Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Toyota Celica GT-FOUR / '93 Monte Carlo
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Badam




Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 12 Lut 2020, Śro 1:05    Temat postu: Toyota Celica GT-FOUR / '93 Monte Carlo

Cześć,

po wielu miesiącach przyglądania się Waszym pracom postanowiłem wrócić do sklejania. Wrócić to dużo powiedziane, bo owszem coś tam kiedyś kleiłem, ale nigdy na poziomie zaawansowanym. Tak czy inaczej zaopatrzyłem się w najpotrzebniejsze narzędzia i postanowiłem zacząć od modelu, którego nikomu nie trzeba przedstawiać - Toyota Celica GT4 w malowaniu Castrol. Taka Toyota była pierwszym w życiu samochodem WRC, który widziałem na żywo - Rajd Kormoran 1996 r.
Na wstępie powiem, że po raz pierwszy będę używał Dremela, szpachlówki, panel line'a i wielu innych, więc proszę o wyrozumiałość Wesoly
Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi i krytykę.

Poza zdjęciami z sieci za wskazówkę posłuży pismo z '94 wydawane przez Toyota Team Europe.










Na początek zacząłem od szlifowania nadlewek oraz od wycięcia otworu w klapie bagażnika, ponieważ tak wyglądało to w rzeczywistości.






[/img]

To byłoby na tyle w moim pierwszym warsztatowym poście Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 12 Lut 2020, Śro 10:37    Temat postu:

Początek bardzo dobry i widać, że dobrze przygotowałeś się do prac.
Z taką książką to liczę na porządnie zwaloryzowany model Wesoly

P.S. Drobna uwaga merytoryczna, ta Toyota to jest Grupa-A, a nie WRC. Pierwsze auta WRC (od 1997r.) były pewnego rodzaju rozwinięciem i ewolucją klasy A8.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 13 Lut 2020, Czw 9:49    Temat postu:

Model nie łatwy wiec życzę powodzenia !

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Badam




Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 13 Lut 2020, Czw 18:42    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi. Model traktuję jako "rozgrzewkowy" i nie chcę go super waloryzować, bo przypuszczam że wiele rzeczy pójdzie nie tak i żadne blaszki nie uratują np. spapranego lakieru Wesoly
Poniżej dalszy ciąg prac. Wzoruję się na modelu Szpaka86, stąd również rozwierciłem korek wlewu paliwa czy zamki w drzwiach. Wyciąłem też boczne wloty powietrza w przednim zderzaku oraz usunąłem podstawę anteny. Elektrownia była niestety słabo spasowana i wymagała sporo szpachli i szlifowania.
Na koniec pomalowałem częściowo wydech.







Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 18 Lut 2020, Wto 10:57    Temat postu:

Witam na forum i zasiadam do obserwowania tematu a patrząc na jego początek szykuje się niezła relacja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Badam




Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 20 Lut 2020, Czw 12:44    Temat postu:

Cześć, załączam mały update.
Pomalowałem podkładem podwozie (Mr. Finishing Surfacer 1500 White) oraz wykonałem jego mocowanie do karoserii - odciąłem fragmenty ramki i nawierciłem w niej otworki na drut uprzednio przyklejony CA do podwozia.

Napotkałem na pierwsze problemy z malowaniem. Pomalowany X-11 tłumik był lepki nawet po 24 godzinach. Odznaczyły się na nim odciski palców i poszedł do poprawy. Farbę rozcieńczałem Leveling Thinnerem 1:1, a powierzchnia była bez podkładu, ale zmatowiona i odtłuszczona.
Ktoś wie czemu taka reakcja? Może zbyt szybko po sobie kładłem kolejne warstwy i rozcieńczalnik nie zdążył odparować przed zamknięciem go kolejnymi warstwami?











Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo0109




Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 20 Lut 2020, Czw 13:10    Temat postu:

Witaj
Napisze tak.
Nigdy nie malowałem żadnego modelu bez podkładu oprócz pierwszego czytaj chciałem zaoszczędzić 😊
I tak to się skończyło jak u Ciebie mimo że powierzchnia była odtłuszczona i zmatowienia.
Wydaje mi się że lakier nie miał się do czego ,,przyczepić ,, aczkolwiek farby tamiya seria X czasami schnie do pełnej twardości nawet do miesiąca.
Moja rada stosuj podkład zawsze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pablo0109 dnia 20 Lut 2020, Czw 13:11, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Badam




Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 20 Lut 2020, Czw 13:19    Temat postu:

Kiedyś malowałem emaliami Humbrola i nigdy nie miałem takich przygód bez podkładu. Farba trzymała się mocno i była twarda. Może z akrylami jest inaczej. Jednak reszta wydechu, która została pomalowana analogicznie X-56 zachowuje się poprawnie, więc nie wiem czy problem schnięcia wynika z braku podkładu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo0109




Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 20 Lut 2020, Czw 16:14    Temat postu:

Badam napisał:
Kiedyś malowałem emaliami Humbrola i nigdy nie miałem takich przygód bez podkładu. Farba trzymała się mocno i była twarda. Może z akrylami jest inaczej. Jednak reszta wydechu, która została pomalowana analogicznie X-56 zachowuje się poprawnie, więc nie wiem czy problem schnięcia wynika z braku podkładu.

Kiedyś lakiery i farby nie były takie ,,eko,, jak teraz😊
Z drugiej strony zastanawiam się dlaczego nie chcesz stosować podkładów?
Plusy:
Lepsza przyczepność farb
Ładnie oddaje kolor(zależy od koloru podkładu)
Wyrównuje obrabianą powierzchnię i kryje zarysowania (zależne od gradacji danego podkładu)
Ja minusów nie widzę 😁
Ok niech będzie dodatkowe malowanie ale dla mnie osobiście stosowanie podkładu to podstawa i nie ma tu miejsca na oszczędności bo jak widzisz robota albo do poprawy albo zaczynania od nowa 😌
A tak już na marginesie startujesz z budowa celicy widzę bardzo ambitnie modyfikacje, waloryzacja a tak istotna rzecz jak podkład chcesz iść na ,,skróty,, tego nie rozumiem🤨


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pablo0109 dnia 20 Lut 2020, Czw 16:16, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 20 Lut 2020, Czw 16:24    Temat postu:

pablo0109 napisał:
Ja minusów nie widzę 😁
dodatkowy koszt zakupu Wink
Ja podkład stosuję, ostatnio co raz więcej, ale nie do wszystkiego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Badam




Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 20 Lut 2020, Czw 16:51    Temat postu:

Nie jest tak, że nie chcę stosować podkładów Wesoly
Uczę się, eksperymentuję, ale też staram się zrozumieć np. dlaczego farba klei się po 24 godzinach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo0109




Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 20 Lut 2020, Czw 19:41    Temat postu:

madmax napisał:
pablo0109 napisał:
Ja minusów nie widzę 😁
dodatkowy koszt zakupu Wink
Ja podkład stosuję, ostatnio co raz więcej, ale nie do wszystkiego

Maciek to hobby zawsze było drogie ,,dzisiaj ,,jest ultra drogie ale co tanio to drogo.
Ja stosuje podkład do wszystkiego
Poza tym Ty nie używasz aero a podkład do aero jest sporo tańszy i starcza na klika modeli nie to co spray.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 20 Lut 2020, Czw 19:47    Temat postu:

Witam

Jak na razie zapowiada się bardzo fajna produkcja ! Moja celica puki co czeka dalsze prace...
Nie wiem jak bardzo chcesz posunąć się w modyfikacjach modelu by zbliżyć go do oryginału ale wydaje mi się ze wydech w MC 93 jest prosty do samego końca, mianowicie nie ma tłumika przed końcówką wydechu... mogę się mylić bo dawno nie przeglądałem moich dokumentacji ale z tego co pamiętam miałem zmieniać ten detal wydechu.

Czekam na kolejne aktualizacje i życzę powodzenia !

Pozdrawiam
Krzysztof

PS. ja tez nie zawsze stosuje podkład...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CHAOS




Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Duisburg/ Kluczbork

PostWysłany: 20 Lut 2020, Czw 20:38    Temat postu:

Badam napisał:
Nie jest tak, że nie chcę stosować podkładów Wesoly
Uczę się, eksperymentuję, ale też staram się zrozumieć np. dlaczego farba klei się po 24 godzinach.


bo za grubo położona


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo0109




Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 20 Lut 2020, Czw 23:33    Temat postu:

CHAOS napisał:
Badam napisał:
Nie jest tak, że nie chcę stosować podkładów Wesoly
Uczę się, eksperymentuję, ale też staram się zrozumieć np. dlaczego farba klei się po 24 godzinach.


bo za grubo położona

Racja😊


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Badam




Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 21 Lut 2020, Pią 13:18    Temat postu:

szpaku86 napisał:
Nie wiem jak bardzo chcesz posunąć się w modyfikacjach modelu by zbliżyć go do oryginału ale wydaje mi się ze wydech w MC 93 jest prosty do samego końca, mianowicie nie ma tłumika przed końcówką wydechu... mogę się mylić bo dawno nie przeglądałem moich dokumentacji ale z tego co pamiętam miałem zmieniać ten detal wydechu.


Nie chcę sobie za wysoko poprzeczki ustawiać już na pierwszym modelu, no ale wyjdzie w praniu.
Niestety nie mam żadnych zdjęć z Monte Carlo 93, które pokazywałyby detal tłumika. Starałem się też znaleźć zdjęcia całego podwozia, ale również bez sukcesów.
PS: Mam nadzieję, że po Land Roverze Twoja Celica wróci na warsztat Wesoly

CHAOS napisał:
bo za grubo położona


To może być przyczyna, bo kładłem co prawda cienkie warstwy, ale kilka w krótkim odstępie czasu. Za krótkim.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo0109




Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 21 Lut 2020, Pią 16:34    Temat postu:

Badam napisał:
szpaku86 napisał:
Nie wiem jak bardzo chcesz posunąć się w modyfikacjach modelu by zbliżyć go do oryginału ale wydaje mi się ze wydech w MC 93 jest prosty do samego końca, mianowicie nie ma tłumika przed końcówką wydechu... mogę się mylić bo dawno nie przeglądałem moich dokumentacji ale z tego co pamiętam miałem zmieniać ten detal wydechu.


Nie chcę sobie za wysoko poprzeczki ustawiać już na pierwszym modelu, no ale wyjdzie w praniu.
Niestety nie mam żadnych zdjęć z Monte Carlo 93, które pokazywałyby detal tłumika. Starałem się też znaleźć zdjęcia całego podwozia, ale również bez sukcesów.
PS: Mam nadzieję, że po Land Roverze Twoja Celica wróci na warsztat Wesoly

CHAOS napisał:
bo za grubo położona


To może być przyczyna, bo kładłem co prawda cienkie warstwy, ale kilka w krótkim odstępie czasu. Za krótkim.

Położyłeś za grubą warstwę bo chciałeś w krótkim czasie pokryć bardzo ciemna podłogę w tym modelu.
Jakbyś zastosował podkład np jasny szary lub biały tego problemu by nie było.
Lepsza przyczepność lakieru bazowego oraz przykrycie praktycznie szaro ciemnej powierzchni.
Ja bym to zmył i zrobił od nowa tak jak ma być.
Podkład i na to lakier bazowy.
Większe powierzchnie maluj podkładem a mniejsze jak już nie chcesz to nie musisz ale takie duże detale ja bym nawet nie pomyślał żeby nie malować podkładem pisze z doświadczenia🙂


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Badam




Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 21 Lut 2020, Pią 16:46    Temat postu:

pablo0109 napisał:
Położyłeś za grubą warstwę bo chciałeś w krótkim czasie pokryć bardzo ciemna podłogę w tym modelu.
Jakbyś zastosował podkład np jasny szary lub biały tego problemu by nie było.


Nie rozumiem. Podłogę pokryłem białym podkładem Mr.Hobby i wyszła spoko. Wspominałem jedynie o tłumiku, bo tam pojawiły się problemy z X-11.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo0109




Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 21 Lut 2020, Pią 17:40    Temat postu:

Badam napisał:
pablo0109 napisał:
Położyłeś za grubą warstwę bo chciałeś w krótkim czasie pokryć bardzo ciemna podłogę w tym modelu.
Jakbyś zastosował podkład np jasny szary lub biały tego problemu by nie było.


Nie rozumiem. Podłogę pokryłem białym podkładem Mr.Hobby i wyszła spoko. Wspominałem jedynie o tłumiku, bo tam pojawiły się problemy z X-11.

Acha ok moje przeoczenie 😊


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pablo0109 dnia 21 Lut 2020, Pią 17:41, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 21 Lut 2020, Pią 20:20    Temat postu:

Hej


Badam napisał:

Cytat:
Nie chcę sobie za wysoko poprzeczki ustawiać już na pierwszym modelu, no ale wyjdzie w praniu.
Niestety nie mam żadnych zdjęć z Monte Carlo 93, które pokazywałyby detal tłumika. Starałem się też znaleźć zdjęcia całego podwozia, ale również bez sukcesów.


Przejrzałem dokumentacje mojego modelu i oto fotki tylu które mam:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Na pierwszym zdjęciu nie bardzo widać ale na drogiej fotce wydaje mi się ze wydech jest prosty bez tłumika... Ale 100% pewności nie mam wiec szukałem dalej...

https://www.youtube.com/watch?v=vH4z5OI5aNY

Przeglądałem wiele razy bo przydawało się do budowy delty od Sainza i z tego co tam da się wychwycić to również wygląda na prosty wydech... Ale po raz kolejny pewności nie ma wiec szukałem dalej...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Fotki z rajdu Katalonii 93 i tam już wyraźnie widać prosty wydech.

[link widoczny dla zalogowanych]

Portugalia 93

[link widoczny dla zalogowanych]

Prywatne auto Kankkunena które dostał TTE po zdobyciu czwartego tytułu mistrzowskiego i po raz kolejny prosty wydech. To sugerowało by ze cały sezon 93 Toyoty używały prostego wydechu...

Znalazłem jeszcze takie foty auta w specyfikacji 93, może Ci się przydadzą :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

i fota co zrobiłem sam co by wiedzieć jak zrobić model:

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie traktuj mojego postu jako uszczypliwość, widzę ze poważnie podchodzisz do tematu to staram się pomóc... Prawda jest taka ze jak byś nie zrobił i tak będzie dobrze bo nie pamiętam aby ktoś (po za mną) ogóle wychwycił ten detal a już na pewno nie pamiętam nikogo kto zmieniał by wydech w swoim modelu celicy (znowu po za mną...)

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 22 Lut 2020, Sob 16:14    Temat postu:

to ja dorzucę jeszcze taki link - dużo zdjęc więc się powinno przydać
[link widoczny dla zalogowanych]

z ciekawostek np. w Celice Hołka był z tyłu tłumik


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 22 Lut 2020, Sob 16:21, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Badam




Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 22 Lut 2020, Sob 17:36    Temat postu:

Dzięki Krzysztof za materiały! Doskonałe.
Miałem nadzieję, że jednak ten tłumik tam był, ale ewidentnie widać, że nie... Nie mam pomysłu jak go przerobić, ale zostawić taką nieścisłość też jakoś głupio Wesoly

Zdjęcie Hołka też ciekawe, choć różnic w jego podłodze już całkiem sporo.
Incydent, co widać na zdjęciu, od początku badał sam Sherlock Holmes.

Przy okazji mały update.
Po szlifowaniu, szpachlowaniu i podkładzie pomalowałem podłogę błyszczącą Tamiyą X-2. Wyszło całkiem spoko, jednak morka (kaszka) wg mnie trochę za duża. Nałożyłem około 5 cienkich suchych warstw i jedną bardziej mokrą. Oczywiście to podłoga, więc wygląda dość wiarygodnie, ale jednak na dzień dzisiejszy nie wiem jak zrobić bardziej gładką powłokę. Rozcieńczałem Leveling Thinnerem ok. 2:1 (farba:rozcieńczalnik).

1. Jaką macie praktykę dla tego elementu (rozcieńczanie, przerwy między warstwami) ?
2. Czy warto to lekko spolerować pastą?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 22 Lut 2020, Sob 17:50    Temat postu:

Praktykę mam taką że maluje i się tym nie przejmuję bo za chwilę będziesz chciał robić poprawki we wnętrzu żeby było gładko - ogólnie staram się malować tak jak karoserię ale o polerce itp. nie ma mowy - stawiam też browar że budując normalną rajdówkę też mało kto na to zwraca uwagę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 29 Lut 2020, Sob 10:16    Temat postu:

Witam

Podwozie wygląda rewelacyjnie i nic bym z tym już nie kombinował...

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Badam




Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 22 Mar 2020, Nie 22:40    Temat postu:

Cześć,

po dłuższej przerwie i już niestety w innej rzeczywistości kontynuuję warsztat.
Na początek wlot powietrza. Zeszlifowałem plastikowe nity i nawierciłem otwory 0,5mm.







Nie mogę poradzić sobie z tylnym spojlerem. Co nałożę szpachlę (Tamiya Putty White) i jest ok, to po kilku dniach szpachla siada albo siada po pomalowaniu podkładem. I tak w kółko.
Powstałe drobne wgłębienia wypełniam Mr. Surfacer 1200 i jest spoko ...a po podkładowaniu białym 1500 znów coś zaczyna się dziać. Nie rozumiem tej reakcji.



Podwozie jednak poprawiłem. Wyszlifowałem je gąbką 3M o gradacji 3000 i prysnąłem raz jeszcze mocniej rozrobioną X-2. Teraz jestem zadowolony z efektu.
Pomalowałem też płytę podłogową półmatem Gunze serii C. Na to planuję położyć kalkę kevlaru.



Skończyłem układ wydechowy. Zdecydowałem się jednak zostawić tłumik. Wiem, że niezgodnie z oryginałem, ale nie za bardzo mam pomysł jak zrobić eliptyczną końcówkę układu.
Szczerze mówiąc, boję się że to spieprzę, a jak widać po spojlerze - szpachli na razie nie rozumiem Wesoly Tak czy inaczej wyszło chyba dobrze, klamry pomalowałem na srebrny i dodałem panel line'a tu i ówdzie.
Poza tym pierwsze przymiarki niektórych elementów i lepszy aparat do fotek!





Poniżej maskowanie silnika. Taśmy pokroju Microna 2mm polecam trzymać w foliowym woreczku. Ja tego nie wiedziałem i trzy dni na biurku sprawiły, że cała obeszła kurzem.
Milimetrowe włókno przy 2mm-towej taśmie to jednak co innego niż takie włókno na taśmie dla malarzy pokojowych.



Po pomalowaniu całości XF-56, zamaskowałem element pod kolejne malowanie.



Dziś na tyle. Teraz czas na poprawki przedniego i tylnego dyferencjału, ponieważ eksperymenty z kolorem nie poszły po mojej myśli.

Pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dzejkwrc




Dołączył: 10 Mar 2020
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 23 Mar 2020, Pon 14:20    Temat postu:

dużo się można tu nauczyć czytając i oglądając

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Badam




Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 26 Mar 2020, Czw 20:32    Temat postu:

Mały update.
Po malowaniu silnik, drążek kierowniczy i wstępnie złożone na sucho podwozie.
Pozostały jeszcze amortyzatory, tarcze i wyklejenie kevlarem nadkoli.







Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 29 Mar 2020, Nie 20:38    Temat postu:

Piękna robota, ob tak dalej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Badam




Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 30 Mar 2020, Pon 11:48    Temat postu:

Dzięki madmax za dobre słowo!

Spojler, z którym miałem problemy wygląda w tej chwili tak. Od spodu szpachlowana była wielka dziura po jakimś wypychaczu, a od góry nierówność spowodowana tą dziurą. W rezultacie szpachlę dolną od górnej oddzielała błonka plastiku, która po skurczu szpachli zapracowała za mocno. Każda poprawka pogłębiała problem czego efekt widać na zdjęciu.

Czym byście to zalepili? Może ktoś polecić konkretny, sprawdzony produkt?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 30 Mar 2020, Pon 12:08    Temat postu:

Ja też ostatnio miałem z tym problem ale obeszło się bez takiej tragedii

do wiekszych ubytków najlepsze są szpachlówki i masy dwuskładnikowe np. takie:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 30 Mar 2020, Pon 15:17    Temat postu:

Badam napisał:
wielka dziura po jakimś wypychaczu, a od góry nierówność spowodowana tą dziurą.


To nie dziura po wypychaczu, tylko miejsce na wlew paliwa pod Celice Safari, którą Tamiya wypuściła jako pierwszą.

Podobnie jak Wy też miałem z tym problem i szpachla również tylko pogorszyła sprawę. W ostatniej Celicy już tego nie szpachlowałem tylko wyszlifowałem i śladu nie ma. Spróbuj kiedyś.

Pozdrawiam
Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 30 Mar 2020, Pon 15:33    Temat postu:

Ja poradziłem sobie w taki sposób że najpierw delikatnie zmatowiłem ten otwór od wewnątrz, a później rozcieńczoną szpachlówką ją delikatnie posmarowałem, na koniec dopiero pełne wypełnienie tradycją - jak to zaschło dopiero spojler od zewnętrznej strony, póxniej szlifowanie i podkład - śladu nie ma

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Badam




Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 30 Mar 2020, Pon 20:12    Temat postu:

Ok, dzięki za podpowiedzi.
Postaram się uporać z tym za pomocą hipsu. Jeśli się nie uda to Epoxy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 30 Mar 2020, Pon 22:47    Temat postu:

proponuję masę dwuskładnikową milliput standard lub white....u mnie się sprawdza....pozdrawiam i działaj dalej...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Badam




Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 01 Kwi 2020, Śro 0:56    Temat postu:

Pytanie - ma ktoś jakiś patent na oklejanie kalką nadkoli?
Doświadczenie z kalkami mam zerowe i przyznam, że nie wiem jak do tego podejść...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 01 Kwi 2020, Śro 9:11    Temat postu:

Przyznam szczerze że jeśli masz zerowe doświadczenie z kalkami to wybrałeś sobie mega trudne zadanie które nawet dla doświadczonych modelarzy było by dużym wyzwaniem
Z jednego kawałka będzie problem to zrobić tak więc kawałków kalki będzie kilka na każde nadkole - na pewno nie obejdzie się bez wykonania szablonów
Przed wszystkim będziesz potrzebował płynów do kalek - po kalki i na kalki - ja używam Microscale SET (pod) oraz Microscale SOL (na) i na pewno przyda się też suszarka do włosów.

Inną opcją jest wykonanie tego elementy w podobny sposób jak zrobił to Krzysiek w swojej 206 WRC




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Badam




Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 01 Kwi 2020, Śro 23:53    Temat postu:

Dzięki za podpowiedź. Patent z nalepionym hipsem mi się podoba, jednak nie uda się go zastosować u mnie, ponieważ muszę obkleić też ściankę grodziową silnika.
Mam Mark Settera i Softera i zacząłem od czegoś innego niż nadkola, a mianowicie płyty ochronnej. Splot kevlaru niestety nie jest prawidłowy, ale innego nie udało mi się w Polsce kupić. No ale trudno, myślę że i tak będzie lepiej niż jakbym pomalował wg instrukcji.
Płyny to dla mnie nowość i dopiero staram się zrozumieć jak działają. Nie mam też pojęcia czy wylepiać element z kawałeczków czy z jednego arkusza? Zdecydowałem się jednak podzielić kalkę na fragmenty.

Przy okazji wrzucam przygotowany pod malowanie podkładem fotel.







Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 02 Kwi 2020, Czw 14:57    Temat postu:

Settera i Softera też sporo ludzi używa i chwali - firma nie ma znaczenia, grunt żeby płyn spełniał swoje zadanie a widać po tym jednym kevlarze na płycie że swoje zadanie dobrze wykonuje
popróbuj sobie jeszcze z suszarką do włosów i ciepłym powietrzem (ciepłym nie gorącym)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 03 Kwi 2020, Pią 11:06    Temat postu:

Badam napisał:

Cytat:
Patent z nalepionym hipsem mi się podoba, jednak nie uda się go zastosować u mnie, ponieważ muszę obkleić też ściankę grodziową silnika.


Jak już obkleisz nadkole od wewnątrz co sugerowałbym zrobić z kilku pociętych kawałków kewlaru mój patent tez się przyda gdyż zostanie ci szpara miedzy nadwoziem a podwoziem, czytaj miedzy nadkolami podwozia i nadwozia. I wtedy warto by to było właśnie tak zasłonić...

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Badam




Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 16 Kwi 2020, Czw 19:27    Temat postu:

Cześć,

poniżej prawie do końca oklejona kevlarem płyta osłonowa silnika. Muszę na chwilę od niej odpocząć, bo kładzenie kalki zajęło mi baaardzo dużo czasu.
Tak czy inaczej wyszło chyba nieźle, szczególnie że robiłem to pierwszy raz, a element do najprostszych nie należał.

PS: Lakierować to? A jeśli tak to sugerujecie połysk czy półmat?

Pozdrawiam
Badam









Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Badam dnia 16 Kwi 2020, Czw 19:29, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 16 Kwi 2020, Czw 19:59    Temat postu:

Super wyszło!
A co do lakierowania to zastanów się nad lekkim przyciemnieniem tego kevlaru. Smoke od Tamiya byłby idealny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 16 Kwi 2020, Czw 21:17    Temat postu:

Badam napisał:
Tak czy inaczej wyszło chyba nieźle, szczególnie że robiłem to pierwszy raz, a element do najprostszych nie należał
Nie wiem czy jest to zgodne z oryginałem ale dla mnie jak na pierwszy Twój raz to ja nie mam pytań - Profii wykonanie
Tak jak woocasch napisał można by to pociągnąć jakimś "smokiem" a jak nie to jakiś macik na pewno wyjdzie na dobre


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 16 Kwi 2020, Czw 21:18, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Badam




Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 16 Kwi 2020, Czw 21:47    Temat postu:

Dzięki chłopaki.
Wydaje mi się, że kalka jest dobra (Belkits) i to sporo ułatwiło, bo dość trudno ją porwać.
Zrobię próbę smokiem, bo akurat go posiadam i się zobaczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 16 Kwi 2020, Czw 22:51    Temat postu:

Badam napisał:
Zrobię próbę smokiem, bo akurat go posiadam i się zobaczy.
zanim zrobisz to na tej płycie, weź sobie wcześniej przetestuj na jakimś "testowym elemencie"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Badam




Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 05 Maj 2020, Wto 17:48    Temat postu:

Cześć!

Mały update. Sprawę spojlera rozwiązała ostatecznie dwuskładnikowa masa epoksydowa Milliput Standard. Nie mam kompletnie doświadczenia z takimi specyfikami, ale ten spisał się jak należy.

Uporałem się wreszcie z fotelami, zostało położyć jeszcze clear na kalki kevlaru. Zacząłem od likwidacji nadlewek i wycięcia otworów na pasy. Następnie prysnąłem kubły szarym podkładem Mr. Surfacer 1200, który rozcieńczyłem bardzo słabo, aby uzyskać grubszą strukturę.
Potem czarny mat Gunze serii C i kalka Recaro, którą wraz z całymi fotelami pomalowałem kilkoma warstwami matowej Tamiyi XF-86. Kiedy mat wysechł zeszlifowałem "schodek" na kalce i nałożyłem jeszcze jedną warstwę przezroczystego lakieru.
Kolejny krok to żmudne wycinanie szablonów i oklejanie plecków foteli. Zajęło to wiele godzin, ale efekt jest bardzo dobry, choć nieidealny.

Niedawno założyłem też stronę [link widoczny dla zalogowanych], możecie tam śledzić między innymi tę relację. Na razie ubogo, ale cierpliwości Wesoly

Pozdrawiam
Badam

















Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Badam dnia 05 Maj 2020, Wto 18:42, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 05 Maj 2020, Wto 22:50    Temat postu:

Solidnie i czysto , a przede wszystkim dokładnie z dbałością o szczegóły......tak jak lubię. Oby tak dalej...super robota.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 06 Maj 2020, Śro 10:52    Temat postu:

Faktycznie super robota, aż za idealna Wesoly
Zerknąłem na podaną przez Ciebie stronę i widzę, że można się nieco wzorować na działaniach z Fabią Wesoly Jakiego zielonego tam użyłeś?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Badam




Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 06 Maj 2020, Śro 11:09    Temat postu:

Dzięki chłopaki za miłe słowa, to motywuje!

Scalecars.online to strona, za którą stoi kilka osób i akurat Skoda jest naszego kolegi. Z tego co widzę napisał że to TS-20 albo TS-52, ale nie podał w końcu na którą się zdecydował... Postaram się dowiedzieć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 06 Maj 2020, Śro 11:12    Temat postu:

OK, dzięki.
Ja zastanawiam się czy nie pójść w kolor z palety Skody: LF6Z Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Badam




Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 06 Maj 2020, Śro 11:22    Temat postu:

Możesz też zapytać autora Skody w sekcji EN po angielsku, bo on nie z Polski Wesoly
Wnika w temat, więc pewnie treściwie odpowie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin