Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Toyota Celica Turbo 4WD (Tour De Course 92) Sainz\Moya
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JAY_R




Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07 Kwi 2013, Nie 2:47    Temat postu:

Piękne e zdjęcia gotowego nadwozia. Uwielbiam patrzeć na taki plastik co wygląda jak metal. Super robota, chylę czoła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 11 Kwi 2013, Czw 22:40    Temat postu:

Nadszedl czas na drobna aktualizacje... Jak juz pisalem wczesniej prace skupily sie na tylnych lampach, poczadkowo planowalem uzyc kloszy z Tami, nawet dopasowalem je do tego modelu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Zmienilem jednak zdanie i postanowilem wykozystac jedynie srodkowa czesc lampy z tami:

[link widoczny dla zalogowanych]

Ogolnie lampy przed zalozeniem wygladaly tak (wnetrze lampy wykonane ze sreberka) :

[link widoczny dla zalogowanych]

Lampy zostaly wstwione, klamki pomalowane (do dokonczenie sa jeszcze zamki). Tak teraz prezentuje sie tyl Toyoty:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 11 Kwi 2013, Czw 23:07    Temat postu:

Bardzo dobry pomysł z tym sreberkiem jako odbłyśnik. Szkoda, że nie zastosowałem tego patentu w lampach Focusa RS WRC 2010, bo w tym modelu lampy mają niestety gładką powierzchnię, a z takim sreberkiem efekt byłby znakomity.
Krzyśku, model z każdą aktualizacją staje się co raz bardziej interesujący. Mówiąc szczerze zakochałem się w tym aucie i już nawet przeglądałem mobile.de w poszukiwaniu ciekawego egzemplarza a skali 1:1 Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 12 Kwi 2013, Pią 9:36    Temat postu:

Zdjęcia zdecydowanie lepsze niż we wcześniejszej aktualizacji, teraz wszystkie detale widać jak na dłoni. Good work!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 22 Kwi 2013, Pon 19:38    Temat postu:

Widze ze forum ogarnelo wiosenne przesilenie... Ja niestety w ubieglym tygodniu tez nie milalem chwili na modelarstwo, ale powoli wracam do prac !
Dzisiaj mala aktualizacja ostatnio wykonanych prac.

Na poczatek maskowanie i malowanie kanalu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nastepnie na wymiar wycialem i nawiercilem oslone pod nogi kierowcy. Nie jest ona w 100% odwzorowaniem orginalu ale mysle ze jak na element wykoany wlasnorecznie to wystarczy:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

A tak prezentuje sie pokarbonowany kanal i oslonka pod nogi:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nastepnie wzialem sie z kierownice. Na poczatek nawiercilem dziurki w ramionach kierownicy:

[link widoczny dla zalogowanych]

Nastepnie nawiercilem otwor centralny:

[link widoczny dla zalogowanych]

Kierownica zostala pomalowana czrnym pol-matem i maskoawana;

[link widoczny dla zalogowanych]

A oto efekt finalny:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 22 Kwi 2013, Pon 20:38    Temat postu:

Super pomysł z tymi otworkami w ramionach kierownicy, dokładność godna naśladowania. Wnętrza nabiera coraz więcej smaku i zadziorności Wesoly podstawka pod stopy kierowcy to kolejny z licznych detali, które dodają rajdówce charakteru. Wiem, że już to pisałem, ale nie mogę się doczekać finału
Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 02 Maj 2013, Czw 22:50    Temat postu:

Czas na mala aktualizacje. Dzisiaj chcialem Wam pokazac prace wykonane na fotelach a dokladniej malowanie tylow, maskowanie, malowanie i efekt finalny:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

A oto fragment instrukcji jak zlozyc klatke bezpieczenstwa:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tak wygladaly poszczegolne czesci:

[link widoczny dla zalogowanych]

Do tego momentu wszystko wygladalo "cacy" ale trzeba pamietac ze to przeciez hasegawa i nic tu nie jest takie latwe jak na rysunku... Wiec okazalo sie ze nic do niczego nie pasowalo to tez trzeba bylo z osobna dopasowywac i docina kazda czesc z osobna... Wstepnie wyszlo to tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

Po dopracowaniu kilku szczegolow klatka prezentuje sie nastepujaco:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szpaku86 dnia 02 Maj 2013, Czw 22:54, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24



Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 03 Maj 2013, Pią 11:19    Temat postu:

Super relacja ale jeszcze lepsze umiejętności i talent. Jestem naprawdę pod wrażeniem. Widzę że nie spieszysz się, tylko wszystko masz przemyślane i wykonane z należytą starannością Wesoly Tak trzymać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 07 Maj 2013, Wto 13:36    Temat postu:

Spodziewałem się znacznie prostszej konstrukcji tej klatki (w Foce 2003 jest gorzej niż marna) a tu proszę Hase się odrobinę bardziej postarało.
Wykonanie oczywiście bez zastrzeżeń.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 07 Maj 2013, Wto 23:11    Temat postu:

Bardzo dziekuje za slowa uznania !

Dzisiaj pierwszy z mini serii postow pod tytulem "Czego nie znajdziecie w zestawie Hasegawy" a warto by bylo dorobic zeby model fajniej wygladal...
Wczesniej pokazywalem Wam juz oslone pod nogi kierowcy wiec ten temat mamy za soba. Na poczatek butla z plynem gasniczym ktora co prawda znajdziece w zestawie ale warto by bylo dorobic do niej przewod:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nastepnie detal ktorego nie dodala hasegawa to gasnica... Prezentowana ponizej pochodzi z modelu Tamiyi (brutalnie ja przeszczepilem ze zwlok starej celicy):

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejny element ktory w zasadzie zrobilem samodzielnie od podstaw to karbonowy podnozek pilota:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nastepnie chcialbym zaprezentowac prace nad pulpitem Toyoty, tak wygladala na poczatku prac:

[link widoczny dla zalogowanych]

Nastepnie wykonalem kilka nawiertow by zrobic przelaczniki, zainspirowalem sie modelami kolegow Kriskristoffersona oraz STI22B.

[link widoczny dla zalogowanych]

Pulpit zostal pomalowany i przy tej okazji chcialem pokazac w ramach porownania deske Tamiyi...

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie sprawi nikomu problemu zorientowanie sie ze modelu hasegawy nie ma pedalow ! Wiec jest to naturalnie kolejny detal ktory nalezalo amputowac i pozniej dopasowac i przeszczepic:

[link widoczny dla zalogowanych]

Po wstepnych przymiarkach okazalo sie ze trzeba dorobic dystanst gdyz pedaly byly by za wysoko:

[link widoczny dla zalogowanych]

Pedaly po malowaniu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejne przymiarki przyniosly kolejne problemy... Mianowicie gdy chcialem dopasowac pedaly do pulpitu hasegawy w tym samym miejscu w ktorym byly w tamiyi okazalo sie ze Sainz naciskal by na nie kolanami... Uzylem wiec wysoce zaawansowanej technologicznie wykalaczki by zamontowac pedaly w odpowiednim miejscu...

[link widoczny dla zalogowanych]

Oto pierwsze wfekty oklejania pulpitu i zamontowane przelaczniki. Chcialem rowniez zwrocic uwage na panel z bezpiecznikami po stronie pilota. Okleilem go kalka z tamiyi ale podczas montazu przelacznikow czesc naklejki sie oderwala i zaginela bezpowrotnie. Musialem wiec improwizowac, wstawilem w brakujacy element karbon a nastepnie bezpieczniki wykonalem osobno bezpieczniki. Nie jest to szczyt precyzji ale mam nadzieje ze efekt Wam sie spodoba :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Tak finalnie prezentuje sie pulpit wraz z kolumna kierownicza i pedalami :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

A tak prezentuje sie pulpit przymierzony do wnetrza Toyoty :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 08 Maj 2013, Śro 21:54    Temat postu:

Kokpit wygląda bardzo ładnie i "sterylnie" czyściutko Wesoly ale cóż chyba większość z nas tak właśnie lubi. Ładnie prezentują się trójwymiarowe przełączniki. Carbon na desce dobrze, że też jest, tylko jak dla mnie jest on o zbyt dużej fakturze, ja dałbym bardziej drobny, podobny do tego, który zastosowałem na kokpicie Focusa RS WRC 02.
Czekam na więcej... Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 09 Maj 2013, Czw 9:21    Temat postu:

Podzielam zdanie Piotrka, choć faktura carbonu może sprawiać takie wrażenie ze względu na zbliżenia które Krzysiek porobił. Dodam tylko że pomimo jak twierdzisz krzywych bezpieczników moim zdaniem wyglądają bardzo dobrze i naturalnie bo chyba każdy wie jak wyglądała ich konstrukcja w dawniejszych czasach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 09 Maj 2013, Czw 23:04    Temat postu:

Jesli chodzi o fakture karbonu na desce to moim subiektywnym zdaniem jest w porzadku, bardzo przypomina w strukturze ta na bokach drzwi i srodkowym kanalale. Problem stanowi jednak odcien gdyz jest jasniejszy co sprawia negatywne wrazenie w porownaniu do reszty karbonu we wnetrzu. Sa to naklejki SHUNKO z zestawu do toyoty gotowe na wymiar, moj blad ze nieprzewidzialem ze beda takie jasne... Postanowilem wiec juz nie ingerowac by nie zniszczyc pulpitu. Pocieszenie jest takie ze bez mocnego swiatla (jak np. lampa blyskowa) ten deta nie rzuca sie az tak w oczy.
Bardzo dziekuje za Wasze opinie, w krotce dalsza relacja z prac. Obecnie zajmuje sie okablowaniem wnetrza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 13 Maj 2013, Pon 18:03    Temat postu:

Nadszedl czas na kolejna aktualizacje z mini serii "Czego nie znajdziecie w zestawie Hasegawy"... Na poczatek zaczne od rzeczy ktorej na prozno szukac w wiekrzosci modelow czyli okablowania. Oto pierwsze prace:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejny detal to akumulator. Nie bardzo wiedzialem z czego dopasowac ow element wiec uznalem ze zrobie go samodzielnie od podstaw z uformowanej szpachlowki:

[link widoczny dla zalogowanych]

Ksztaltowanie papierem sciernym przynioslo taki efekt:

[link widoczny dla zalogowanych]

W sumie nie jest to akumulator tylko jego oslona, taka jak w np. Lanci Delcie. Po malowaniu czesc zyskala kable;

[link widoczny dla zalogowanych]

Nastepnie nadeszla kolej na "podlaczenie" baku:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nie ma jeszcze glownego przewodu paliwowego, ale na tym etapie prac mozna bylo wstawic bak i akumulator do wnetrza samochodu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Na chwile obecna tak to wyglada. Prace trwaja dalej...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 13 Maj 2013, Pon 19:04    Temat postu:

Pełna profeska. Brak słów.
Bardzo ładnie i czysto, wszystko w porządku.
Mam kilka pytań:
1. Z czego zrobiłeś przełączniki w desce rozdzielczej i na konsoli środkowej?
2. Jakiego przekroju są te przewody i z czego?

z góry dzięki z odpowiedź.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 13 Maj 2013, Pon 19:21    Temat postu:

Extra robota Krzyśku, sam muszę zaopatrzyć się w takie cieniutkie przewody. Jak zwykle u Ciebie wnętrze jest wzorcowe jak wzorzec metra w Sèvres Wesoly i chyba każdy z nas powinien się na nim wzorować przy budowie własnego modelu. No i prawa za wykonanie akumulatora, bo bez niego ani rusz Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 14 Maj 2013, Wto 19:19    Temat postu:

Dziekuje za pochwaly Panowie !

Pawle, odpowiedzi na Twoje pytania:

1. Przelaczniki zrobione sa z drutu o grubosci 0.18 - 0.20 mm. Z tego samego drutu wykonalem mocowania i sprzaczki na reszcie okablowania

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

2. Przewody rowniez wykonane sa z drutow tyle ze o grubosci 0.3 mm.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szpaku86 dnia 14 Maj 2013, Wto 20:04, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 24 Maj 2013, Pią 17:11    Temat postu:

Nadszedl czas na mala akualizacje. Dzis kilka fotek prac zwiazanych z pasami bezpieczenstwa. W sumie to pasy sa wykonane w ten sam sposob co w moich poprzednich produkcjach czyli metalowe zapinki + material. Tym razem jednak zapinki pochodza z 3 ruznych firm: Hasegawa (orginaly z zestau), Eduard i Crazy Modeler.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Na koniec prawie ukonczone pasy wzbogacone o reklamy firmy Sabalet:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 28 Maj 2013, Wto 17:57    Temat postu:

Dzisiaj chcialbym zaprezentowac kolejny etap prac we wnetrzu kabiny Toyoty. Na poczatek fotka kilku brakujacych czesci:

[link widoczny dla zalogowanych]

Nastepnie czesci, fotele, pulpit i dokonczone przewody wstawione zostaly do wnetrza. Pasy bezpieczenstwa (te biegnace do tylu samochodu) sa narazie tylko przymierzone a ich ulozenie jeszcze sie wmieni. Oto efekt prac:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 03 Cze 2013, Pon 18:31    Temat postu:

Zaczal sie nowy miesiac i nowy tydzien no wiec czas na nowe foty z postepu prac...
Bedzie to ostatni z mini serii postow "Czego nie znajdziecie w zestawie Hasegawy".
Na poczatek zdjecia w pelni ukonczonej klatki bezpieczenstwa wraz z zamocowanym przewodem paliwowym:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

W ramach przypomnienia chcialem Wam pokazac jak wedlug hasegawy wygladaja mocowania amortyzatorow:

[link widoczny dla zalogowanych]

Taki wyglad kielichow niezbyt mnie zadowalal wiec postanowilem po raz kolejny uzyc czesci z Tamiyiowskiego modelu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nastepny etap polegal na zmontowaniu wszystkiego w calosc i tak oto skonczylem wnetrze Toyoty !

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Na koniec detal ktory dopelni calosc wnetrza modelu - uszczelki szyb pomalowane od strony wewnetrznej by utrzymac calosc w odpowiedniej estetyce. Dodatkowo wykonczylem wewnetrzna strone lusterek karbonem jak w prawdziwym samochodzie:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szpaku86 dnia 03 Cze 2013, Pon 19:10, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 03 Cze 2013, Pon 18:40    Temat postu:

Taj jak wcześniej wszyscy wspominają: Och Ach Och Ach jednym zdaniem pierwszorzędna robota jestem po ogromnym wrażeniem.
Jedno pytanko: co z zapasem ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 03 Cze 2013, Pon 18:45    Temat postu:

Uwielbiam okablowanie w Twoim wykonaniu Wesoly ale to i tak wisienka na super torcie jakim jest całość Twojego prawie ukończonego projektu, już nie mogę się doczekać galerii Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 05 Cze 2013, Śro 0:04    Temat postu:

Alez dziekuje za ogrom Ohow i Achow i konstruktywne opinnie Panowie Koledzy !

Madmax napisal:
Cytat:
Jedno pytanko: co z zapasem ??


Odpowiedz jest krotka i prosta: nie ma !
A dokladniej rzecz ujmujac w dokumentacjach ktore zgromadzilem da sie zauwazyc ze Toyota nie wozila na pokladzie samochodu kola zapasowego, podejrzewam ze mialo to na celu dodatkowe odciazenie samochodu. Ponadto specyfika rajdu Korsyki pozwalala na taki manewr ze strony teamu szczegolnie ze w 92 nie bylo jeszcze restryktywnie wyznaczonych stref serwisowych ani limitow czesci jak w pozniejszych latach.
Oczywiscie mam fotki potwierdzajace moje slowa:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjecie z odcinka specjalnego (niestety ocenzurowane przez hasegawe);

[link widoczny dla zalogowanych]

Jak widac kola zapasowego nie widac...
Dla porownania chcialem pokazac jak wyglada Toyota z kolem zapasowym ktore nawiasem mowiac rzuca sie w oczy gdy jest w samochodzie, wiec oto kilka fotek z innych rajdow:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 07 Cze 2013, Pią 20:30    Temat postu:

Tydzien sie konczy wiec czas na kolejna aktualizacje. Sukcesem jest to ze dzien w dzien znajdywalem czas, ochote i sile zeby pracowac nad modelem.
Na poczatek wykonana tylna tablica rejstracyjna:

[link widoczny dla zalogowanych]

Nastepna czesc ktora pochlonela sporo czasu to tylny spojler. Podczas przymiarek okazalo sie ze rozmiar spojlera sie nie zgadza i nie pasuje do reszty modelu... Innymi slowy srodkowa czesc ktora podnosi sie razem z klapa byla za waska wiec czesci nie dalo sie dopasowac tak aby naturalnie i dobrze wygladala (to tak w ramach przestrogi dla modelarzy ktorzy beda budowali taki wlasnie model). No wiec w domu rozlegla sie fala przeklenstw pod adresem hasegawy, dobrze tylko ze spojler byl tylko pomalowany a jeszcze nie oklejony. Wiec zaczely sie kombinacje co tu zrobic, spojler od modelu Tamiyi na szerokosc sie zgadzal ale w innym miejscu mial wlew paliwa wiec trzeba bylo wymyslic cos innego. Podzielilem wiec czesc Hasegawy na 3:

[link widoczny dla zalogowanych]

Nastepnie poszerzylem srodkowy element:

[link widoczny dla zalogowanych]

Po obrobce i malowaniu podkladem i na bialo czesci wygladaly tak :

[link widoczny dla zalogowanych]

Nastepne etapy to nakladanie kalek, malowanie bezbarwnym i polerka az w koncu spojler trafil na samochod wraz z zapinkami tylnej klapy i tablica rejstracyjna:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Jednym z problemow kalek SHUNKO jest plastron numeracyjny na dachu. Zachodzi on bowiem na czerwona late ktorej kolor przebija sie niestety przez plastron. Mozna to bylo zauwazyc na niektorych zdjeciach ktore pokazywalem Wam wczesniej:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Na rzeczywistym aucie nie bylo takiego problemu (z reszta prawdziwa plansza numeracyjan byla odrobine krotsza ale tego problemu nie dalem rady juz wyeliminowac):

[link widoczny dla zalogowanych]

Tak wiec postanowilem ze naloze jeszcze jedna naklejke z numerem startowym na dach modelu by zniwelowac do minimum ten mankament co w sie udalo jak spojrzycie na ponizsze zdjecia. Dodatkowo dolozylem kalke z zoltym trojkatem o ktorym zapomniala i Hasegawa i SHUNKO co troche dziwi bo kalke zaadoptowalem z Lnaci Delty z tego samego rajdu, oczywiscie model produkowany przez Hasegawe :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Kozystajac z okazji chcialbym serdecznie podziekowac Piotrkowi (STI22B) za udzielenie mi pomocy i przyslanie dodatkowego plastronu numeracyjnego - Dzieki na pewno sie zrewanzuje !

Jeden detal nie dawal mi spokoju. Na niektorych rajdach Toyota miala dodatkowe zapinki laczace maske ze zderzakiem samochodu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Na niektorych rajdach takich zapinek nie bylo (jak np. Korsyja czy Portugalia), ale mocowanie pod nie tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

Wiec doszedlem do wniosku (troche pozno) ze warto bylo by zrobic takie mocowania... Wyszlo to tak :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Jak by ktos nie zauwazyl wstawilem tez migacze... Tak wiec na dzisiaj to tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 07 Cze 2013, Pią 21:41    Temat postu:

No Krzysiek, szczerze mówiąc każda Twoja aktualizacja motywuje i zachęca mnie do zbudowania podobnego modelu jak Twój, naprawdę Mistrzowska robota i jeszcze dodatkowy "smaczek" w postaci gniazd mocujących dodatkowe zapinki w zderzaku Wesoly
Powodzenia w finale budowy Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 09 Cze 2013, Nie 14:30    Temat postu:

co tu pisać. Cud miód. Te kołki w zderzaku to z tych nitów co zakupiłeś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 10 Cze 2013, Pon 22:27    Temat postu:

Dokladnie tak. Nity mialy swoj pierwszy test na Toyocie. Uzylem tych o srednicy glowki 1mm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MesserDesign




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: 12 Cze 2013, Śro 13:27    Temat postu:

Z aktualizacji na aktualizację zaostrzasz mój apetyt modelarski Wesoly Piękna robota - dbałość o detale, które dorabiasz robią naprawdę duże wrażenie - gratulacje Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 16 Cze 2013, Nie 10:43    Temat postu:

Bardzo dziekuje za slowa uznania !

Jednym z detali ktory sprawia nie jednemu modelarzowi problem jest malowanie czarnych ramek w szybach. Jesli chodzi o Toyote to tu bedzie jeszcze trudniej niezaleznie od producenta od jakiego wykonuje sie Celice. Wszystko za sprawa tylnej szyby ktorej ksztalt powoduje ze trzeba sie nameczyc zeby wszystko wyszlo rowno... W modelu Hasegawy dodatkowym utrudnieniem jest prawie niezauwazalna granica miedzy obramowaniem a szyba:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Po kilku gdzinach prac szyby wygladaja tak:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nastepnym etapem prac bylo polaczenie podwozia z nadwoziem i oklejenie szyb kalkami, oto efekty:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Na zdjeciach mozna zauwazyc ze na karoseri pojawily sie takie detale jak oslony dachowych wlotow powietrza i minaturowy spojler na masce.
Jesli chodzi o podwozie to trzeba bylo pozbyc sie dziur miedzy nadkolami a blotnikami samochodu, wyszlo to tak :

[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz zabieram sie za poskladanie zawieszenia w calosc...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 17 Cze 2013, Pon 14:38    Temat postu:

Uszczelki wyszły świetnie, cała reszta zabrana do kupy również elegancjafrancja.
Zastanawiam się tylko jakim cudem pomimo że zawieszenie wkładasz na końcu to nie będzie (tak przypuszczam) żadnych dodatkowych niespodzianek na kaście.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 17 Cze 2013, Pon 19:10    Temat postu:

Madmax napisal;

Cytat:
Zastanawiam się tylko jakim cudem pomimo że zawieszenie wkładasz na końcu to nie będzie (tak przypuszczam) żadnych dodatkowych niespodzianek na kaście.


Moglbys bardziej rozwinac pytanie bo nie jestem pewny czy Cie dobrze zrozumialem...?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 17 Cze 2013, Pon 20:45    Temat postu:

szpaku86 napisał:
Madmax napisal;

Cytat:
Zastanawiam się tylko jakim cudem pomimo że zawieszenie wkładasz na końcu to nie będzie (tak przypuszczam) żadnych dodatkowych niespodzianek na kaście.


Moglbys bardziej rozwinac pytanie bo nie jestem pewny czy Cie dobrze zrozumialem...?


To raczej nie pytanie ale stwierdzenie
Praktycznie ostatnią rzeczą jaką robię jest połączenie kasty z podwoziem żeby całość przy jakichś dodatkowych pracach nie leżała do góry kołami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 21 Cze 2013, Pią 17:34    Temat postu:

Skoro nie pytales to znaczy ze nie musze odpowiadac... Jedyne co moge Ci powiedz to ze nie ma w tym zadnych cudow...

Ostatnia prosta przed meta a wiec jedna z ostatnich aktualizacju warsztatowych. Oto kolejne etapy skladania dyferencjalu, wydechu i zawieszenia:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Jak mozecie zobaczy na powyzszych zdjeciach wykonalem dodatkowo koncowki tylnego stabilizatora, przerobilem przednie wloty powietrza ktore maja za zadanie dodatkowe chlodzenie tarcz hamulcowych. Skrucona i rozwiercona zostala koncowka wydechu. Dodatkowo dorobilem oslone na tylny dyfer.

Niebawem koniec !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mulczas
forum designer



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: 21 Cze 2013, Pią 23:46    Temat postu:

Mistrzowska robota! Już zacieram ręce przed galerią Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 27 Cze 2013, Czw 18:56    Temat postu:

Model ukonczony !!

Wszystkie elementy nadwozia zlozone zostaly w calosc, model zostal nawoskowany i w chwili obecnej trwa sesja zdjeciowa...

Zgodnie z obietnica dana Koledze Ccsrally koncem marca na zakonczenie warsztatu pokaze fragment i jeden z wielu pomyslow na moje atelier...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Tak wiec po 7 miesiacach prac i ponad 360 zaprezentowanych roboczych zdjeciach warsztat mozna uznac za zakoczony. Niebawem galeria koncowa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 28 Cze 2013, Pią 13:40    Temat postu:

Gdy zobaczyłem "Studio" fotograficzne Krzyśka to nie mogłem uwierzyć, że w tak prosty i nieskomplikowany sposób można urządzić miejsce do fotografowania modeli. Jak to mówią: najprostsze rozwiązania są najlepsze Wesoly
ale trzeba pamiętać, że zdjęcia nie są udane tylko i wyłącznie dzięki studiu... zawsze najważniejszy jest człowiek i jego wyobraźnia, bo to on a nie sprzęt wykonuje zapadające w pamięci zdjęcia. Myślę, że koledzy się ze mną zgodzą, że zdjęcia studyjne wykonywane przez kolegą Krzyśka nie mają sobie równych Wesoly przynajmniej na naszym forum. Dzięki Krzyśku za przedstawienie Twojego "Studio" a jedno zdjęcie ukończonego modelu Celicy jeszcze bardzie zaostrzy apetyt na galerię Wesoly Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 30 Cze 2013, Nie 17:55    Temat postu:

Czasami najprostsze rzeczy wymysla sie najtrudniej...

Zapraszam do galeri koncowej:

http://www.modelowanie.fora.pl/auta-sportowe-galeria,9/toyota-celica-turbo-4wd-tour-de-course-92-sainz-moya,2174.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin