Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Teraz Polska] Toyota Corolla WRC Mocne Rajd Polski 2001

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 09 Gru 2013, Pon 15:28    Temat postu: [Teraz Polska] Toyota Corolla WRC Mocne Rajd Polski 2001

Witam w kolejnym moim wątku warsztatowym, nie wiem jak z nim wyjdzie bo "ubdejty" będą pewnie ni częściej niż raz w tygodniu ale postaram się wam co nieco pokazać, prawdopodobnie będą to dalej "parapetwarsztat" ale to ze względu na ograniczenia czasowe - dlatego też z Galeriami poprzednich prac trochę zwlekam.

Jak większość z was pamięta a niektórzy pewnie widzieli na własne oczy chciałbym zbudować jedną z najbardziej rozpoznawalnych rajdówek w historii rajdów w Polsce, autko którym Leszek Kuzaj i Andrzej Górski wygrali po zaciętej walce z Januszem Kuligiem i Jarkiem baranem Rajd Polski w 2001r.
[link widoczny dla zalogowanych]

Do budowy użyję tradycyjnie zestawu Tamiya (jakoś Hasegawa mi nie za bardzo pasuje) kalek od BuJoNa oraz tradycyjnych dodatków pokazanych przy poprzednich produkcjach.

Docelowo model ma przypominać to cudeńko:
[link widoczny dla zalogowanych]


I od razu mała prośba o pomoc i sugestię
O ile posiadam kilka zdjęć środka (jak ktoś ma również nie pogardzę) jeśli ktoś z was posiada prosiłbym o podrzucenia w tym temacie (może komuś się jeszcze przydadzą) zdjęć płyt podwoziowych bo nie mogę ich nigdzie znaleźć.

Druga sprawa to felgi i ich oklejenie: na oponach będzie tradycyjny "długi" Michelin, felgi chcę użyć standardowych sześcioramiennych tylko pytanie o ich oklejenie, w moich zbiorach są wzory gdzie jest pełne oklejenie - tzn takie jak fabryczne + napis Kuzi (np tak jak na zdjęciu powyżej), ale mam też takie gdzie są czyste i jest sam napis Kuzi - jeśli ktoś ma jakieś sugestie w tej materii to śmiało zachęcam do podzielenia się nimi.

Pozdro na gazie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 09 Gru 2013, Pon 15:31, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 09 Gru 2013, Pon 18:48    Temat postu:

Ciekawy model się zapowiada, mam nadzieję, że model wzbudzi duże zainteresowanie reszty kolegów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 10 Gru 2013, Wto 17:03    Temat postu:

Ja przylanczam sie do slow Piotka !! Jesli chcesz dodam zdjecia srodka ale nie bedzie to corolla Kuzaja tylko inna ktora obcykalem w zeszlym roku... Jak co daj znac.

Powodzenia
Szpaku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 10 Gru 2013, Wto 17:44    Temat postu:

Wszelka dokumentacja mile widziana - środka trochę fotek mam - ale nie zaszkodzą kolejne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 10 Gru 2013, Wto 21:40    Temat postu:

hej
też mam taką w planach. Nie zapomnij o fotelu z uszami.
pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 11 Gru 2013, Śro 10:15    Temat postu:

O tak widoczne detale się nie martwię, bardziej zastanawiają mnie "pokrowce" które Tami fabrycznie zrobiła przy klatce, o ile te z przodu powinny być i je na pewno zostawię o tyle nie wiem jak to powinno wyglądać z tymi z tyłu
[link widoczny dla zalogowanych]
wiem za to ze na pewno nie będzie tej przegrody - nie wiem dlaczego ale jak przeglądam jakieś zdjęcia albo filmy to jeszcze nie spotkałem jej w prawdziwej rajdówce natomiast wielu modelarzy ją i tak montuje do swoich modeli - nie mówię tu oczywiście o budowie modelu prosto z pudła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
S.




Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 15 Gru 2013, Nie 19:36    Temat postu:

Ta szyba dzieląca bagażnik od reszty była bodajże tylko w fabrycznych modelach, w prywatnych rajdowniach które wypożyczały lub budowały Corolle raczej tego nigdy nie zauwazyłem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 02 Sty 2014, Czw 18:14    Temat postu:

Zgodnie z obietnica:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Mam nadzieje ze sie przydadza !

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 03 Sty 2014, Pią 10:27    Temat postu:

Dzięki za fotki - co prawda to nie fabryka ale z części rzeczy można jak najbardziej skorzystać - nie spodziewałem się aż tak dobrych fotek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 03 Sty 2014, Pią 16:45    Temat postu:

Madmax napisal:
Cytat:
co prawda to nie fabryka ale z części rzeczy można jak najbardziej skorzystać


A po co Ci zdjecia fabrycznego skoro Sam robisz prywaciarza ??

Madmax napisal
Cytat:
nie spodziewałem się aż tak dobrych fotek.


Staralem sie jak moglem zrobic jak najleprze i jak najdokladniejsze fotki bo sam mam w planach budowe Corolli.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szpaku86 dnia 03 Sty 2014, Pią 16:45, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 03 Sty 2014, Pią 17:49    Temat postu:

szpaku86 napisał:
Madmax napisal:
Cytat:
co prawda to nie fabryka ale z części rzeczy można jak najbardziej skorzystać

A po co Ci zdjecia fabrycznego skoro Sam robisz prywaciarza ??

Wolę wzorować się na fabrycznych samochodach niż na prywatnych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 03 Sty 2014, Pią 21:19    Temat postu:

Madmax napisal:
Cytat:
Wolę wzorować się na fabrycznych samochodach niż na prywatnych


W takim razie mam dla Ciebie mala ciekawostke...
Zdjecia ktore umiescilem w Twoim temacie zrobilem corolli o numerach rejstracyjnych J777 WRC

[link widoczny dla zalogowanych]

Numer nadwozia to #610 a co za tym idzie samochod uzywany byl przez Didiera Auriola w rajdach Monte Carlo i Kataloni w 1998 roku i wtedy wygladal tak :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Samochodu Leszka nad ktorym pracujesz o numerach K-AM 738 i nadwoziu #681 nigdy nie byl uzywany przez fabryczny team Toyoty...
Tak ze mozesz smialo wzorowac sie na zdjeciach niegdys fabrycznej maszyny by wykonac model prywatnej rajowki skoro tak wolisz!

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 03 Sty 2014, Pią 23:39    Temat postu:

Ok a jaką masz pewność że Corolka którą obfotografowałeś od czasów fabrycznych nie zmieniła swojego wyglądu ?? Kierownica Sabelta z klaksonem OMP ?? pasy też raczej nie Sabelta a fotele też mi na wyrób Sparco nie wyglądają.

Dodatkowo pisałem wcześniej że posiadam również zdjęcia wnętrza Kuzajowego egzemplarza a wszelakie inne również będą mile widziane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 04 Sty 2014, Sob 1:45    Temat postu:

Alez oczywiscie ze auto sie zmienilo , wyobrarzasz sobie zeby jeden fotel czy pasy wytrzymaly tyle lat os-owych zmagan? dlatego pisalem ze to tylko mala ciekawostka...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 16 Sty 2014, Czw 14:17    Temat postu:

szpaku86 napisał:
... dlatego pisalem ze to tylko mala ciekawostka...

Czytając Twoje ostatni zdanie odniosłem inne wrażenie.

W woli ścisłości to Toyka Leszka pomimo że nie jeździła w barwach fabrycznych to z tego co ja pamiętam została zbudowana przez TTE dla Future Worldu dlatego posiadała "dżojka" do zmiany biegów i 3 aktywne dyfry.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 18 Sty 2014, Sob 12:47    Temat postu:

Cytat:
W woli ścisłości to Toyka Leszka pomimo że nie jeździła w barwach fabrycznych to z tego co ja pamiętam została zbudowana przez TTE dla Future Worldu dlatego posiadała "dżojka" do zmiany biegów i 3 aktywne dyfry.


Tak "w woli" ścisłości Corolla w specyfikacji WRC była tylko i wyłącznie budowane przez TOYOTA TEAM EUROPE, podobnie jak inne auta WRC były budowane przez specjalistyczne firmy, jak np. IMPREZY WRC budował PRODRIVE. Jeśli by tak nie było to dowolne auto WRC mógłby zbudować kowal Hieronim Wesoly z "Psimianowia Dolnego"
Budowa samochodu WRC a jego obsługa to już zupełnie inne sprawy.

PS. Mickiewiczem nie jestem ale z tego co pamiętam prawidłowa forma to : W gwoli Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 18 Sty 2014, Sob 12:50, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 03 Lut 2014, Pon 12:35    Temat postu:

Skoro każdy z nas już wypowiedział swoje mądrości czas na pierwszą aktualizację.

Z rzeczy które należało zrobić to zaszpachlować wlew paliwa do czego użyłem dwuskładnikowej szpachli od Tamiya, dodatkowo trochę szpachli użyłem przy spojlerze żeby też zniwelować szpary pomiędzy jego elementami, pogłębiłem linie podziału... tak bardzo że na oknie od kierowcy odciąłem kawałek uszczelki Embarassed - nie był bym sobą jak bym czegoś nie spierd******* mam nadzieje że da radę to jakoś zniwelować żeby nie było aż tak bardzo widać. Niestety byłem też zmuszony do wycięcia z przedniej maski "dzyndzelka" do mocowania/podłączenia elektrowni - niestety ale jego obecność uniemożliwiała prawidłowe położenie napisu Mocne a nie chciałem żeby wyglądało to tak jak przy wersji z Wisły - więc trzeba było iść na kompromis. Szlifowanie, podkład, malowanie, polerka i kaleczki przy których się sporo namęczyłem bo jest w nich kilka błędów - całość prezentuje się tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Ostatnia fotka zbiorowego warsztatu
[link widoczny dla zalogowanych]

Zrobiłem też felgi które wymagają odrobinę dopracowania, (opony pożyczyłem od innego modelu), zdecydowałem się na pełne oklejenie ponieważ znalazłem zdjęcie takiej felgi w jednym z magazynów "WRC" gdzie właśnie jest cały artykuł im poświęcony - w jednej z felg pozbyłem się mocowania piasty oraz śrub a w ich miejsce ponawiercałem otwory
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 03 Lut 2014, Pon 12:40, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 03 Lut 2014, Pon 18:34    Temat postu:

Wygląda to wszystko naprawdę dobrze, widać znaczny postęp w nakładaniu kalek. Co do przygotowania kasty, to super, że zaszpachlowałeś szczeliny na spojlerze. Szkoda, że nie zdecydowałeś się na usunięcie baz anten, które bardzo trudno dobrze pomalować, ale przede wszystkim niejak mają się one do rzeczywistych baz anten w rajdówce. Ja w swojej Corolli zrobiłem otwory pod trzpienie mocujące elektrownie na zderzaku. Na Twoim miejscu pokusiłbym się o ten detal, bo naprawdę ciekawie to wygląda.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 03 Lut 2014, Pon 19:01, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BuJoN
MoD



Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielawa

PostWysłany: 03 Lut 2014, Pon 19:42    Temat postu:

STI22B napisał:
Ja w swojej Corolli zrobiłem otwory pod trzpienie mocujące elektrownie na zderzaku. Na Twoim miejscu pokusiłbym się o ten detal, bo naprawdę ciekawie to wygląda.

Z tego co się orientuję to Corolla na Rajdzie Polski 2001 miała zderzak bez mocowań na elektrownię.

Zdjęcie pod poniższym linkiem:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 03 Lut 2014, Pon 20:30    Temat postu:

BuJoN napisał:
STI22B napisał:
Ja w swojej Corolli zrobiłem otwory pod trzpienie mocujące elektrownie na zderzaku. Na Twoim miejscu pokusiłbym się o ten detal, bo naprawdę ciekawie to wygląda.

Z tego co się orientuję to Corolla na Rajdzie Polski 2001 miała zderzak bez mocowań na elektrownię.

Zdjęcie pod poniższym linkiem:

[link widoczny dla zalogowanych]


A te 2 małe elementy zaznaczone czerwonymi pierścieniami:



???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 03 Lut 2014, Pon 20:35    Temat postu:

Obydwaj macie rację - posiadam w swoim archiwum kilka zdjęć gdzie są w zderzaku mocowania do elektrowni (bardzo słabo je widać)
[link widoczny dla zalogowanych]

ale posiadam również takie gdzie ich nie ma
[link widoczny dla zalogowanych]

W zasadzie nie przyszło mi do głowy żeby je montować a biorąc pod uwagę że karoseria jest już pomalowana nie zamierzam w nią już ingerować żeby ominąć ewentualne odpryski lakieru. Poza tym najpierw muszę skupić się i przyłożyć większą uwagę do dobrego wykonania modelu/modeli a dopiero jak osiągnę pewien zadowalający mnie efekt zacznę je przyozdabiać takimi drobiazgami.

Bardzo ciekawa uwaga odnośnie mocowania antenek... pierwszy raz taką czytam... dlatego ze względu na wielkość tego elementu pozostawię tak jak jest.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 03 Lut 2014, Pon 20:42, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Seweryn




Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ustroń

PostWysłany: 03 Lut 2014, Pon 21:06    Temat postu:

Frybud mnie nie porywa, za to Mocne jest mocne Mruga Świetnie się prezentuje w tym malowaniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 03 Lut 2014, Pon 22:26    Temat postu:

Moim zdaniem widac ogromny postep w porownaniu z poprzednia corolla obklejona "mocnymi" jaka nam pokazales. Wiadomo ze auto jest troche inaczej obreklamowane ale juz widac ze nie popelniles tych bledow co ostatnio.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 04 Lut 2014, Wto 11:06    Temat postu:

Seweryn napisał:
Frybud mnie nie porywa, za to Mocne jest mocne Mruga Świetnie się prezentuje w tym malowaniu.

Frybud nie miał powalać - była kalka był model kupiony po taniości to trzeba było w końcu zacząć używać tego co się już naodkładało - oczywiście Mocne robi większe wrażenie niż Frybud.

szpaku86 napisał:
Moim zdaniem widac ogromny postep w porownaniu z poprzednia corolla obklejona "mocnymi" jaka nam pokazales. Wiadomo ze auto jest troche inaczej obreklamowane ale juz widac ze nie popelniles tych bledow co ostatnio.

Kalka innego producenta niż poprzednio, model robiony w zasadzie drugi raz, no i trochę większa wprawa - choć mam wrażenie że coraz oporniej idzie mi wspinanie się na te stopnie modelarstwa, mam nadzieję że to nie kres moich możliwości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 16 Sie 2014, Sob 16:51    Temat postu:

Pól roku przerwy nie oznacza że nic nie zrobiłem... choć czasu na modele coraz mniej niestety - o to co udało mi się zrobić

uszczelki na szybach
[link widoczny dla zalogowanych]

trochę zabawy przy klatce bezpieczeństwa, podobnie jak przy "Frybudzie" pozbyłem się bocznych schowków, oraz odrobinę zmodyfikowałem klatkę między tylnymi mocowaniami amortyzatorów
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

klatka przymierzona na sucho do wnętrza
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

elementy podwozia są pomalowane tak samo jak przy siostrzanej wersji, pojawiło sią sreberko w "kanale", a płyty zostały oklejone karbonem i kevlarem, jedyna różnica to kolory przednich piast,
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

i na koniec efekty zmagań z karoserią która dostała lakier przezroczysty... o dziwo w miarę mi wyszedł, pojawiły się uszczelki - małe poprawki trzeba tylko zrobić od strony kierowcy oraz brakuje jeszcze tego fragmentu który przez niechlujstwo odciąłem, a we wnętrzach świateł pojawił się chrom
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 17 Sie 2014, Nie 10:38    Temat postu:

Witam !

Zacznę od przedniej płyty pod silnik która w porównaniu do tej Fryczowej to niebo a ziemia ! ogólnie widać wielki postęp w Twojej pracy za równo jeśli chodzi po poziom wykonania detali jak i o jakość zdjęć. Oby tak dalej !

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 06 Maj 2015, Śro 12:13    Temat postu:

Pół roku minęło dość szybko, a czasu na modelowanie jakby mniej ale coś tam się powoli dłubie więc przyszła pora aby coś pokazać, choć stwierdzam że robienie dwóch takich samych/podobnych modeli na raz zabiera sporo motywacji. Dziś większa aktualizacja - model podobny do "Frybuda" to i wnętrze podobne, choć są małe różnice jak choćby "dżojek" do zmiany biegów. Większa część elementów na desce rozdzielczej, boczki, bak paliwa, podstopnice została przyozdobiona carbonem, akumulator w kevlarze, w boczkach pojawią się jeszcze dodatkowe siatki, dodatkowo przerobiłem odrobinę podstopnicę kierowcy przez co mocowanie pedałów do podwozia również uległo modyfikacji. Zmianie uległ również fotel kierowcy a ten pochodzi z Imprezy WRC 2005 no i oczywiście pojawiły się pasy

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

kilka zdjęć z całą klatką i założonym pulpitem
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Ubolewam na jakością zdjęć ale ze względu na brak czasu na razie takie muszą wystarczyć. Chciałbym jednocześnie zapewnić koleżeństwo że galerie (a jest ich kilka zaległych) będą w zupełnie innym stylu - mam również że kolejne projekty również uda mi się pokazać bo zapowiadają się dość ciekawie. Jako że potomek w drodze żona postanowiła zakupić ciut lepszy aparat więć ja do robienia zdjęć modeli zakupiłem namiocik bezcieniowy ale jak na razie walczę z odpowiednim światłem bo cały czas jest za żółte.
Oczywiście zachęcam do komentowania tego co namodziłem.
Pozdr Maciek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 07 Maj 2015, Czw 22:45    Temat postu:

Potomek w drodze - Gratulacje! Moja rada dla Ciebie - z własnego doświadczenia Wesoly Korzystaj ile się da z wolnego czasu na modelowanie. Niedługo może Ci go zabraknąć Laughing

Budowa Corolli zbliża się powoli do końca, coraz więcej dodatków można zauważyć w Twoich modelach.
Ja bym pomyślał nad zastąpieniem rolety okiennej jakimś innym materiałem przy robieniu pasów. Teraz wyglądają na nieco za grube i sztywne. Ale to tylko moje zdanie.

Cóż to za ciekawe projekty szykujesz?

Pozdrawiam
Krzysiek

ps. teraz zauważyłem - czy koło zapasowe nie powinno być bliżej tyłu wnętrza?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekg dnia 07 Maj 2015, Czw 22:49, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 08 Maj 2015, Pią 9:18    Temat postu:

Na początek, także gratuluję i podobnie jak przedmówca radzę korzystać z wolnego czasu póki jeszcze go masz. Ja jak tylko wyciągam model to mam obok siebie małego pomocnika i więcej czasu poświęcam na to, aby przypadkiem nie chwycił czegoś ostrego niż na modelowanie, ale ma to też swój urok i fajnie czasem razem coś popiłować. W sumie może warto wrzucić jeden wspólny warsztat, bo Sally z Aut już razem złożyliśmy Wesoly

A wracając do Toyoty to wnętrze fajnie się prezentuje i już czekam na efekty końcowe i kolejne zapowiadane ciekawe projekty Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 08 Maj 2015, Pią 10:01    Temat postu:

Panowie dzięki za słowa gratulacji oraz za dobrą radę korzystania z wolnego czasu... niestety muszę was zmartwić nie jesteście w tym przekonaniu osamotnieni w zasadzie każdy młody tatuś to powtarza a jako że słucham mądrzejszych od siebie to korzystamy z żoną ile możemy. Czasu na modelarstwo i tak jest mało bo w zasadzie robię to tylko po kilka minut dziennie ale ostatnio jakoś złapałem jakby większą motywację do tego.

krzysiekg napisał:
Ja bym pomyślał nad zastąpieniem rolety okiennej jakimś innym materiałem przy robieniu pasów. Teraz wyglądają na nieco za grube i sztywne.
Powiem tak: Próbowałem już z innymi materiałami i na razie niczego lepszego nie znalazłem, z tego co wiem to spora część kolegów również korzysta z tego patentu i jakoś nikt wcześniej na to uwagi nie zwracał. Moim zdaniem wygląda to może dlatego grubo że tych pasów jest jakby "mało" w tym modelu i w zasadzie wszystko jest w jednej kupie wiec może dlatego takie wrażenie (we Frybudzie też w taki sposób było to robione) jedyne co bym chyba teraz mienił to może odrobinę ich szerokość, oraz zrobił bym krótsze zapięcie "kroczowe". Krzysiek jeśli masz jakiś sprawdzony patent na materiał do pasów to może byś się z nami nim podzielił, w każdym mąć razie ja chętnie skorzystam i przetestuje.

krzysiekg napisał:
ps. teraz zauważyłem - czy koło zapasowe nie powinno być bliżej tyłu wnętrza?
I tak... i nie... - w Frybudzie woocasch'a jest to zrobione idealnie - koło powinno być bliżej tylnej klapy położone na takim stelażu - lecz mimo usilnych prób nie udało mi się go wykonać - a ew. drugie koło zapasowe powinno leżeć tuż za fotelami załogi - ja u siebie poszedłem w tej materii trochę na kompromis bo jak chciałem je położyć tak jak powinno być to cały czas mi się zsuwało wiec musiał bym je przykleić a tego nie chciałem robić.

krzysiekg napisał:
Cóż to za ciekawe projekty szykujesz?
Na pewno zacznę budować fabrycznego Lancera i prawdopodobnie bedzie to wersja w fajkowym malowaniu z Monte 2001, a drugi pomysł to Fiesta WRC Kubicy z Polskiego 2014, no i może jako drugi model Hołkową Wizje TV... poza tym na składzie jest jakichś 25 modeli więc jest w czym wybierać.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 08 Maj 2015, Pią 10:02, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 08 Maj 2015, Pią 13:33    Temat postu:

madmax napisał:
Krzysiek jeśli masz jakiś sprawdzony patent na materiał do pasów to może byś się z nami nim podzielił, w każdym mąć razie ja chętnie skorzystam i przetestuje.

W sumie pytałeś Krzyśka, ale może przedstawię swój "patent" na pasy. Otóż bierzemy plaster/przylepiec tkaninowy (coś w tym stylu: [link widoczny dla zalogowanych] ), markerem malujemy na interesujący nas kolor, docinamy odpowiednią szerokość i już.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ploku13




Dołączył: 11 Maj 2015
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 11 Maj 2015, Pon 15:35    Temat postu:

Też zawsze tak robię Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo0109




Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 11 Maj 2015, Pon 20:06    Temat postu:

a klamry na pasy z czego? kupujesz np z abera?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 13 Maj 2015, Śro 10:38    Temat postu:

woocasch napisał:
madmax napisał:
Krzysiek jeśli masz jakiś sprawdzony patent na materiał do pasów to może byś się z nami nim podzielił, w każdym mąć razie ja chętnie skorzystam i przetestuje.

W sumie pytałeś Krzyśka, ale może przedstawię swój "patent" na pasy. Otóż bierzemy plaster/przylepiec tkaninowy (coś w tym stylu: [link widoczny dla zalogowanych] ), markerem malujemy na interesujący nas kolor, docinamy odpowiednią szerokość i już.
Pytałem ogólniem jeśli ktoś ma jakiś pomysł to chętnie poczytam i samemu potestuje
Ciekawy ten pomysł z plastrem - ale pytanie co z klejem ??

pablop0109 napisał:
a klamry na pasy z czego? kupujesz np z abera?
Ostatnio najczęściej używam tego zestawu
[link widoczny dla zalogowanych]
ale są też inne
[link widoczny dla zalogowanych]
nad aberem się zastanawiałem ale jeszcze nie próbowałem... może kiedyś


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 15 Maj 2015, Pią 10:18    Temat postu:

madmax napisał:
woocasch napisał:
madmax napisał:
Krzysiek jeśli masz jakiś sprawdzony patent na materiał do pasów to może byś się z nami nim podzielił, w każdym mąć razie ja chętnie skorzystam i przetestuje.

W sumie pytałeś Krzyśka, ale może przedstawię swój "patent" na pasy. Otóż bierzemy plaster/przylepiec tkaninowy (coś w tym stylu: [link widoczny dla zalogowanych] ), markerem malujemy na interesujący nas kolor, docinamy odpowiednią szerokość i już.
Pytałem ogólniem jeśli ktoś ma jakiś pomysł to chętnie poczytam i samemu potestuje
Ciekawy ten pomysł z plastrem - ale pytanie co z klejem ??

Klej jest minimalnym problemem to fakt, ale ja staram się go "osłabić" poprzez kilkukrotne przyklejanie i odklejanie od czystej powierzchni, np. szyby lub maty do cięcia.
Przewlekanie przez elementy fototrawione może nie jest najłatwiejsza, ale jak dla mnie jest to jak do tej pory najlepsze rozwiązanie jakie znalazłem: tanie, szybkie, uniwersalne (można mieć dowolny kolor pasów, wszystko zależy od markera jakiego użyjemy) i pasy fajnie i łatwo się układają. Co prawda zdarzało mi się, że więcej materiału zepsułem niż wykorzystałem na pasy, ale to dlatego, że składam mało modeli, odrobina wprawy i idzie to sprawnie Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 01 Lip 2015, Śro 11:13    Temat postu:

Zapraszam do obejrzenia efektu końcowego końcowego
http://www.modelowanie.fora.pl/auta-sportowe-galeria,9/teraz-polska-toyota-corolla-wrc-mocne-rajd-polski-2001,2538.html#17918


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin