Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

LANCIA DELTA S4 Grupa B
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 13 Wrz 2014, Sob 19:07    Temat postu: LANCIA DELTA S4 Grupa B

LANCIA δ S4

[link widoczny dla zalogowanych]

czyli Lancia Delta S4 jedna z ikon Grupy B, grupy, która swoją genezę miała w roku 1982.
Początkiem lat 80-dziesiątych w rajdach zapanowało wielkie zamieszanie za przyczyną firmy Audi, która modelem Quattro niejako wskazała kierunek, w którym będą ewoluowały rajdówki. Quattro całkowicie zdominowało rywalizację na odcinkach specjalnych, które wygrywało z innymi (czytaj: tylnonapędowymi) konstrukcjami nie o sekundy, a o minuty. Sytuacja ta zmusiła ówczesne FISA do zdecydowanej reakcji, reakcji, która zaowocowała powstaniem kultowej dziś Grupy B

Regulamin Grupy B czyli "obszerny" załącznik J

Wytyczne dotyczące budowy samochodu Grupy B zostały zawarte na niecałej stronie w/w załącznika, który mówił:

1. Producent chcący wystawić rajdówkę Grupy B musi wyprodukować 200 sztuk do homologacji oraz 20, które zostaną przeznaczone do dalszego rozwoju.
2. Masa minimalna samochodu z silnikiem o pojemności powyżej 3000 ccm musi wynosić 1000 kg.
3. Samochody z silnikami o mniejszej pojemności muszą ważyć minimum 960 kg.

Jak widać regulamin był bardzo liberalny i nie narzucał na konstruktorów prawie żadnych ograniczeń. Dzięki temu, na salony Rajdowych Mistrzostw Świata mogła bez żadnych problemów zawitać technologia rodem z Formuły 1.

Pierwszym "pełnokrwistym" samochodem Grupy B wbrew pozorom nie było Audi Quattro, lecz LANCIA 037 Rally

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Jak wiemy Lancia 037 była samochodem tylnonapędowym, więc teoretycznie nie miał szans z Audi Quattro, ale zdecydowanie większa moc przy znacznie niższej masie dały zespołowi Lancii mistrzostwo producentów w roku 1983 (warto odnotować, że Lancia 037 była ostatnią tyno-napędową rajdówką, która zdobyła Mistrzostwo Świata)
W roku 1984 oba mistrzostwa padły już (niestety dla zespołu Lancii) łupem AUDI Sport.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Przegrana ta oraz pojawienie się tak doskonałego konkurenta w postaci PEUGEOT'a 205 Turbo 16 zmusiła włoskich inżynierów do wytężonej pracy, której owocem była LANCIA δ S4

[link widoczny dla zalogowanych]

Prototyp LANCII zbudowany był na rurowej ramie, poszycie wykonano z lekkiego kevlaru, a silnik został osadzony centralnie za plecami załogi.

[link widoczny dla zalogowanych]

Samochód zadebiutował w kończącym sezon 1985 Rajdzie RAC, w którym za jego kierownicą zwyciężył fin Henri Toivonen. Zwycięstwo z całą pewnością nie było przypadkiem, ponieważ na drugim miejscu zameldowała się druga δ S4 prowadzona przez Markku Alen'a.
Ostatni rajd sezonu stał się równocześnie sygnałem ostrzegawczym dla zespołu Peugeot Talbot Sport i zapowiadał bardzo ciężką walkę w nadchodzącym sezonie '86

Otwierający sezon 1986 Rajd Monte Carlo zakończył się efektownym zwycięstwem Henri Toivonena, który po przejechaniu 867 km w 36 odcinkach specjalnych wyprzedził drugiego Timo Salonena prowadzącego Peugeota 205 Turbo 16 Evo 2 o ponad 4 minuty.

[link widoczny dla zalogowanych]

Lancia δ S4 wygrała w sezonie '86 w sumie 4 rajdy:
Rajd Monte Carlo; Rajd Argentyny, Rajd San Remo (załogi Lancii zajęły całe podium) oraz Rajd Stanów Zjednoczonych.

Sezon 1986 był w Rajdowych Mistrzostwach Świata swoistym wyścigiem zbrojeń pomiędzy zespołami. Powstały takie "potwory" jak AUDI SPORT Quattro E2, Ford RS200, Renault 5 Turbo, Toyota Celica TCT czy Citroen BX. Rajdówki o masie niespełna tony dysponowały silnikami o mocach przekraczających 500KM. Samochody z każdym dodatkowym koniem mechanicznym stawały się coraz szybsze czego wyraźnym dowodem był test przeprowadzony na torze Formuły 1 Estoril, na którym Toivonen osiągnął czas dający mu teoretycznie 6 pole startowe do wyścigu Grand Prix.

Z wielkiego niebezpieczeństwa, które niosły z sobą kolejne rekordy mocy i przyspieszeń zaczęli zdawać sobie sprawę sami kierowcy. Henri Toivonen powiedział: "Jeśli nic nie zrobimy w kwestii bezpieczeństwa, niedługo wszyscy się pozabijamy"

Dziś można powiedzieć, że Toivonen przepowiedział swoją przyszłość, ponieważ w majowym Rajdzie Korsyki prowadzona przez niego Lancia wypadła z drogi i stanęła w płomieniach. Załoga zginęła na miejscu...

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Wypadek ten stał się "gwoździem do trumny" Grupy B.
Po tym wypadku FISA ogłosiła zakaz startu samochodów Grupy B, który wszedł w życie z początkiem sezonu 1987.

Tyle tytułem wstępu. Reasumując chciałbym zaprosić do relacji z mojego nowego projektu, którym będzie wyżej przedstawiony samochód.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 22 Wrz 2014, Pon 11:54, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 14 Wrz 2014, Nie 15:21    Temat postu:

No... Wstęp świetny Panie Piotrze podobnie jak planowany projekt !! Mam nadzieje ze niebawem odsłonisz więcej szczegółów dotyczących tego modelu (na jakiej bazie powstanie, z jakiego rajdu będzie itp.).

Czekam z niecierpliwością i pozdrawiam !!

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mulczas
forum designer



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: 14 Wrz 2014, Nie 17:43    Temat postu:

Zapowiada się kolejny świetny model w Twoim wykonaniu. Z niecierpliwością czekam na pierwsze kroki warsztatowe i solidną porcję zdjęć Wesoly Powodzenia!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 15 Wrz 2014, Pon 9:20    Temat postu:

Wstęp odrobinę za długi ale bardzo fajny - jedna z moich ulubionych rajdówek zaraz po 205T16 i Imprezie WRC 97-00
O ile P405PP zazdrościłem Ci tylko trochę o tyle gratów do tego modelu zazdroszczę Ci bardzo Embarassed
Czekam na pierwsze aktualizacje z czego to cudeńko powstanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 16 Wrz 2014, Wto 9:00    Temat postu:

Wstęp fajny, ale szkoda, że nie zawiera żadnej informacji z jakich "składników" będziesz budować ten model.

I dodatkowo w tym fragmencie:
STI22B napisał:
Quattro całkowicie zdominowało rywalizację na odcinkach specjalnych, które wygrywało z innymi (czytaj: tylnonapędowymi) konstrukcjami nie o sekundy, a o minuty.

Nieco podkolorowałeś historię rajdów, bo faktycznie Audi pokazało kierunek działania z napędem 4x4, ale wygrali tylko dwa tytuły wśród kierowców i dwa wśród producentów, gdzie im do Lancii, która potrafiła zgarnąć tytuł wśród producentów 6 lat z rzędu. Do prawdziwej dominacji to im nieco brakowało. W sumie tylko w 1984 byli poza zasięgiem rywali (ale też do czasu wejścia francuskiego Lwa). Oczywiście były to inne rajdy niż dziś, zespoły nie zawsze startowały we wszystkich rundach, Audi miało przewagę dzięki 4x4, ale kompletnie nie wykorzystało potencjału grupy B i gdy tylko pojawiło się 205 T16 (jeszcze w 1984) to ich "dominacja" się szybciutko skończyła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 16 Wrz 2014, Wto 10:24    Temat postu:

woocasch napisał:
Wstęp fajny, ale szkoda, że nie zawiera żadnej informacji z jakich "składników" będziesz budować ten model.

I dodatkowo w tym fragmencie:
STI22B napisał:
Quattro całkowicie zdominowało rywalizację na odcinkach specjalnych, które wygrywało z innymi (czytaj: tylnonapędowymi) konstrukcjami nie o sekundy, a o minuty.

Nieco podkolorowałeś historię rajdów, bo faktycznie Audi pokazało kierunek działania z napędem 4x4, ale wygrali tylko dwa tytuły wśród kierowców i dwa wśród producentów, gdzie im do Lancii, która potrafiła zgarnąć tytuł wśród producentów 6 lat z rzędu. Do prawdziwej dominacji to im nieco brakowało. W sumie tylko w 1984 byli poza zasięgiem rywali (ale też do czasu wejścia francuskiego Lwa). Oczywiście były to inne rajdy niż dziś, zespoły nie zawsze startowały we wszystkich rundach, Audi miało przewagę dzięki 4x4, ale kompletnie nie wykorzystało potencjału grupy B i gdy tylko pojawiło się 205 T16 (jeszcze w 1984) to ich "dominacja" się szybciutko skończyła.


Łukasz przecież napisałem wyraźnie, że Audi zdominowało rywalizację początkiem lat 80-tych i jeśli czytałbyś uważnie to zauważyłbyś, że wspomniałem, że Lancia zdobyła mistrzostwo producentów w roku 1983.
Audi wprowadziło Quattro w specyfikacji Grupy B dopiero w 1984 roku i tak jak napisałeś niewykożystało możliwości jakie dawał regulamin tak znakpomicie jak Peugeot 205 Turbo 16 i Lancia Delta S4. Z mojego wstępu do projektu można wyczytać, że tak naprawdę tylko Peugeot i Lancia były godnymi siebie rywalami w Grupie B.
Co do tego, że Audi nie może się równać z Lancią jeśli chodzi o ilośi tytułów mistrzowskich w histori Rajdowych Mistrzostw Świata masz jak najbardziej słuszność, ale zapomniałeś, że wstęp dotyczył samochodu Grupy B, która istniała w latach 1983-1986, czyli w rywalizacji Audi:Lancia w tym okresie mamy 1:1 jeśli chodzi o tytuły dla producentów. Po sezonie '86 Audi podobnie jak Peugeot nie przystąpiło do rywalizacji w nowo powstałej Grupie A. A 6 tytułów z rzędu dla Lancii Delty, o których piszesz miały miejsce w latach 1987-1992, stąd Delta nazywana jest Królową Grupy A.

Jeśli chodzi o elementy niezbędne do budowy, to dziś wieczorem postaram się je przedstawić.
Pozdrawiam Piotrek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 16 Wrz 2014, Wto 12:36    Temat postu:

STI22B napisał:
Łukasz przecież napisałem wyraźnie, że Audi zdominowało rywalizację początkiem lat 80-tych i jeśli czytałbyś uważnie to zauważyłbyś, że wspomniałem, że Lancia zdobyła mistrzostwo producentów w roku 1983.

Wiem co napisałeś, ale jeżeli przez początek lat 80-tych rozumiesz np. lata 1980-1985 to w tym czasie wśród konstruktorów najlepsze były kolejno: Fiat, Talbot, Audi, Lancia Audi, Peugeot, a kierowcy zdobywali tytuły za kierownicami: Fiata, Forda, Opla, Audi (dwa lata z rzędu), Peugeota. Wiadomo, że to były szalone czasy, wszystko szybko się zmieniało. Audi miało niezłe wejście, zrobiło rewolucję i przez to zapisali się w historii rajdów, ale jeżeli już to dominowali tylko w 1984 roku Wesoly

Co nie zmienia faktu, że czekam na relacje z budowy Delty S4 bo to o niej wątek i uważam to auto za milion razy ciekawsze niż Audi Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 16 Wrz 2014, Wto 13:15    Temat postu:

woocasch napisał:
STI22B napisał:
Łukasz przecież napisałem wyraźnie, że Audi zdominowało rywalizację początkiem lat 80-tych i jeśli czytałbyś uważnie to zauważyłbyś, że wspomniałem, że Lancia zdobyła mistrzostwo producentów w roku 1983.

Wiem co napisałeś, ale jeżeli przez początek lat 80-tych rozumiesz np. lata 1980-1985 to w tym czasie wśród konstruktorów najlepsze były kolejno: Fiat, Talbot, Audi, Lancia Audi, Peugeot, a kierowcy zdobywali tytuły za kierownicami: Fiata, Forda, Opla, Audi (dwa lata z rzędu), Peugeota. Wiadomo, że to były szalone czasy, wszystko szybko się zmieniało. Audi miało niezłe wejście, zrobiło rewolucję i przez to zapisali się w historii rajdów, ale jeżeli już to dominowali tylko w 1984 roku Wesoly

Co nie zmienia faktu, że czekam na relacje z budowy Delty S4 bo to o niej wątek i uważam to auto za milion razy ciekawsze niż Audi Wesoly


Łukasz, posługując się uogólnieniem: "początkiem lat 80-tych" nie miałem na myśli lat 1980-1985, ale dokładnie i precyzyjnie i jednoznacznie miałem na myśli rok (sezon) 1982. Użyłem tego sformułowania w celu uniknięcia powtórzeń stylistycznych, których (nawiasem mówiąc) całkowicie nie udało mi się wyeliminować. Jeśli Ty zrozumiałeś to jako okres 1980-1985 to jest mi z tego powodu bardzo przykro.
A jeśli chcemy być tak bardzo precyzyjni to pisząc, że Audi dominowało tylko w roku 1984, to niestety nie masz racji, ponieważ w 1982 roku przewaga tego zespołu w klasyfikacji producentów była identyczna jak w '84 i wynosiła też 12 punktów Wesoly

i tym chumorystycznym akcentem proponuję zakończyć nasz "spór akademicki" Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 16 Wrz 2014, Wto 18:42    Temat postu:

Tak jak obiecałem, przedstawiam zestaw, który posłuży do budowy projektu.
Zestaw pochodzi z firmy MODELER'S

[link widoczny dla zalogowanych]

Zestaw składa się z kasty i płyty podłogowej wykonanych z żywicy, elementów zawieszenia, felg i części wnętrza wykonanych z metalu...

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

oraz kalkomanii. Kalkomania pozwala na zbudowanie modelu z jednego z dwóch rajdów tj. Monte Carlo lub Tour de Corse z sezonu 1986. W tej chwili jeszcze zastanawiam się, którą wersję wybrać.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 16 Wrz 2014, Wto 18:45, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 17 Wrz 2014, Śro 9:21    Temat postu:

Piotrek możesz napisać (jeśli to nie tajemnica) gdzie taki zestaw można dostać i jaki jest koszt ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 17 Wrz 2014, Śro 9:42    Temat postu:

Widzę, że czeka Cię trochę pracy z tym modelem, ale zasiadam do podziwiania Twoich dokonań. Mam nadzieję, że efekt zachwyci nas wszystkich.
Co do wersji malowania, to każda ma swoje historyczne + i -. Monte jako wspomnienie zwycięstwa Toivonena, a Korsyka wiadomo, że kojarzy się z jego tragicznym wypadkiem.

STI22B napisał:
A jeśli chcemy być tak bardzo precyzyjni to pisząc, że Audi dominowało tylko w roku 1984, to niestety nie masz racji, ponieważ w 1982 roku przewaga tego zespołu w klasyfikacji producentów była identyczna jak w '84 i wynosiła też 12 punktów Wesoly

i tym chumorystycznym akcentem proponuję zakończyć nasz "spór akademicki" Wesoly

Jaki tam spór, po prostu sobie piszemy o historii naszych ukochanych rajdów Wesoly A pisząc o dominacji w 1984 miałem na myśli, że tylko w tym jednym roku Audi zgarnęło jednocześnie tytuł w klasyfikacji kierowców i producentów, w '82 Röhrl stanął pewnej Francuzce na drodze do tytułu wśród kierowców Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 17 Wrz 2014, Śro 12:38    Temat postu:

madmax napisał:
Piotrek możesz napisać (jeśli to nie tajemnica) gdzie taki zestaw można dostać i jaki jest koszt ??


Oczywiście Maćku, że nie jest to tajemnica. Zestaw kupiłem na ebay'u. Prawdę mówiąć szukałem go od dłuższego czasu. Po raz n-ty w tym właśnie celu przeglądałem "czeluści" tego serwisu aukcyjnego:D i udało się. Oferta sprzedaży pojawiła się dosłownie 3 godziny wcześniej i miała już 10 obserwujących, więc nie było na co czekać...
Transkit kosztował mnie 79,99 Euro + przesyłka do Polski. Całość wyniosła nieco ponad 400 PLN (nie jest to mała kwota, ale za taki model nie żałuję ani złotówki)
Sporadycznie pojawiają się oferty tego modelu firmy Profil 24, ale ich ceny wywoławcze grubo przekraczają 600-700 PLN.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 17 Wrz 2014, Śro 12:40, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 17 Wrz 2014, Śro 12:44    Temat postu:

pomyśl jeszcze nad zakupem Lancii 037 - bo z tego co widziałem kiedyś cześć modelarzy do projektu Delty S4 używa gratów które Hase daje właśnie przy 037

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 17 Wrz 2014, Śro 13:01    Temat postu:

madmax napisał:
pomyśl jeszcze nad zakupem Lancii 037 - bo z tego co widziałem kiedyś cześć modelarzy do projektu Delty S4 używa gratów które Hase daje właśnie przy 037


Spoko, spoko Wesoly dawca już jest i grzecznie czeka w pudełku, ale jest to stary model, w sumie mój pierwszy projekt. A nawiasem pisząc, oczekuje na przesyłkę z nowiutkimi Lanciami: Stratos Monte Carlo 1977 oraz 037 Rally Tour De Corse 1983.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 17 Wrz 2014, Śro 13:05    Temat postu:

STI22B napisał:
A nawiasem pisząc, oczekuje na przesyłkę z nowiutkimi Lanciami: Stratos Monte Carlo 1977 oraz 037 Rally Tour De Corse 1983.
Akurat u mnie te dwa są już od dawna złożone... choć korci mnie żeby je złożyć jeszcze raz albo "zregenerować je" dlatego już kiedyś pisałem że chętnie bym kupił kalki na nie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 21 Wrz 2014, Nie 15:53    Temat postu:

Cześć, dziś pierwsza (de facto) aktualizacja z samej budowy modelu. Zestaw dotarł do mnie w piątek i od razu przystąpiłem do prac nad kastą. Na pierwszy ogień poszły imitacje siatek we wlotach powietrza w przedniej części nadwozia oraz na kalpie przedziału silnikowego. Nie wiedzieć dlaczego, ale producent popełnił ten sam błąd, który bezustannie popełnia francuska firma Heller, czyli kompletnie zaślepił wloty powietrza imitacjami siatek. Po kilku godzinach wiercenia i piłowania udało mi się pozbyć raz na zawsze "niechcianych" elementów.
Kolejna rzecz, którą należało zrobić to odbłyśniki lamp samochodu, które także zostały całkowicie pominięte przez producenta. Operacja ta polegała na centralnym wywierceniu otworów fi1 w zaślepkach lamp i stopniowym ręcznym wierceniu czasz odbłyśników przy pomocy wierteł fi5 oraz fi5,5. Dodatkowo zostały usunięte boczne żywiczne kierunkowskazy, które zostaną zastąpione transparentynymi odpowiednikami. Pogłębiłem linie podziału, wywierciłem otwory pod antenę, lusterka, zapinki oraz nity w przednim zderzaku Lancii.
Musze powiedzieć, że pomijając sprawę "siatkowy imitacji" kasta jest wykonana w sposób bardzo dobry. Jakościowy nawet nieznacznie przewyższa produkty firm Renaissance czy Reji Model.

Po oszlifowaniu kasty została ona lekko pomalowana białym podkładem w celu "wyłuskania" wszelkich niedoskonałości, które muszą zostać usunięte przed fazą lakierowania. Kasta po wszystkich wymienionych operacjach prezentuje się następująco:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Po całkowitym wyschnięciu podkładu, cała kasta zostanie kolejny raz oszlifowana drobnym papierem ściernym w celu likwidacji wszelkich nierówności i mankamentów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 21 Wrz 2014, Nie 17:40, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 22 Wrz 2014, Pon 11:28    Temat postu:

Całość, rzeczywiście wygląda przyzwoicie. Znając Ciebie poradzisz sobie z wszystkimi niedociągnięciami producenta. Mnie zastanawia czy masz zamiar bardziej dopracować przednie lampy gdyż w prawdziwych lanciach osadzone były głębiej pod karoserią... Widać to dokładnie na poniższych zdjęciach:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Resztę zdjęć które zrobiłem b grupowym deltom wysłałem Ci na mejla, mam nadzieję ze się przydadzą w budowie.

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 22 Wrz 2014, Pon 12:05    Temat postu:

szpaku86 napisał:
Całość, rzeczywiście wygląda przyzwoicie. Znając Ciebie poradzisz sobie z wszystkimi niedociągnięciami producenta. Mnie zastanawia czy masz zamiar bardziej dopracować przednie lampy gdyż w prawdziwych lanciach osadzone były głębiej pod karoserią... Widać to dokładnie na poniższych zdjęciach:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Resztę zdjęć które zrobiłem b grupowym deltom wysłałem Ci na mejla, mam nadzieję ze się przydadzą w budowie.

Pozdrawiam
Krzysztof


Rzeczywiście na współczesnych zdjęciach, które mi przesłałeś lampy są głęboko osadzone. Z koleii na zdjęciach "z epoki" reflektory nie wygladają na aż tak mocno wsunietę do środka.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

W sumie w moim modelu, wewnętrzna para reflektorów będzie zasłonięta zaślepkami, które są mocowane bezpośrednio do przedniej atrapy samochodu, a zewnętrzne lampy będa osadzone płycej niż na współczesnych zdjęciach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 23 Wrz 2014, Wto 10:08    Temat postu:

STI22B Napisal;

Cytat:
Rzeczywiście na współczesnych zdjęciach, które mi przesłałeś lampy są głęboko osadzone. Z koleii na zdjęciach "z epoki" reflektory nie wygladają na aż tak mocno wsunietę do środka.



W takim razie przyjrzyjmy się zdjęciom ''z epoki''...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Moim zdaniem nie ma znaczenia czy widzimy zdjęcia samochodu ''z epoki'' czy wykonane współcześnie bo i tak są to te same samochody... Kwestia jest tego typu pod jakim kontem i z jakiej perspektywy wykonane jest zdjęcie. Powyżej dodałem z zdjęcia z MC, RAC i San Remo gdzie widać jak głęboko lampy są osadzone ale można zobaczyć tez takie zdjęcia na których wydaje się ze lampy nie są osadzone tak głęboki mimo ze wiemy z innych zdjęć ze są...:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

podobnie było z Lanciami które widziałem;

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Natomiast z bliska i z innej perspektywy:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

To tak w ramach sprostowania Twojej teorii odnośnie aut ''z epoki'' a dzisiejszymi...
W sumie to tez chyba nie bawił bym się z tym detalem w modelu bo może to być ''skóra nie warta wyprawki'' szczególnie ze dajesz zaślepki na wewnętrzne lampy.

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 23 Wrz 2014, Wto 17:13    Temat postu:

OK, na zdjęciach, które przedstawiłeś widać ten szczegół zdecydowanie lepiej - Zwracam Honor Wesoly Co do lamp w modelu to postaram się je troszkę głębiej osadzić. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 24 Wrz 2014, Śro 20:46    Temat postu:

Cześć, w zawiązku z tym, że oczekuję na niezbędną chemię do kasty, postanowiłem zająć się podwoziem modelu.
Niestety podwozie przygotowane przez producenta zestawu pozostawia bardzo wiele do życzenia. Podłoga, chłodnica, silnik, kolektor wydechowy, tłumik, turbosprężarka i kompresor stanowią monolit, czego skutkiem jest niska szczegółowość w/w elementów. Dodatkowym wielkim minusem jest uproszczenie tylnego zawieszenia oraz jego całkowity brak z przodu (producent wymyślił sobie mocowanie przednich kół przy pomocy jednego pręta, stanowiącego przednią oś) Takie rozwiązanie rzecz jasna uniemożliwia skręt kół i wygląda tragicznie.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Wszystkie te niedoskonałości spowodowały, że postanowiłem wykorzystać mój pierwszy model samochodu, którym była LANCIA 037 Rally Monte Carlo 1983. Model został rozebrany na części i poddany obróbce chemicznej niezawodnym Dotem 4 Wesoly Po oczyszczeniu elementów z niechcianej farby, zacząłem pasować poszczególne elementy do kasty Delty S4.
Na początek przystąpiłem do dopasowania podłogi kabiny:

[link widoczny dla zalogowanych]

podłoga z zestawu posłużyła jak szablon, który pozwolił na naniesienie na podłogę "dawcę" pól, które należy usunąć (czerwony kolor):

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

W następnej kolejności zająłem się podwoziem 037, które także należało zwęzić, żeby pasowało do kasty. Podłogę kabiny oraz podwozie należało zwęzić o 1,2mm na stronę.

[link widoczny dla zalogowanych]


Usunąłem 4 sworznie mocujące podwozie do kasty. Sworznie zostaną później wklejone w odpowiednie miejsca.

[link widoczny dla zalogowanych]

Następnym elementem, który należało spasować z podłogą kabiny była ramka szyby, która oddziela załogę od "maszynowni"

[link widoczny dla zalogowanych]

Po zakończeniu obróbki wycinania i szlifowania, wszystkie elementy zostały "na sucho" poskładane w całość:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

i wstawione do kasty w celu sprawdzenia spasowania:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Na dziś do wszystko. Pozdrawiam Piotrek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 30 Wrz 2014, Wto 21:53    Temat postu:

Cześć, dziś mała aktualizacja z prac nad podwoziem modelu.
Podłoga została uzupełniona o 2 płyty z tyłu, które dochodzą przed tylne koła.

[link widoczny dla zalogowanych]

Następnie zająłem się budową przedniej części ramy, która stanowi podstawę przedniego zawieszenia, stelaża pod chłodnicę oraz "półkę" pod koło zapasowe. Rama została wykonana z miedzianego drutu na podstawie zdjęcia spalonej Delty Toivonena.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Z tyłu pojawił się perforowany płaskownik oraz jego stelaż, który także wykonałem z miedzianego drutu. Następnie "wyrzeźbiłem" trapezowe wzmocnienia tylnego zawieszenia oraz poziomą rurę klatki przedziały silnikowego.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Całość została pomalowana na srebrno.

Na koniec przerobiłem tylny zestaw amortyzatorów uzupełniając go o metalowe sprężyny:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 30 Wrz 2014, Wto 21:55, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 01 Paź 2014, Śro 15:50    Temat postu:

Bez dwóch zdań - MISTRZOWSKA ROBOTA !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 06 Paź 2014, Pon 17:53    Temat postu:

Dzięki Krzyśku za dobre słowo Wesoly
Dziś mała aktualizacja. Dwa zdjęcia z założonym tylnym zawieszeniem:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

oraz kilka zdjęć z etapu oklejania kalkami. Zdecydowałem się na zbudowanie modelu z tragicznego dla Toivonen i Cresto Ture De Corse 1986. Kalki, które aktualnie są położone na kastę, pochodzą z dwóch firm: Modeler's-a i Renaissance. Zdecydowałem się na wykożystanie elementów z kalek Rene, ponieważ cyferki 4 przygotowane przez producenta zestawu były za duże. Dodatkowo czarne napisy Pirelli na tylny pas były również ogromne i praktycznie nachodziłyby na tylne lampy.
Co do "układalności" kalek Modeler's to nie było najgorzej, ale niestety kalki mają już swoje lata, więc trzeba strasznie uważać przy ich aplikowaniu oraz używać ciepłej wody i płynów w celu ich zmiękczenia.
Jeśli chodzi o pasy Martini, to zostawiłem je na koniec, ponieważ oczekuję na 2 komplet.

A teraz fotki:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 07 Paź 2014, Wto 1:59    Temat postu:

Mam nadzieje ze pasy martini położysz równie dobrze co dekale które nam pokazałeś !! Czekam na więcej !!

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 11 Paź 2014, Sob 18:07    Temat postu:

Też mam taką nadzieję Krzyśku Wesoly
Dziś mała aktualizacja z prac nad kabiną rajdówki.
Podłoga kabiny wymagała kilku zmian.
Po pierwsze musiałem dorobić 1,5mm podstawę pod ramkę szyby oddzielającej kabinę od przedziału silnikowego.
Po drugie konieczne było wykonanie dwóch trapezowych zastrzałów po bokach.
Po trzecie należało zrobić wyższy tunel środkowy, ponieważ w Delcie S4 skrzynia znajdowała się przed silnikiem.
Po wykonaniu w/w elementów całość została sklejona, a następnie pomalowana na srebrno. Po wyschnięciu farby przystąpiłem do "okevlarowania" kabiny i oklejeniu jej folią odbijającą ciepło. Grodź od strony kabiny była cała oklejona tą folią, podobnie jak tunel na skrzynię biegów. Wszystko to, po to b załoga nie czuła się jak w klimacie tropikalnym, a tak serio to by choć trochę obniżyć temperaturę, która panowała w kabinie w czasie ekstremalnej pracy jednostki napędowej.

A teraz kilka zdjęć:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

I zdjęcia podłogi przymierzonej "na sucho" do płyty podłogowej:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Jak widać, tylne stelaż został zrobiony od nowa, ponieważ...a to już w następnej aktualizacji.
Pozdrawiam Piotrek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 13 Paź 2014, Pon 10:26    Temat postu:

Witam kolegów po dłuższej przerwie spowodowanej zmianą stanu cywilnego i "kotła" z tym związanego

Lancia z każdą aktualizacją nabiera kształtów, bardzo ładnie wyszło malowania kasty oraz oklejenie jej pierwszymi kalkami, przedział kabiny wygląda również świetnie, kolejna rzecz która mi się również podoba to wykonanie od zera sprężyn oraz rurowej konstrukcji przodu modelu - możesz ewentualnie pomyśleć na zakupem plastykowych profili o małym przekroju - np. takie 0,2mm idealnie pasują na klatę bezpieczeństwa no i myślę że łatwość obróbki i malowania też jest łatwiejsza choć to też kwestia co kto w życiu i w pracy robi.

Pozdro i czekam na więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 13 Paź 2014, Pon 17:28    Temat postu:

Kabin wygląda zacnie !! jak prawdziwa !

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 20 Paź 2014, Pon 20:30    Temat postu:

Wielki Dzięki Panowie.
Dziś mała aktualizacja.
Na początek skończone przednie zawieszenie. Z przodu został zainstalowany także przedni dyferencjał.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Kabina w wstawioną szybą, która została przyciemniona:

[link widoczny dla zalogowanych]

Na ramie szyby z tyłu pojawił się jeden ze zbiorników:

[link widoczny dla zalogowanych]

Boczki drzwiowe oklejone kevlarem:

[link widoczny dla zalogowanych]

Boczek kierowcy wzbogacony o podpórkę na lewe kolano (detal wykonany wg dokumentacjo fotograficznej):

[link widoczny dla zalogowanych]

Prace nad układem wydechowym, element przygotowany przez producenta zestawu nie bardzo przypadł mi do gustu:

[link widoczny dla zalogowanych]

więc został wykonany od nowa:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

aktualnie tłumik schnie po malowaniu i przypalaniu.

Na koniec dwa zdjęcia dokumentujące prace nad silnikiem i jego rozbudowanym "uzbrojeniem":

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Więcej szczegółów na temat jednostki napędowej następnym razem.
Pozdrawiam Piotrek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 22 Paź 2014, Śro 10:14    Temat postu:

Lubię oglądać zdjęcia na których powoli pojawia się co raz to więcej części i detali... Znakomicie to wszystko wygląda !

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 22 Paź 2014, Śro 14:15    Temat postu:

Co by tu napisać? No tylko jedno, rewelacja! Podoba mi się to jak skupiasz się na szczegółach, typu uzbrojenie silnika w odpowiednie okablowanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 28 Paź 2014, Wto 10:19    Temat postu:

Uzbrojenie silnika robi duże wrażenie - z czego je wykonujesz ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 28 Paź 2014, Wto 20:58    Temat postu:

madmax napisał:
Uzbrojenie silnika robi duże wrażenie - z czego je wykonujesz ??


Wszelkiego rodzaju kable, linki, przewodu i węże wykonuje z linek, drucików i sznurków, które kupuje w biżuteryjnych sklepach online Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 29 Paź 2014, Śro 19:12    Temat postu: SPOJLER

Cześć, dziś aktualizacja, której temat to : Spojler.
Tylny spojler Delty S4 z Rajdu Francji, wyglądał tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

A element przygotowany przez producenta... tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Część przygotowana przez producenta, stanowi tylko jeden z kilku elementów niezbędnych do zbudowania spojlera. W związku z tym należało wykonać brakujące części we własnym zakresie na podstawie dostępnej dokumentacji fotograficznej, której lwią część otrzymałem od Kolegi Krzyśka (szpaku86) za co jeszcze raz chciałbym podziękować.

A po kilku dłuuuższych chwilach mierzenia, przycinania, przymierzania i klejenia otrzymałem taki oto efekt:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Następnie posklejany spojler został pomalowany na czarno i oklejony carbonem. Na carbonie wylądował warstwa Tamiyowskiego DYMU i odpowiednie kalki. Aktualnie spojler czeka na finalną warstwę bezbarwnego półmatu.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Na koniec dzisiejszej aktualizacji chciałbym przedstawić nowiuteńki zestaw kalkomanii MARTINI. Zestaw został wykonany na zamówienie przez Kolegę powerpablo, który znakomicie opracował całość i dobrał odpowiednie odcienie kolorów.
Kalki z zestawu dość mocno zostały nadgryzione przez ząb czasu i w znacznym stopniu wyblakły. Dla porównania został wydrukowany komplet w odcieniach bazowych czyli wyblakłych.
Właściwe odcienie zostały dobrane na podstawie kolorów stosowanych na Lancii Super Delta firmy Hasegawa.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wersja "OLD" wyblakła:

[link widoczny dla zalogowanych]

Wersja "NEW":

[link widoczny dla zalogowanych]

Muszę powiedzieć, że jakość wydruku jest bardzo dobra, nasycenie kolorów, kontury wszystko na jak najwyższym poziomie.
Dzięki uprzejmości kolegi Pawła mam możliwość oklejenia modelu we właściwe barwy, co w zdecydowany sposób wpływa na jakość całego projektu.

Bardzo dziękuję Pawłowi za nieocenioną pomoc i ...obniżenie napięcia nerwowego Wesoly spowodowanego wyblakłymi wstęgami MARTINI


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 29 Paź 2014, Śro 20:59, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 30 Paź 2014, Czw 17:32    Temat postu:

Nie ma to jak "LOKOWANIE PRODUKTU"....Wesoly
Nie ma za co polecam się....każdy każdemu pomaga tak jak najlepiej umie.

A wracając do tematu to tylny spojler - lotka wyszła Ci znakomicie.
Ogółem robota przy modelu pierwsza klasa.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 30 Paź 2014, Czw 19:06    Temat postu:

Spojler wygląda znakomicie Panie Piotrze ! Cieszę się ze czas który spędzam na przeglądaniu moich dokumentacji i wybieraniu zdjęć nie idzie na marne HAHAHA !!
Teraz pozostaje poczekać na w pełni okalkowane auto !

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 31 Paź 2014, Pią 10:36    Temat postu:

Spojler tradycyjnie bardzo dobrze wykonany, bardzo fajna struktura carbonu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 31 Paź 2014, Pią 10:49    Temat postu:

szpaku86 napisał:
Spojler wygląda znakomicie Panie Piotrze ! Cieszę się ze czas który spędzam na przeglądaniu moich dokumentacji i wybieraniu zdjęć nie idzie na marne HAHAHA !!
Teraz pozostaje poczekać na w pełni okalkowane auto !

Pozdrawiam
Krzysztof


Dzięki za słowa o spojlerze.
Co do pełnego okalkowania kasty, to robię to bardzo spokojnie i powoli.
W związku z tym, że nie posiadam do zestawu żadnej instrukcji montażowej oraz instrukcji kolejności nakładania kalek, musiałem dobrze rozplanować kolejność nakładania wstęg MARTINI na tyle nadwozia DELTY.
Na początek postanowiłem nałożyć kalki na boczne wloty powietrza, ponieważ umiejscowienie kalek właśnie w tych miejscach jest punktem wyjścia dla kalki na dachu oraz na tylnych błotnikach.
Dziś chciałbym przedstawić zdjęcia z prac nad tymi elementami:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęcia ukazują części po nałożeniu kalek, jeszcze bez lakieru bezbarwnego TOP COAT.

Jeśli chodzi o aplikację kalek, to układają się bardzo ładnie, są cienkie, więc nie ma potrzeby używania płynów zmiękczających, jedynie na mocniejszych załamaniach wystarczy lekkie ogrzanie ciepłym powietrzem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 31 Paź 2014, Pią 11:16, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 31 Paź 2014, Pią 19:50    Temat postu: Kalkowanie kasty - 100%

Myślałem, że dziś mi się nie uda skończyć, ale jednak.
Poniżej zdjęcia z etapów oklejania kasty oraz kasty w 100% oklejonej.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

I jedno zdjęcie przedstawiające jak wiekowe były już kalki z zestawu. Tak wyglądał papier po zdjęciu kalki:

[link widoczny dla zalogowanych]

A teraz zdjęcia w pełni okalkowanej kasty:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 03 Lis 2014, Pon 10:34    Temat postu:

Tradycyjnie położenie kalek "profirobota"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 05 Lis 2014, Śro 11:24    Temat postu:

Kaleczki siadły rewelacyjnie. Słowa uznania za oklejanie Piotrku i oczywiście słowa pochwały należą się Pawłowi za wykonanie tak dobrego produktu !

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 08 Lis 2014, Sob 17:56    Temat postu:

szpaku86 napisał:
Kaleczki siadły rewelacyjnie. Słowa uznania za oklejanie Piotrku i oczywiście słowa pochwały należą się Pawłowi za wykonanie tak dobrego produktu !

Pozdrawiam
Krzysztof


Dziękuję w imieniu własnym oraz Pawła, który naprawdę spisał się na medal Wesoly

Dziś mała aktualizacja z prac nad małymi detalami DELTY S4.
Na początek zaślepki wewnętrznej pary reflektorów:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Następnie chłodnica oleju wraz z "kierownicą" strumienia powietrza:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

i na koniec pierwsze zakończone prace nad carbonowymi kołpakami, odpowiedzialnymi za bardziej wydajne chłodzenie tarcz hamulcowych. Kołpaki z zestawu pomalowałem na czarny mat, następnie okleiłem carbonem o stosownej strukturze włókien i pomalowałem Tamiyowskim dymem. Po wyschnięciu kołpaki prysnę bezbarwnym półmatem i "uzbroję" w podwójny wieniec nitów:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 11 Lis 2014, Wto 18:01    Temat postu:

Cześć, dziś kolejna mała aktualizacja.

Pełnowymiarowy wentylator chłodnicy:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

... który został zamontowany na chłodnicy pochodzącej z Lancii 037 Rally:
producent zestawu pokusił się o łatwiznę i wykonał chłodnicę jako monolit z płytą podłogową i na domiar złego jej kształt żywcem skopiował z Peugeota 205/405Turbo 16:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejny waży element, to filtr powietrza, który został oklejony carbonem. Oto jego elementy:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Części zostały sklejone z sobą, rura ssąca świeże powietrze do turbosprężarki została uzupełniona o gumową złączkę i metalowe obejmy:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 11 Lis 2014, Wto 18:34    Temat postu:

Detalizm zachwyca i powala na łopatki !!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mulczas
forum designer



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: 11 Lis 2014, Wto 21:56    Temat postu:

Ta guma i złączki to jakiś specjalny patent, czy kupny zestaw, bo wygląda świetnie.
Poza tym jak zawsze najwyższy poziom modelarstwa, gratuluję!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 12 Lis 2014, Śro 10:34    Temat postu:

mulczas napisał:
Ta guma i złączki to jakiś specjalny patent, czy kupny zestaw, bo wygląda świetnie.
Poza tym jak zawsze najwyższy poziom modelarstwa, gratuluję!


Gumowe złączki i miechy to "domowy patent". Elementy te wykonuje z taśmy izolacyjnej w odpowiednim kolorze lub z rurek termokurczliwych, które kupuje w sklepie elektronicznym. Co do obejm, to są one zrobione z cienkiego cynowego drutu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 12 Lis 2014, Śro 10:40    Temat postu:

Jeśli tylko tylna klapa będzie otwierana to całość będzie robić piorunujące wrażenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 13 Lis 2014, Czw 22:15    Temat postu: SILNIK i Osprzęt

Cześć, dziś aktualizacja po tytułem: SILNIK i Osprzęt.
Jak już wszyscy wiemy regulacje Grupy B pozwalały inżynierom na bardzo bardzo wiele. Gdy dokładnie przyjrzymy się silnikowi DELTY S4, który opracowali wspólnie konstruktorzy Fiata, Lancii i Abartha, to mamy dowód na to, że ich pomysłowość była praktycznie nieograniczona.

Silnik Lancii Delty S4 to 4-cylindorwa, rzędowa jednostka o pojemności 1759 cm³ z 4 zaworami na cylinder i 2 wałkami rozrządu. Najbardziej ciekawy jest jego osprzęt, ponieważ silnik był doładowany przy pomocy mechanicznej sprężarki Volumex oraz ogromnej turbosprężarki KKK. Podwójne doładowanie w postaci kompresora i turbiny była wyjątkowym połączeniem w latach 80-tych. Dzięki takiemu zestawowi, elektronicznemu wtryskowi paliwa oraz 2 intercoolerów jednostka generowała moc na poziomie około 558KM i moment obrotowy o wartości 500Nm.

Poniżej przestawia schemat przepływu powietrza doładowującego do cylindrów:

[link widoczny dla zalogowanych]

W niskim zakresie obrotów o wysokie zaopatrzenie mieszanki w powietrze dba kompresor oraz jego intercooler, wraz ze wzrostem prędkości obrotowej tą funkcję stopniowo przejmuje turbosprężarka, która również posiada swoją chłodnicę powietrza doładowującego.
Oto by cały układ nie uległ autodestrukcji spowodowanej zbyt wysokim ciśnieniem spalin i sprężonego powietrza dbają zawory upustowe dla każdego rodzaju gazu.

Taki układ przy ciśnieniu doładowania 5 barów był w stanie generować moc maksymalną na poziomie 1000KM

Jak widać, to czym chlubią się dzisiejsi producenci samochodów, miało miejsce już prawie 30 lat temu.

A teraz kilka zdjęć przedstawiających ukończony przedział silnikowy:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Na dziś to wszystko.
Pozdrawiam Piotrek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 13 Lis 2014, Czw 22:49    Temat postu:

Nie ma chyba cenzuralnych słów którymi mógłbym opisać poziom Twojej pracy nad jednostka napędową.... Ale się postaram ! Cos niesamowitego Panie Piotrze bo za taki poziom detalizmu chyba wszyscy powinni mówić Ci teraz per PAN.

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 23 Lis 2014, Nie 12:28    Temat postu:

Cześć, dziś aktualizacja z prac nad budową kabiny Delty.
Na początek fotele załogi, które zostały oklejone kevlarem, oklejone stosownymi kalkami i pomalowane lakierem TOP COAT FLAT czyli Matem.
Co do kalek to kolejny raz z pomocą przyszedł Kolega Paweł powerpablo, który wykonał nazwiska na fotele, których niestety brakowało w zestawie, jeszcze raz Paweł wielkie dzięki za pomoc Wesoly

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

A teraz"uzbrojona" podłoga kokpitu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

i na koniec dzisiejszej aktualizacji ukończone carbonowe kołpaki kół, które zostały uzupełnione w wieńce nitów, nitów, które oczywiście też zostały wykonane przez Pawła. Następnie kołpaki zostały polakierowane kilkoma warstwami matowego lakieru bezbarwnego:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

i kompletne koła:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin