Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PEUGEOT 205 Turbo 16 Evo 2 Grupa B

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 30 Gru 2014, Wto 15:57    Temat postu: PEUGEOT 205 Turbo 16 Evo 2 Grupa B

PEUGEOT 205 Turbo 16 Evo 2

Rajdowa Grupa B większości "mniej zaawansowanych" fanów motorsportu kojarzy się z Audi Quattro S1, czyli samochodem, którego "muskularna" aerodynamika chyba najbardziej wryła się w pamięć:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tak rozbudowane ospojlerowanie Audi, zdradzało jego niewłaściwy rozkład mas, który starano się poprawić na wszelkie możliwe sposoby np.
- przerzucenie do tyłu chłodnic i wszelkiego osprzętu w celu odciążenia przedniej osi, która musiał poradzić sobie z 5-cylindrowym silnikiem,
- skrócono rozstaw osi samochodu.

Wszystkie te zabiegi niestety dla zespołu Audi Sport spełzły na niczym, ponieważ to wcielenie zwyciężyło tylko w jednym Rajdzie tj. San Remo, ale więcej o Audi innym razem.

Samochód, który jest przedmiotem mojego nowego wątku warsztatowego jest PEUGEOT 205 Turbo 16 Evo 2 czyli rajdówka, która w 100% wykorzystała możliwości, które dawał regulamin Grupy B.
Firma Peugeot postawiła na bezkompromisową konstrukcję z silnikiem umieszczonym pomiędzy fotelami a tylną osią, poprzecznie po prawej stronie:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Po lewej stronie zamontowano 5-stopniowa skrzynia biegów.
"Moment obrotowy trafiał na wałek odbiorczy przekładni, znajdujący się nad wałem napędowym, gdzie poprzez wałek zdawczy wędrował do centralnego mechanizmu różnicowego typu Fergusona. Ten znajdował się dokładnie na środku osi wzdłużnej, dzięki czemu nie było potrzeby stosowania skrzyni rozdzielczej i dwóch wałów napędowych"

Centralny mechanizm różnicowy dawał możliwość ustalenia rozdziału momentu obrotowego pomiędzy osie, w proporcjach:
- asfalt 25/75% [przód/tył],
- szuter 33/65 % [przód/tył],
- śnieg 50/50 % [przód/tył].

205-ka zbudowana była na ramie rurowej pokrytej kevlarowymi panelami nadwozia. Samochód był krótszy od Audi Quattro o około 40 cm i około 10 cm od Lancii 037, ale posiadał rozstaw osi większy odpowiednio o 16 i 100mm od swoich konkurentów.
Dzięki zastosowaniu takiej konstrukcji, rozkład mas była prawie idealny, ponieważ na przednią oś przypadało 46% wagi rajdówki.
Jedynym wymaganiem szefostwa PSA przy projekcie nowej rajdowej broni, było upodobnienie konstrukcji do nowego małego samochodu, którym koncern planował zawojować europejskie rynki.

[link widoczny dla zalogowanych]

W celu otrzymania homologacji Peugeot musiał wyprodukować 200 sztuk samochodu w wersji cywilnej:

[link widoczny dla zalogowanych]

Drogowa wersja 205 Turbo16 poza ogólnym wyglądem miała niewiele wspólnego z bazowym modelem, jedynie: przednią szybę, reflektory, przednie drzwi i blok silnika.

A teraz kilka słów na temat wersji, której model chcę zbudować.
Peugeot 205 Turbo 16 Evo 2 ujrzał światło dzienne w majowym Tour De Corse 1985:

[link widoczny dla zalogowanych]

Rajdówka została gruntownie zmodyfikowana, zmiany objęły zarówno nadwozie jak i silnik i układ przeniesienia napędu.
Nadwozie wzbogacono o pokaźne tylne skrzydło, z przodu pojawił się przeprojektowany zderzak z większym wlotem do chłodnicy oraz charakterystyczne 2 płaty po jego bokach. Z tyłu poza skrzydłem na krawędzi dachu, pojawił się zmodyfikowany dyfuzor, który ściśle otulał rurę wydechową.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Co do mechaniki, to silnik został wzbogacony o kolektor ssący o zmiennej długości kanałów:

[link widoczny dla zalogowanych]

wstawiono wydajniejszą turbosprężarkę Garret'a oraz nową już 6-stopniową skrzynię biegów.

Oficjalnie wersja Evo 2 legitymowała się następującymi parametrami:

Moc: 460KM przy 7600 obr/min; ciśnienie doładowania 2,6 bara;
Moc: 480KM przy 7600 obr/min; ciśnienie doładowania 2,8 bara;
Moc: 550KM przy 7600 obr/min; ciśnienie doładowania 3,0 bara;
Moment obrotowy: 490Nm przy 6500 obr/min.


[link widoczny dla zalogowanych]

Tyle tytułem wstępu. Co się tyczy podzespołów potrzebnych do zbudowania modelu, to są one następujące:

Model PEUGEOT 205 Turbo 16 Evo 1 firmy TAMIYA:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Transkit Peugeot 205 Turbo 16 Evo 2 firmy RENAISSANCE:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Transkit, a w zasadzie kalkomania pozwala na zbudowanie zwycięskiego samochodu z cyfrą 5 na nadwoziu, prowadzonego przez załogę:
Bruno Saby/Jean-François Fauchille
z Rajdu Tour De Corse 1986:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

czyli tego samego rajdu, z którego zbudowałem model:
LANCIA DELTA S4
i mam nadzieję uzupełnić takie oto towarzystwo:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 01 Sty 2015, Czw 15:32, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 31 Gru 2014, Śro 11:10    Temat postu:

No no ! Szykuje się kolejny wypasny projekt z pod Twojej ręki Panie Piotrze. Pozostaje mi tylko życzyć powodzenia w nadchodzącym roku !!

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 01 Sty 2015, Czw 21:33    Temat postu:

Czuję się rozpieszczany, najpierw Lancia teraz jedna z moich najulubieńszych rajdówek...
Czy twoja szanowna małżonka jest świadoma ile przeznaczasz na swoje hobby ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 02 Sty 2015, Pią 18:31    Temat postu:

madmax napisał:
Czuję się rozpieszczany, najpierw Lancia teraz jedna z moich najulubieńszych rajdówek...
Czy twoja szanowna małżonka jest świadoma ile przeznaczasz na swoje hobby ??


Panie Maćku, jak wiadomo gentelmani nie rozmawiają o pieniądzach, zwłaszcza z kobietami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 02 Sty 2015, Pią 20:41    Temat postu:

Wow ...ale Ty Piotrze masz tempo. Też bym tak chciał.
No ale cóż zasiadam i obserwuję.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 02 Sty 2015, Pią 20:59    Temat postu: Klapa przedziału silnikowego

Dziękuję Panowie za dobre słowa, mam nadzieję, że wszystko pójdzie zgodnie z planem i oczekiwaniami.

Dziś pierwsza aktualizacja pod tytułem: Klapa przedziału Silnikowego

Klapa wersji Evo 2 różni się kilkoma szczegółami w stosunku do wersji Evo 1, a mianowicie:
- spojlerem;
- podpórkami spojlera;
- mniejszym otworem na szybę.

Klapa wersji Evo 1:

[link widoczny dla zalogowanych]

Klapa wersji Evo 2:

[link widoczny dla zalogowanych]

Na początek należało się pozbyć spojlera wersji Evo 1, który stanowi monolit z klapą. Po jego odcięciu, powstały otwór został zaślepiony od wewnątrz paskiem polistyrenu, a od zewnątrz zaszpachlowany. Po wyschnięciu szpachlówki, kalpa została wyszlifowana:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

wywierciłem 2 otwory pod w/w podpórki monstrualnego spojlera:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

kolejna rzecz, którą należało poprawić/uzupełnić to dodatkowe dwie poprzeczne beleczki wlotu powietrza w klapie oraz wstawić "blachę" u spodu otworu na szybę w celu jego zmniejszenia:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

i na koniec pierwsza wstępna przymiarka tylnego spojlera do zmodyfikowanej klapy:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 29 Wrz 2015, Wto 19:05    Temat postu:

Witam po dłuższej przerwie. Związku z urlopem, mogłem sobie pozwolić na kilka chwil przy modelu. Na początek przygotowałem boczne płaty, które musiałem uzupełnić o elementy montażowe do przedniego zderzaka:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Został wklejony przedni spojler, który należało uzupełnić szpachlówką, ponieważ producent transkitu nie wiedzieć czemu pozostawił schodki:

[link widoczny dla zalogowanych]

Po wstawieniu i oszlifowaniu przedniego spojlera nawierciłem po 3 otwory montażowe dla bocznych płatów i przymierzyłem je do kasty:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Na koniec kilka zdjęć poprawionej kratki wentylacyjnej w tylnej klapie. Ten szczegół nie dawał mi spokoju od dłuższego czasu i postanowiłem go poprawić, ponieważ w rzeczywistym samochodzie kratka miał 4 pasy poziome, a Tamiya zrobiła tylko 2. Myślę, że taka klapa wygląda zdecydowanie lepiej:

Wersja przed modyfikacją:

[link widoczny dla zalogowanych]

i po:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 29 Wrz 2015, Wto 19:10, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 29 Wrz 2015, Wto 20:36    Temat postu:

Witaj Piotrze !!

Nie wiem jak reszta kolegów ale mnie niezmiernie cieszy Twój powrót na łono forum, a przede wszystkim ze wróciłeś do modelowania ! Prace nad przerabianiem 205-tki wyglądają obiecująco, czekam na kolejne aktualizacje !

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mulczas
forum designer



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: 30 Wrz 2015, Śro 9:28    Temat postu:

Tylny wlot... szacun Wesoly Wklejałeś paski styrenu, czy rzeźbiłeś w plastiku? Ogólnie model nietuzinkowy, wykonanie jak zwykle pierwsza klasa, pedantyczna dbałość o szczegóły- to lubię Mruga oby tak dalej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 30 Wrz 2015, Śro 10:50    Temat postu:

Cieszę się bardzo że Piotrek nie zrezygnowałeś z modelarstwa bo dawno niczego nie pokazywałeś i ogólnie jakoś przycichłeś.
Robota jak zwykle "pierwyjsort" a tylna klapa wygląda znakomicie - Mulczas wydaje mi się a nawet jestem tego pewien że to jednak "wycinanka" bo robiąc to z styrynu trzeba by wykarczować cała tylną kratkę i zrobić ją od początku i myślę ze to było by znacznie trudniejsze.
Czekam na kolejne postępy i coraz bardziej napalam się żeby zakupić graty do tego modelu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 30 Wrz 2015, Śro 12:38    Temat postu:

madmax napisał:
Cieszę się bardzo że Piotrek nie zrezygnowałeś z modelarstwa bo dawno niczego nie pokazywałeś i ogólnie jakoś przycichłeś.
Robota jak zwykle "pierwyjsort" a tylna klapa wygląda znakomicie - Mulczas wydaje mi się a nawet jestem tego pewien że to jednak "wycinanka" bo robiąc to z styrynu trzeba by wykarczować cała tylną kratkę i zrobić ją od początku i myślę ze to było by znacznie trudniejsze.
Czekam na kolejne postępy i coraz bardziej napalam się żeby zakupić graty do tego modelu.


Niestety z modelami musiałem trochę przystopować, bo zmieniłem pracę, więc na przyjemności czasu było mniej Wesoly ale teraz powoli będę pracował nad 205-ką.

Co do tylnej kratki, to tak jak napisałeś Maćku, zrobiłem wycinankę skalpelem brakujących górnej i dolnej szczeliny i wyszlifowałem resztę pilnikiem. Następnie usunąłem pionową, środkową poprzeczkę kamykiem szlifierskim (usunięcie poprzeczki zostawiłem na koniec, ponieważ usztywnia całą konstrukcję w czasie wycinania, co zdecydowanie pomaga) i wkleiłem 3 nowe poprzeczki z styrenu. Taka operacja jak widać dał bardzo fajny efekt. Wykonanie całości ze styrenu wiązało by się z znacznie większa ilością pracy i efekt mógłby być zdecydowanie gorszy, ponieważ poziome poprzeczki nie są płaskie lecz profilowane.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 30 Wrz 2015, Śro 12:40, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 08 Paź 2015, Czw 21:39    Temat postu:

jak zwykle masakra w każdym calu (pozytywna oczywiście ), oglądanie twoich prac to czysta przyjemnośc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 27 Mar 2020, Pią 10:53    Temat postu: Pierwsza Warstwa Szarego Podkładu

Kasta "wysezonowana" (jakieś 5 lat) po szpachlowaniu i klejeniu, więc poszła pierwsza warstwa szarego podkładu w celu ujawnienia niedoskonałości...

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Po kolejnym szlifowaniu i uzupełnieniu ewentualnych ubytków, elementy kasty zostaną pomalowane białą podkłado-szpachlówką MR.HOBBY:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 27 Mar 2020, Pią 12:10, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 27 Mar 2020, Pią 11:01    Temat postu:

Witamy z powrotem po przerwie od modeli

PS. Piotrek trochę zdjęcia duże - popraw


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 27 Mar 2020, Pią 15:32    Temat postu:

WOW ale odkop, ale podziwiam, że po tylu latach wracasz do ukończenia tego modelu.
Przysiadam Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 27 Mar 2020, Pią 15:49    Temat postu:

woocasch napisał:
WOW ale odkop, ale podziwiam, że po tylu latach wracasz do ukończenia tego modelu.
Przysiadam Wesoly



Cóż, ten Osobnik jest niezwykle obsorbującą jednostką:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 27 Mar 2020, Pią 18:13    Temat postu:

STI22B napisał:
Cóż, ten Osobnik jest niezwykle obsorbującą jednostką
Witam w klubie... u mnie to samo Wink

Fajny składzik


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 27 Mar 2020, Pią 18:14, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 29 Mar 2020, Nie 16:46    Temat postu:

Trzeba było pandemii co by Pan Piotr wreszcie się wziął za modele... Ale przynajmniej mamy pierwszy pozytywny efekt korona wirusa !!
Czekam z niecierpliwością na dalsze prace i cieszę się niezmiernie ze wróciłeś do tego projektu.

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 29 Mar 2020, Nie 21:24    Temat postu:

Wielkie dzięki Panowie za dobre słowo. Mam nadzieję, że uda mi się dokończyć ten Projekt...

Syn zasnął więc powoli do przodu.

Jak wiadomo przedział silnika w Evo2 wyglądał innaczej niż w Evo1.
Na początek nadkola oraz belka, która je łączy w Evo1:

[link widoczny dla zalogowanych]

i przedział w Evo2:

[link widoczny dla zalogowanych]

Do usunięcia jest więc pozioma belka pomiędzy nadkolami (vzarne X) oraz przemodelowanie ich samych.
Pierwszy papierowy szablon, na podstawie którego zostaną wycięte nowe elementy ze polistyrenu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Do wykonania są jeszcze owalne otwory w nadkolach:

[link widoczny dla zalogowanych]

oraz po wycięciu belki zastępujące ją perforowane wzmocnienie:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 29 Mar 2020, Nie 21:37, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mulczas
forum designer



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: 30 Mar 2020, Pon 19:50    Temat postu:

Modelarstwo na najwyższym poziomie przez duże eM. Zasiadam i obserwuję.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 30 Mar 2020, Pon 23:22    Temat postu:

Budowę tylnej części rajdówki trzeba jednak zacząć od przeróbki ramy tylnego zawieszenia, która będzie podstawą dla tylej części klatki bezpieczeństwa oraz przemodelowanych nadkoli.

Na początek złożona rama zawieszenia uzupełniona o dwie rury:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 31 Mar 2020, Wto 19:23    Temat postu:

Piotruś grubo.....super robota. 3mam kciuki za powodzenie misji i przysiadam do oglądania....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 31 Mar 2020, Wto 23:41    Temat postu:

powerpablo napisał:
Piotruś grubo.....super robota. 3mam kciuki za powodzenie misji i przysiadam do oglądania....


Dziękuję Paweł, wsparcie bardzo się przyda.

Mini update.
Nadkola rozcięte oraz wstepnie przemodelowana na Evo2, poprzez usunięcie poziomych płatów znajdujących się od wewnętrznych stron.

Przed:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Po:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 02 Kwi 2020, Czw 23:45    Temat postu:

Klatka tylnego zawieszenia po przebudowie/rozbudowie na wersje Evo2.
Zdjęcia po pierwszej warstwie podkładu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 02 Kwi 2020, Czw 23:46, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 05 Kwi 2020, Nie 0:59    Temat postu:

Po kilku godzinach wycinania szablonów z papieru, dopasowywania i klejenia udało mi się wykonać lewą "kierownicę" powietrza chłodzacego.
Elementu tego niestety brakuje w zestawie z Transkitem, więc trzeba go wykonać własnoręcznie. Spoiny po wyschnięciu zostaną obrobione na gotowo i całość zostanie pomalowana, ale to dopiero po zrobieniu prawej "kierownicy", która odpowiada za ukierunkowanie powietrza chłodzacego tylne hamulce.

Kilka zdjęć wykonanego elementu:


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 05 Kwi 2020, Nie 1:12, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 06 Kwi 2020, Pon 8:21    Temat postu:

Super robota, a ta "kierownica jest zrobiona z papieru/kartonu czy szablony przeniosłeś na inny materiał?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 06 Kwi 2020, Pon 10:19    Temat postu:

woocasch napisał:
Super robota, a ta "kierownica jest zrobiona z papieru/kartonu czy szablony przeniosłeś na inny materiał?


Szablony robiłem z papieru i kartonu, następnie przenosiłem kształt na arkusz polistyrenu.

Pozioma ramka jest z arkusza o grubości 0,5mm a pozostałe części z arkusza o grubości 0,25mm.

"Kierownica" składa się z 5 elementów połączony w całość klejem cyjanoakrylowym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 08 Kwi 2020, Śro 12:12    Temat postu:

"KIEROWNICE" Gotowe:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 16 Kwi 2020, Czw 14:35    Temat postu: NADKOLA

Nadkola po przeróbce na Evo2:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 11 Sty 2021, Pon 17:01, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 16 Kwi 2020, Czw 21:13    Temat postu:

Shocked Shocked Shocked
Nadkola super robota - już modelu zazdroszczę... a sam mam graty


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 02 Sty 2021, Sob 14:57    Temat postu:

Trochę pracy wykonane przy płycie podłogowej, grodzi silnika oraz klatce bezpieczeństwa:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 11 Sty 2021, Pon 17:02, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 05 Sty 2021, Wto 15:27    Temat postu:

Dobrze widzieć ze nie tylko ja pokazuje ze cos działam !

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin