną rajdówką w barwach Lotosu. Tym razem wybór padł na DS3 RRC, którym Robert Kubica wygrał w WRC2 Rajd Katalonii, czym zapewnił sobie także tytuł w WRC2. Ale raczej wszyscy znamy tą historię i nie muszę jej tu przytaczać.

Bazą będzie oczywiście DS3 WRC produkcji Heller i kalki + tylne lotka i szyba z MF-Zone.

Tak więc na początek zabrałem się za przerobienie nadwozia z WRC na RRC. Plastik Hellera jest bardzo fajny do obróbki, więc dosyć szybko otworzyłem potrzebne wloty powietrza i zaszpachlowałem te zbędne. Oprócz tego usunąłem plastikowe zapinki i inne niedoskonałości, w sumie muszę jeszcze tylko nawiercić jeden nowy otwór na antenę i można psikać podkładem:




Oprócz tego zająłem się wnętrzem i podwoziem. Elementów nie jest za dużo, dlatego praca idzie w miarę szybko do przodu:








Mam nadzieję, że do końca sierpnia uwinę się ze środkiem i uda mi się przygotować kastę do wysyłki do chromowania Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez woocasch dnia 11 Sie 2017, Pią 9:37, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 11 Sie 2017, Pią 16:00    Temat postu:

Widzę że trochę karbonu w środku robi różnicę już nie jest on taki ubogi. Zeszlifuj jeszcze spryskiwacze z maski bo Robert ich nie miał. Fajna czysta robota.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 09 Lip 2018, Pon 15:53    Temat postu:

Koledzy, prace idą bardzo ale to bardzo powoli do przodu, ale jednak coś tam grzebię przy DS3.

Dlatego teraz potrzebuję waszej pomocy/opinii. Otóż co do karbonowania, z przodu nie mam wątpliwości i zarówno grill jak i "listwa" poniżej zderzaka mają być w karbonie:




Jednak sprawa z "dyfuzorem" na tylnym zderzaku jest dla mnie nieco niejasna? Jakoś nie mogę określić czy jest wzór włókna węglowego czy nie :




Pomożecie? Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez woocasch dnia 09 Lip 2018, Pon 15:55, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 10 Lip 2018, Wto 0:04    Temat postu:

Siema....
Jeśli przód i tył zrobisz w w czarnym macie, biedy nie będzie. Będzie ok, bo w większości zdjęć jakich posiadam jest bez carnonu, tylko na nielicznych widać jakąś fakturkę. Tylny dyfuzor na pewno jest w czarnym macie bez carbonu.

Ja również stoję przed tym problemem i nie wiem czy będę kładł kalki na wlot i listwę w przednim zderzaku.....jeszcze pomyślę.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 10 Lip 2018, Wto 8:20    Temat postu:

Dzięki Wesoly
Przód już się karbonuj (hmmm jak to pisać przez "c" czy przez "k"), więc tutaj dylematu nie mam. Masz rację, że tylko na niektórych zdjęciach widać fakturę karbonu, ale skoro czasem widać to dobrze by było iść w tym kierunku.
A co do dyfuzora, to jak widzę, jest nas dwóch, bo też wygląda mi to tylko na czarny mat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 10 Lip 2018, Wto 23:17    Temat postu:

Ja w sumie również wlot w zderzaku pokryję carbonem lecz co do dokładki zderzaka to nie wiem gdyż ciężko ze zdjęć wywnioskować czy tam jest faktura czy jest gładki. Tył na pewno zrobię w czarnym macie.
Ja kastę mam juz po przeróbkach i w chromie.....czeka w kolejkę.....walczę z kilkoma modelami na raz.....praca na zamówienie stąd brak warsztatów na forum.

pozdrawiam i czekam na aktualizację.
Pawe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 11 Lip 2018, Śro 10:08    Temat postu:

To są najdokładniejsze zdjęcia jakie posiadam - podobnie jak Paweł przód robiłbym cały w carbonie, tył czarny mat - z Fiestą R5 był podobny problem i tam też tylny zderzak jest struktury carbonu




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 04 Lut 2019, Pon 12:10    Temat postu:

Długo nie odzywałem się w tym temacie, ale szczerze to nieco straciłem zapał i serce do tego modelu. Jednak nie ma się co poddawać i mimo wielu problemów wrzucam aktualny stan prac.

Podwozie i wnętrze jest w 100% gotowe:







Kasta wygląda tak sobie:





Pozostało jeszcze kilka kalek i potem bezbarwny i złożenie w całość. Ale to zapewne dopiero po zakończeniu konkursu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez woocasch dnia 04 Lut 2019, Pon 12:29, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 04 Lut 2019, Pon 15:47    Temat postu:

No poszyłeś do przodu z budową....tak na prawdę dużo już Ci nie zostało do końca.... Kalki w niektórych miejscach chyba źle siadły....delikatnie się pomarszczyły....ale efekt chromu jest fenomenalny....kasta chromowana przez Bartka?

Dawaj Łukaszu z tematem konkursowym....bo czas biegnie....

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 05 Lut 2019, Wto 14:26    Temat postu:

Myśląc o ty modelu zawsze zastanawiam się nad tym czy kłaść czerwony i niebieski na kaste w postaci kalek czy farby... i niestety nie pomogłeś mi w tej odpowiedzi. Tak jak napisał Paweł w kilku miejscach kalka trochę źle siadła, na Twoje usprawiedliwienie można powiedzieć że kalki mają dużą powierzchnię i są kładzione na wypukłych elementach.

Podobają mi się elementy oklejone w carbon oraz pianka przy fotelach, ale pasy wyglądają jakby były trochę postrzępione

Jeśli miałbym coś Ci podpowiedzieć (bo widzę to samo również w C4) to przy kolejnym modelu przy mocowaniu koła zapasowego zamiast przykleić ze sobą pasy użyj klamry z pozostałości fototrawionych - myślę ze jako pseudo zapięcie będzie wyglądać znacznie lepiej

Kibicuję dalej w ukończeniu tego nie najłatwiejszemu modelowi.

Dawaj Łukasz z konkursem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 05 Lut 2019, Wto 15:32    Temat postu:

madmax napisał:
Myśląc o ty modelu zawsze zastanawiam się nad tym czy kłaść czerwony i niebieski na kaste w postaci kalek czy farby... i niestety nie pomogłeś mi w tej odpowiedzi. Tak jak napisał Paweł w kilku miejscach kalka trochę źle siadła, na Twoje usprawiedliwienie można powiedzieć że kalki mają dużą powierzchnię i są kładzione na wypukłych elementach.


Ja jestem pewny że jak będę robił ten model drugi raz (a na pewno będę ) to czerwony i niebieski będę malował. Niestety te kalki na tych wypukłościach za holere nie umiałem położyć bez zmarszczek i widzę że woocasch ma ten sam problem. Coś tam pewnie się zeszlifuje po bezbarwnym ale i tak to widać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 05 Lut 2019, Wto 16:35    Temat postu:

madmax napisał:
Jeśli miałbym coś Ci podpowiedzieć (bo widzę to samo również w C4) to przy kolejnym modelu przy mocowaniu koła zapasowego zamiast przykleić ze sobą pasy użyj klamry z pozostałości fototrawionych - myślę ze jako pseudo zapięcie będzie wyglądać znacznie lepiej

Hmmm, a dokładniej jakie pozostałości masz na myśli? Wiesz takiego fajnego pełnego zapięcia raczej nie wyrzeźbię. Ale jestem otwarty na sugestie Wesoly

I tak ogólnie co to kalek. To za drugim podejściem to niemal na pewno malowałbym przynajmniej niebieskie pola. Czerwonego jest nieco mniej i jakoś lepiej siadł Wesoly
Nie chcę też zwalać winy na kogoś innego, bo wiem, że sam też nie położyłem kalek idealnie, ale jakoś wyjątkowo nie współpracował sam materiał. Zwymiarowanie ogólnie było dobre, ale miałem wrażenie, że w projekcie nie do końca były przemyślane wszystkie obłości karoserii i po prostu nie było szans na położenie kalek bez żadnych zmarszczek.

P.S. Tak, chromowanie robione u Bartka. Jest boskie, tylko radzę jednak zaraz po odbiorze pokryć ją bezbarwnym Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 05 Lut 2019, Wto 17:29    Temat postu:

woocasch napisał:
madmax napisał:
Jeśli miałbym coś Ci podpowiedzieć (bo widzę to samo również w C4) to przy kolejnym modelu przy mocowaniu koła zapasowego zamiast przykleić ze sobą pasy użyj klamry z pozostałości fototrawionych - myślę ze jako pseudo zapięcie będzie wyglądać znacznie lepiej
Hmmm, a dokładniej jakie pozostałości masz na myśli? Wiesz takiego fajnego pełnego zapięcia raczej nie wyrzeźbię. Ale jestem otwarty na sugestie Wesoly
Mi chodzi o takie proste kombinowane zapięcie, nie zadne pełne, dedykowane czy coś w tym stylu bo takie jest w momencie kiedy kupisz pełen komplet blaszek do modelu albo kiedyś widziałem taki zestaw gdzie były tylko zapięcia do koła zapasowego.

Najłatwiej zrobić to z dwóch blaszek z podwójnymi oczkami i jednej takiej pół zaokrąglonej (Hasegawa daje ją jako blaszke to przypinania pasów do podłogi) - przeplatasz to mniej więcej tak jak na zdjęciu.
Ja od dawna stosuję tego typu kombinacje - do pełni szczęścia sporo brakuje ale uważam że lepiej tak niż wcale... no i jakoś nikt na to uwagi jeszcze nie zwrócił że jest nie tak jak być powinno Wink




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 05 Lut 2019, Wto 17:33, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 01 Lip 2019, Pon 11:38    Temat postu:

Po niemal dwóch latach DS3 RRC Kubicy też nareszcie ukończyłem:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 01 Lip 2019, Pon 11:51    Temat postu:

No to czekam na galerię DS'a. Bo model pięknie się prezentuje pomimo Jak wspomniałeś Twoich problemów z kalkami. Ładnie wygląda...i jak oglądam tę ostatnią fotkę to najchętniej wyciągnąłbym pudło z tym modelem i go zaczął robić.....podobnie rzecz ma się Fiesty Kubicy bo fenomenalnie się prezentuje...

good job Łukasz.


pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 07 Lip 2019, Nie 20:02    Temat postu:

W galerii dodałem nowe zdjęcia, z wymienioną antenką:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin