Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PEUGEOT 405 Turbo16 GR 12-ty Rajd Paryż-Dakar 1990

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 11 Lut 2009, Śro 11:56    Temat postu: PEUGEOT 405 Turbo16 GR 12-ty Rajd Paryż-Dakar 1990

Witam wszystkich. Chciałbym rozpocząć relację z budowy modelu Peugeota 405 Turbo16 GR. Będzie to kolejna moja relacja
z budowy, ponieważ równolegle pracuję nad kilkoma modelami. Mam nadzieję, że ten model wzbudzi duże zainteresowanie, ponieważ jest to samochód wyjątkowy. A zdobycie samego modelu jest w tej chwili dość dużym wyzwaniem.
A teraz kilka słów na temat rzeczywistej rajdówki. Samochodem, którego model chcę zbudować ARI Vatanen wygrał swój 3 Dakar. Należy przypomnieć, że ARI Vatanen 4-krotnie zwyciężał w pustynnym maratonie:
- 1987 Peugeot 205 Turbo 16 Grand Raid,
- 1989 Peugeot 405 Turbo16 Grand Raid,
- 1990 Peugeot 405 Turbo16 Grand Raid,
- 1991 Citroen ZX Rallye Raid.
Co do zagadnień technicznych to silnik i przeniesienie napędu są bliźniaczą konstrukcją, tej stosowanej w Peugeocie 205 Turbo16 GR. 405-ka miała jedną przewagę nad swoim mniejszym bratem, mianowicie rozkład mas na poszczególne osie, który w tym modelu wynosił 50/50%
Co ciekawe oba modele występowały równolegle w rajdzie w 1990 roku.
A teraz kilka zdjęć wspomnianego auta:



Jak widać wersja z roku 1990 występowała w kultowych barwach Camela.







Do zbudowania modelu niezbędne są dwie farby Tamiya typu TS:
TS-23 Light Blue,
TS-34 Camel Yellow.
Rzecz jasna model zostanie wzbogacony o foto-trawione pasy bezpieczeństwa oraz metalowe siatki. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to model zostanie uzupełniony o stelaż z kołem zapasowym, który znajduję się na dachu. Jako "dawca" dodatkowych części posłuży nieudana (niestety) wersja z roku 1989. Już wkrótce postaram się dodać zdjęcia z poszczególnych etapów budowy modelu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 27 Maj 2013, Pon 17:03, w całości zmieniany 13 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Naomi




Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: 12 Lut 2009, Czw 20:14    Temat postu:

Model bardzo ciekawy i chętnie będę patrzył na postępy. Sam miałem ochotę na takowego, ale jednak ograniczę się do rajdówek... no i może kilku sztuk zwykłych osobówek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 18 Lut 2009, Śro 13:19    Temat postu:

Cześć. Chciałbym pokazać elementy niezbędne do wykonania modelu.
Oto co kryje w sobie pudełko:








oraz niezbędne farby typu TS:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 27 Maj 2013, Pon 17:01    Temat postu:

No i po kilku latach, powracam do zarzuconego projektu 405-ki Wesoly
Powróciłem do tego modelu, ponieważ chciałem troszkę odpocząć od tematyki WRC i serii EL MATADOR.

Co do samego projektu, to prawdę mówiąc jest to renowacji mojej pierwszej 405-ki z roku 1989, która niestety nie wyszła tak jak bym sobie tego życzył. W związku z tym postanowiłem wykonać ją na nowo, ale tym razem w wersji z roku 1990 czyli w barwach Camel.
Na początek model został rozebrany i poszczególne elementy zostały poddane obróbce DOT-em 5.1. Następnie elementy kasty zostały oszlifowane i pomalowane podkładem i 2 pierwszymi warstwami TS-34 Camel Yellow:





Trochę popracowałem na wnętrzem modelu, nawierciłem podstąpnice kierowcy i pilota oraz wstawiłem aluminiowe blachy na gołą podłogę.
Elementy komory silnika zostały poddane retuszom lakierniczym:





Oczywiście do zbudowanie modelu niezbędne są odpowiednie kalki. Ja zdecydowałem się na zakup nowego, świeżego zestawu kalek firmy Shunko Models, która wypuściła odpowiednik kalek firmy Tamiya.
Produkt ten jakością przewyższa Tamiyowski odpowiednik, a przede wszystkim kolor biały jest po prostu... biały





Aktualnie pracuję nad kokpitem rajdówki, będę wstawiał okablowanie, liczne gaśnice, fotele z pasami oraz kilka mniejszych drobiazgów. Kokpit będzie budowany w oparciu o poniższe zdjęcie:



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 27 Maj 2013, Pon 17:03, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 27 Maj 2013, Pon 17:26    Temat postu:

Jako ogromny fan Vatanena z calych sil kibicuje projektowi i zycze powodzenia z tym niebanalanym modelem !!
Fajnie jest zobaczyc cos z po za serii WRC...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 28 Maj 2013, Wto 16:59    Temat postu:

Aktualizacja prac nad kokpitem Dakarówki.
Pojawiło się kilka gaśnic i przewodów:









Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 30 Maj 2013, Czw 18:55    Temat postu:

Wnętrze prawie ukończone, do zrobienie został deska rozdzielcza, która muszę pomalować i okleić stosownymi kalkami, na które jeszcze oczekuje.
Zostały zamontowane fotele i pasy, 2 okładziny podłogi, kilka przewodów oraz klatka. Na zdjęciach jest jeszcze deska rozdzielcza przed renowacją.











Kolejny etap prac renowacyjnych, to wspomniana już deska rozdzielcza, lakierowanie elementów nadwozia Dakarówki kolorem Camel Yellow i prace nad filtrem powietrza i to co lubimy najbardziej kalkomania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 08 Cze 2013, Sob 12:19, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 30 Maj 2013, Czw 23:30    Temat postu:

Po raz kolejny Piotrze zazdroszcze tempa w jakim dzialasz. Musze przyznac ze efekty Twoich prac nad Peugeotem nie wygladaja jak renowacja modelu ktora jak wiekszosc z Nas wie bywa jeszcze bardziej mozolana i czasochlonna i nie zawsze wychodzi jak powinna. Innymi slowy staram sie powiedziec ze model wyglada tak swietnie jak by byl budowany od podstaw. Po raz kolejny objawia sie Twoj geniusz modelarski i troche dziwi mnie fakt ze tylko ja to dostrzegam i o tym pisze...

Powodzenia w dalszych pracach !
Czekam z niecierpliwoscia.
Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 01 Cze 2013, Sob 17:03    Temat postu:

Mała aktualizacja. Wnętrze Dakarówki uzupełnione o szkieletowe boczki drzwiowe Wesoly Z swojej strony wykonałem "saperkę" wraz z uprzężą mocującą i przytwierdziłem całość do drzwi pilota.







Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 08 Cze 2013, Sob 12:20, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 01 Cze 2013, Sob 17:23    Temat postu:

Lopata - pierwsza klasa, teraz chlopaki jak sie w wydmie zakopia to nie bedzie problemu zeby sie wydostac !!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mulczas
forum designer



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: 02 Cze 2013, Nie 10:21    Temat postu:

szpaku86 napisał:
..troche dziwi mnie fakt ze tylko ja to dostrzegam i o tym pisze...


Nie tylko Ty, zaglądam tu na bieżąco i zawsze jest to samo, robota na najwyższym poziomie! Nie komentuje każdego postu, bo musiałbym się cały czas powtarzać Mruga Po prostu śledzę tematy, oglądam, kibicuję i podziwiam modelarstwo przez duże M.

Oby tak dalej, pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 03 Cze 2013, Pon 11:13    Temat postu:

mulczas napisał:
szpaku86 napisał:
..troche dziwi mnie fakt ze tylko ja to dostrzegam i o tym pisze...


Nie tylko Ty, zaglądam tu na bieżąco i zawsze jest to samo, robota na najwyższym poziomie! Nie komentuje każdego postu, bo musiałbym się cały czas powtarzać Mruga Po prostu śledzę tematy, oglądam, kibicuję i podziwiam modelarstwo przez duże M.

Oby tak dalej, pozdrawiam.


Niestety... albo bardziej "stety" podzielam w tej kwestii zdanie Mulczasa, zarówno Ty jak i Szpaku86 prezentujecie bardzo wysoki poziom swoich prac więc ciężko jest pisać non stop "och" i "ach", więc wolę napisać coś konstruktywnego raz a porządnie lub gdy jest ku temu okazja: pytania spostrzeżenia etc. Dodatkowo postęp Twoich prac jest w tempie fabrycznym i sam chciałbym mieć czas na modelowanie, niestety utknąłem w martwym punkcie czego efekt widać w wątkach warsztatowych, jedyne co udało mi się zrobić to ukończyć kilka modeli do których niestety dorwały mi się dzieci... efektu ich zabaw można się spodziewać co jeszcze bardziej odepchnęło mnie od tej zabawy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 03 Cze 2013, Pon 11:17, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 15 Cze 2013, Sob 15:59    Temat postu:

Witam, w końcu po dłuższym oczekiwaniu, dotarły do mnie kalki. Kalki jak już pisałem wcześniej to produkt firmy SHUNKO MODELS. Pierwszy raz używałem kalek tej firmy i prawdę mówiąc to ich jakość jest po prostu rewelacyjna, zwracam zwłaszcza uwagę Kolegów na ramkę numeru startowego, która jest chromowana.
Po 2 dniach prac i po nałożeniu lakieru bezbarwnego (przednia część kasty czeka jeszcze 1, finalna warstwa TOPCOAT), poszczególne elementy nadwozia prezentują się następująco:





















Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 16 Cze 2013, Nie 10:07    Temat postu:

Ja moge potwierdzic super jakosc klaek SHUNKO MODELS po doswiadczeniach z Toyota. Efekty Twoich prac Piotrku jak zawsze na najwyzszym poziomie !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 17 Cze 2013, Pon 14:42    Temat postu:

Klasyczna robota w Twoim wykonaniu, domyślam się że okalkowanie kratek z tyłu i z przodu nie było łatwym zadaniem.
Trochę dziwnie wyglądają paski na przednim błotniku - są nie dociągnięte przypuszczam że to kwestia kalek... chyba że ma tak być.
Nic tylko czekać na końcówkę prac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 17 Cze 2013, Pon 15:54    Temat postu:

madmax napisał:
Klasyczna robota w Twoim wykonaniu, domyślam się że okalkowanie kratek z tyłu i z przodu nie było łatwym zadaniem.
Trochę dziwnie wyglądają paski na przednim błotniku - są nie dociągnięte przypuszczam że to kwestia kalek... chyba że ma tak być.
Nic tylko czekać na końcówkę prac.


Rzeczywiście kalki nie dochodzą do krawędzi błotnika, ale tak też było w prawdziwym samochodzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 17 Cze 2013, Pon 17:04    Temat postu:

Mała aktualizacja prac nad projektem. Dziś ukończyłem klapę przedziału silnikowego 405-ki. Jak widać klapa stanowi prawię połowę całego nadwozia "Dakarówki" Dodatkowo wykonałem pasy uprzęży trzymającej metalowe płyty, które podkłada się pod koła gdy samochód zakopie się w piachu oraz niebieską tekstylną podkładkę pod nie (wszystko wg dokumentacji fotograficznej)











Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 20 Cze 2013, Czw 17:47    Temat postu:

Renowacja modelu ukończona. Poniżej jedno zdjęcie będące zapowiedzią galerii:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin