Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Toyota Celica Turbo 4WD (Tour De Course 92) Sainz\Moya
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 03 Mar 2013, Nie 11:59    Temat postu:

Dzisiaj chcialbym zaprezentowac efeky oklejania mojej Toyoty. Na wstepie chcialbym zaznaczyc ze kalki nie sa wolne od bledow merytorycznych, na szczescie nie bylo ich wiele i nie jest to nic takiego z czym niemogl bym zyc. Musze przyznac ze to jedne z leprzych kalek z jakimi mialem doczynienia jesli chodzi o jakosc wykonania. Innymi slowy sa warte swojej ceny... Nistety nieominely mnie przygody w nakladaniu, szczegolnie jesli chodzi o czerwone "krowie laty" na nadkolach. Niezwalam jednak winy na kalki ale na kragle ksztalty samej Celicy, to tez mysle ze chocbym nakladac niewiadomo jakie inne kalki to i tak byly by problemy z dopasowaniem. Mam jednak nadzieje ze skutecznie udalo mi sie usunac wiekrzosc bledow ale to okarze sie dopiero po malowaniu bezbarwnym. Tak czy inaczej karoseria na chwile obecna prezentuje sie tak:









Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 03 Mar 2013, Nie 12:19    Temat postu:

Krzyśku, pomimo wszystkich tych problemów, o których wspominałeś kasta prezentuje się znakomicie. Już nie mogę się doczekać jej wyglądu po ukończeniu samego lakierowania, a co będzie w galerii Wesoly
Ten model byłby bardzo dobrym elementem kolekcji, którą staram się skompletować, może jak już go skończysz to przekażesz w moje ręce??? Wesoly
Oczywiście żartuje, tak pięknie zapowiadającego się modelu nie można tak po prostu oddać. Powodzenia w dalszej pracy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 03 Mar 2013, Nie 14:47    Temat postu:

Wygląda ta kasta rewelacyjnie. Gdybyś nie napisał co masz źle z kalkami to ja bym tego nie wychwycił Wesoly . Świetna robota. Zaczynam się rozglądać za takimi kalkami Wesoly .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 04 Mar 2013, Pon 11:17    Temat postu:

Marlboro na rajdówce = miód dla oczu.
Tak jak wspomniał RCM_T gdybyś nie wspomniał że miałeś jakieś problemy z kalkami to bym się nie domyślił że coś jest nie tak... zresztą patrząc na zdjęciach dalej nie widzę gdzie te problemy miały by być.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 04 Mar 2013, Pon 11:22    Temat postu:

Co tu dużo pisać, malowanie, kalkowanie a także zdjęcia - mistrzostwo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 04 Mar 2013, Pon 18:44    Temat postu:

Miodzio Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 05 Mar 2013, Wto 20:01    Temat postu:

Bardzo dziekuje za slowa uznania i pochwaly !

Dzisiaj kolejna odslona postepow a mianowicie prace jakie wykonalem na felgach. Na poczatek pomalowane zostaly sruby:



Nastepnie felgi i opony zostaly oklejone:



W zasadzie w takim stanie moglem zakonczyc prace ale uznalem ze warto by bylo przybrudzic napisy pirelli na oponach by wygladaly naturalniej. Kilka fotek dla porownania jak wygladaja napisy czyste i przybrudzone:





A takwyglada efekt finalny pracy nad felgami i ogumieniem;



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 05 Mar 2013, Wto 20:42    Temat postu:

Koła po prawej stronie wyglądają bardziej naturalnie, dzięki temu, zabiegowi. A zastanawiałeś się może nad lekki zabrudzeniem modelu tzn całych felg, spodów zderzaka i w ogóle nadwozia ???
Ja szczerze mówiąc nigdy czegoś takiego nie próbowałem i bałbym się zepsuć cały model.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 06 Mar 2013, Śro 8:27    Temat postu:

A możesz przybliżyć w jaki sposób "brudziłeś" napisy. Chętnie wykorzystam kiedyś ten zabieg.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 06 Mar 2013, Śro 8:54    Temat postu:

Bardzo podoba mi się kasta na tym etapie prac...kawał dobrej roboty. Z niecierpliwością czekam na kolejne prace, bo wychodzi Ci to niesamowicie.
Znalazłem na AF watek - galerię z mała winietką z tym modelem.
[link widoczny dla zalogowanych]

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 13 Mar 2013, Śro 17:48    Temat postu:

Zaczynajac od konca dziekuje Ci Pawle za salowa pochwaly, mam nadzieje ze efekt koncowy Cie niezawiedzie...
Jesli chodzi o sposob w jaki zmienilem napisy Pirelli to do tego zabiegu uzylem TAMIYA WEATHERING MASTER zestaw D. Uzylem jedak troche blednego i mylnego stwierdzenia "przybrudzic" gdzyz opony i napisy nie maja wygladac na brudne a zurzyte jak na tych zdjeciach:




Sadzac po Waszych opiniach efekt zostal osiagniety.
Piotrku, jesli chodzi o ubrudzenie calego samochodu to odpowiem tak: jestem chory i czuje sie zle gdy moje prwawdziwe auto jest chodzby lekko ukurzone dalego myje je najrzadziej raz w tygodniu... Dlatego tez puki co raczej niechcial bym miec brudnego modelu na pulce...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
beeper




Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 14 Mar 2013, Czw 14:57    Temat postu:

Świetna robota, co to za uchwyt do kasty?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 17 Mar 2013, Nie 16:30    Temat postu:

Uchwyt to produkt Tamiyi, dzieki uprzejmosci Kolegi Woocascha ktory juz raz odpowiadal za mnie na to pytanie dolaczam link z dokladnym opisem:

[link widoczny dla zalogowanych]

Dzis mala aktualizacja a mianowicie chcialem Wam zaprezentowac lusterka mojej Celicy. Z wiekszej odleglosci prezentuja sie tak:



Z blizsza jedank mozna zauwazyc ze obudowy pokryte sa karbonem:





Celowo staralem sie zrobic jak najciemniejsze obudowy by wygladaly jak na prawdziwym samochodzie, nie chodzilo mi tylko o to by karbon byl na sile widoczny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 20 Mar 2013, Śro 18:57    Temat postu:

Ruszyl kolejny etap produkcji Celicy a mianowicie srodek modelu. Tak prezentuje sie pusty srodek po malowaniu na bialo:



Nastepnie moja ulubiona zabawa w maskowanie i malowanie:




Po sciagnieciu maskowania:



Po zabawie z karbonem:






Nastepnie chcialem zaprezentowac prace na zbiorniku paliwa ktory trzeba bylo szpachlowac w jednym miejscu:



Nastepnie bak zostal nawiercony pod instalacje i przewody:





A tak prezentuje sie juz po malowaniu:




Na koniec dwie fotki z przymiarek:




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 20 Mar 2013, Śro 19:31    Temat postu:

Bardzo dobrze dobrałeś carbon na lusterka, wyglądają bardzo ładnie.
Widzę, że wnętrze też zaczyna powoli nabierać dodatkowego smaku Wesoly
i że mamy podobny gust jeśli chodzi o czystość wnętrza. Czasami mam wrażenie , że mamy takiego hopla na punkcie czystości składanych modeli, że wnętrza naszych rajdówek są sterylne jak sala operacyjna


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 20 Mar 2013, Śro 19:32, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 21 Mar 2013, Czw 3:27    Temat postu:

Czy w 1992 roku boczki na pewno były w karbonie? Wiem, że odrestaurowane egzemplarze z "naszej epoki" mogą tak mieć (sam mam takie fotki), ale w oryginale stawiałbym na zwykłą, materiałową tapicerkę.

edit:


ps. lusterka super - co to za kalka?

Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekg dnia 21 Mar 2013, Czw 3:31, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 22 Mar 2013, Pią 21:32    Temat postu:

hej
Widzę że praca wre. Też mam pytanko co to za kalka. Widzę że malujesz najpierw bazą żeby uzyskać odcień carbonu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 23 Mar 2013, Sob 19:54    Temat postu:

Krzysku, ja stawiam na karbonowe boczki, tak wynikalo z moich dokumentacji i reliktowych nagran VHS... Oczywiscie mozesz sie niezgadac i kazde zdjecie ktore pokaze bedziesz pletowac ze jest to odnowiony egzemparz z "naszej epoki" wiec najprosciej bedzie jak uznasz ze model ktory robie to taki wlasie odrestaurowany egzemparz... Nie rozumiem tylko dlaczego piszac o samochodzie z 1992 dodajesz zdjecie srodka auta z 1993 lub mlodszego rocznika sadzac po naklejce Toyota-Castrola. Ponadto fabryczne samochody Toyoty uzywaly czarnych pulpitow a nie szarych (przynajmniej miedzy 92-93 rokiem).
Karbon na boczki to produkt Reji wiec pod naklejke istonie trzeba bylo polozyc bazowy kolor, w tym przypadku TS - 42 LIGHT GUN METAL. Jesli chodzi o lusterka to TWILL WEAVE CARBON FIBER produkcji Scale Motorsport dodatkowo pokryty dwoma warstwami TS - 71 SMOKE oraz jedna cieka warsta matu.
Oczywiscie jak zawsze dziekuje za komenatrze i opinie !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 23 Mar 2013, Sob 22:44    Temat postu:

Tak, na fotce jest auto z 1993 roku i karbonu na drzwiach nie ma, nie bylo go takze w aucie rok starszym a takze w tych z 94, 95 i 96 roku. Pojawil sie dopiero wraz z nadejsciem WRC-ow czyli 97rok. Spoko luzik, Twoj warsztat i Twoj model, mozesz robic jaka wersje chcesz.
Przestaje sie juz wypowiadac co do zgodnosci merytorycznej prezentowanych na formum modeli, zanim dostane ksywe Mr.czepialski Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 24 Mar 2013, Nie 14:59    Temat postu:

Skoro tak myslisz...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 24 Mar 2013, Nie 15:18    Temat postu:

Ja napisze tak: na jednych zdjęciach carbonowych boczków nie ma na innych są i bądź tu mądry..., najpewniejszy sposób to napisać do TTE w Kolonii żeby oni się wypowiedzieli lub przesłali zdjęcia, ale raczej odpowiedzi nie będzie. Jeśli Krzysiek (szpaku86) jest przekonany, że był carbon i taki wstawił w swoim modelu, to ma do tego prawo, tak samo jak krzysiekg do swojej krytyki czy uwag...tylko w takich momentach przypominają mi się słowa naszego kolegi Piotrka Naumowicza (Naomi), który kiedyś po fali krytyki na jeden z moich modeli powiedział mi mniej więcej takie słowa: "Nie przejmuj się chłopie takimi pierdołami, bo to są detale, które poprawisz w następnym projekcie, ale przede wszystkim nie przejmuj się słowami kolegów, którzy zawsze są pierwsi w kolejce do cennych rad i krytyki, a na swoim koncie mają jeden nieukończony warsztat i w porywach jedną galerię z modelem, który pozostawia wiele do życzenia"... dlaczego przypomniały mi się te słowa ???, bo niestety ale historia lubi się powtarzać i analogia jest widoczna gołym okiem. Jeśli ktoś się poczuje urażony moimi słowami, to trudno, ale taka jest niestety prawda. Widzę, że niektórzy z nas zajmują się głownie tropieniem wszelkiego rodzaju niezgodności i błędów, a jeśli nie mają się do czego "przeczepić" to milczą jak zaklęci...
Tyle z mojej strony. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 24 Mar 2013, Nie 15:20, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 24 Mar 2013, Nie 16:04    Temat postu:

szpaku86 napisał:
Ponadto fabryczne samochody Toyoty uzywaly czarnych pulpitow a nie szarych (przynajmniej miedzy 92-93 rokiem).


Tu się nie zgodzę co do 93 roku, fotka powyżej to auto z Australii 93 (na pewno deska zbyt rozjaśniona przez lampę błyskową). A to auto z RAC 93 robiona przy naturalnym oświetleniu:



Obydwa auta prowadzone przez Kankkunena, opowiednio K-AM 78 i K-AM 828.

Co do 92 roku się nie wypowiem, wiem tylko, że Hołkowa Celica którą mam na warsztacie miała deskę pokrytą czarnym flockiem i dwuramienną kierownicę.


STI22b, czyli rozumiem, że powinienem zamilknąć bo nie mam galerii i warsztatów? Kiedy jest co chwalić to chwalę, chyba, że przede mną 5 osób napisało już ochy i achy to dochodzę do wniosku, że kolejny jest już niepotrzebny dla autora. Ale chyba jest. A kiedy widzę, że coś jest nie tak, to po prostu piszę bo po to jest chyba forum i relacja warsztatowa. Krzysiek przyzwyczaił nas do wysokiego poziomu wykonywanych prac, a także do mega dbałości o szczegóły. Powoduje to również, że nasze wymagania co do Jego warsztatów (przynajmniej moje) rosną, z każdym kolejnym. Nie szukam dziury w całym, tylko piszę, że coś nie do końca jest może tak jak było w oryginale. Jest to warsztat, więc miejsce zmian i poprawek. Ale to zależy od autora czy to zrobi czy nie. Jego wolny wybór, tak jak moje wolne prawo do komentowania. Choć mam wrażenie, że warsztaty na tym forum są prowadzone w pewien ustalony przez autora sposób, zupełnie odporny na wprowadzania jakiś poprawek do ogólnej koncepcji. Zobacz, sam dostałeś zapytanie w swoim wątku escorta WRC o zmianę nadkoli i od razu ją odrzuciełeś, dlaczego? Dlaczego nie można zmienić tego szczegółu charakterystycznego dla wersji WRC? Za późno przecież nie jest. Ja też nie mam 100% recepty jak to wykonać, ale pomysł mam. I może inni koledzy mają, więc wspólnymi siłami można coś wyrzeźbić. Madmax w Sobieskim pisze, że na wycięcie siatki już jest za późno. Dlaczego? Jeżeli ma to uszlachetnić model , dlaczego nie warto spróbować? Kilka delikatnych nawiertów wiertełkiem, reszte wyciąć nożykiem, wycieniować (odchudzić) maskę, delikatny retusz czerwonym i na to bezbarwny. Śladu nie będzie.
Ja widzę relację warsztatową chyba trochę inaczej, jeżeli zrobię gdzieś błąd to nie będę na siłę wciskał, że tak ma być. Jestem otwarty na krytykę, sugestie i w konsekwencji zmiany. Bo to warsztat jest, a ochy i achy zostawmy na galerię..

Sorki Krzychu za OT w Twoim wątku.

edit: zmniejszyłem fotke


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekg dnia 24 Mar 2013, Nie 16:12, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 24 Mar 2013, Nie 20:57    Temat postu:

krzysiekg napisał:


STI22b, czyli rozumiem, że powinienem zamilknąć bo nie mam galerii i warsztatów? Kiedy jest co chwalić to chwalę, chyba, że przede mną 5 osób napisało już ochy i achy to dochodzę do wniosku, że kolejny jest już niepotrzebny dla autora. Ale chyba jest. A kiedy widzę, że coś jest nie tak, to po prostu piszę bo po to jest chyba forum i relacja warsztatowa. Krzysiek przyzwyczaił nas do wysokiego poziomu wykonywanych prac, a także do mega dbałości o szczegóły. Powoduje to również, że nasze wymagania co do Jego warsztatów (przynajmniej moje) rosną, z każdym kolejnym. Nie szukam dziury w całym, tylko piszę, że coś nie do końca jest może tak jak było w oryginale. Jest to warsztat, więc miejsce zmian i poprawek. Ale to zależy od autora czy to zrobi czy nie. Jego wolny wybór, tak jak moje wolne prawo do komentowania. Choć mam wrażenie, że warsztaty na tym forum są prowadzone w pewien ustalony przez autora sposób, zupełnie odporny na wprowadzania jakiś poprawek do ogólnej koncepcji. Zobacz, sam dostałeś zapytanie w swoim wątku escorta WRC o zmianę nadkoli i od razu ją odrzuciełeś, dlaczego? Dlaczego nie można zmienić tego szczegółu charakterystycznego dla wersji WRC? Za późno przecież nie jest. Ja też nie mam 100% recepty jak to wykonać, ale pomysł mam. I może inni koledzy mają, więc wspólnymi siłami można coś wyrzeźbić. Madmax w Sobieskim pisze, że na wycięcie siatki już jest za późno. Dlaczego? Jeżeli ma to uszlachetnić model , dlaczego nie warto spróbować? Kilka delikatnych nawiertów wiertełkiem, reszte wyciąć nożykiem, wycieniować (odchudzić) maskę, delikatny retusz czerwonym i na to bezbarwny. Śladu nie będzie.


Krzyśku, jeśli chodzi o mnie to nie mam nic przeciwko Twoim licznym uwagą i pomysłom, one są ok. Zastanawia mnie tylko (jeśli chodzi o Escorta WRC), że dopiero "wywołany do tablicy" zaczynasz przedstawiać zarys pomysłu, bo o konkretach nie ma mowy i to jeszcze w wątku dotyczącym innego modelu. Nad błotnikami Escorta WRC już długo myślałem i nadal myślę, ale też konsultowałem się z innymi kolegami i odradzali mi taką przeróbkę z powodu bardzo małej (ale jednak) różnicy w wyglądzie tego detalu. Jeśli chodzi o przeróbki i pomysły ich wykonania, to powiem tak: "Marny to nauczyciel pływania, który swojego ucznia wypycha na głęboką wodę, a sam boi się nawet stóp zamoczyć..." i tym pozytywnym akcentem chciałbym zaznaczyć, że dla mnie ważne są i będę uwagi, sugestie Kolegów takich jak szpaku86, RCM_T, Naomi, subaroman itd, którzy w swoim dorobku mają różne modele, transkity, przeróbki itd, bo od nich można się dowiedzieć czegoś nowego, ciekawego, zawsze coś podpowiedzą, doradzą, ponieważ mają doświadczenie, doświadczenie, którego niestety niektórym brakuje...

krzyśkug moja rada taka: Mniej gadać, więcej robić Wesoly

Krzychu (szpaku86) przepraszam za odstępstwo od wątku głównego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 25 Mar 2013, Pon 3:39    Temat postu:

Dzięki wielkie za radę, to i ja dam jedną. Chłopaki więcej dystansu do tego co robicie (tworzycie), jesteście bardzo wrażliwi na opinie, które nie są "słodzące". Drugi raz wynikła z tego tytułu jakaś dziwna sytuacja. Choć tym razem dowiedziałem się, że nie prezentując swoich prac nie mam doświadczenia i nie powinienem się wypowiadać. Kurcze, ja bym w życiu nie ocenił czyichkolwiek zdolności czy doświadczenie w jakiejkolwiek dziedzinie...
Chyba założę jakiś nowy warsztat, żeby mieć większe prawo głosu na tym forum Laughing
Z mojej strony koniec OT.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekg dnia 25 Mar 2013, Pon 3:56, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 25 Mar 2013, Pon 8:01    Temat postu:

krzysiekg napisał:
Dzięki wielkie za radę, to i ja dam jedną. Chłopaki więcej dystansu do tego co robicie (tworzycie), jesteście bardzo wrażliwi na opinie, które nie są "słodzące". Drugi raz wynikła z tego tytułu jakaś dziwna sytuacja. Choć tym razem dowiedziałem się, że nie prezentując swoich prac nie mam doświadczenia i nie powinienem się wypowiadać. Kurcze, ja bym w życiu nie ocenił czyichkolwiek zdolności czy doświadczenie w jakiejkolwiek dziedzinie...
Chyba założę jakiś nowy warsztat, żeby mieć większe prawo głosu na tym forum Laughing
Z mojej strony koniec OT.


Nie chodzi o jak to nazwałeś opnie "słodzące" tylko o to, że stałeś się takim Wujkiem Dobrą Radą, który bardzo dużo pisze, a mało robi (po twojej aktywności na forum tak to niestety wygląda).
A to, że nie wypowiadasz się w wątkach galeryjnych, bo już ktoś inny napisał swoja opinię jest śmieszne, ale Twoje prawo. Co do doświadczenia to możemy założyć, że je masz bardzo duże, tylko dlaczego mamy się opierać na założeniach ??? Moim zdaniem (mogę się mylić) nie przedstawiasz swoich projektów na forum, ponieważ obawiasz się riposty adekwatnej do Twoich wypowiedzi...i to w tym wszystkim jest najsmutniejsze. Ze swojej strony również kończę temat, bo nie chcę juz zaśmiecać wątku Krzyśkowi. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 25 Mar 2013, Pon 11:54    Temat postu:

krzysiekg napisał:
Madmax w Sobieskim pisze, że na wycięcie siatki już jest za późno. Dlaczego? Jeżeli ma to uszlachetnić model , dlaczego nie warto spróbować? Kilka delikatnych nawiertów wiertełkiem, reszte wyciąć nożykiem, wycieniować (odchudzić) maskę, delikatny retusz czerwonym i na to bezbarwny. Śladu nie będzie.

Nie wiem dlaczego zostało to wywołane w tym temacie ale wydaj mi się że wytłumaczyłem Ci to odpowiednio w moim warsztacie - na tym etapie prac nad modelem nie zamierzam tego ruszać bo jak znam życie przyniosło by to więcej złego niż dobrego a retusze nie są moją najmocniejszą stroną, o odpryskach lakieru i kalek nawet nie wspomnę, ja na takie manewry się nie zdecyduję (co innego na początku budowy - w zasadzie to nie rozumiem dlaczego taka uwaga nie pojawiła się na samym początku, może nadepnęło by mi to na ambicję i bym to rozważył poważnie) - skoro dla Ciebie to takie proste to gratuluję umiejętności - ja na to jestem za Cienki Bolek.

Nie rozumiem też dlaczego znowu tworzy się jakaś dziwna dyskusja na temat detalizmu i merytoryki, nie rozumiem też dlaczego STI22B po raz kolejny występujesz w roli obrońcy i wyciągasz argumenty pod tytułem małej ilości warsztatów i galerii oraz ukończonych modeli (akurat w tym momencie trochę niecelna uwaga) - jeśli tak dalej będzie to niestety ale to forum będzie wyglądało tak jak wygląda i nowych użytkowników nie spodziewał bym się.

Szpaku86 wyraźnie napisał że z jego dokumentacji wynika że powinno to być w carbonie więc tak zrobił - jeśli ktoś uważa że powinno być to zrobione inaczej to niech da TWARDE dowody że tak jest - powiem więcej tak to powinno wyglądać na zasadzie pokaż twarde dowody/dokumnetacje (zdjęcia/filmy/opisy) a nie że się komuś coś wydaje. To samo w drugą stronę jeśli ktoś nie jest pewny wykonania pewnych elementów to niech napisze na jakiej podstawie daną rzecz wykonał.

Odnośnie samej roboty to jestem pełen podziwu odnośnie czystości wykonania i nie ukrywam że ten element prac bardzo mi imponuje i jest to coś do czego chciałbym dążyć.
Carbonowanie na najwyższym poziomie jak również dbałość o inne detale.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 25 Mar 2013, Pon 12:33, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 25 Mar 2013, Pon 12:48    Temat postu:

madmax napisał:


Nie rozumiem też dlaczego znowu tworzy się jakaś dziwna dyskusja na temat detalizmu i merytoryki, nie rozumiem też dlaczego STI22B po raz kolejny występujesz w roli obrońcy i wyciągasz argumenty pod tytułem małej ilości warsztatów i galerii oraz ukończonych modeli (akurat w tym momencie trochę niecelna uwaga) - jeśli tak dalej będzie to niestety ale to forum będzie wyglądało tak jak wygląda i nowych użytkowników nie spodziewał bym się.



Jeśli chodzi o "dorobek własny" kolegi krzysiekg to na modelowanie.fora.pl naliczyłem jeden warsztat i jedną galerię sprzed kilku lat...
a na pwm. 2 warsztaty (w tym jeden nieukończony) i galerię z tym samym modelem, więc sorry bardzo ale chyba nie do końca się rozumiemy....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 25 Mar 2013, Pon 14:35    Temat postu:

madmax napisał:

jeśli ktoś uważa że powinno być to zrobione inaczej to niech da TWARDE dowody że tak jest


Jeżeli zdjęcia oryginalnych aut można to tych twardych dowodów zaliczyć to są one na poprzedniej stronie.

STI22B napisał:

Jeśli chodzi o "dorobek własny" kolegi krzysiekg to na modelowanie.fora.pl naliczyłem jeden warsztat i jedną galerię sprzed kilku lat...
a na pwm. 2 warsztaty (w tym jeden nieukończony) i galerię z tym samym modelem, więc sorry bardzo ale chyba nie do końca się rozumiemy....


To niemożliwe, że mam ich aż tyle. Na pewno nie policzyłeś któregoś dwa razy? Może policz jeszcze raz? Tak dla pewności..


STI22B napisał:

Moim zdaniem (mogę się mylić) nie przedstawiasz swoich projektów na forum, ponieważ obawiasz się riposty adekwatnej do Twoich wypowiedzi...i to w tym wszystkim jest najsmutniejsze.


I tu mnie masz! Jest dokładnie tak jak piszesz. Nie zniósł bym Twych gorzkich słów pod adresem mojego modelu. Zastanawiam się tylko jak udało Ci się rozgryźć moją słodką tajemnicę Szerlocku Holmesie Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 25 Mar 2013, Pon 14:42    Temat postu:

krzysiekg napisał:
madmax napisał:

jeśli ktoś uważa że powinno być to zrobione inaczej to niech da TWARDE dowody że tak jest


Jeżeli zdjęcia oryginalnych aut można to tych twardych dowodów zaliczyć to są one na poprzedniej stronie.


O ile potrafię czytać ze zrozumieniem to na poprzedniej stronie jest twardy dowód z sezonu 93 (wzwyż)... a model który jest budowany jest z sezonu 92 - szpaku86 zwrócił zresztą na to uwagę

STI22B napisał:
Jeśli chodzi o "dorobek własny" kolegi krzysiekg to na modelowanie.fora.pl naliczyłem jeden warsztat i jedną galerię sprzed kilku lat...
a na pwm. 2 warsztaty (w tym jeden nieukończony) i galerię z tym samym modelem, więc sorry bardzo ale chyba nie do końca się rozumiemy....

Dla mnie to dalej nie jest argument jeśli by tak było to część tego forum nie powinna się wypowiadać.

O ile w poprzednich przypadkach były debaty na błahe tematy o tyle w tym przypadku wydaje mi się że przesadzacie bo z pytanie odnośnie "czy tak powinno być to zrobione" zostało przerobione "że źle to zostało zrobione"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 25 Mar 2013, Pon 15:03, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 25 Mar 2013, Pon 14:49    Temat postu:

Poddaje się.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 25 Mar 2013, Pon 15:13    Temat postu:

Jak znam życie to Krzysztof ma pełną dokumentację modelu i robi według tego co ma. Z ciekawości jakby ktoś chciał taką Celice 1:1 to jest do sprzedania Wesoly

[link widoczny dla zalogowanych]

Może czegoś się dopatrzycie na tych fotkach. Wydaje mi się że przy tej cenie to auto nie jest odrestaurowane w raczej oryginalne. Jak widać w środku jest dużo karbonu.

Nie chcę wrzucać nikomu kamieni do ogródka - pokazuję co znalazłem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 25 Mar 2013, Pon 15:22    Temat postu:

krzysiekg napisał:


STI22B napisał:

Jeśli chodzi o "dorobek własny" kolegi krzysiekg to na modelowanie.fora.pl naliczyłem jeden warsztat i jedną galerię sprzed kilku lat...
a na pwm. 2 warsztaty (w tym jeden nieukończony) i galerię z tym samym modelem, więc sorry bardzo ale chyba nie do końca się rozumiemy....


To niemożliwe, że mam ich aż tyle. Na pewno nie policzyłeś któregoś dwa razy? Może policz jeszcze raz? Tak dla pewności..



Czy napisałem nieprawdę ??? jeśli tak to przepraszam, ale wydaję mi się, że się nie mylę.

STI22B napisał:

Moim zdaniem (mogę się mylić) nie przedstawiasz swoich projektów na forum, ponieważ obawiasz się riposty adekwatnej do Twoich wypowiedzi...i to w tym wszystkim jest najsmutniejsze.


I tu mnie masz! Jest dokładnie tak jak piszesz. Nie zniósł bym Twych gorzkich słów pod adresem mojego modelu. Zastanawiam się tylko jak udało Ci się rozgryźć moją słodką tajemnicę Szerlocku Holmesie Wesoly[/quote]

Po co ten sarkazm Kolego, a tak w ogóle Sherlock nie piszę się przez "SZ"

Panowie, proponuję zakończyć spór, bo widzę, że o są to tzw. racje nie do pogodzenia...i tylko rozwalamy wątek Krzyśkowi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 25 Mar 2013, Pon 15:37    Temat postu:

Sarkazm wyszedł od Ciebie.


z poważaniem
Krzysiek
Wujek Dobra Rada Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 26 Mar 2013, Wto 19:24    Temat postu:

Widze ze troche sie zagotowalo na forum...

Krzysku piszesz ze jestesmy odporni na sugestie i nie wprowadzamy zmian sugerowanych przez z innch kolegow wiec moze poczytaj sobie to :

http://www.modelowanie.fora.pl/auta-sportowe-galeria,9/lancia-delta-integrale-astra-team-ralley-de-portugal-1993,2052.html

Co prawda nie jest to realacja z budowy a sama galeria modelu ale Kolega Ccsrally zwrocil mi uwage na pewien szczegol i za jego rada postanowilem zmienic ow detal. Moglbym oczywiscie przytoczyc inne przyklady ale nie wydaje mi sie to konieczne.
Radziles takze ze mamy zachowac dystans do naszych prac i ze zalezy nam tylko na pochwalach i slodkich slowach ale w momencie gdy spotkales sie ze slowami krytyki pod Swoim adresem zaczales oskarzac wszystkich do okola i odwracac "kota ogonem" zamiast po prostu uciac spekulacje Piotrka dajac kilka galeri gotowych modeli, sadzac po ilosci rad jakich nam udzielesz masz ich sporo. Jak narazie po tym co nam zaprezentowales moim prywatnym zdaniem przypominasz czlowieka ktory spedza czas przed telewizorem ogladajac fimy wojenne a potem usiluje uczyc zolnierzy z pierwszej linii frontu jak maja walczyc... Oczywiscie zaplecze merytoryczne i dobre pomysly masz ale to tylko polowa sukcesu. Droga polowa to ich wykonanie a z Twojej strony tego za wiele niewidzielismy.
Kolejna rzecz ktorej kompletnie nie rozumie to po co przytaczales watki Forda i Peugeota w temacie ktory nie ma nic wspolnego z Toyota nad ktora pracuje, a zeby bylo tego malo wydaje mi sie ze autorzy dostatecznie wytlumaczyli swoje decyzje w swoich macierzystych tematach.
Teraza jesli pozwolicie chcialem pokazac kilka fotek z mojej dokumentacji na ktorych podstawie zdecydowalem sie dac karbon na boczki.
Pierwsze dwa zdjecia pochodza z samochodu z sezonu 92;





Oto zdjecie z linka dolaczonego przez Kolege Edena i o ile mnie wzrok nie myli boczki rowniez sa karbonowe, przynajmniej odbijaja swiatlo w sposob nie przypominajacy materialowej tapicerki...



Na koniec jeszcze jedna fotka, tym razem to samo auto ktore bralo udzial w rajdzie Korsyki :



Wiec Krzysku o ile nie jestes w stanie jednoznacznie stwierdzic ze na tym zdjeciu widac materialowa tapicerke nie przyznam Ci racji...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 26 Mar 2013, Wto 20:34    Temat postu:

szpaku86 napisał:
Widze ze troche sie zagotowalo na forum...


Kolejna rzecz ktorej kompletnie nie rozumie to po co przytaczales watki Forda i Peugeota w temacie ktory nie ma nic wspolnego z Toyota nad ktora pracuje, a zeby bylo tego malo wydaje mi sie ze autorzy dostatecznie wytlumaczyli swoje decyzje w swoich macierzystych tematach.



Podzielam zdanie Krzyśka i Maćka odnośnie komentowania innych warsztatów w wątku, który nie ma nic wspólnego z nimi...jeśli chcemy zgłosić jakieś uwagi do danego wątku róbmy to w nim i tylko w nim, ponieważ tak jest uczciwie i elegancko w stosunku do autora.
Jak widać na zdjęciach dołączonych przez Krzyśka (szpaku86) trudno jednoznacznie określić jak to z tymi boczkami było, choć prawdę mówiąc bardziej skłaniam się w stronę carbonowych boczków w aucie z sezonu 1992, ponieważ (jak już wspominał Krzysiek TTE miało straszne problemy z odchudzeniem auta). Możliwe, że w samochodzie na sezon 1993 ten problem udało się rozwiązać w czasie przerwy zimowej i carbonowe boczki nie były już koniecznością (wszyscy chyba dobrze wiemy jak ważną sprawą jest idealne wyważenie samochodu rajdowego), mogło być tak, że inżynierom z TTE udało się odchudzić rajdówkę w innych miejscach i mogli sobie pozwolić na instalacje standardowych, seryjnych boczków drzwiowych, które (jak wiem z własnego doświadczenia) lekkie nie są.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maxim30




Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: 27 Mar 2013, Śro 0:38    Temat postu:

Każda dyskusja ma swoje zalety, ta że dzięki Wam zapisuję sobie cenne zdjęcia Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 27 Mar 2013, Śro 4:23    Temat postu:

Panowie, Krzysztofie, Piotrze (pozwól Krzysztof, że zwrócę się również do Piotra w Twoim wątku) pozwólcie, że na początek zacytuję sam siebie:


krzysiekg napisał:
Czy w 1992 roku boczki na pewno były w karbonie? Wiem, że odrestaurowane egzemplarze z "naszej epoki" mogą tak mieć (sam mam takie fotki), ale w oryginale stawiałbym na zwykłą, materiałową tapicerkę.


Jak widać post mój można by podzielić na 2 części. Pierwsza - pytanie do autora modelu i druga - moje zdanie (teoria) na ten temat. Jak widać w części drugiej użyłem słowa "stawiałbym", co można również zastąpić słowem np. "mój typ to". Ale nie jest użyte stwierdzenie: "mam bezwzględną rację, Ty się mylisz". Szczerze mówiąc myślałem, że rozpocznie się jakaś dyskusja na ten temat miedzy nami. Czyli ja zadałem pytanie, czy taka rzecz w takim aucie w takim roku występowała, pokazuję fotę i na przykład Krzysztof w odpowiedzi pisze: tak, taki element występował lub nie, nie występował. W końcu przypadkiem budujemy ten sam model. Tak się jednak nie stało. Od razu atak, że się wymądrzam, że wiem lepiej. Ale to tylko pytanie było..
Idźmy dalej. Moja wypowiedź/post/pytanie do autora miała aspekt czysto merytoryczny. To znaczy w żaden sposób nie odnosiło się do sztuki modelarskiej, do jakości wykonania konkretnego elementu przez Krzysztofa. Nie napisałem nic w stylu: ale słabo położona kalka! Umiem lepiej! Więc tu nie rozumiem jednej rzeczy, a mianowicie, co ma wspólnego doświadczenie modelarskie z zadaniem pytania o model w skali 1:1 - nie o jakość wykonania miniatury. Otóż okazuje się, że na tym forum ma bardzo dużo.
Od razu z marszu dowiedziałem się, że z braku doświadczenia (czyt. warsztatów i galerii na forum) nie powinienem się udzielać. Poprzeglądałem sobie dziś galerie forumowe i znalazłem co najmniej 3 analogiczne sytuacje. Wszystkie galerie niestety Piotrze należały do Ciebie i tylko w jednej (imprezy 555) to ja byłem sprawcą tego, że jak to nazwałeś "krew Cię zalała". Pozostałe 2 galerie to Impreza 04 i Impreza 02. Wszędzie to samo, komentarz od użytkownika i od razu riposta mniej więcej pt. "kiedy zobaczymy Twój model mądralo"?
Czy w regulaminie forum jest jakaś wzmianka o tym, że trzeba mieć dużo galerii i warsztatów, aby móc aktywnie w nim uczestniczyć?
Dlatego nie odwracam kota ogonem tylko dalej myślę, że nie wszyscy lubią konstruktywną krytykę.
Czy dodanie galerii moich modeli wszystko zmieni? Zdobędę respekt? Jury zatwierdzi: Twoje modele są ok - możesz komentować, lub: Twoje modele są do bani - nie udzielaj się..
Ja nawet przecież nie mam co pokazać, mój cały modelarski dorobek życia ładnie podliczył Piotr, więc jak to mówią: z pustego i salomon nie naleje...

Miło, że pokazałeś Krzysztofie tą fotkę, ale dla mnie wciąż jest to tapicerka, tyle że w paski pionowe. Co najmniej 3 elementy zdradzają, że to auto nie jest oryginalne: dodatkowe, okrągłe zegary na środku konsoli, czerwony podnóżek pilota i plakietka Road Tax'u na przedniej szybie, czyli auto jest zarejestrowane w UK. Ja jednak szanuję Twój wybór.

Na koniec chciałem przeprosić Piotra i Macieja, za to, że pisałem o ich modelach w niewłaściwym miejscu. Nauczycielem pływania nie jestem choć ostatnio często korzystam z basenu, a z filmów wojennych hmmm Rambo był cool.

Korzystając z okazji, gdyż nie wiem czy będę miał w najbliższych dniach dostęp do netu, chciałem Krzysztofowi, Piotrowi i wszystkim użytkownikom forum modelowanie.fora życzyć Wesołych Świąt z dużą ilością czasu na modelowanie.

Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekg dnia 27 Mar 2013, Śro 4:36, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 27 Mar 2013, Śro 8:44    Temat postu:

krzysiekg napisał:


Poprzeglądałem sobie dziś galerie forumowe i znalazłem co najmniej 3 analogiczne sytuacje. Wszystkie galerie niestety Piotrze należały do Ciebie i tylko w jednej (imprezy 555) to ja byłem sprawcą tego, że jak to nazwałeś "krew Cię zalała". Pozostałe 2 galerie to Impreza 04 i Impreza 02. Wszędzie to samo, komentarz od użytkownika i od razu riposta mniej więcej pt. "kiedy zobaczymy Twój model mądralo"?



Krzyśkug będę Ci bardzo wdzięczny jeśli nie będziesz wkładał w moje usta, a w zasadzie palce słów, których nie napisałem. Jeśli masz skłonności do konfabulowania to Twoja sprawa, ale mimo wszystko na takich platformach przekazu jak fora internetowe zalecałbym Ci powściągnąć swoje skłonności Wesoly, ponieważ nigdy nie użyłem sformułowania, o którym piszesz powyżej.
Co do ewentualnej galerii modelu kolegi maxa, to było to z mojej strony jedynie pytanie i nasze stosunki są bardziej niż poprawne, ponieważ Kolega max nawet kiedyś mnie osobiście odwiedził i nie mamy żadnych zatargów.
Jeśli chodzi o mnie, to uważam, że Twoje uwagi są bardzo dobre dla forum, bo przynajmniej coś się dziejęWesoly, ale myślę, że uczciwe byłoby z równym zaangażowaniem komentować rzeczy pozytywne...
Co do mojej galerii z Imprezami WRX 555, to jeśli przeczytasz wszystkie moje odpowiedzi dokładnie, to zauważysz, że zgodziłem się z Twoimi racjami i wytłumaczyłem co było powodem odstępstwa od orginału (poza kolorem tyłu foteli, ponieważ było to tylko moje niedopatrzenie i po prostu pomyłka) szpaku86 przepraszam za odstępstwo od wątku głównego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 27 Mar 2013, Śro 13:32    Temat postu:

STI22B napisał:

Krzyśkug będę Ci bardzo wdzięczny jeśli nie będziesz wkładał w moje usta, a w zasadzie palce słów, których nie napisałem..


Temat postu: SUBARU IMPREZA WRC S7 "555" Monte Carlo 2002

STI22B napisał:
wszyscy chętnie słuchamy rad, a nawet krytyki doświadczonych modelarzy, którzy nie jeden model już zbudowali. Krew zalewa mnie wówczas gdy zaczynają się wypowiadać koledzy, których dorobek jest najdelikatniej mówiąc skromny. Kolejna sprawa to komentarze osób, które wypowiadają się na temat rajdówek, a sami nie zbudowali ani jednej i myślą , że WRC to nowa partia polityczna lub coś jeszcze innego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 27 Mar 2013, Śro 14:29    Temat postu:

No i masz mnie Wesoly przynajmniej mam pewność, że czytasz dokładnie, ale zwrotu o "mądrali" nie znalazłeś ??? , tylko dlaczego używasz wypowiedzi z galerii z Imprezą S7 i odnosisz go do wymiany zdań z wątku z Imprezami WRX 555 ??? Wątku w którym (jak już pisałem kilkukrotnie) przyznałem Ci rację. Myślałem, że sprawa z Imprezami WRX 555 została wyjaśniona i zakończona, a Ty w kółko do niej wracasz. Chłopie bez urazy ale Ty masz większe problemy z przyjęciem zdania innego niż Twoje...(ja z Krzyśkiem aż takiego problemu nie mamy), a nawet jak już się z Tobą zgodziłem to Tobie wciąż mało. Co mam jeszcze zrobić ? przeprosić Cię w gazecie ? wysłać kwiaty ? postawić pomnik trwalszy niż ze spiżuWesoly i Ty piszesz nam o większym dystansie do tego co robimy, a sam zachowujesz się jak rozhisteryzowana nastolatka w czasie tzw. ZNPM

Powiem na koniec tylko to: życzę Ci Kolego krzyśkug żebyś z równym zaangażowaniem zajął się budową modeli co toczeniem sporów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 27 Mar 2013, Śro 15:37    Temat postu:

STI22B napisał:
tylko dlaczego używasz wypowiedzi z galerii z Imprezą S7 i odnosisz go do wymiany zdań z wątku z Imprezami WRX 555


Z tego samego powodu, dla którego Ty liczysz ludziom ich dorobek na innych forach i na ich podstawie używając "platform przekazu jak to forum" oceniasz ich doświadczenie. Niech widzowie, sami ocenią czy analogii nie ma w tamtych wątkach.
To ja chłopie też Ci coś powiem, tylko bez urazy oczywiście. Owszem uważam, że jesteśmy perfekcjonistami, w tym fachu to nawet wskazane. Ale Ty do tego jesteś niedotkniętym, zagłaskanym księciuniem, nie odpornym na krytykę, którego jedyną obroną jest atak.
Jak widzisz starałem się utrzymywać pewną kulturę w poprzednich wypowiedziach, nie używając epitetów w czyimkolwiek kierunku, ale cóż przechodzę na Twój styl.
Dalsze prowadzenie z Tobą kolejnych wymian uważam za bezsensowne, dlatego nie napiszę już nic.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekg dnia 27 Mar 2013, Śro 15:45, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 27 Mar 2013, Śro 17:38    Temat postu:

krzysiekg napisał:



To ja chłopie też Ci coś powiem, tylko bez urazy oczywiście. Owszem uważam, że jesteśmy perfekcjonistami, w tym fachu to nawet wskazane. Ale Ty do tego jesteś niedotkniętym, zagłaskanym księciuniem, nie odpornym na krytykę, którego jedyną obroną jest atak.


Szczerze...ubawiłem się jak nigdy Wesoly zawsze jak mam ochotę na taki poziom konwersacji, rozmawiam z małymi dziećmi (takimi do 7 lat)... i niech to wystarczy za komentarz. Over and out


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 28 Mar 2013, Czw 19:12    Temat postu:

Widze Krzysku ze potraktowales ten drobny spor jak najwiekszy atak na swoje ego...

Na wstepie chcialem podziekowac Ci ze juz trzymasz sie tematu Celicy nie mieszajac w watek innych modeli co oczywiscie swiadczy o Twojej kulturze osobistej i szacunku do mnie jako autora tego tematu. Oczywiscie ironizuje teraz sytuacje zeby byla jsnosc bo mimo moich prosb znowu wciagasz w watek jakies inne tematy.
Bardzo dziekuje rowniez za instrukcje jak mam rozumiec Twoj pierwszy post, uwazam jednak ze jest to zbyteczne gdyz potrafie czytac ze zrozumieniem (podobnie jak inni koledzy z forum) a powtarzanie w kolko tego samego do niczego nie prowadzi. Kazdy kto jest zainteresowany tym sporem (a mysle ze malo kogo to powoli obchodzi) bez problemu moze cofnac sie na 5 strone warsztatu i spokojnie sobie poczyta wszystko od poczatku. Jesli juz do tego wracamy to powiedz mi co w mojej odpowiedzi bylo nie tak ? Przeciez powiedzialem co mysle i jak wynika z moich dokumentacji itd. I jak z pierwszej Twoje wypowiedzi wynikalo pytanie tak po mojej odpowiedzi stwierdziles juz jednoznacznie z pelnym przekonaniem ze w latach 92-96 karbonu nie bylo. Wiec po co klopotales sie w pierwszej kolejnosci z pytaniem zamiast odrazu przedstawic Swoj punkt wiedzenia skoro miales juz wyrobione zdanie na ten temat ?! Odnosze wiec wrazenie ze niezadowolila by Cie odpowiec inna niz taka ktorej oczekujesz.
Odnosnie dwoch pierwszych zdjec z mojej dokumentacji to zdaje sobie sprawe ze nie sa one najleprzej jakosci. Wiec najlepiej bylo by sie zapytac autora zdjecia co widzial we wnetrzu tej Toyoty. Z tym akurat nie bedzie problemu bo prezentowane zdjecia zrobilem osobiscie. Wiec gwarantuje Ci ze na boczkach tego samochodu byl karbon.
Po Twoich wypowiedziach moge zalozyc ze nawet jak bys wsiadl do 100% orginalnej Toyoty z 1992 roku i zobaczyl karbon na bokach drzwi stwierdzil bys: no przeciez mialem racje to nie jest karbon, to tylko zwykle wlokno weglowe...

Tak czy inaczej uwazam ten temat za zamkniety i dla odmiany chcialbym zaprezentowac kilka probnych fotek prezentujacych postepy prac nad karoseria modelu. Probnych z tego wzgledu gdyz testowalem nowe oswietlenie do robienia zdjec.







Jak mozecie zauwazyc model jest juz finalnie polakierowany i wypolerowany, linie podzialu gotowe podobnie jak uszczelki szyb, przednia antrapa zostala wstawiona jak rowniez siatki w zderzaku i masce.
Obecnie zajmuje sie tylnimi lampami a gdy te beda gotowe i finalnie wstwione wykoncze takie elementy jak klamki, migacze i spryskiwacze.
Na chwile obecna to tyle z mojej strony.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szpaku86 dnia 28 Mar 2013, Czw 20:37, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 28 Mar 2013, Czw 20:49    Temat postu:

Grunt że robota idzie dalej w dobrym kierunku, linie podziału jak dla mnie idealne - trochę wstyd się przyznać ale zazdroszczę wszystkim modelarzom którym to tak ładnie wychodzi.
Odnośnie zdjęć to moim subtelnym zdaniem poprzednia forma była znacznie lepsza - chodzi mi o to że może te zdjęcia są jakby ostrzejsze ale jednak są znacznie ciemniejsze - z jednej strony tworzy specyficzny klimat z drugiej trochę przeszkadza - nie mniej jednak śmiem twierdzić że do wykonywania galerii będzie idealny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 28 Mar 2013, Czw 20:50    Temat postu:

No Krzychu, kasta wygląda REWELACYJNIE! Wesoly już nie mogę się doczekać końcowego efektu, naprawdę pierwszorzędna robota. Myślę, że model ten będzie pięknym uzupełnieniem Twojej kolekcji, a może nawet "rodzynkiem", który będzie miał honorowe miejsce na półce...cóż w końcu to miniatura samochodu, który pozwolił Carlosowi zdobyć jego drugi (i niestety ostatni) tytuł mistrza świata w karierze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mulczas
forum designer



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: 28 Mar 2013, Czw 21:56    Temat postu:

Dwie strony wątku o udowadnianiu swoich wyższości... Temat może i sporny, ale nie na takim poziomie, jeżeli chcecie się obrażać i udowadniać sobie kto ma rację to od tego jest PW. Temat boczków uważam za wyczerpany.
/mulczas


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 29 Mar 2013, Pią 1:18    Temat postu:

hej
super wygląda kasta. mam też pytanko jakim aparatem robisz fotki i w jakie to oświetlenie?
może pokażesz swoje atelier w innym temacie ?
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 01 Kwi 2013, Pon 13:04    Temat postu:

Co tu dużo pisać, kasta wyśmienita a linie podziału to mistrzostwo!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 03 Kwi 2013, Śro 17:41    Temat postu:

Bardzo dziekuje za Wasze opinie.
Jesli chodzi o sprzet ktorym cykam zdjecia to Panasonic FZ 20 wspomagany czasami kompaktowym TZ 30. Ccsrally, jesli uzbroisz sie w cierpliwosc to na koniec warsztatu pokaze moje atelier w calej swojej okazalosci (jesli oczywiscie model Toyoty wyjdzie).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szpaku86 dnia 03 Kwi 2013, Śro 17:42, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 04 Kwi 2013, Czw 20:01    Temat postu:

No będę czekał Wesoly mam inne wyjście hihi.
A co do tego czy toyka wyjdzie to myślę że nie ma inne opcji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin