Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[KONKURS] Subaru Impreza WRC - Hołowczyc/Fortin Rajd Szwecji
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 05 Lut 2013, Wto 18:07    Temat postu:

Wielkie dzieki za objasnienie dzialania i specyfikacji Panel Line, przyda sie wiedziec z czym ma sie do czynienia jak kiedys zakupie...
Zawieszenie i klosze wygladaja przyzwoicie, chociaz sprezyny wydaja sie odrobine za ciekie to wielki plus ze sie zabrales za tego typu przerobki ! Fotel mi osobiscie nie przypadl do gustu ale to czy go bedziesz zmienial to juz Twoja decyzja.

Powodzenia w dalszych pracach !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 06 Lut 2013, Śro 20:41    Temat postu:

madmax napisał:
Z czego robiłeś sprężyny ??


To było wyzwanie - z czego zrobić sprężyny? No to po kolei - był pomysł że z drutu jak w Misiu. Ale niestety ciężko się go składa. Był pomysł z zakupem zawieszenia z Amber (full metal) ale koszty. Potem rozebrałem zapalniczkę. Była za cienka. Przewertowałem wszystko w domu co może mieć sprężynki. Okazało się że znalazłem fajny długopis i miałem nadzieję że nikt się nie zorientuje... Niestety myliłem się. Ale za to efekt bardzo mi się podoba Wesoly Było warto. Czyli odpowiadając wprost - ze sprężynki z długopisu. IMHO z moich doświadczeń najlepszy sposób.
Jest kilka możliwości wykonania:
- drut zawijany na wykałaczce - ale trzeba niestety odcinać górną część McPersona i kleić spowrotem
- ze sprężynki długopisowej - da się nie rozcinać niczego i nałożyć delikatnie w całości - tutaj przewaga - materiał ma "pamięć kształtu" a tym samym pozostaje sprężynką - wada - jak zauważył Krzysiek są może nieco zbyt cienkie. Może i tak - dla mnie te z drutu z kolei wydały się zbyt grube.

Koniec wykładu na dziś Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 06 Lut 2013, Śro 21:25    Temat postu:

Co do nawijania drutu tak aby wyglądała na sprężynę, to ja proponuję zamienić wykałaczkę na śrubę o odpowiednim gwincie. Nawijamy drut na śrubę i mamy idealnie równe odstępy w skoku sprężyny Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 07 Lut 2013, Czw 15:12    Temat postu:

Ja jednak pozostał bym przy sprężynce z długopisu. Nigdy drut nawijany nie będzie idealnie równy jak ona. Co do grubości, to pamiętajcie, że praktycznie ile rodzajów długopisów - tyle rodzajów sprężyn. I cienkie i grube i na asfalt i na szuter Wesoly

Krzysiek

ps. gdzie kupiłeś Tamiya Panel Line Accent Color?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 07 Lut 2013, Czw 16:10    Temat postu:

krzysiekg napisał:
ps. gdzie kupiłeś Tamiya Panel Line Accent Color?

Ja swój kupiłem w tym sklepie:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 07 Lut 2013, Czw 19:52    Temat postu:

madmax napisał:
krzysiekg napisał:
ps. gdzie kupiłeś Tamiya Panel Line Accent Color?

Ja swój kupiłem w tym sklepie:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ja też u nich i gorąco polecam. Mają świetne zaopatrzenie, dobre ceny i towar jest w ciągu 2-3 dni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 08 Lut 2013, Pią 3:50    Temat postu:

Dzięki za namiar.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 18 Lut 2013, Pon 9:04    Temat postu:

No to kolejna porcja fotek i kolejny raport z postępu prac nad modelem.

Przez weekend i ostatnie dni udało się:
- dokleić brakujące kalki na kastę (dzięki BuJoN za kaleczki "na życzenie") - pozostałe będą na oszkleniu więc zobaczycie je dopiero po poskładaniu z szybami
- prysnąć kastę Gunze TopCoat (dwie cieniutkie warstwy i trzecia grubsza)
- wkleić siatki/osłony chłodnicy
- poskładać elektrownię
- domalować brakujące elementy silnika
- złożyć podwozie z wcześniejszych elementów (dzięki temu już stoimy na kołach)
- pobawić się z kilkoma elementami wnętrza - podnóżki, gaśnice etc.









Lampy i elektrownia są tylko przymierzone do zdjęć - nie są wklejone na gotowo. Po prostu przy dużych zoomach lepiej i łatwiej jest wychwycić błędy i poprawić je.

Koła tez są tylko do przymiarki. Prawdopodobnie model stanie na zupełnie innych kołach i z innymi oponami jeśli wszystko się uda Wesoly ale na razie cicho sza...

Z dużych i stosunkowo upierdliwych elementów została klatka, deska i fotele oraz czyszczenie szyby. Z małych - jest tego troszkę. A i zdjęcia wykazały cała masę drobnych rzeczy do korekty. Jeśli i Wy widzicie coś co można jeszcze skorygować to piszcie proszę bo może Wasze oczy zobaczą coś więcej czego ja nie dostrzegam Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 18 Lut 2013, Pon 10:42    Temat postu:

Moim skromnym zdanie wygląda bardzo ładnie, widać że rzeczywiście są pewne elementy do poprawy ale raczej zdajesz sobie z nich sprawę. Myślę że na pewno przydało by się popracować trochę przy linii podziału tylnego zderzaka - są tam pewne poszarpania, przypuszczam że tak jak napisałeś widać je przy dużym zumie bo sam tak miałem kilka razy - zresztą w tylnym kloszu też jest jakby "pęknięcie". Dodatkowo jeśli zostawisz te opony to nie zapomnij zetrzeć nadlewek ze środka.

Z mojej strony dodam jeszcze jedną kwestię do przemyślenia dla Ciebie tzn. zastanów się czy nie przykryć czymś (np pomalowaną kartką papieru) silnika od góry w sensie od środka tak żeby nie prześwitywało wnętrze
Ogólnie wszystko idzie w dobrą stronę.

Jedna kwestia jeszcze po dyskusje forumową: Ostatnio spotkałem kilka zdjęć Imprez w roczniku 98-99 (np Petro oraz mam zdjęcie z Kormorana ) gdzie nie ma siatki w tych dwóch wlotach na masce i teraz pytani zakładać czy nie zakładać tą siatkę ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 18 Lut 2013, Pon 11:42, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 18 Lut 2013, Pon 15:41    Temat postu:

madmax napisał:
Myślę że na pewno przydało by się popracować trochę przy linii podziału tylnego zderzaka - są tam pewne poszarpania, przypuszczam że tak jak napisałeś widać je przy dużym zumie bo sam tak miałem kilka razy - zresztą w tylnym kloszu też jest jakby "pęknięcie".

Rzeczywiście te linie wyszły dopiero przy zoomie i jestem baaardzo niezadowolony Smutny Nie wiem czy będzie się dało skorygować bo jest już TopCoat ale będę coś próbował. W ogóle przy wielkim zoomie wyszły błędy które mnie osobiście drażnią i z którymi niewiele mogę już zrobić Smutny I dopiero ta myśl jest cholernie irytująca!
Tylny klosz to jakieś zagięcie sreberka z papierosów - jak najbardziej do wymiany (nie spodziewałem się że to będzie tak cholernie widać)

madmax napisał:
Dodatkowo jeśli zostawisz te opony to nie zapomnij zetrzeć nadlewek ze środka.

Opony mam nadzieję że będą inne (felgi zresztą też) - taki jest plan. Ale oczywiście szlifu szlifu jeśli będą miały zostać szutrowe.

madmax napisał:
Z mojej strony dodam jeszcze jedną kwestię do przemyślenia dla Ciebie tzn. zastanów się czy nie przykryć czymś (np pomalowaną kartką papieru) silnika od góry w sensie od środka tak żeby nie prześwitywało wnętrze

Hmmm - a na to nie wpadłem Wesoly Ale położę tam w takim razie docięty element ze styrenu Wesoly

Nie wiem też jak z dolnymi halogenami - Szpaku zrobił je szare a u mnie są czerwone. Dodatkowo nie mam dokumentacji co do górnej elektrowni i o ile wiem i widziałem że obejmy halogenów są czerwone to nie wiem jak reszta (tył odbłyśników) - zostawiłem je na razie pomalowane na czerwono i się nie rzucają w oczy ale nie jestem pewien czy nie powinny być srebrne.

A kończąc przydługawy wątek - mam wrażenie że mnie trochę przerosło - przejrzałem inne galerie i te inne są jakieś "czyściej" poskładane a na swoim widzę masę baboli mimo tego że staram się to zrobić idealnie i na oko nie widać błędów a wszyscy znajomi są pod wrażeniem. Biorę foto-pstryka i nie mogę patrzeć co wychodzi... Gdyby nie ambicja tego że podjąłem się udziału w konkursie i czuję się zobowiązany do ukończenia to pewnie zamknąłbym wątek warsztatu i już nic nie pokazywał Jezyk Ale co tam - ostatnie miejsce też ktoś musi zająć Jezyk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 18 Lut 2013, Pon 16:37    Temat postu:

Eden napisał:
madmax napisał:
Myślę że na pewno przydało by się popracować trochę przy linii podziału tylnego zderzaka - są tam pewne poszarpania, przypuszczam że tak jak napisałeś widać je przy dużym zumie bo sam tak miałem kilka razy - zresztą w tylnym kloszu też jest jakby "pęknięcie".

Rzeczywiście te linie wyszły dopiero przy zoomie i jestem baaardzo niezadowolony Smutny Nie wiem czy będzie się dało skorygować bo jest już TopCoat ale będę coś próbował. W ogóle przy wielkim zoomie wyszły błędy które mnie osobiście drażnią i z którymi niewiele mogę już zrobić Smutny I dopiero ta myśl jest cholernie irytująca!

Może to właśnie wynikać z kolejności prac, nie wiem jak inni ale ja robię linie podziału dopiero po bezbarwnym.

Eden napisał:
A kończąc przydługawy wątek - mam wrażenie że mnie trochę przerosło - przejrzałem inne galerie i te inne są jakieś "czyściej" poskładane a na swoim widzę masę baboli mimo tego że staram się to zrobić idealnie i na oko nie widać błędów a wszyscy znajomi są pod wrażeniem. Biorę foto-pstryka i nie mogę patrzeć co wychodzi...

Nie łam się chłopie... walcz... ja też mam tak bardzo często i na początku zawsze odechciewa mi się modelarstwa... po czym biorę kolejny model i staram się go wykonać lepiej niż poprzednika... nie każdy ma tyle talentu i umiejętności jak "coponiektórzy" na tym forum... no ale nie od razu Rzym zbudowano... u mnie jednak coś długo się ten Rzym buduje...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 19 Lut 2013, Wto 19:18    Temat postu:

Jesli chodzi o elektrownie to w moim modelu nie jest szara tylko srebrna, a co do ogolnej kolorystyki to zdjecie powinno Ci pomoc:



Z tego co pamietam auto ktore widzialem na rajdzie Wisly mialo dokladnie taki sam uklad kolorow, wiec czemu by na szwecji mialo byc inaczej. Wychodzac z tego zalozenia wlasnie tak zrobilem w moim modelu.

Powodzenia w dalszych pracach ktore jak widze zblizaja sie do konca.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 19 Lut 2013, Wto 21:03    Temat postu:

No to rozbieram i maluje elektrownie jeszcze raz Wesoly (mysle ze bedzie sie jeszcze dalo Jezyk w kazdym razie to ostatni dzwonek na takie popraweczki)

Krzysku - dziekuje za fotke - bardzo mi pomogla Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 19 Lut 2013, Wto 21:39    Temat postu:

hej
praca widzę wre. Co do niedociągnięć które niby są i widać na fotkach to się nie przejmuj liczy się to co widzi ludzkie oko na żywo a domyślam się że model będzie cieszył oko na półce Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 24 Lut 2013, Nie 21:17    Temat postu:

Witam po weekendzie...

W związku z dzisiejszą porażką jaką odniosłem na polu modelarskim mam wrażenie że mój konkursowy wątek możemy już zamknąć Wesoly
Przy kładzeniu TS-29 na uszczelki okienek nastąpiła tragedia. Lakier wszedł w reakcję z TopCoat i niestety rozjechały się kolory przy uszczelkach. Jakby tego było mało dostał się gdzieś pod maskowanie na lewym tylnym błotniku i teraz największa tragedia - chcąc go delikatnie zetrzeć okazało się że reakcja jest tak głęboka że sięgnęła do plastiku i uszkodzeniu uległa kalka z Shell Helix i wszystko co pod nią (TopCoat, kalka, trzy warstwy TS26 i podkład).
Jeszcze nie odreagowałem Smutny ...
Nie mam drugiego kompletu kalek ze Szwecji więc chyba nie ma możliwości ukończenia modelu. Generalnie poskładam całość modelu (podwozie wraz z wnętrzem) do końca z nadzieją że jak dokupię kalki to kasta pójdzie do kreta i wszystko od nowa. Póki co zrobię jakieś delikatne poprawki ot tak żeby nie było bardzo szpetnie i postawię go na półce lewą stroną Wesoly Ale konkurs dla mnie w zasadzie się skończył.

Dziękuję za to czego się z Wami nauczyłem i trzymam kciuki za pozostałe konkursowe modele.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 24 Lut 2013, Nie 22:24    Temat postu:

Dzwoń pisz do Bujona może coś dorobi i położysz kalkę na to co masz i jeszcze raz klar a rozjechany kolor możesz poprawić robiąc retusz.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 25 Lut 2013, Pon 7:57    Temat postu:

Miałem podobny problem przy malowaniu uszczelek w Subaru Imprezie WRC S7 555 Monte Carlo 2002, ale zrobiłem próbę tylko na jednych drzwiach co mnie uratowało. Wystarczyło po wyschnięciu tylko lekko przeszlifować "zmieloną" uszczelkę papierem ściernym i resztę pomalowałem tradycyjnie X-18 pędzelkiem.
Jeśli koniecznie chcesz malować uszczelki pneumatycznie to stanowczo odradzam spay TAMIYA, ponieważ jeśli wziąłbyś, którykolwiek z nich psikną na kawałek kartonu i próbowałbyś malować retusze pędzelkiem, to zauważyłbyś, że farby te zawsze dość głęboko rozpuszczają podłoże pod sobą. Jeśli malować uszczelki farbami Tamiya, to tylko X-18 pędzelkiem lub z aerografu, ale ta opcja wymaga dokładnego i dużego maskowania całej kasty.
Dobre do uszczelek są też farby Humbrola, ale w nich większe doświadczenie ma kolega szpaku86


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 25 Lut 2013, Pon 9:31    Temat postu:

Cześć,

Współczuję pecha, ale nie poddawaj się.
Z tego co pamiętam to mam na magazynie kalkę Hołka z tego rajdu produkcji Studio27, więc jakby co to pisz na PW.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 25 Lut 2013, Pon 10:40    Temat postu:

Bardzo przykra sprawa Smutny
Niestety ja podobnie jak Piotrek ja uszczelki robię X18, praktycznie zawsze na samym końcu (przed wklejeniem szyby) i zawsze robię je pędzelkiem - moim zdanie wyglądają dobrze - kiedyś robiłem je olejnym Humbrolem i też było OK tylko przy malowaniu trzeba było bardzo uważać po farba była dość gęsta i nie zawsze kładła się tak jak bym tego chciał.
Ratunek jaki widzę to albo skorzystanie z oferty woocasch'a, albo kontakt z BuJoN'em i prośba o dorobienie albo całej kalki albo tylko elementów które uległy uszkodzeniu, ewentualnie z tego co kojarzę B w swojej ofercie ma kalkę Wizji z sezonu 99 więc może jakaś przeróbka by wchodziła w grę - zawsze model może być z innego rajdu - na pewno nikt z kolegów nie będzie protestował.
Generalnie zapodaj foty jak to wygląda może będzie coś łatwiej poradzić... i głowa do góry zawsze coś konstruktywnego da się wymyślić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 25 Lut 2013, Pon 12:19    Temat postu:

Ja do uszczelek i liń podziału używam farby humrola. Do lin podziału rozcieńczam ją bardzo benzyną lakową i elegancko wpływa w szczeliny, no a później troszkę gęściejszą farbą maluje uszczelki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 25 Lut 2013, Pon 22:05    Temat postu:

No dobra - podnieśliście mnie na duchu Wesoly DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM!
Wracam więc do walki... przy takim dopingu nie może być inaczej.
Kasta umyta zmywaczem z Wamod'u, jutro szlifowanie, drobne korekty szpachlowe i może podkład. Na kolejne dni przewidywane są kolejne warstwy podkładu szpachli a na weekend wielkie lakierowanie TS-26 i TS-10
W międzyczasie wyczaruję skądś kalki (może dotrą zanim skończy się lakierowanie). A jak nie zdążą dojść to jest jeszcze troche innych prac do zrobienia.
Przy dobrych lotach jeszcze zdążę (przecież zostało jeszcze półtora miesiąca).

p.s. Dzięki temu wszystkie irytujące mnie drobiazgi przestały istnieć Wesoly czuję się jakbym robił drugi taki sam model... Tylko chyba już umiem go zrobić lepiej Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Eden dnia 25 Lut 2013, Pon 22:07, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 26 Lut 2013, Wto 19:38    Temat postu:

Glowa do gory, bedzie dobrze ! Teraz mozesz na spokojnie wyciagnac wnioski co zrobiles zle z pierwszym razem i bogatszy o doswiadczenia unikniesz bledow !

Powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 03 Mar 2013, Nie 18:37    Temat postu:

Powrót do korzeni czyli Subaru Hołka znów białe (lakier usiadł ładniej niż za pierwszym razem - kolejno szare Gunze, dwa razy białe Gunze i dwie warstwy TS-26):


Dzięki koledze z forum będzie już wkrótce oklejone! Woocash - dziękuję!

Jako że lakier schnie i trzeba domalować niebieskie zderzaki to zająłem się wnętrzem. Jest już prawie skończone. Brakuje drobiazgów, pasy są w produkcji... A wnętrze obecnie wygląda tak:




(wszystko jest poskładane tylko do zdjęć - stąd taśmy)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Eden dnia 03 Mar 2013, Nie 18:43, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 04 Mar 2013, Pon 11:20    Temat postu:

Fotele to pierwotna wersja czy coś poprawiałeś? Wyglądają naprawdę fajnie. Kasta w drugim wcieleniu prezentuje się super, eliminując poprzednie błędy zrobisz super model. Powodzenia!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 04 Mar 2013, Pon 11:42    Temat postu:

Jestem tego samego zdania co Krzysiek, zawsze robiąc drugi raz model unikasz błędów robionych za pierwszym razem, naturalnie model wygląda lepiej od "pierworodniaka".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 04 Mar 2013, Pon 13:06    Temat postu:

Krzyśku - fotele to prawie te same co poprzednio. To znaczy technicznie to samo - fizycznie wykonane drugi raz.

Kasta wyszła stanowczo lepiej, chociaż nadal się boje malowania drugim kolorem ale to się jeszcze zobaczy Wesoly Teraz już nie mówię hop Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 04 Mar 2013, Pon 19:06    Temat postu:

hej
model wygląda super jakby wyjechał z fabryki i czeka na reklamy. Co do malowania drugim kolorem to mam pewną radę tzn ja tak robię i wychodzi git. wiem że bedziesz malował TS więc podgrzej go w gorącej wodzie żeby był gorący wtedy lepsze jest cisnienie i farba ładniej się kładzie. Maluj na 5-6 warstw bardzo cieniutkich żeby farba nie zaciekała pod taśmę. Aha przed malowaniem i oklejeniem zmatuj troszkę lakier papierkiem lub gąbeczka do matowania (dostaniesz ją w każdej mieszalni lakierów [link widoczny dla zalogowanych])jakieś 2500-3000. Wtedy lakier nie spływa z kantów i lepiej się trzyma.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 18 Mar 2013, Pon 9:10    Temat postu:

Żeby nie było że nic się nie dzieje. Po wielu perypetiach wracam z tym co się dzieje w "ProDrive" z autem Krzyśka. Mamy rok 2000 i wkrótce zaczyna się runda WRC w Szwecji. Jako że start rajdy już tuż tuż, to auto zostało pomalowane i częściowo oklejone w reklamy sponsorów.

Nowość w moim warsztacie - mając bardzo przykre doświadczenia z kalkami S27 (kalki się łamały, pękały i kładzenie ich to jakiś horror), postanowiłem poszperać i wynalazłem cudowny środek MicroScale o nazwie Micro Liquid Decal Film. Maluje się tym kalkę i po 20 minutach mamy grubszą warstwę. Wprawdzie kalki się nie łamią i nie pękają ale są grubsze i trochę trudniej się poddają działaniu płynów zmiękczających. Ale to nic - kładzie się je o niebo lepiej niż poprzednio. Dobra - dość gadania - pora na fotki:





Oczywiście brakuje oklejenia drzwi (najtrudniejsze zostawiłem na koniec) ale już po tylnych błotnikach wiem że będzie nieco łatwiej chociaż czasowo dużo dłużej.

Wnętrze w zasadzie skończone, brakuje dwóch czy trzech drobiazgów, więc powolutku widać koniec prac. Zostało masę dopieszczania która zajmie też wiele czasu ale jest nadzieja że model będzie w terminie Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 20 Mar 2013, Śro 17:49    Temat postu:

Tak polozona kalkomania prezentuje sie o wiele lepiej niz w pierwszej odslonie. Czekam jak wyjdzie reszta i zycze powodzenia !

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szpaku86 dnia 20 Mar 2013, Śro 17:49, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 21 Mar 2013, Czw 10:19    Temat postu:

Przychylam się do zdania mojego poprzednika, kalka jest znacznie lepiej położona niż za pierwszym razem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 21 Mar 2013, Czw 11:45    Temat postu:

Czyli jak mówią: " nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło"
rzeczywiście po katastrofie z kastę jej renowacja wyszła lepiej niż na początku. Myślę i życze, żeby już wszystko poszło zgadnie z planem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 22 Mar 2013, Pią 21:33    Temat postu:

no teraz to fura jak z fabryki Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 14 Kwi 2013, Nie 8:04    Temat postu:

Wnętrze ukończone - pasy bardzo mi się podobają... Dziwna produkcja Eduard plus dodatkowe materiałowe pasy. Masa zabawy z przeplataniem przez tył klatki ale wyszło bardzo ładnie.



Karoseria też ukończona, położone kalki, klar, polerka, uszczelki, linie podziału i dodatki (atrapa tablice itp.)

No to pora na galerię do której zapraszam (czas na ocenę i krytykę):
http://www.modelowanie.fora.pl/auta-sportowe-galeria,9/rajd-szwecji-2000-subaru-impreza-wrc-holowczyc-fortin,2136.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin