Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Alpine 110 Tamiya 1:24

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarek_WP




Dołączył: 29 Mar 2020
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 01 Kwi 2020, Śro 22:51    Temat postu: Alpine 110 Tamiya 1:24

Za namową mulczasa umieszczam w tym temacie swoją pierwszą galerię warsztatową. Rozumiem, że ideą istnienia tego działu jest śledzenie postępów prac na bieżąco. W tym wypadku chronologia będzie jednak nieco zaburzona, bo model jest już ukończony (pokaże go w galerii), natomiast pokazując poszczególne etapy budowy chciałbym uzyskać od Was podpowiedzi na przyszłość w celu uniknięcia niepotrzebnych błędów. Zapraszam do oglądania i czytania.

Najpierw kilka słów o aucie. Alpine 110 to model produkowany przez koncern Renault od 1963 roku. To dobrze wyglądające 2 drzwiowe coupe zostało zaprojektowane z myślą o wyczynowym sporcie. Niewielkich rozmiarów nawet jak na tamte czasy, Alpine posiadało moc, która dziś nie robi już na nikim wrażenia: 90KM z silnika 1.3 i 125 KM z silnika 1.6 (wersje rajdowe miały silniki o pojemnościach powiększonych do 1800 cm3). Do budowy nadwozia użyto jednak włókna szklanego co pozwoliło osiągnąć niewiarygodnie niską masę, przekraczającą nieco 500 kg. To dawało świetne osiągi i prowadzenie. Alpine pod koniec lat 60tych zaczęło budować swoją pozycję na trasach rajdowych i po serii zwycięstw na początku lat 70tych zdobyło dla Alpine-Renault tytuł mistrza świata producentów w roku 1973. Tamiya odwzorowała auto, które wzięło udział w Rajdzie Monte Carlo 2 lata wcześniej.

Jak pisałem w Powitalni jest to mój pierwszy model od niepamiętnych lat, więc jego budowa nie wyszła tak jakbym chciał. Jakość zdjęć również nie powala, ale coś można na nich zobaczyć.

Model i kalki to Tamiya, skromny warsztat składał się z kilku podstawowych narzędzi i farb akrylowych Tamiya oraz sprayów tego samego producenta.


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Na pierwszy ogień poszedł silnik z osprzętem.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Podwozie pozostawiłem nie pomalowane. Zamontowałem części na surowym "podkładzie" producenta.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Boczki pomalowałem bez oklejania, efektem są nierówne linie.

[link widoczny dla zalogowanych]

Problem przy malowaniu elementów silnika okazały się białe kolektory, których krycie farbą było dalekie od doskonałości.

[link widoczny dla zalogowanych]

Malowanie mimo braku podkładu wyszło zadowalająco.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Ilość chromowanej galanterii jest całkiem spora.

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]

Niestety przy malowaniu obramowania szyb nie okleiłem powierzchni dookoła, bo wierzyłem w swoją pewną rękę no i efekty są widoczne poniżej.

[link widoczny dla zalogowanych]

Podkładkę pod tablice rejestracyjne pomalowałem tą samą farbą co kolektory, wyszła bardzo słabo. Ta biel jest widoczna jedynie jako wąską oblamówka wokół tablicy, nie wiem czy było warto to robić.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Problem w malowanie podkładki pojawił się również z tyłu.
Dużo frustracji kosztowały mnie również klosze tylnych lamp.

[link widoczny dla zalogowanych]

To tyle z budowy, gotowy model z kalkami umieszczę w Galerii.
Z chęcią przeczytam wszelkie uwagi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin