Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[KONKURS] Subaru Impreza WRC - Hołowczyc/Fortin Rajd Szwecji
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 30 Gru 2012, Nie 12:09    Temat postu: [KONKURS] Subaru Impreza WRC - Hołowczyc/Fortin Rajd Szwecji

Witam

Wiele osób się już podejmowało budowy tego samochodu więc tym trudniej będzie mi rywalizować z gotowymi modelami.
Auto docelowo ma wyglądać mniej więcej tak:


Baza to model Tamiya 24199 Subaru Impreza WRC '98 z rajdu Monte Carlo (fotki - aktualizacja).
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Jako że Szwecja to inne zawieszenie, to dawcą tego elementu będzie Impreza z Rajdu Safari:


Kalka od Studio27 WizjaTV z numerkiem 22:


Do tego planowane dodatki (jeszcze w trakcie zakupów):

lub:

oraz:

(tutaj niestety nie ma metalowych zapinek do tylnej klapy Subaru które jak wiadomo są inne - może ma ktoś coś co można polecić). Jeśli uda się zdobyć flock'a to fotele i deska będą flockowane. Ale na razie tego sobie nie obiecuję.

Do tego ręcznie robione sprężyny zawieszenia.
Nie przewiduję innych dodatków fototrawionych (budżet i tak jest już mocno nadszarpnięty a czeka mnie jeszcze jeden duży wydatek o którym poniżej).

A teraz prośba do kolegów. Mam jeden bardzo bardzo poważny zgryz!! Nie mam kół i opon na śnieg. Wiem że możliwe są dwa wybory: 8-mio lub 5-cio ramienne Speedline. Koniecznie na 5 śrub. Czy ktoś ma może pomysł czego użyć albo ma do sprzedania takie kółka? Mogę wymienić na inne felgi lub inne elementy, kalki itp.

No i druga prośba - czy ktoś może mi wykonać poprawną kalkę na przednią szybę? Jest błąd w kalce Studio27 o którym już było głośno (ewentualnie małe literki A oznaczające grupę z BK).

Myślę że to na początek tyle... Reszta fotek "zawartości pudełka" oraz pierwszych postępów prac już wkrótce... I jeszcze raz proszę o pomoc i ewentualne pomysły usprawniające Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Eden dnia 01 Sty 2013, Wto 20:16, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 30 Gru 2012, Nie 12:26    Temat postu:

Cześć, bardzo ambitne malowanie modelu. Kolega ma na kim się wzorować, ponieważ na naszym forum mamy już modele w takiej szacie graficznej. Życzę powodzenia przy budowie.
Co do kół, to najłatwiej zdobyć 8-ramienne Speedline z modelu Subaru Impreza WRX HASEGAWA. Felgi i opony z zestawu Hasegawy nadają się prawie idealnie, ponieważ jak to u Hase opony są zdecydowanie węższe od szutrowych opon Tamiya, a jak wiadomo na śnieg i lód używa się opon o mniejszej szerokości niż na szuter. Ja polecałbym takie rozwiązanie, ponieważ jest ono zdecydowanie tańsze i chyba mimo wszystko łatwiejsze do zdobycia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 30 Gru 2012, Nie 21:05    Temat postu:

Koledzy - HELP

Teraz doszedłem do tego że nie mam "daszka" dachowego. Czy ktoś ma może odlew albo ma na zbyciu takowe cudo? Chętnie wymienię na inne części - felgi, opony. Ewentualnie odkupię.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 30 Gru 2012, Nie 21:38    Temat postu:

Ja mam od wersji 2001 2002 i jak porównywałem to są niemal identyczne więc jak coś daj znać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 01 Sty 2013, Wto 20:23    Temat postu:

Za nami noworoczny pierwszy dzień więc poświęciłem go na przygotowanie kasty Jezyk

Generalnie prace wykonane to:
- usunięcie dolnej części przedniego zderzaka
- wklejenie przednich reflektorów (dodatkowych)
- usunięcie z dachu nawiewów z poprzedniej wersji WRC (wymiana na daszek)
- usunięte nadlewy z formy
- polerka kasty papierem 1000 pod podkład
- pogłębienie linii podziału
- wklejenie wlotu powietrza
- niedokończone wiercenie otworów w progach

Efekty poniżej:







Kasta w zasadzie gotowa do położenia podkładu (jeszcze do położenia szpachla na wklejkach przednich świateł żeby zderzak wyszedł równy).
Większość części i dodatków jeszcze w drodze lub w trakcie zamawiania więc prace będą troszkę powolne. Ale podkład już wkrótce Wesoly

p.s. Jeśli widzicie jakieś niedopatrzenia to piszcie już - znaczy zanim będzie za późno Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Eden dnia 02 Sty 2013, Śro 9:48, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 02 Sty 2013, Śro 13:14    Temat postu:

Jeśli jeszcze nie pomalowałeś kasty to popracuj jeszcze na tymi usuniętymi wlotami, bo z doświadczenia wiem że tego typu elementy potrafią później "wychodzić" z pod farby, oraz postaraj się zamaskować/zaszpachlować miejsca gdzie dodatkowe elementy elektrowni łączą się ze zderzakiem, jak zajrzysz na inne podobne galerie tej imprezy zrozumiesz o co mi chodzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 02 Sty 2013, Śro 13:18    Temat postu:

Wloty są idealnie gładkie (chociaż zdjęcia pokazują coś innego ale pod papierem ściernym jest idealnie równo - myślę że to odbicia z maszyny wtryskowej). A mówiąc o szpachlowaniu które mnie czeka to właśnie te dwa elementy elektrowni miałem na myśli Wesoly i wszystkie poniżej nich a związane ze zderzakiem. One muszą dać idealnie płaskie powierzchnie zderzaka - to bardzo widać jak ktoś je wkleja po pomalowaniu dlatego wkleiłem je już teraz przed lakierem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mulczas
forum designer



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: 02 Sty 2013, Śro 13:37    Temat postu:

Dokładnie tak jak napisał madmax, zaszpachluj łączenia halogenów ze zderzakiem, dodatkowo możesz wywiercić otwory na śruby mocujące tych halogenów. Poza tym na forum jest bardzo fajna relacja z budowy tego modelu, którą przeprowadził Kriskristoffers, więc tam masz sporo wskazówek, m.in. przedni zderzak nad tablicą rejestracyjną (tzn. ten poziomy element) jest trochę cieńszy od fabryki, dokładnie to widać nawet na zdjęciu, które zamieściłeś na początku tematu. Zobacz jeszcze dokładnie ile anten ma być na dachu, bo ja widzę tylko jedną.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 02 Sty 2013, Śro 14:35    Temat postu:

Szpachlowanie - tak Wesoly
Otwory - dzięki za wskazówkę - zrobię na pewno Wesoly
Anteny - Hmmm i tu są dwie opcje - jedna antena jest fabryczna, na innych fotach widać Hołka z dwiema antenami (jedna od CB). Kriskristoffers zrobił z dwoma i trochę się tym też zasugerowałem chociaż widziałem model z jedną anteną.

Jak to mawiają: "łatwiej grube obcienkowić niż cienkie pogrubasić" - więc usuwanie jest łatwiejsze Wesoly a do decyzji mam jeszcze czas (myślę że ankiety nie będę robić ale biję się z myślami ile tego ma być)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 05 Sty 2013, Sob 13:27    Temat postu:

Wiem że to niezgodne z netykietą aby pisać dwa posty pod sobą ale mam wielki problem z wyborem koloru.

Możecie mi doradzić jaki kolor TS wziąć na zderzaki do Imprezy Hołka?
Please Help!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 05 Sty 2013, Sob 14:18    Temat postu:

Z palety Tamiyowskich TS, ja wybrałbym z jeden z dwóch odcieni niebieskiego, tzn.
TS-10 French Blue lub TS-15 Blue

Na zdjęciu, gdy słońce oświetla mocno samochód, pasowałby TS-10 French Blue, a jak patrzę na niebieski na kalkach, to pasuje mi TS-15 Blue.
"Bądź tu mądry i pisz wiersze", który odcień wybrać... sam mam problem, ale myślę, że chyba wybrałbym TS-10, ale ostateczna decyzja należy do wykonawcy modelu. Mam nadzieję, że choć troszkę pomogłem. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 05 Sty 2013, Sob 14:19, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 05 Sty 2013, Sob 21:12    Temat postu:

Hej
co do kolorów to TS-15 odpada całkowicie. Mam escorta wrc Przybylskiego w tym kolorze i on jest za ciemny na subaru Hołka. Wybrałbym TS-10 lub TS-23 Light Blue w katalogu ma podobny odcień co oryginalne auto.
podrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 05 Sty 2013, Sob 23:39    Temat postu:

Mam w domu TS-23 Light Blue i wygląda na zbyt jasny. Krakowskim targiem chyba wygrywa TS-10 French Blue Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 06 Sty 2013, Nie 0:02    Temat postu:

Dzięki Wesoly Z katalogu też mi to wyglądało na TS-10 Wesoly

Wiedziałem że na pomocną dłoń mogę liczyć.
To teraz się "pochwalę" efektami (fotki jutro). Podwozie poszło w lakier - niestety wyszło fatalnie i leży w DOT Smutny Kasta ma podkład szary i wyszły rzeczy do poprawki - jutro będę nad nią pracować. Tak btw mam na warsztacie Misia evo 5 WRC i po Surfacer 1000 (szary) kładłem już 4 warstwy TS-26 i nadal widzę podkład (odpowiedni temat Warsztatowy też wrzucę jutro). Cóż - wielki błąd po latach. Wydawało się że szary podkład będzie ok, ale niestety nie. A jako że nie zamierzam powtarzać błędów na aucie konkursowym to zamawiam biały podkład (i tak muszę zamówić TS'y do Hołka) ale mam pytanie - Mr. White Surfacer czy Mr. Base White? Macie doświadczenia? I jeszcze jedno - czy używaliście Tamiya Panel Line Accent Color - jak mam już paczkę to myślę nad tym wynalazkiem...

Dobra późno już Wesoly Aktualizacja fotek jak i nowy temat z warsztatu Miśka jutro. Odpowiedzi może w temacie - chyba że ktoś woli to na PW Wesoly I jeszcze raz dzięki za pomoc w wyborze koloru Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 06 Sty 2013, Nie 13:33    Temat postu:

hej
Co do podkładów to teraz używam Mr. White Surfacer 1000 i jestem bardzo zadowolony z niego jak i z szarego do ciemniejszych modeli Wesoly kiedyś używałem Mr. Base White i on jest twardszy i gorzej się go obrabia jeśli wyjdzie jakiś babol już na podkładzie.
pozdrawiam
aha a co do tego wynalazku tamiya to nie używałem więc nic nie powiem o nim,ale linie robię rozcieńczoną czarną farbą humbrola i fajnie to wychodzi a jak coś wyjdzie na zewnątrz to można ją łatwo spolerować.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ccsrally dnia 06 Sty 2013, Nie 13:36, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 06 Sty 2013, Nie 19:40    Temat postu:

TS15 odpada tak jak napisał ccsrally w swoim przypadku kładłem go na Impreze Petro.
Odnośnie koloru to też bym się skłaniał do TS10.
Jeśli chodzi natomiast o Tamiya Panel Line Accent Color - to ja ten preparat kupiłem i powiem że jest w innej galaktyce niż choćby markery do do linii podziału - u mnie wyszło to bardzo przyzwoicie (galerie wkrótce) i myślę że przy większej wprawie będzie to wyglądało jeszcze lepiej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 07 Sty 2013, Pon 18:57    Temat postu:

Witam !

Pisze troche z opoznieniem ale dlaczego chcesz szpachlowac elementy elektrowni w przednim zderzaku? Te elementy mialy to do siebie ze zachodzily na zderzak a jak je zaszpachlujesz to tak jakby przed nocnymi oesami teamy uzywajace subarek zmienialy caly zderzak... Jesli chodzi o ten element to w moim modelu ktory na pewno widziale nie ma bledu, zreszta zobacz sam na przykladzie prawdziwej subarki :




Jesli sie przyjrzysz to w Moim modelu zciolem polowe naklejki Netia pod przednia lampa, z uwagi na to ze mocowanie halogenu wlasnie tak zachodzi na zderzak i zakrywa polowe reklamy:



Jesli chodzi o szpachlowanie tego zderzaka to owszem bez elektrowni jest koniecznie natomiast jesli szpachlujesz elektrownie to jest juz niestety blad.

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szpaku86 dnia 07 Sty 2013, Pon 19:16, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 07 Sty 2013, Pon 21:46    Temat postu:

No i kicha - nie przyjrzałem się w ten sposób a elektrownia już zaszpachlowana Smutny

Cóż będzie niższa ocena za błąd merytoryczny - ale tego już nie odrobię chyba... Może delikatne rysy mogę zrobić... Tylko nie wiem czy to teraz ma sens Smutny

Sam już nie wiem co mam robić Smutny


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Eden dnia 07 Sty 2013, Pon 21:52, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 08 Sty 2013, Wto 17:50    Temat postu:

No troche to skisiles, moze faktycznie uda Ci sie dorobic linie ale jesli ma to spieprzyc model to daj sobie spokoj. Nie dziwi mnie ze szpachlowales elektrownie, w koncu koledzy z forum sami Ci tak radzili... Dziwi mnie jednak fakt ze tak doswiadczeni Modelarze takie durnoty Ci doradzaja (bez obrazy Panowie)... Ale jak wiadomo nie ma ludzi nieomylnych.
Oczywiscie Sam nie jestes bez winy bo jak widzialem budujesz model na bazie Subarki 98 :



Jesli przyjrzysz sie grafice na pudelku to tam dokladnie widac jak powinien wygladac zderzak z elektrownia...



Tak czy inaczej zycze powodzenia w dalszych pracach i mam nadzieje ze dalej pojdzie juz gladko !

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 08 Sty 2013, Wto 21:59    Temat postu:

Tak - masz racje - jutro odpowiem na pytanie co zrobilem i co sie dalo uratowac. A co do pudelek Wesoly to w temacie konkursowego 206 juz sie okazalo ze pudelko klamie Wesoly i ze np zderzak na pudelku jest inny niz zderzak na kascie. Dobra - koniec marudzenia - dzis nie mialem czasu ale jutro zobacze co sie da uratowac, zrobie fotki i bedzie cool. Dzieki wielkie za rady i trzymanie kciukow. Powiem szczerze ze to moj pierwszy model po powrocie do modelarstwa po jakichs 6-7latach (nawet nie wiem ilu) Ale niewiele sie zmienilo oprocz mojego wzroku i trzesawki rak Wesoly
Generalnie costam jeszcze chyba umiem i sie postaram zrobic to najlepiej jak umiem. Jeszcze raz dzieki za kciuki i prosba do wszystkich - piszcie prosze jesli cos widzicie ze robie zle!!

EDIT!!
Nastąpiły przejsciowe problemy z brakiem podwozia Nie wiem czy chcecie czytać o tym jak wyglądało po wyjęciu z DOT i jak popłynął plastik i o moim załamaniu i chęci wycofania się z konkursu. Ale było minelo i kolega z forum poratowal podwoziem wiec wracam do gry... Nowe podwozie zdobyte i prace ruszaja spowrotem. Poniżej fotki z malowania kasty (podkład surfacer 1000 szary, druga warstwa White Surfacer, i Tamiya TS-26 trzy warstwy):




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Eden dnia 09 Sty 2013, Śro 23:00, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 10 Sty 2013, Czw 9:34    Temat postu:

Ponieważ przygotowuję listę zakupów mam do Was pytanie...

Jakiego bezbarwnego użyć? TS-13 Tamki czy Mr. Super Clear od Gunze? A może jakiś inny? Oczywiście w rachubę wchodzi tylko spray.

I co polecacie do polerki - Tamiya Fine i Finish oraz Tamiyowskie ściereczki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mulczas
forum designer



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: 10 Sty 2013, Czw 20:45    Temat postu:

Osobiście wolę mr. Super Clean od Gunze, ale trzeba uważać kładąc go na kalki, bo po prostu może je rozpuścić. Dużo lepszym rozwiązaniem będzie tutaj mr. Top Coat, który jest bezpieczny dla kalek. Zawsze można kupić dwa, Super Clean pod kalki dla wyrównania powierzchni, a Top Coat (niestety mniejszy objętościowo) na kalki. Ja tak robię i wychodzi dużo korzystniej niż tylko Top Coat na i pod kalki, bo tak jak pisałem jest mniejszy objętościowo, a niestety droższy od Super Clean.
Co do past to dołożył bym jeszcze Coarse (zgrubna na pierwszy ogień), a zamiast ściereczek polecam Tamiowski wosk.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 10 Sty 2013, Czw 21:59    Temat postu:

kolega Mulczas ma racje co do super clean ze rozpuszcza kalki to samo tyczy się bezbarwnego tamki. Ja osobiście nie kładę klaru pod kalki bo lakier jest sam w sobie już gładziutki tzn u mnie, nie wiem jak u innych wychodzi. A używam Top coat. Robię też tak 2-3 warstwy klaru czekam aż wyschnie porządnie kilka dni- tygodni papier 2000-3000 matowanie i na to znowu klar i efekt piorunujący bez polerki Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 11 Sty 2013, Pią 8:47    Temat postu:

Dzięki za rady Wesoly do tego etapu mam jeszcze trochę czasu. Dziś ostatnia warstwa TS-26 i czekamy aż wyschnie. Potem TS-10 na zderzaki i przyjdzie etap kalkowania. Kiedy będzie wszystko wysychało zajmę się podwoziem. W sumie każdy ma swoją kolejność budowy, ja lubię wiedzieć efekt do jakiego dążę a jak mam kaste piękną to aż się chce robić następne rzeczy. Dziś po malowaniu postaram się znów coś wrzucić. Przed ostatnia warstwą zrobię delikatny retusz miejsc na których lakier siada gorzej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 12 Sty 2013, Sob 10:26    Temat postu:

Obiecana aktualizacja po malowaniu ostatniej warstwy białego TS-26. Jutro jak wyschnie i okleję pójdzie TS-10 na zderzaki....




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 12 Sty 2013, Sob 12:43    Temat postu:

Teraz widac ze bialy fajnie siadl. Jednak zdecydowales sie na dwie anteny? Z tego co ja wygrzebalem w necie niestety nie znalazlem fotki z 2000 roku gdzie ma dwie, chociaz inni modelarze maja odmienne zdanie...
Odnosnie t
Twojego poprzedniego postu to ja osobiscie uzywam TS-13 i puki co mnie niezawiodla. Kalek tez mi nigdy niezjadlo, ale trzeba nakladac powoli ciekimi warstwami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 12 Sty 2013, Sob 14:06    Temat postu:

Bardzo dawno nie modelowałem więc to nie jest szczyt możliwości. Jednak wychodzi się z wprawy Ale nie wygląda to najgorzej chociaż sam widzę masę niedociągnięć (szczególnie w Miśku). Co do dwóch anten to poniżej moja dokumentacja:




Na wszystkich są dwie anteny. Do tego są numery na tylnej szybie nad nazwiskami, literki A z BK i na błotniku są dwie reklamy organizatora. Spróbuję zdobyć je i dopasować się do oryginału.

Szpaku - każdy z modelarzy widzi "świat" inaczej. Strasznie trudno jest zrobić model na takim poziomie jakie już były prezentowane na tym forum Wesoly Twoje Subaru i Kris'a są wręcz wzorcowe i obawiam się że aż tak dobre mi nie wyjdzie. Ale przynajmniej mam wzorce. Trochę łącze Wasze pomysły i spostrzeżenia. Strasznie żałuję że nie mam karbonowych kalek i czasu na takie wykończenia.

To co chciałbym zrobić ale nie wiem czy mi wyjdzie to połączenie dwóch modeli jakie widziałem w galeriach. Chcę spiłować osłonę na klatce na pionowej rurce oraz wzmocnienia klatki na przednich słupkach. Ale to jest na zasadzie "jak zdążę" Wesoly Najważniejszy jest termin konkursu, jeśli braknie czasu to niestety z tego zrezygnuję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 12 Sty 2013, Sob 15:09    Temat postu:

Wydaje mi sie ze Twoja dokumentacja jest zgodna w 100% ale z rokiem 1999... z tad ruznice w reklamach na samochodzie, oznaczeniach grupy, antenach na dachu itp. Ale za eksperta w tej kwestji sie nieuwazam wiec ufam Twoim wyborom !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 12 Sty 2013, Sob 19:40    Temat postu:

hej
Eden jedna rada najpierw pomaluj zderzaki i wszystko w kolor niebieski co tam masz i dopiero oklejaj kalkami bo jak okleisz a później pomalujesz to możesz ściągnąć taśmę z kalkami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 12 Sty 2013, Sob 20:42    Temat postu:

szpaku86 napisał:
Wydaje mi sie ze Twoja dokumentacja jest zgodna w 100% ale z rokiem 1999... z tad ruznice w reklamach na samochodzie, oznaczeniach grupy, antenach na dachu itp. Ale za eksperta w tej kwestji sie nieuwazam wiec ufam Twoim wyborom !


W 1999 roku Krzysiek jechał z innym numerem #17:

[link widoczny dla zalogowanych]
Ukonczyl na 15 miejscu
Wyniki na poszczegolnych oesach:
[link widoczny dla zalogowanych]

To jest dokumentacja z roku 2000 w ktorym startowal z numerem #22:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ukonczyl na 16 miejscu
Wyniki na poszczegolnych oesach:
[link widoczny dla zalogowanych]

Jesli chodzi o Twoja dokumentacje (ktora tez przestudiowalem) mam wrazenie ze jest to dokumentacja z odcinka testowego lub testow przed rajdem. Te elementy o ktorych pisalem sa naklejane na Badaniu Technicznym czy tez Badaniu Kontrolnym. Stad tez na czesci zdjec tego nie ma. Oczywiscie tez sie nie traktuje jak eksperta w tej dziedzinie ale taka jest moja teoria Wesoly

@ccrally - oczywiscie ze taka kolejnosc Wesoly Innej nie przyjmuje do wiadomosci bo nie wiadomo co sie wydarzy. Wydawalo mi sie ze tak to opisalem ze najpierw lakier potem kalki ale jesli to nie wynikalo z tego co nabazgralem to sorry Wesoly dokladnie w takiej kolejnosci chce to zrobic. Poza tym mam na warsztacie Miska wiec moze mi sie wszytko mieszac bo w jednym robie to a w drugim cos dalej Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 15 Sty 2013, Wto 13:03    Temat postu:

szpaku86 napisał:
Jesli chodzi o szpachlowanie tego zderzaka to owszem bez elektrowni jest koniecznie natomiast jesli szpachlujesz elektrownie to jest juz niestety blad.
Pozdrawiam
Krzysztof

Jako że zostałem poniekąd wywołany do tablicy to powiem że nie specjalnie rozumiem Twoje stwierdzenie - czyli co szpachlować czy nie ??
Dodatkowo zdjęcie P2000 trochę nietrafione.

Jeśli chodzi o mnie to ja swoje twierdzenie odrobinę wydedukowałem - moim zdaniem wygląda to tak - posłużę się tu przykładem Imprezy Petro Leszka:




Według mnie sama elektrownia mocowana jest w tym otworze na który zakładana jest owa zaślepka. Jeśli tak jest (??) to linia podziału powinna być poprowadzona dookoła elektrowni w kształcie tej dziwnej zaślepki - tak wygląda to z mojego punktu widzenia, dlatego zawsze szpachluje zderzak - jeśli była by nakładana na to miejsce oraz na zderzak to na fotkach było by to bardziej wyraźne lub też prawdopodobnie zaślepka miała by inny kształt - tak mi się przynajmniej wydaje - jak jest naprawdę ciężko jednoznacznie stwierdzić, chyba że ktoś skombinuje jakieś dobre fotki.

Chciałem też dać wam jedną kwestie do przemyślenia - mianowicie od bardzo dawna mam wrażenie że Imprezy fabryczne miały sporo różnic (nie mówię tu o kwestii technicznej) od wersji dla klientów - przykładowo fabryki jeździły na 6 ramiennej feldze praktycznie tylko w sezonie 97 (później jak wiadomo była "szprychowana felga") za to większość prywaciarzy jeździła tylko na 6 ramiennej ( w latach późniejszych się to oczywiście zmieniło).

Odnośnie modelu to przykro mi z powodu podwozia, reszta wygląda bardzo ładnie, zapowiada się kolejna piękna rajdówka.

Eden napisał:
Szpaku - każdy z modelarzy widzi "świat" inaczej... ...Trochę łącze Wasze pomysły i spostrzeżenia...

Podzielam tą opinię i sam używam patentów innych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 15 Sty 2013, Wto 17:20    Temat postu:

Jak widać na zdjęciach dodanych przez madmax'a, zderzak nie ma takich dużych zaślepek jak model. Prawda jest taka, że halogeny elektrowni na zderzaku są do niego mocowana na 4 kołkach. Obudowa każdego z halogenów ma kształt taki jak zaślepki/halogeny w modelu. Jeśli chcemy być na 100% zgodni z orginałem, to halogeny modelu powinny być wklejone w taki sposób, żeby lekko wystawały poza płynną linie zderzaka, a nie idealnie się z nią pokrywały, ponieważ po nałożeniu obudów halogenów na zderzak powstaje minimalny "schodek" pomiędzy nimi a powierzchnią zderzaka. Takie jest moje zdanie i uważam, że jest ono zgodne z rzeczywistością.
Dlatego można wkleić owe elementy tak, żeby odrobinę wystawały poza zderzak, będzie to zgodne z rzeczywistym samochodem, ale wygląd pozostawi troszkę do życzenia i dam głowę, że tak wykonany element będzie powodem do negatywnej oceny modelu, pomimo tego, ze odzwierciedla prawdziwy samochód.

Fotka odnaleziona przez kolegą madmax'a, która potwierdza moje słowa:



Po wspólnej wnikliwej analizie dokumentacji razem z kolegą madmax'em doszliśmy do takiego wniosku Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 15 Sty 2013, Wto 17:28, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 15 Sty 2013, Wto 17:54    Temat postu:

I z ta ocena zgadzam sie w 100%, w dodatku potwierdza moja. Zdjecia subarki Leszka to nietrafiony przyklad gdyz moim zdaniem zderzak tamtego samochodu nie jest przystosowany do elektrowni ( nie ma nawiercen na 4 kolki, ponadto pod zaslepka nie ma kabli ani gniazda do podlaczenia). Pewnie ktos pomysli - no jasne dwa ruzne zderzaki, jeden przystosowany do elektrowni a inny nie... Ale prawda jest taka ze spotkalem kilka takich przypadkow w rajdowych samochodach, chocby w mojej celice ktora teraz robie. W rajdzie Korsyki zderzak nie ma nawiercen w zderzaku a na innych rajdach juz ma (potwierdze zdjeciami w moim warsztacie).
Reasumujac:
- robiac model subaru bez elektrowni szpachlujemy
- robiac model subaru z elektrownia nie szpachlujemy, a zeby model pokrywal sie z orginalem wypada zrobic schodek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 15 Sty 2013, Wto 21:33    Temat postu:

Pora na kolejną aktualizację. Wykonane prace:
- malowanie niebieskich zderzaków TS-10. Popełnione błędy w maskowaniu niestety wyszły ale... ale w miejscach gdzie będą kalki więc niegroźnie, a dwa miejsca konfliktowe zostaną delikatnie skorygowane
- położenie kalek na masce. Tu mój wniosek, że nie jest to model dla początkujących. Kalki - nie wiem jak inne egzemplarze - ale pękają i przypomina to układanie puzzli np. z kalki Lay's w 7 kawałkach. To jest jakaś masakra!! Ilość padających niecenzuralnych słów była zastraszająca. Pozwolę sobie nie komentować Wesoly Myślę że kalkowanie kasty zajmie kilkanaście albo kilkadziesiąt godzin. Jeśli chcecie krytykować to macie całkowite prawo bo widzę swoje niedociągnięcia Wesoly

A teraz już fotki:





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 16 Sty 2013, Śro 10:39    Temat postu:

Odnośnie koloru to mam mieszane odczucia - wydaje mi się że jednak w miarę dobrze trafiliśmy z doborem - myślę ze zdjęcia w świetle dziennym to potwierdzą.
Odnośnie kalek to niestety ale z S27 miałem podobne przygody (i to nie raz) więc osobiście nie przepadam za produktami tej firmy.
Same kalki wydają się być położone dobrze, może z wyjątkiem tych niebieskich które mogłeś dać odrobinę bliżej świateł bo wystają z pod niej małe białe przebłyski, dodatkowo ta z prawej ma jakieś takie dziwne załamanie.
Myślę że jednak poradzisz sobie bez problemu z resztą, tylko moja mała sugestia jest taka że zanim położysz ją na model to przymierz ją najpierw na sucho bo zdarza się że kalka ni jak pasuje do kasty - u S27 zdarza się to dość często.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 16 Sty 2013, Śro 11:02    Temat postu:

hej
Kalki jak na razie wyglądają oki. Co do małych niedociągnięć gdzie prześwituje biały to nic straconego trochę spreyu na zakrętkę i pędzelek i będzie git. Mam jeszcze jedną radę jak możesz to natnij kalki między maską a błotnikiem żeby później ładnie wyszły linie podziału.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 16 Sty 2013, Śro 11:26    Temat postu:

No to odpowiadając na sugestie i pytania:

1. Kolor jest nieco tylko jaśniejszy od koloru kalek więc wydaje się że dobór koloru jest w miarę możliwość TS'ów idealny
2. Kalka na prawym błotniku (niebieska) - to znaczy prawa na zdjęciach - czyli od strony kierowcy popękała na 3 części więc cholernie ciężko ją było poukładać Smutny
3. Zdjęcia były na mokrych kalkach więc po wyschnięciu wygląda to dużo lepiej ale mimo wszystko pęknięcie na prawej niebieskiej widać - lepiej się tego już nie dało ułożyć (może wieczorem jeszcze coś poprawie ale muszę ponownie namoczyć kalki SET'em). Szczerze mówiąc nie wiem czy to dotykać (może jakaś Wasza rada). oglądałem to dziś rano po wyschnięciu i widać tylko pęknięcie kalki nie ma białego prześwitu.
4. Problemy pojawiają się na ciemnej kalce (niebieskiej) bo bardzo są widoczne te pęknięcia. Tego efektu nie ma na Lay's i innych - jest to niezauważalne.
5. Prześwitami białego na masce nie ma cię co przejmować bo w tym miejscu będzie elektrownia i ona zasłoni to niedociągnięcie.
6. Linie podziału nacinam po wyschnięciu kalki i ponownie stosuję SOL albo SOFTER. Po prostu w takim układzie wiem gdzie dokładnie ta linia przebiega i kalka mi się nie przesuwa.

Dziś mam nadzieję kolejny dzień walki w kalkowanie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 16 Sty 2013, Śro 13:33    Temat postu:

hej
no właśnie chodziło mi żeby kalki naciąć na sucho już. co do pęknięć to zostaw i nie ruszaj już kalek bo może być już tylko gorzej. Ewentualnie jak wyschną to dobierz kolor i zrób retusz cieniutkim pędzelkiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 16 Sty 2013, Śro 20:45    Temat postu:

Musze przyznac ze przezywalem horror z kalkami studia 27 dwa razy, pierwszy przy modelu Kuliga ale wtedy kalki byly uszkodzone i subaru ktore robisz... Mialem dokladnie ten sam problem i nie raz chcialem zezlomowac model. Ale glowa do gury, dasz rade !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 17 Sty 2013, Czw 10:54    Temat postu:

ccsrally napisał:
hej
Co do pęknięć to zostaw i nie ruszaj już kalek bo może być już tylko gorzej.


Niestety musiałem "ruszyć" kalki (czerwone na błotnikach) bo były o 4mm za nisko i nie mieściła się . Netia. Tym samym porada... Jeśli kalka na 24h i przez 20 minut smaruje się ją SETem to da się przesunąć (podważamy nożykiem i pędzelkiem). Podobno sposób działa tylko na lakierach błyszczących. Problem - delikatne "kropki" wgłębienia od ostrza nożyka. Ale jeśli mus to mus.

Inne spostrzeżenia: kolor zderzaków jest znacząco jaśniejszy od kalek w świetle dzienny ale nie będę tego zmieniać bo nie ma innego pomysłu na kolor. Reszta prac idzie w ślimaczym tempie. Może w weekend podgonię i pokażę kaste po oklejeniu (nie całą bo czekam jeszcze spokojnie na pewne dodatki ale o tym cicho sza Jezyk ).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 20 Sty 2013, Nie 20:53    Temat postu:

Kolejny modelarski weekend za nami. Efektem jest kasta w pełnych kalkach. Pozostały delikatne korekty popękanych kalek. S27 to jednak ogromne wyzwanie. Kiedy kleiłem znaczek Subaru z oryginalnej kalki na koniec stwierdziłem ze to jest grube jak tektura Wesoly

Kalka Netia na tylnym zderzaku się rozkwasiła i jest po reanimacji. Połowy kalek Netia na przednim zderzaku odcięte celowo! Zasłaniają je nakładki elektrowni. Poza tym pęknięcia kalek są wszędzie. Nie wiem czy może klar to ukryje trochę... W każdym razie ja jestem bardzo zadowolony z efektu. Kalki nie są wierne - porównując je z dokumentacjami:
- WizjaTV na drzwiach jest za mała
- "drapaczki" na drzwiach są za niskie
- Shell na tylnych błotnikach trochę za małe

A efekty poniżej - uwagi mile widziane (brakuje kalek na tylnej klapie - czekam na właściwą kolorystycznie) plus male "A" z BK:








Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Eden dnia 20 Sty 2013, Nie 20:56, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 21 Sty 2013, Pon 10:19    Temat postu:

Po Twoim opisie spodziewałem się małej tragedii w trzech aktach a miło się zaskoczyłem. Na tych małych zdjęciach wygląda to dość dobrze, co do różnic w wielkości kalki z oryginałem to tak jak wspominałem dobrze je najpierw przymierzyć na sucho żeby później nie było niespodzianek. Szkoda że nie poprawiłeś tej naleciałości z farby pod prawym tylnym światłem, bo teraz mogą być z tym małe problemy ze względu na kalki. Widzę że przy podwoziu prace też już ruszył.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 21 Sty 2013, Pon 12:04    Temat postu:

madmax napisał:
Po Twoim opisie spodziewałem się małej tragedii w trzech aktach a miło się zaskoczyłem. Na tych małych zdjęciach wygląda to dość dobrze, co do różnic w wielkości kalki z oryginałem to tak jak wspominałem dobrze je najpierw przymierzyć na sucho żeby później nie było niespodzianek. Szkoda że nie poprawiłeś tej naleciałości z farby pod prawym tylnym światłem, bo teraz mogą być z tym małe problemy ze względu na kalki. Widzę że przy podwoziu prace też już ruszył.


Odpowiadając - dramat jest patrzac z bardzo bliska... Niedorobke - chyba troszke pominalem i nie wiem dlaczego - mam nadzieje ze do poprawy jeszcze. A jesli chodzi o wielkosc to chodzilo mi o porownanie do oryginalu z dokumentacji foto...

Jak ktos chce obejrzec dokladnie wielkie fotki to sluze - podac tylko adres i podesle...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 21 Sty 2013, Pon 12:07    Temat postu:

Eden napisał:
Jak ktos chce obejrzec dokladnie wielkie fotki to sluze - podac tylko adres i podesle...

Zamiast wysyłać na @ może lepiej od razu wrzucić zdjęcia przynajmniej w rozmiarze 800x600 lub 1024x768


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 21 Sty 2013, Pon 12:25    Temat postu:

A czytalem ze Admin banuje za wieksze niz 700 pixeli Wesoly

No dobra - wstawiam duze - jak bedzie za duze to prosze o info i usune post...








Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Eden dnia 21 Sty 2013, Pon 12:37, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 21 Sty 2013, Pon 12:29    Temat postu:

Eden napisał:
A czytalem ze Admin banuje za wieksze niz 700 pixeli Wesoly

Ostatnio oko jest na to przymykane (oczywiście w granicach rozsądku) ale gdyby jednak zdjęcia by były 800x600 to by było miło


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 03 Lut 2013, Nie 21:15    Temat postu:

No to kolejna relacja w modelowego weekendu. W tygodniu działo się niewiele ale postaram się teraz uzupełnić to co się działo. A mianowicie po kolei:

- kasta dostała linie podziału blach (nie sugerujcie się proszę jakością wokół szyb - tutaj będą malowane uszczelki)
- szyby poszły do malowania (nie są jeszcze wyczyszczone ale była potrzebna przymiarka dla potrzeb klatki ale to za chwilę)
- kierunkowskazy na błotnikach dostały ciekawy kolorek Wesoly
- (nie ma na zdjęciu) przedni wlot powietrza dostał osłonę do połowy wlotu - taką jaką miał oryginał na oesach - pokażę przy następnej okazji


- powstały "odbłyśniki" tylnych lamp
- pomalowane lampy tylne (nie są wklejone - to tylko przymiarka do fotki) - potrzebne są drobne retusze
- skorygowane drobne niedoróbki prawego tylnego światła


- podwozie było już pomalowane wcześniej, teraz dostało kolorki Wesoly zostały trzy maleńkie elementy i będzie gotowe do montażu


- duże postępy z klatką Wesoly
- usunięte ochraniacze pionowych wzmocnień przy słupkach
- zaszpachlowane wszystkie łączenia klatki
- przednie elementy klatki otrzymały wzmocnienia do słupków z polistyrenu - będzie jeszcze drobna korekta przy dopasowywaniu "na gotowo"
- wszystko po dwóch warstwach podkładu i szlifowaniach - nadal w trakcie prac...


- elementy podwozia i zawieszenia pomalowane i przygotowane do montażu
Tu uwaga - kolory to NUDA, modelarska NUDA - XF1, X18, XF16, XF11, i półosie XF56


- najfajniejsza zabawa to elementy zawieszenia
- usunięte plastikowe sprężyny
- wyszlifowane elementy
- wstawione sprężyny metalowe
- całość pomalowana przed montażem i po montażu delikatnie korygowana (wymaga drobniutkich poprawek) - efekt byłby ciekawszy przy bardziej kolorowym zawiasie jak Corolla czy 206... tutaj - monotonia kolorystyczna


- pierwsza próba flockowania foteli - efekt kompletnie mnie rozczarował... wygląda na to że będzie krecik i jeszcze jakaś inna próba. Mnie się to nie podoba ale posłucham Waszych opinii i komentarzy w tym zakresie. Sam jestem ciekaw co myślicie... i jak można to zrobić lepiej (flock sypany na fotele posmarowane klejem)


Na dzisiaj tyle. Teraz trochę trzeba popracować żeby zarobić pieniążki na dalsze modelowanie Wesoly I oczywiście czekam na Wasze rady. Niewątpliwie wszystko co mogę zrobić lepiej a wyłapiecie teraz, zdążę jeszcze poprawić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 04 Lut 2013, Pon 21:10    Temat postu:

hej
widzę że praca idzie ostro. Czym robisz linie podziału?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 04 Lut 2013, Pon 21:18    Temat postu:

ccsrally napisał:
Czym robisz linie podziału?


Postanowiłem zaryzykować i wprowadzić nowoczesność:
Tamiya Panel Line Accent Color Black - cena 18,50 zł plus przesyłka.

Śmierdzi to jakby coś na benzynie czy rozpuszczalniku - generalnie specyfik to chyba jakiś środek penetrujący w którym pływają mega-drobniutkie cząstki tego "koloru". Przykładasz pędzelek i samo się rozpływa. Jeśli pozostanie kropelka to jak tylko znajdzie "ujście" to zaraz myk myk i wpływa w linie. Trzeba położyć dwie trzy warstwy no dość słabo kryje ale za to wychodzi idealnie i bez "wyjechania". "Kropki" pozostałości środka można zmyć benzyną do zapalniczek bardzo delikatnie przecierając. Jak zmywasz wacikiem to wnętrze linii pozostaje nienaruszone. Ja używałem benzyny ekstrakcyjnej ale mocniej przytarta niestety delikatnie rozpuszcza kolor (tu ucierpiał misiek evo który jest modelem testowym nowych technologii).

W każdym razie polecam specyfik bo jest wart każdej wydanej złotóweczki Jezyk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 05 Lut 2013, Wto 10:45    Temat postu:

Eden napisał:
ccsrally napisał:
Czym robisz linie podziału?

Postanowiłem zaryzykować i wprowadzić nowoczesność:
Tamiya Panel Line Accent Color Black - cena 18,50 zł plus przesyłka.
...................
W każdym razie polecam specyfik bo jest wart każdej wydanej złotóweczki Jezyk

Podzielam zdanie kolegi - ja ostatnio też zakupiłem ten specyfik i jestem z niego bardzo zadowolony - linie wychodzą znacznie lepiej niż markerami - odrobinę wprawy jeszcze to w moim przypadku wymaga ale jestem dobrej myśli.

Co do modelu to wszystko idzie w dobrą stronę, kalki ładnie wyszły, no może poza prawym progiem na którym są jakieś takie fałdki - ale myślę że będzie to widać tylko na zdjęciach bardzo przybliżonych, linie podziału tez wyglądają w porządku.

Z czego robiłeś sprężyny ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin