Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SUBARU IMPREZA WRC S12B Monte Carlo 2008

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 17 Wrz 2011, Sob 15:14    Temat postu: SUBARU IMPREZA WRC S12B Monte Carlo 2008

Witam wszystkich Kolegów. Dziś chciałbym przedstawić expressową relację z budowy modelu Subaru Impreza WRC S12B z Rajdu Monte Carlo 2008. Rajdu, w którym wspomniane samochody zajęły 3 (Atkinson) oraz 5 (Solberg) miejsce. Ja zabrałem się za samochód Pettera Solberga, ponieważ mam sentyment do tego kierowcy oraz to mój imiennik.
Sam model to swoista hybryda 2 innych tj. SUBARU IMPREZY WRC Monte Carlo 2005 firmy TAMIYA i SUBARU IMPREZY WRX 2005 Fujimi oraz Transkitu Renaissance. Model Fujimi posłużył jako dawca "gołębnika" (brakowało go w zestawie Transkitu - niedopatrzenie Reneissance) oraz zestawu świateł i kloszy. Model TAMIYA to zawieszenia, płyta podłogowa, wnętrze oraz inne elementy. Poniżej przedstawiam kilka fotek , które udało mi się wykonać podczas budowy. Niestety nie jest ich zbyt dużo, ponieważ nie miałem czasu oraz czasami dostępu do odpowiedniego aparatu. Zwracam uwagę kolegów na klatkę bezpieczeństwa, która została przerobiona tak, żeby jak najdokładniej obrazować rzeczywistą, która różniła się od wersji z roku 2005.













































Model jest już prawie gotowy, trwają prace wykończeniowe. Natychmiast po ukończeniu modelu postaram się zrobić zdjęcia i galerię.

Na końcu chciałbym podziękować kolegą z forum, koledze BuJoN-owi za ściągnięcie Transkitu Reneissance oraz koledze madmax-owi za podarowanie kompletu felg BBS.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 17 Wrz 2011, Sob 19:51, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24



Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 17 Wrz 2011, Sob 16:43    Temat postu:

Podoba mnie się Aż serce ściska że nie mam warsztatu żeby coś budować Smutny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 22 Wrz 2011, Czw 12:39    Temat postu:

Bardzo fajny model i wykonanie też na wysokim poziomie. Osobiście mam jednak dwa zastrzeżenia:
1. na klatce widać chyba szwy łączeń form, zapewne po skończeniu modelu nie będzie tego widać, ale na zdjęciach niestety jest to widoczne.
2. zbyt krótka relacja z budowy Wesoly Zawsze jestem ciekaw jak wygląda sprawa obróbki żywicznego nadwozia, dopasowanie go do pozostałych części z Tamiya i dodatkowo elementów z Fujimi.
Mógłbyć przedstawić jak wygląda spasowanie poszczególnych elementów z różnych zestawów ze sobą?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 22 Wrz 2011, Czw 17:07    Temat postu:

Dzięki za komentarze. Odnośnie szwów na klatce, to rzeczywiście je widać, ale ja nigdy nie maskowałem specjalnie tych szwów, wg mnie szkoda na to "pary", którą można wykorzystać na inne bardziej ważne elementy Wesoly
Co się tyczy relacji z budowy, to cóż biję się w piersi, ale jak już pisałem nie miałem czasu i sprzętu żeby zrobić dokładną relację. Mogę tylko napisać, że dopasowanie transkitu do podwozia Tamiyii dał mi sporo popalić, ;ponieważ kasta tej Imprezy jest o 14 mm szersza od wersji z 2005 roku. Wszystko to zmuszało mnie do przeróbki zawieszenia, tj obniżenia przedniego i poszerzenia o 7 mm na stronę rozstawu kół. Jeśli chodzi o części z modelu Fujimi, to zabrałem z niego lampy i wlot na maskę. Wlot pasował idealnie. Lampy z kolei musiałem dopasowywać każdą z osobna, ponieważ zaczepy na nie w żywicznej kaście był po prostu zbyt grube i musiałem je zeszlifować. Najwięcej czasu poświęciłem na wypiłowanie otworów pod klosze w tylnym pasie modelu. Wspomniane klosze są większe niż otwory, które przygotowało Reneissance. Najśmieszniejsze jest, to, że klosze Reneissance są identyczne jak Fujimi. Po dokładnych oględzinach Transkitu i modelu Fujimi można się przekonać, że panowie z Francji poszli na łatwiznę i skopiowali lampy Fujimi ale zapomnieli przygotować odpowiednio duże otwory pod nie w samej kaście.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin