Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[TERAZ POLSKA] Ford Focus WRC Kulig - Baran Rally Barum 2002

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 05 Lut 2019, Wto 12:57    Temat postu: [TERAZ POLSKA] Ford Focus WRC Kulig - Baran Rally Barum 2002

Witam

Od dłuższego czasu nosiłem się z zamiarem budowy modelu Forda Focusa WRC którym J.Kulig i J.Baran startowali w Rally Barum 2002 - Rajd ukończyli na 3 miejscu w klasyfikacji generalnej wygrywając po drodze 5 odcinków specjalnych, wynik pewnie byłby lepszy gdyby nie kapeć i problemy techniczne. Mam nadzieję że mój model będzie przypominał sw2ój oryginał który jeździł po odcinkach.






Mam nadzieję że po zakończeniu konkursu będę miał możliwość pokazania wam budowy tego modelu. Jak niektórzy widzieli w dziale o zakupach zakupiłem model Focus od Tamiya, kalkomanie są z Reji, blaszki od Scale Motorsport i na pewno tradycyjnie pojawią się pasy, korci mnie żeby też dodać trochę carbonu





temat założyłem dośc wcześniej ponieważ od kiedy myślę o tym modelu to myślę też jakiego koloru niebieskiego użyć do jego malowania - stąd prośba do was o podpowiedzi - zaznaczam że dobrze by było o podpowiedź farby w sprayu ponieważ nie posiadam aero.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 19 Gru 2019, Czw 23:01, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 05 Lut 2019, Wto 14:23    Temat postu:

Bardzo fajny temat i przysiadam z obserwacją i kibicowaniem.
Janusz i Rajd Barum to było dla mnie genialne połączenie i niezapomniane przeżycia. Jak dziś pamiętam ten rajd i walkę na każdym odcinku. Gdy zobaczyłem Janusza z kapciem na Trojaku (zapewne gdzieś mam jeszcze kawałek tej opony) to wiedziałem, że rajd jest już przegrany. Co gorsza nie pomogło to w walce o tytuł ME. Chociaż w sumie uważam, że Janusz nie zdobył tytuły w 2002 roku bardziej z powodu Leszka niż innych konkurentów.

A co do koloru farby to czy Reji nie sugeruje jaki kolor należy użyć? Chyba podawali TS-15


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 05 Lut 2019, Wto 15:15    Temat postu:

woocasch napisał:
A co do koloru farby to czy Reji nie sugeruje jaki kolor należy użyć? Chyba podawali TS-15
Instrukcja z Reji podaje TS15 ale uważam że to zły kolor - ja nim malowałem Kuzajowe Petro i ten kolor bardzie wpada w ciemny niebieski niż w to co było na aucie Janusza.
woocasch napisał:
Chociaż w sumie uważam, że Janusz nie zdobył tytuły w 2002 roku bardziej z powodu Leszka niż innych konkurentów.
Możesz rozwinąć tą wypowiedź ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 05 Lut 2019, Wto 15:26    Temat postu:

Ja mam w planach tego focusa ale z Rajdu Polski 2002 i chcę użyć niebieskiego RAL 5002, takiego użyłem na impreze 555 i loegacy. TS 15 wydaje mi się że jest trochę za ciemny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 05 Lut 2019, Wto 16:26    Temat postu:

madmax napisał:
woocasch napisał:
Chociaż w sumie uważam, że Janusz nie zdobył tytuły w 2002 roku bardziej z powodu Leszka niż innych konkurentów.
Możesz rozwinąć tą wypowiedź ??

Odbiegniemy nieco od modelowego tematu, ale mam na myśli fakt, że w jednym sezonie dwóch Polaków mocno postawiło na ME. I zarówno Kulig jak i Kuzaj liczyli się w rajdach, w których startowali. Wiesz konkurowali często między sobą, a nie z zagranicznymi rywalami. Wiadomo, że na początku sezonu każdy z nich miał równe szanse, ale w Bułgarii Kuzi był pierwszy, a Janusz drugi. Różnica w punktach wynosiła 80. Barum podobnie, różnica między 2, a nie 3 miejscem, 40pkt. A na koniec sezonu Travaglia wygrał tytuł różnicą 60pkt.
To o czym piszę to jest zamierzchła przeszłość i to jest tylko takie moje gdybanie, ale uważam, że pewnego rodzaju przeniesienie polskiej rywalizacji na europejskie trasy nie pomogło Januszowi w walce o tytuł. Może też przemawia przeze mnie fakt, że bardziej kibicowałem Kuligowi i dlatego wygrane Kuzaja traktowałem bardziej jako strata szansy Janusza niż zysk Leszka Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez woocasch dnia 05 Lut 2019, Wto 16:38, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 05 Lut 2019, Wto 17:35    Temat postu:

woocasch Jest oczywiście sporo prawdy z tym co napisałeś, ale zamiast Kuzaja równie dobrze mógł być każdy inny kierowca i obarczanie go winę za końcowe niepowodzenie jest trochę słabe. Prawda jest taka że Travaglia pokonał Kuliga we wszystkich 4 wspólnych startach, a nawet jeśli by punków brakowało to było można jeszcze kilka rajdów pojechać i punktów nazbierać (ciekawe czy teraz młodsi fani rajdów wiedzą co to były współczynniki) tak że według mnie wygrał w tamtym sezonie szybszy zawodnik.

RCM_T napisał:
Ja mam w planach tego focusa ale z Rajdu Polski 2002 i chcę użyć niebieskiego RAL 5002, takiego użyłem na impreze 555 i loegacy. TS 15 wydaje mi się że jest trochę za ciemny
Myślałem jeszcze nad TS51 czyli ten klasyczny do Focusa 2001 - tego RAL 5002 też biorę pod uwagę.
TS15 jest zdecydowanie za ciemny


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 05 Lut 2019, Wto 17:49, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 05 Lut 2019, Wto 22:12    Temat postu:

Maciek, TS-51 to metalik. Znasz spraye Gunze? Są w Martoli od ręki. Ja kupiłem tam 2 niebieskie na testy zbliżone do ral5002. W sumie jest ich więcej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 06 Lut 2019, Śro 10:29    Temat postu:

krzysiekg napisał:
Znasz spraye Gunze? Są w Martoli od ręki. Ja kupiłem tam 2 niebieskie na testy zbliżone do ral5002. W sumie jest ich więcej.
Tak kojarzę te produkty, tylko myślałem że ktoś podpowie dokładnie, bo testowanie kolorów jakoś mi nie po drodze - chyba że masz gdzieś wykaz tej palety kolorów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 06 Lut 2019, Śro 11:07    Temat postu:



Tak jak mówiłem niebieskich jest sporo, ja kupiłem 2. Dam znać które jak będę w domu. Mam próbkę pomalowaną. Jeden zaraz będę kładł na Corollę Pepsi Lundgaarda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 06 Lut 2019, Śro 11:20    Temat postu:

krzysiekg napisał:
Jeden zaraz będę kładł na Corollę Pepsi Lundgaarda.
Zawsze podobała mi się ta Corolla - szkoda ze tak mało pokazujesz co robisz

Krzychu Dzięki za podpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 06 Lut 2019, Śro 13:36    Temat postu:

madmax napisał:
woocasch Jest oczywiście sporo prawdy z tym co napisałeś, ale zamiast Kuzaja równie dobrze mógł być każdy inny kierowca i obarczanie go winę za końcowe niepowodzenie jest trochę słabe. Prawda jest taka że Travaglia pokonał Kuliga we wszystkich 4 wspólnych startach, a nawet jeśli by punków brakowało to było można jeszcze kilka rajdów pojechać i punktów nazbierać (ciekawe czy teraz młodsi fani rajdów wiedzą co to były współczynniki) tak że według mnie wygrał w tamtym sezonie szybszy zawodnik.

W kwestii wyjaśnienia, ja nie obarczam Kuzaja winą, za to, że Kulig nie zdobył tytułu. Uważam tylko, że ich walka miała duży wpływ na to, że tytuł poszedł do Włoch. Coś na zasadzie, gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta. A to, że Travaglia był w równej walce szybszy to fakt, z tym nie polemizuję.

madmax napisał:
RCM_T napisał:
Ja mam w planach tego focusa ale z Rajdu Polski 2002 i chcę użyć niebieskiego RAL 5002, takiego użyłem na impreze 555 i loegacy. TS 15 wydaje mi się że jest trochę za ciemny
Myślałem jeszcze nad TS51 czyli ten klasyczny do Focusa 2001 - tego RAL 5002 też biorę pod uwagę.
TS15 jest zdecydowanie za ciemny

To skoro oboje uważacie, że RAL 5002 jest optymalny, to nie ma co szukać innego koloru, tylko brać właśnie ten Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 06 Lut 2019, Śro 14:23    Temat postu:

woocasch napisał:
To skoro oboje uważacie, że RAL 5002 jest optymalny, to nie ma co szukać innego koloru, tylko brać właśnie ten Wesoly
5002 jest jedną z propozycji, a czy jest optymalny ciężko stwierdzić jednoznacznie - ja nim malowałem 307 Kuchara i wydaje mi się że jest też za ciemny ale na pewno będzie lepszy od TS15

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 31 Paź 2019, Czw 23:03    Temat postu:

Czas kontynuować warsztat Focusa.

Na początek zmagania z klatką bezpieczeństwa w której dokonałem kilku zmian - w środkowej części za fotelami załogi usunąłem belkę poziomą i ze względu na to potrzebne były poprawki w bocznych sekcjach, początkowo próbowałem to szpachlować ale w końcu wyciąłem kawałki klatki i zastąpiłem je odpowiednimi zamiennikami. Z tyłu również mała zmiana, nie ma kosza na koło zapasowe i tu też żeby nie obrabiać pałaka klatki zastąpiłem je zamiennikiem, mała zmiana tez w bagażniku, przerobiłem podłogę na bardziej płaską tak żeby na spokojnie można było umieść koło zapasowe. Całość pomalowana podkładem i kolorem białym TS26









Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 02 Gru 2019, Pon 17:02    Temat postu:

Nie lenimy się... rzeźbimy dalej

elementy napędu


wydech


drążek kierowniczy i stabilizator


elementy zawieszenia i układu hamulcowego
wahacze


przednie zawieszenie i hamulce - tarcze z blaszek


tylne zawieszenie i hamulce




podwozie - tunel wyłożony "termoizolacją" - bak paliwa obłożony carbonem




poszczególne etapy łączenia podwozia w jedną całość






ostatnia fotka już z płytami osłaniającymi podwozie - jak widać trzeba dokonać małych poprawek malarskich oraz poprawić bak paliwa bo się qrw**** paluch odbił (tradycyjnie jakiś kwas musi być)



koła można uznać za ukończone - zastanawiałem się czy dać jeszcze kalki Michelina na opony ale stwierdziłem że przez szacunek dla sponsora załogi tego nie zrobię, a też w taki sposób jest poprawnie


Na koniec karoseria - wyciąłem otwór w przednim grillu, do tego szpachlowanie boków przedniego zderzaka, oraz szpachlowanie spojlera - na koniec malowanie podkładem i malowanie TS26










Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 04 Gru 2019, Śro 16:10    Temat postu:

Powolutku do przodu, fajnie to wygląda Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 05 Gru 2019, Czw 18:08    Temat postu:

Powiem szczerze że jestem trochę zdziwiony że nadzwyczaj sprawnie mi ten model idzie.
Kolejny krok do przodu

podstopnice - co to za dziwne plamy ?? poprawimy




chłodnica - przód z blaszek




fotele - mały błąd z mojej strony, dolna kalka Sparko powinna być pod prawą nogą




boczki


trochę mniejszych detali wrzuconych do środka




z tyłu dołożyłem jeszcze dwa elementy klatki oraz "kosz" na kolo zapasowe


podwozie z założonymi już płytami i kołami - tylna płyta do poprawki tak samo jak bak paliwa który po poprawkach dalej nie wygląda tak jak powinien - trzeba będzie okleić go jeszcze raz


Chyba na fali postępów trzeba cisnąć dalej Wink

pozdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 05 Gru 2019, Czw 18:11, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 05 Gru 2019, Czw 23:24    Temat postu:

Ciśnij ciśnij bo bardzo dobrze Ci idzie...robota super....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
trznadelluk1




Dołączył: 24 Cze 2019
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 06 Gru 2019, Pią 0:15    Temat postu:

Duży progres do przodu, nabiera już kształtu, starannie...a u mnie zastój, brak czasu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 19 Mar 2020, Czw 17:12    Temat postu:

działam dalej

deska rozdzielcza






praktycznie kompletne wnętrze - brakuje lusterka i boczków










Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 19 Mar 2020, Czw 22:18    Temat postu:

Macku kawał solidnej roboty....prawie finish...hehe. Ale jedna rzecz mnie martwi czy pasy koła zapasowego nie powinny przechodzić pod belką klatki....?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 19 Mar 2020, Czw 22:30    Temat postu:

Dzięki Paweł.
Na 100% nie jestem w stanie odpowiedzieć na Twoje pytanie bo nie mam aż tak dokładnej dokumentacji a spotkałem się nawet z wersjami gdzie z tyłu było miejsce na dwa koła zapasowe (były dwa metalowe kosze) i nawet myslałem żeby zrobić z dwoma kołami zapasowymi ale bez wywalenia kosza który jest w zestawie nie ma miejsca żeby włożyć drugie koło tak jak to zrobiłem - ogólnie nie chciałem gdybać i wybrałem to co widziałem na fotografii a zasugerowałem się tą fotoką - na niej widać wyraźnie pas idący do klatki, natomiast jak było dalej to zamocowane tego nie wiem - więc dałem trochę twórczości własnej


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 19 Mar 2020, Czw 22:34, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 19 Mar 2020, Czw 22:54    Temat postu:

No widzisz...skoro masz fotkę to głowa spokojna. Modelarstwo to kompromis i myślę jak byś zrobił pas pod belką czy nad to i tak jest dobrze.....
Działaj działaj...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin