Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Konkurs] Peugeot 206 WRC "Jan III Sobieski"
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 29 Gru 2012, Sob 22:19    Temat postu: [Konkurs] Peugeot 206 WRC "Jan III Sobieski"

Witam wszystkich w moim wątku warsztatowym.
Fanom rajdów nie trzeba przedstawiać tej rajdówki ponieważ znają ją doskonale a i Ci mniej "ogarniający temat" również kojarzą ten sprzęt, jak dla mnie jest to jedna z najładniejszych (mówię o malowaniu) Polskich rajdówek którą miałem również zobaczyć na własne oczy. Będzie to malowanie z rajdu Polski 2001 którego załoga K.Hołowczyc M.Wisławski niestety nie ukończyła - najpierw problemy z utratą wspomagania a później urwane koło.

Docelowo model ma przypominać tego potwora:




Do budowy użyję znany wszystkim rajdowym modelarzom zestaw Tamiya z Rajdu Monte Carlo 2001...




....oraz kalek, felg i przedniego zderzaka z BuJoN'owego MF-Zone oraz resztek elementów fototrawionych które był dołączone do zakupionego modelu


Tak jak wiele razy wspominałem mam dość duże problemy żeby popstrykać jakąś fajną galerię a co dopiero prowadzić temat warsztatowy ale liczę na waszą wyrozumiałość w tej kwestii... kto wie może jak mi się spodoba to wątków będzie więcej.

Pozdo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 30 Gru 2012, Nie 20:58    Temat postu:

no wreszcie coś ruszyło.
a tak spytam po co wymieniasz zderzak jak widzę że wszystko w oryginale gra?
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 30 Gru 2012, Nie 21:48    Temat postu:

Wszystko gra na rysunku opakowania, na modelu już nie gra... jest ta duża zaślepka - generalnie zastanawiałem się żeby zaszpachlować te wloty po przejściach z 206 Kuliga ale zdecydowałem się jednak na zmianę tego zderzaka.
Tamiya te małe poprawne zmieniła dopiero w wersji 2002 ale znowu tam jest inna maska. Zresztą w fabrycznych 206 te zaślepki z dużych na mniejsze był zmienione gdzieś w połowie sezonu 2000.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 30 Gru 2012, Nie 22:40    Temat postu:

no to wychodzi że mam spieprzony model. nie zwróciłem uwagi na to mam zły zderzak a model już pomalowany i oklejony:(

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 31 Gru 2012, Pon 9:29    Temat postu:

To jest akurat detal na który bardzo dużo osób nie zwraca uwagi tak że spoko, dlatego też robiąc wątek warsztatowy dobrze jest wszystkie modele pokazywać oddzielnie, może nie tyle w oddzielnych tematach co na pewno na oddzielnych zdjęciach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maxim30




Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: 01 Sty 2013, Wto 3:20    Temat postu:

Z moich obserwacji wynika, że przedni zderzak z wersji 2002 (taki jak masz z żywicy) nie pasuje do auta Hołowczyca (2001). Ten z 2002 r ma mniejsze i bardziej poziome zaślepki ale ma też wlot powietrza wyższy i krótszy. Zderzak z wersji 2001 ma poziome zaślepki takie jak wersja 2002, ale wlot powietrza wygląda na niższy i znacznie szerszy. W wersji 2001 końce wlotu powietrza zachodzą troszkę od góry nad zaślepki halogenów a w wersji 2002 kończą się zanim zaczyna się zaślepka. Czyli były trzy wersje zderzaków - 1999/2000, 2001, 2002/2003.

1999



2000



i 2000r



2001



2002



i 2003



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maxim30 dnia 01 Sty 2013, Wto 3:32, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 02 Sty 2013, Śro 10:33    Temat postu:

Bardzo fajna obserwacja... tylko szkoda że ma się ni jak do modelarstwa, miałem do wyboru albo zastawić zderzak z dużymi zaślepkami albo zmienić na ten z mniejszymi - wybrałem drugą opcję - zresztą temat przedniego zderzaka w 206 WRC był poruszany na tym forum już nie raz.
Z moich obserwacji za to wynika że na rynku modelarskim nie ma zderzaków z dwoma różnymi wielkościami małych zaślepek, ciekawe dlaczego... pewnie dlatego że różnica w ich wyglądzie jest prawie nie zauważalna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maxim30




Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: 02 Sty 2013, Śro 15:55    Temat postu:

Mnie nie chodziło o wielkość zaślepek a o kształt wlotu powietrza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 02 Sty 2013, Śro 16:21    Temat postu:

Moja odpowiedź jest analogiczna - nie ma na rynku modelarskim (przynajmniej ja się z takimi nie spotkałem) innych przednich zderzaków do 206 WRC - tylko tym razem nie wiem gdzie Ty widzisz tą różnicę kształtu, ponieważ ja się wpatruję i jej za specjalnie nie widzę - jedyna różnica to te dziwne przegrody wewnątrz wlotu powietrza.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 02 Sty 2013, Śro 16:22, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maxim30




Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: 02 Sty 2013, Śro 16:39    Temat postu:

To że na rynku modelarskim nie ma danego detalu, to nie znaczy że w rzeczywistości nie występował.
Różnicę między wersjami 2001 i 2002/2003 widać na styku końcówek wlotu powietrza i zaślepek. Wlot powietrza z wersji 2001 wydaje mi się szerszy i niższy niż ten z 2002, ale to może być tylko złudzenie bo te mniejsze zaślepki też różnią się kształtem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 02 Sty 2013, Śro 16:49    Temat postu:

Ja nie neguję tego że nie występował tylko co Ja jako modelarz mam z tym faktem zrobić ?? bo chyba nie rozumiem sensu przesłania Twojej wypowiedzi.
Wybrałem zmianę zderzaka żeby jak najwierniej model odzwierciedlał to co jeździło po odcinkach, niestety takich różnic jest dużo więcej i niestety za dużo nie da się z tym zrobić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 02 Sty 2013, Śro 16:52, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maxim30




Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: 02 Sty 2013, Śro 16:59    Temat postu:

Ja bym nie wymieniał zderzaka na żywiczny, niepoprawny, tylko zaszpachlował duże zaślepki i narysał nowe poprawn, wtedy zderzak byłby prawidłowy bo wlot z wersji 1999 jest taki jak ten z 2001. No ale zrobisz jak uważasz, to w końcu Twój model.
Ja akurat nie buduje modeli w skali 1/24 a w 1/18. Aktualnie zajmuję się przebudową modelu Auto Art 206 WRC na wersję "Sobieski" dlatego zabrałem głos w sprawie zderzaka bo sam go modyfikowałem. Pozdrawiam serdecznie Wesoly .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maxim30 dnia 02 Sty 2013, Śro 17:02, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 02 Sty 2013, Śro 18:42    Temat postu:

Powiem tak: spostrzeżenia i uwagi Kolegi Maxim30 są jak najbardziej trafne i zgodne z rzeczywistością i prawdą historyczną
BRAWA za spostrzegawczość i dociekliwość.

Wniosek jest taki: Hołek jeździł 206-ką z zamontowanym zderzakiem w specyfikacji 2001. Rzeczywiście wlot główny jest węższy i odrobinę dłuższy niż w wersji 2002/2003 (najlepiej różnica jest widoczna dzięki naklejce TOTAL na zderzaku rajdówki Hołka), a zaślepki maja bardziej wypłaszczoną górną krawędź. Tylko tu pojawia się zasadnicze pytanie: ile razy każdy z nas przeglądał powyższe zestawienie zdjęć, żeby dokładnie "wyłuskać" ten szczegół ??? ja przyznam się szczerze, że przeglądałem te zdjęcia kilka razy i moim skromnym zdaniem, szczegół ten nie jest warty aż takiej długiej rozprawy jaką koledzy toczą Wesoly

Jeżeli wszystko miałoby być jak na rzeczywistym samochodzie, należałoby zwęzić główny wlot powietrza o około 0,6-0,8mm od góry i wyciąć krawędzie zaślepek. W modelu 1:18 taki zabieg jest na pewno bardziej łatwy, ponieważ jak mówi sama skala, jest to miniatura większa i łatwiejsza w obróbce przy takich małych szczegółach.
Kolega madmax wybrał drogę wymiany zderzak, ponieważ taki sposób jest w sumie najszybszy i moim zdaniem da lepszy (bezpieczniejszy dla całego projektu) i szybszy rezultat.

Warta zastanowienia jest jeszcze jedna kwestia: czy przypadkiem Hołek umyślnie zrobił nam wszystkim na złość i wybrał samochód tej właśnie specyfikacji z tym właśnie zderzakiem ??? czy to nie jest dziwne ??? zastanawiające ???
przecież tyle innych było...
Wiem, głupi żart, ale nie mogłem się powstrzymać. Życzę powodzenia przy budowie i pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 02 Sty 2013, Śro 18:47, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aras




Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz

PostWysłany: 02 Sty 2013, Śro 18:55    Temat postu:

Dołożę swoje Wesoly.
Temat innych zaślepek przerabiałem dawno temu. Nie było wówczas żywicznego zderzaka, więc pozostawała rzeźba albo zignorowanie tej rozbieżności, albo.....znalezienie cwanego rozwiązania.
Na jakimś zagranicznym forum (chyba RCMG na yahoo), trafiłem na informację, że swego czasu Studio 27 wypuściło blaszki, zawierające szablony do wycięcia prawidłowego kształtu osłon.
Skracając, udało mi się pozyskać te blachy od modelarza z Turcji i z powodzeniem wyciąłem nowy kształt osłon w Hołkowej 206, zalewając wcześniej stare cyjanoakrylem.
Może nawet mam gdzieś foty, niepomalowanej kasty, z widocznymi starymi (zalanymi) i nowymi (wyciętymi) osłonami.

Korzystając z okazji, pozwolę sobie na mały off topic: jakiej czerwieni użyć najlepiej do tego modelu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maxim30




Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: 02 Sty 2013, Śro 19:14    Temat postu:

No faktycznie w 1/24 są to tak małe różnice że nie warto w nie wnikać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 02 Sty 2013, Śro 20:11    Temat postu:

Rożnica może mała, może duża, ale Tamiya we wszystkich swoich modelach 99-2005 ten "kosmicznie różniący się wlot" zrobiła na jedno kopyto, a firmy które zajmują się wykonywaniem odlewów żywicznych niestety ten BŁĄD powielają... szczerze to mam na to wyjeb!@$@# i jestem w stanie z tym żyć, a tym bardziej mieć ten BŁĄD w swoim modelu, a raczej modelach.

Mam też nadzieję że jak kolega Maxim30 skończy swój model to nam go pokaże cobyśmy na pewno sprawdzili czy ma wszystko zgodne z oryginałem.

Pozdr

EDIT. Zapomniałem dopisać że kolor czerwony którego użyję to spray Tamiya TS49.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 02 Sty 2013, Śro 21:33, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aras




Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz

PostWysłany: 02 Sty 2013, Śro 22:30    Temat postu:

Madmax - wyluzuj.
Obejrzałem co najmniej kilkanaście opisów budowy 206 na różnych forach, w tym takie, w których zmieniano zderzak na żywiczny, albo rzeźbiono (jak ja) nowe zaślepki.
NIKT nie zauważył, że wlot jest jakiś inny.
Budując model na konkurs/wystawę/zakład o grubą kasę, pewnie bym się zgiął i przerył wszystko co się da, żeby zmierzyć i przenieść na model tę różnicę.
Ale mam to w pompce Wesoly.

Oczywiście, trollom od dziś dochodzi jeszcze jeden argument, żeby się czepić, ale mi to lotto Mruga - wystarczą mi zaślepki jak w hołkowej 206 i to, że reszta jest OK.

Brawo za dociekliwość w badaniu detali.
I dzięki za podpowiedź koloru.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 03 Sty 2013, Czw 0:13    Temat postu:

Panowie nie zaśmiecajmy wątku a emocje przelejmy na budowanie modeli, po to tu jesteśmy. A co do problemu to nie dajmy się zwariować.
Maciek powodzenia w budowie, ja ten model mam już za sobą Razz

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maxim30




Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: 03 Sty 2013, Czw 14:29    Temat postu:

madmax napisał:

Mam też nadzieję że jak kolega Maxim30 skończy swój model to nam go pokaże cobyśmy na pewno sprawdzili czy ma wszystko zgodne z oryginałem.


Myślę że już wkrótce to i owo pokaże, m.in po to się tu zalogowałem. Model jest już rozebrany, aktualnie pracuję nad zawiasami maski bo te Autoarta są nieporozumieniem, kalki od kolegi Bujona za które serdecznie dziękuję Wesoly mam, za kilka dni będę zdejmował lakier z modelu, felgi będą żywicznymi lekko zmodyfikowanymi kopiami felg z Peugeota 207 S 2000, tarcze hamulcowe jak dam rade to będą trawione. Niestety metalowe nadwozie ma jeden mały błąd kształtu, z uwagi na trudność jego usunięcia tak już musi zostać i jakoś nie cierpię z tego powodu, jednak to co dam rade to poprawię, po prostu lubię jak model jest jak najbardziej zgodny z oryginałem. A to że ja tak lubię robić to nie znaczy że wszyscy tak muszą robić, tak więc drogi kolego wyluzuj, bo ja tylko zauważyłem drobną różnicę i to wg mnie nie jest powód do nerwów. Modelarstwo nie polega na tym żeby się kłócić, a na tym żeby budować miniatury i mieć z tego dużo radochy.

Tak na marginesie gdyby ktoś miał zdjęcia wnętrza (kabina, komora silnika, bagażnik) Peugeota 206 Hołowczyca to byłbym wdzięczny. Niestety nie wiem jak w tym aucie było montowane drugie koło zapasowe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maxim30 dnia 03 Sty 2013, Czw 14:32, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 03 Sty 2013, Czw 20:19    Temat postu:

Akurat jest mocno wyluzowany, tylko nie rozumiem po co starasz się mi za wszelką cenę (mimo że prawdopodobnie masz rację) udowodnić że jest jakiś błąd w wykonaniu którego różnica w przełożeniu na model będzie miała "zeroprzecinek" ileś tam mm skoro i tak nic z tym nie zrobię - powiem więcej, nie spotkałem się z nikim kto by próbował w jakichś sposób to poprawić, a dodatkowo w bardzo prosty sposób można ten model popsuć jeszcze bardziej.

Aras bardzo jestem ciekaw jak wyszła Ci ta zmiana zaślepek, jak możesz to pokazał byś jakieś foto.

Trochę dokumentacji foto z mojej kolekcji:

















Teraz to dopiero będziecie (co poniektórzy) mieli materiał do porównań odcieni i długości w mm wszystkiego co zrobię przy tym modelu, a jak pokaże gotową galerię Imprezy WRC 555 2003 to dyskusja będzie trwała z 10 stron


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maxim30




Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: 03 Sty 2013, Czw 20:56    Temat postu:

Wielkie dzięki za zdjęcia, rozwiązały kilka moich problemów z kolorystyką wnętrza. Już wiem że wnętrze, spód i komora silnika są białe. Na Twoich fotach pokrywa bagażnika od wewnątrz jest czerwona.
Fotki prezentują egzemplarz w którym pilotem był Ł. Kurzeja a więc o nr rej KRO 206. Ja mam kalki na egzemplarz o nr rej 206 NAN 75 i znów mam zagwozdkę jaki kolor w tym aucie miała pokrywa bagażnika od wewnątrz Confused
Oba auta niestety różniły się kilkoma szczegółami.
Kolejna zagwozdka to emblemat od wewnątrz maski, fabryczne Peugeoty miały tam sylwetkę lwa w kolorze niebieskim, tu wygląda na to że jest czerwony.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maxim30 dnia 03 Sty 2013, Czw 21:00, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aras




Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz

PostWysłany: 03 Sty 2013, Czw 21:10    Temat postu:

Szanowny Kolego,

Nie wiem, gdzie w moim poście doczytałeś się chęci udowodnienia, że popełniasz jakiś błąd w wykonaniu. Nie wnikam. Proszę tylko o czytanie ze zrozumieniem, bo ja jedynie podzieliłem się swoim spsobem i od tego chyba jest to forum, prawda?
Każdy ma prawo interpretować oryginał tak jak chce i jak potrafi.
Nie doszukuj się krytyki tam, gdzie jej nie ma
Poniżej zdjęcia, o które prosiłeś. Nie odnalazłem niestety tych sprzed malowania, więc na szybko cyknałem takie.
Dla jasności, na ostatnim zdjęciu blaszka Studio27, która posłużyła mi do wycięcia nowej osłony. Wlotu nie ruszałem (bo do wczoraj nie miałem pojęcia, że sa jakieś różnice) i nie zamierzam ruszać



[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 03 Sty 2013, Czw 22:07    Temat postu:

Aras napisał:
Szanowny Kolego,
Nie wiem, gdzie w moim poście doczytałeś się chęci udowodnienia, że popełniasz jakiś błąd w wykonaniu. Nie wnikam. Proszę tylko o czytanie ze zrozumieniem...
... Nie doszukuj się krytyki tam, gdzie jej nie ma

To ja bym prosił oczytanie ze zrozumieniem bo mój ostatni post nie był skierowany do Ciebie Mruga tyczył się omawianego tu obszernie otworu w zderzaku.
Ciebie prosiłem tylko o pokazanie patentu (dlatego umieściłem prośbę w oddzielnym akapicie) na zaślepki co niniejszym uczyniłeś, powiem szczerze że pomysł bardzo ciekawy i wart wykorzystania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aras




Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz

PostWysłany: 03 Sty 2013, Czw 22:38    Temat postu:

No i git Wesoly.
Jakby co, blaszki mogę pożyczyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 04 Sty 2013, Pią 13:36    Temat postu:

hej
mam pytanko odnośnie pasów. Gdzieś na jakimś zdjęciu widziałem że Hołek miał pasy niebieskie SPARCO i tu także są niebieskie na większości fotek,ale na jednej dojrzałem czerwone pasy sparco czy tylko to są poduszeczki na pasach?
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 04 Sty 2013, Pią 14:04    Temat postu:

Tak jak piszesz - pasy są niebieskie a na nich są czerwone poduszki (pewnie gąbkopochodne) z logiem Sparco.
Mam nawet takie zdjęcia:




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 04 Sty 2013, Pią 14:07, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aras




Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz

PostWysłany: 04 Sty 2013, Pią 16:42    Temat postu:

To są tylko poduszki. Pasy są niebieskie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 06 Sty 2013, Nie 19:40    Temat postu:

Aras napisał:
Jakby co, blaszki mogę pożyczyć.

Myślę że lepszą myślą była by próba skopiowania w jakichś tego patentu... w końcu Polak Potrafi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aras




Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz

PostWysłany: 07 Sty 2013, Pon 1:07    Temat postu:

Temat dla kogoś, kto ogarnia temat blaszek.
Podobno nie jest to filozofia, ale niech się wypowiedzą fachowcy .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 07 Sty 2013, Pon 18:30    Temat postu:

Witam !

Widze ze prace na konkurs ruszyly pelna para co Mnie bardzo cieszy bo dzieki Wam zbieram fajne dokumentacje ! Na wstepie chcialbym ogolnie Wszytkim zyczyc powodzenia przy projektach.

Jesli chodzi o peugeota z ktorym walczysz to rzeczywiscie jest w jednym z najladniejszych malowan ktore widzielismy na polskich oesach w poprzedniej dekadzie.
Chcialem zapytac czy jestes z 100% zdecydowany na ts 49 ? Moim prywatnym zdaniem na ten konkretny model kolor moze sie okazac troche za jaskrawy... Moze myslales o ts 8 jesli koniecznie chcesz uzyc tamiyi. Ja tez planuje taki model w dalszej przyszlosci i uznalem ze RED 19 od humbrola ma idealny odcien dokladnie pomiedzy ts 49 a ts 8 i tez jest w sprayu.
Jesli chodzi o dyskusje nad zderzakiem i jego wlotem powietrza to powiem tak:
dobrze ze nie robisz modelu z figurkami kierowcy i pilota bo moglo by sie okazac ze rozmiar buta Krzysztofa jest za maly albo ze nos pilota jest za bardzo odstajacy... A tak powaznie to w modelarstwie niektorych rzeczy nie przeskoczymy a niektorych nawet nie warto przeskakiwac. Wiadaomo ze kazdy stara sie dodac tyle orginalnych detali ile sie da ale niekiedy nadgorliwosc jest zwyczajnie niepotrzebna...

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 07 Sty 2013, Pon 19:44    Temat postu:

Mnie również wydaję się, że jeśli chodzi o paletę TS Tamiya, to lepszym odcieniem na 206 Hołka będzie TS-8 Italian Red (sam używałem tego koloru, więc wiem jak wygląda kasta nim pomalowana)

Co do nadgorliwości, która jak wiadomo "jest gorsza od faszyzmu", to popieram Krzysia w 100% Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 07 Sty 2013, Pon 20:24    Temat postu:

hej
ja lakierowałem puga Hołka TS-49 ale buda była pryśnięta szarym podkładem i to go przygasiło, a 206 z 2003 roku miała białą kastę i tam ten sam kolor jest dużo jaśniejszy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maxim30




Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: 07 Sty 2013, Pon 22:12    Temat postu:

Co do nadgorliwości to nie było moim zamierzeniem nikogo zmuszać do przeróbek zderzaka, zwróciłem tylko uwagę na ten szczegół i to wszystko.
Jestem na etapie zbierania dokumentacji i pewne dzięki temu zwracam uwagę na takie szczegóły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BuJoN
MoD



Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielawa

PostWysłany: 08 Sty 2013, Wto 15:04    Temat postu:

Dobra chłopaki już nie zaśmiecajcie koledze tematu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 15 Sty 2013, Wto 13:19    Temat postu:

Witam po narciarskiej przerwie.
Odnośnie odcienia to tak jestem pewny że użyję TS49 - nie wiem dlaczego ale po przejrzeniu zdjęć w "wujku google" stwierdziłem że TS8 sprawia wrażenie jaśniejszego (może to tylko moje wrażenie) - dodatkowo mam już na koncie takie J3S (wyszedł koszmarnie) oraz inne modele np. Kuligowe Marlboraki i stwierdzam że będzie dobrze - zresztą jak pomaluję to pokaże, stwierdzicie sami czy kolor jest odpowiedni - najwyżej "myju myju" i malowanie od nowa - którego wolał bym uniknąć jednak...

BuJoN napisał:
Dobra chłopaki już nie zaśmiecajcie koledze tematu.

Temat nie jest zaśmiecany, może nasze dywagacje komuś się przydadzą...

Na temat figurek też myślałem tylko nie mogę znaleźć takich gdzie wzrost byłby dobrze ze skalowany

Czas wrócić do rzeczywistości i wziąć się ostro do roboty bo zaczyna czasu brakować.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 15 Sty 2013, Wto 13:25, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 17 Sty 2013, Czw 14:00    Temat postu:

A nie myślałeś o TS-85 Bright Mica Red Ferrari albo nowość w ofercie Tamiya PS-60 Mica Red (nie widziałem LIVE więc tylko pytam)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Eden dnia 17 Sty 2013, Czw 14:02, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 17 Sty 2013, Czw 14:08    Temat postu:

Puki co zamierzam zrobić tak jak napisałem w poprzednim poście, jak będzie źle to będę się zastanawiać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 17 Sty 2013, Czw 14:37    Temat postu:

Maciek jak Ci odpowiada taki odcień czerwonego i białego taki jaki zastosowałem na moim Peugocie to mogę Ci pomóc.
Gotowy lakier akrylowy do aero.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 18 Sty 2013, Pią 10:12    Temat postu:

Paweł dzięki za chęć pomocy ale puki co nie skorzystam, a w razie czego dam znać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 21 Sty 2013, Pon 10:14    Temat postu:

Co prawda wątek warsztatowy stoi w miejscu ale nie oznacza to że nic nie robię (choć ostatnio strasznie mało czasu na modelarstwo) Na razie jedyne co zrobiłem to przygotowałem części do pomalowania podkładem i staram się dojść do ładu z przednim zderzakiem, tak że za wiele nie ma co pokazywać. Niestety coraz bardziej uświadamiam sobie że mogę mieć problem ze skończeniem tego modelu w terminie konkursu, no cóż pożyjemy zobaczymy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 27 Sty 2013, Nie 15:06    Temat postu:

Dziś niedziela a więc znalazłem trochę czasu żeby zrobić parę fotek, może jakoś szału nie robią ale widać że coś tam dłubię, zapraszam do "parapetgallery"
To co udało mi się zrobić:

- zmienić przedni zderzak z kasty pousuwać zbędne elementy na dachu oraz nadlewki, całość pomalować podkładem






- jak kasta to i od razu tylny spojler który po złożeniu został jeszcze potraktowany szpachlą, szlifowanie no i podkład
- druga rzecz przy okazji zacząłem dłubać przy felgach żywicznych ale po pomalowaniu podkładem nie wyglądają tak jak bym chciał więc będą jeszcze raz poprawiane, dodatkowo jedna z nich rozsypała mi się na kawałeczki wiec będzie trzeba dokupić


- ostatnia rzecz jaką zrobiłem to przygotowani klatki bezpieczeństwa z której zostały usunięte boczki - po pomalowaniu podkładem wyszły pewne niedociągnięcia więc jeszcze trochę trzeba będzie poprawić


- skoro kasta i klatka to i oczywiście podwozie:




i na koniec wszystko razem zebrane do kupy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BuJoN
MoD



Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielawa

PostWysłany: 27 Sty 2013, Nie 15:14    Temat postu:

Popraw Maćku dół zderzaka. Jest tam niewielki ubytek w odlewie. Ja u siebie w Polskalu go szpachlowałem. U ciebie na pierwszym zdjęciu widać ze zostawiłeś to tak jak było. Po nałożeniu koloru będzie to bardziej widoczne więc lepiej teraz poświęcić więcej czasu na zniwelowanie tego mankamentu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maxim30




Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: 27 Sty 2013, Nie 16:01    Temat postu:

Jaki stosujesz podkład?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 29 Sty 2013, Wto 10:03    Temat postu:

Ubytek w zderzaku jest znacznie większy, został poprawiony przy czym po podkładzie widać że trzeba to miejsce jeszcze "dopieść"

Biały podkład jest od Mr Hobby - Mr. White Surfacer 1000 w sprayu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 05 Lut 2013, Wto 21:04    Temat postu:

Klatka bezpieczeństwa po rzeźbieniu wygląda naprawdę świetnie (wiem ile pracy z pilnikiem to wymagało)
Zderzak to sprawa do "wyprostowania", ale ja popracowałbym jeszcze nad felgami, bo (przepraszam za porównanie) ale wyglądają jak po bardzo długim odcinku specjalnym na "CAMEL TROPHY", a nie na asfaltowym rajdzie. Wiem, ze to wina żywicy, bo sam miałem podobny problem przy felgach do Imprezy WRX 555.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 06 Lut 2013, Śro 11:29    Temat postu:

Tak jak napisałem powyżej felgi na pewno będą jeszcze poprawiane... nie na widzę ich... zawsze mam z nimi problemy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 07 Lut 2013, Czw 21:59    Temat postu:

Nie chcąc zaśmiecać Krzyśkowi wątku o Celinie napisze w moim temacie, w sumie to nawet lepiej bo wszystko będzie w jednym miejscu.

W zasadzie jakiś pomysł na wykonanie tych dwóch elementów ma ale chciałbym poznać wasze opinie lub bardziej pomysły jak wykonać te dwa elementy:
- zielono) są takie metalowe "dzyndzle" na masce i na przednim zderzaku, przypuszczam że są to jakiegoś rodzaju zaczepy umożliwiające mocowanie "elektrowni"
- niebiesko) są to jakiegoś rodzaju przegrody



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 07 Lut 2013, Czw 22:58    Temat postu:

Jeżeli chodzi o te dzyndzle Wesoly to może główka od szpilki byłyby odpowiednia ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 08 Lut 2013, Pią 3:41    Temat postu:

Co do metalowych "dzyndzli" to polecam nity w 1/24. Jest ich ogromny wybór, różne kształty i średnice. W opakowaniu za ok. 25zl masz ich 40 szt. To nity, których użyłem przy budowie 207mki:



Co do tej przegrody, to łatwo ją wyrzeźbisz ze sterynu. Na pewno w sklepie przy Pawiaku będzie duży wybór, arkusz to kilka pln-ów a przyda się na długi czas.

Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekg dnia 08 Lut 2013, Pią 3:41, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 08 Lut 2013, Pią 9:56    Temat postu:

Hahaha - no to widze ze Cie wzielo na dodawanie drobiazgow Jezyk

Ale to wlasnie dobrze - kazdy cos wynajdzie i poziom modeli rosnie. Bardzo mi sie to podoba. A te dwa drobiazgi nie powinny byc skomplikowane. Nie wiem czy Krzysiek nie ma racji. Glowki szpilki moga byc za duze. Musisz przymierzyc...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin